Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:we kunnen lezen hoor muiz, 1x is voldoende. Je hebt in beginsel gelijk, ware het niet dat je vergeet dat de leider niet persoonsgebonden is. Kudde samenstelling veranderen immers ook.
smurffie schreef:maar een leider moet voor zijn positie vechtenen niet iedereen zal de huidige leider kunnen verslaan
op sommige moment is de leider zelfs niet van zijn plek af te werpen
Caira schreef:smurffie schreef:maar een leider moet voor zijn positie vechtenen niet iedereen zal de huidige leider kunnen verslaan
En daar maak je al 1 grote fout. Leiderschap heeft niet te maken met vechten, leiderschap heeft te maken met rust en vertrouwen uitstralen. Lees de boeken van Linda Kohanov eens, die legt haarfijn uit dat wij ons gezicht wel kunnen veranderen, maar ons gevoel niet.
x_Marr schreef:Waarom dan zo snel dit topic?Gezien je berichtenaantal kon je weten hoe 'bokt' reageert
Musije98: uhmVolgens mij even beter lezen
Eenkennigheid is inderdaad niet alleen een menselijk verschijnsel maar ook iets wat dieren kunnen hebben.
Paarden denken niet 'hé ik ben eenkennig dus ik trap andere mensen die ik nog nooit heb gezien'. Die mensen vertrouwen ze gewoon nog niet.
Caira schreef:sinds wanneer is de hengst de leider van de kudde?
x_Marr schreef:Waarom dan zo snel dit topic?Gezien je berichtenaantal kon je weten hoe 'bokt' reageert
Musije98: uhmVolgens mij even beter lezen
Eenkennigheid is inderdaad niet alleen een menselijk verschijnsel maar ook iets wat dieren kunnen hebben.
Paarden denken niet 'hé ik ben eenkennig dus ik trap andere mensen die ik nog nooit heb gezien'. Die mensen vertrouwen ze gewoon nog niet.
muisje98 schreef:Ik weet wel wie ene monya is,
Maak haar niet zwart of dergelijk..Maar wat hier neergegooit word in dit topic gaat ver.
of MOET er straks weer getemt worden.
smurffie schreef:Caira schreef:sinds wanneer is de hengst de leider van de kudde?
volgens mij snap jij best dat op youtube dit makkleijker te vinden zal zijn en ik hierom dit voorbeeld gegeven heb
Caira schreef:Nee dat snap ik niet, jij praat over het vechten om de leiderschap, de hengsten hebben een beschermende en voortplantende functie, ze hebben niet het leiderschap over de kudde, deze ligt in handen van de alfa merrie. Dan zou ik graag van jou een filmpje zien waar een alfa merrie met geweld het leiderschap van een kudde op zich neemt.
smurffie schreef:maar een leider moet voor zijn positie vechtenen niet iedereen zal de huidige leider kunnen verslaan
Mystica schreef:muisje98 schreef:Ik weet wel wie ene monya is,
Maak haar niet zwart of dergelijk..Maar wat hier neergegooit word in dit topic gaat ver.
of MOET er straks weer getemt worden.
Tem maar een eind weg, genoeg mods in dit topic
smurffie schreef:Caira schreef:
En daar maak je al 1 grote fout. Leiderschap heeft niet te maken met vechten, leiderschap heeft te maken met rust en vertrouwen uitstralen. Lees de boeken van Linda Kohanov eens, die legt haarfijn uit dat wij ons gezicht wel kunnen veranderen, maar ons gevoel niet.
zoek jij eens op youtube een gevecht tussen 2 hengsten die stijden om de leiderschap van een kuddeen daarna e2 hengsten die door rust en vertrouwen stijden om het leiderschap van de kudde
smurffie schreef:Caira schreef:Nee dat snap ik niet, jij praat over het vechten om de leiderschap, de hengsten hebben een beschermende en voortplantende functie, ze hebben niet het leiderschap over de kudde, deze ligt in handen van de alfa merrie. Dan zou ik graag van jou een filmpje zien waar een alfa merrie met geweld het leiderschap van een kudde op zich neemt.
toch het leuke ervan dat alles onder de naam hengst word geplaatstbetekend ook niet dat het waar is
maar grootste aantal filmpjes zullen daaronder geplaatst worden
Mystica schreef:smurffie schreef:maar een leider moet voor zijn positie vechtenen niet iedereen zal de huidige leider kunnen verslaan
Maar dat ligt niet aan zijn onderdanen. Als de leider verslagen wordt, volgt de rest van de kudde blindelings de nieuwe leider.
muisje98 schreef:Goh,een mens ken zich afkeren voor verschillende redene,
elk mens doet in zijn positie wat anders.
Zo ook dieren!!En daarbij is een dier een vluchtdier!!!
Caira schreef:muisje98 schreef:Goh,een mens ken zich afkeren voor verschillende redene,
elk mens doet in zijn positie wat anders.
Zo ook dieren!!En daarbij is een dier een vluchtdier!!!
En dat laat precies zien dat jij de essentie niet snapt, ja een paard is een vluchtdier. Maar als de leider blijft staan hoort het dier niet te vluchten maar de leider te volgen.