Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:07

Nee zou ik nooit doen zomaar voor geld. Helaas mijn paard door andere reden moeten verkopen en nog steeds veel verdriet van. Zou dit dus voor geen miljoen euro meer doen ooit.

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:24

Mijn paard is in geldwaarde niks waard , ook als ik het 4 dubbele krijg is het niet veel. Als ie geheel gezond was geweest had ik het wel gedaan .

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:27

Mijn paard is door een oude blessure niet zoveel waard, maar juist door alles wat we met die blessure hebben meegemaakt en de band daardoor zou ik mijn paard nooit weg doen. Ook niet voor heel veel geld.
Als ik een paard had waar ik geen goede klik mee had, zou ik em wel wegdoen, maar dan misschien ook wel voor minder geld.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:26

4 keer de verkoopwaarde op dit moment? Ja vrees voor mijn kereltje dat hij dan toch wel weg is hoor. Heb sowieso al veel getwijfeld tussen houden of verkopen, maar kan verkopen (nog) steeds niet over mijn hart verkrijgen. Maar als ze me het 4 dubbele bieden van wat hij waard is (of meer Clown ) dan denk ik toch dat de keus vrij snel gemaakt is Ja

horselover97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:25

ik zou hem / haar nooit verkopen!!!!!!!! ik heb echt geen wensen om dingen te kopen
en ik ben ondertussen echt heel erg aan mijn (verzorg)paard gehecht! Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:52

Neeeeeeee!
Dan moet ik op zoek naar een nieuwe therapeut, want dat is hij voor mij, echt een uitlaatklep.
Ik ben wel zo eerlijk om te bekennen dat hij het bij een ander die goed voor hem zorgt ook naar zijn zin zal hebben, want hij is niet eenkennig en vriendelijk van karakter.

conjo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:15

Zeker wel.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:28

Er is een aantal keer toch wel een 'heel goed bod' gedaan op mijn pony.. maar echt niet dat ik mijn vriendinnetje dump Lovers Haha!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:36

Als iemand veel geld voor mijn paard biedt, word ik heel wantrouwig. Puur realistisch is hij geen cent meer waard. Ja de slachtprijs. Emotioneel is iets geheel anders.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:24

ik zou mijn paard niet zomaar verkopen nee. ook niet voor veel geld. het is toch wel echt mijn "maatje"

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:33

Als er iemand komt voor mijn paard die erg veel geld bied denk ik dat ik toch wel even na zal denken. Ik ben er erg gek mee en een afscheid zal toch erg pijn doen. Maar zal het niet meteen afwijzen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:36

Stel je voor dat ik het zou doen, dan krijg ik manlief op mijn dak. Die weet wat mijn kanjer voor mij betekent en dat is echt niet in geld uit te drukken Knipoog

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:39

Absoluut, voor het juiste bedrag is mijn paard zeker te koop, elk paard! Ookal zou ik de volgende dag grand prix starten dan nog zo ik een enorm bod niet weigeren. Bij mijn eerste paard dacht ik daar anders over, maar aldoende leert men. Heel veel paarden zijn lief.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:42

nee in geen 1000 jaar! ik kan me niet voorstellwen zonder hem te moeten leven en niet te weten wat er met hem gebeurd. verder heeft hij nu iets aan zijn rug. Stel dat ik hem dan verkoop en mensen gaan er gewoon net zolang op doorrijden tot hij niet meer kan. dat kan ik echt niet op mijn geweten hebben! Ik kan niet zonder hem! Hij hinnikt zo lief en is helemaal mijn alles! Ik ga zelfs niet zonder hem op vakantie als ik neit zeker weet dat er goed voor hem gezorgd word! In de zomer gaat hij lekker mee! Dan weet ik in ieder geval wat er met hem gebeurd! Hij is ook niet bepaald de makkelijkste met vreemden. En kan erg jaloers en gemeen uit de hoek komen om mij te beschermen. zelfs paarden aanvallen en slaan omdat ze te dicht bij mij staan! Best lief van hem:). Alleen zielig voor dat paard:). Maar Ik hou gewoon van hem en kan echt niet zonder hem! Mijn ouders betalen hem. Ze kunnen hem niet verkopen want hij staat op mijn naam. En ze zullen hem altijd blijven betalen. Zodat ik in de toekomst een paardje erbij zou kunnen kopen:').

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:45

Mijn hoefsmid vroeg mij een paar weken terug wat ik voor mijn fjord zou willen hebben.. Ik heb hem gezegd dat hij niet te koop was..

Komt er echter iemand met een miljoen aan, dan zou ik hem wel verkopen.. Eerlijk is eerlijk.. Bloos

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:48

Na alles wat ik met mijn merrie heb meegemaakt, kan ik het haar niet aandoen om haar te verkopen.Ze is best eenkennig en ik vraag me af wat een vreemde met mijn paard wil doen Huilen van het lachen en er ook nog eens veel geld voor biedt Clown . Stel dat ik haar echt zo verkopen zit ik wel met een hoop geld maar dan is mijn lieve paard wel weg.Nou daar wordt ik echt niet gelukkig van.Nee ze blijft lekker bij me.
Laatst bijgewerkt door Toogfilosoof op 18-04-08 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:48

Ik heb ook altijd gezegd: "Elk paard heeft zijn prijs". Een van mijn paarden is inmiddels al jaren geleden voor goed geld naar het buitenland verkocht en hoewel de omstandigheden er ook naar waren (ik zou kort erna gaan studeren en de paarden zouden verkocht worden) kan ik het nog steeds heel erg vinden dat ze weg is gegaan.
Ik kan mijn paarden niet loslaten. Mijn oude pony is inmiddels terug gekocht en ik ben erg blij dat ze terug is. Als ik het geld en de tijd zou hebben zou ik dat paard wat naar het buitenland is gegaan vandaag nog terug halen.
Ik heb me nu ook voorgenomen dat mijn paard nu voor geen geld weg gaat. Het zou natuurlijk anders zijn als we geen klik hadden of het financiele plaatje heel erg verandert, maar ik zou haar ook niet los kunnen laten. Het verdriet wat ik ervan zou hebben weegt voor mij niet op tegen de centen.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:52

Ik zeg nee. Clown Papa zegt ja. ROFL

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:56

Sempre schreef:

Mijn papa heeft over die kwestie gelukkig niets te zeggen:D.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:07

voor 4 x zijn waarde? ik denk dat ik dan wel voorzichtig aan het twijfelen gebracht zou worden, maar uiteindelijk zal ik het vast niet kunnen. Een eigen paard is altijd mijn droom geweest, en Volumia hoop ik heel oud (en gezond) te zien worden. Ik ben nog iedere dag helemaal gelukkig met hem, hij is helemaal mijn maatje.

Maar eerlijk is eerlijk, als het echt absurd hoge bedragen zouden worden... er worden hier bedragen van een miljoen genoemd. nou voor een miljoen zou hij toch wel weg gaan Bloos maar dat zou wel met een hoop tranen gepaard gaan......

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:10

Ja. Maar ik weet dat toch nooit iemand dat voor mijn paardje zou bieden xD. Het is een ruin dus geen fokwaarde en ook in de sport gaat hij het niet tot tourniveau schoppen. Toch blijft het een geweldig ding wat voor mij natuurlijk niet uit te drukken valt in geld.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:12

als ze voor mijn appie het4 dubbele betalen doe ik er een strikje om,ik ben super gek op dit paard,maar als ze me een goed bod zouden doen,doe ik het,

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:24

Overigens bestaat er al zo'n topic, of je je paard weg zou doen voor een miljoen.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:35

Sempre schreef:

Mijn vader zou ook ja zeggen. Haha! Helaas voor hem heeft hij er niets over te vertellen. Betaal alles zelf.
Ikzelf zou mijn paard (die ik nu heb) voor geen goud weg doen. Heb al teveel meegemaakt met hem en met mijn vorige paarden. Amigo blijft bij mij tot zijn dood.

Het is trouwens niet zo dat ik het geld niet nodig zou hebben en uit een luxe positie nee kan zeggen tegen een goed aanbod. Ben 27 en woon door geldgebrek nog bij mijn ouders.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:40

Bij mij is alles te koop Clown zelfs mijn man Haha! Nee even zonder gekheid!!

Als ze echt goed geld bieden gaan ze er beide uit! Heb ik altijd al gezegd. Koop wel weer een ander leuk paard terug. Zal ze wel degelijk missen hoor maar goed als ze zo veel geld bieden dan krijgen ze het ook wel goed!!