Het was weer raak, Ze moet weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Het was weer raak, Ze moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:07

we kunnen lezen hoor muiz, 1x is voldoende. Je hebt in beginsel gelijk, ware het niet dat je vergeet dat de leider niet persoonsgebonden is. Kudde samenstelling veranderen immers ook.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:08

maar een leider moet voor zijn positie vechten Knipoog en niet iedereen zal de huidige leider kunnen verslaan Knipoog op sommige moment is de leider zelfs niet van zijn plek af te werpen Knipoog

muisje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:09

Caira schreef:
we kunnen lezen hoor muiz, 1x is voldoende. Je hebt in beginsel gelijk, ware het niet dat je vergeet dat de leider niet persoonsgebonden is. Kudde samenstelling veranderen immers ook.

Jij blijkbaar niet Tis namelijk Muis Haha!

Kudde's verandere met leiderschap,
bij leiderschap in mensheid ook!
Eigenaar van pony gaat minder mee doen,
pony gaat nu smurffie als leider straks zien wat de bedoeling is.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:10

smurffie schreef:
maar een leider moet voor zijn positie vechten Knipoog en niet iedereen zal de huidige leider kunnen verslaan Knipoog op sommige moment is de leider zelfs niet van zijn plek af te werpen Knipoog

En daar maak je al 1 grote fout. Leiderschap heeft niet te maken met vechten, leiderschap heeft te maken met rust en vertrouwen uitstralen. Lees de boeken van Linda Kohanov eens, die legt haarfijn uit dat wij ons gezicht wel kunnen veranderen, maar ons gevoel niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:10

Waarom dan zo snel dit topic? Lachen Gezien je berichtenaantal kon je weten hoe 'bokt' reageert Nagelbijten / Gniffelen

Musije98: uhm Verward Volgens mij even beter lezen Nagelbijten / Gniffelen

Eenkennigheid is inderdaad niet alleen een menselijk verschijnsel maar ook iets wat dieren kunnen hebben.

Paarden denken niet 'hé ik ben eenkennig dus ik trap andere mensen die ik nog nooit heb gezien'. Die mensen vertrouwen ze gewoon nog niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:12

Caira schreef:
smurffie schreef:

En daar maak je al 1 grote fout. Leiderschap heeft niet te maken met vechten, leiderschap heeft te maken met rust en vertrouwen uitstralen. Lees de boeken van Linda Kohanov eens, die legt haarfijn uit dat wij ons gezicht wel kunnen veranderen, maar ons gevoel niet.

zoek jij eens op youtube een gevecht tussen 2 hengsten die stijden om de leiderschap van een kudde Knipoog en daarna e2 hengsten die door rust en vertrouwen stijden om het leiderschap van de kudde Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:12

sinds wanneer is de hengst de leider van de kudde?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:12

Na even wat bijgelezen te hebben wil ik toch ook even mijn mening kwijt in dit topic.
In mijn opinie heeft dit paard een gedragsprobleem zowel naar bekende als onbekende mensen. Dit komt vooral voort uit
gebrek aan leidersschap (een "baas") en het karakter van een paard.
Jullie kiezen ervoor om het wederom zelf aan te pakken met dit paard terwijl dit de vorige keer ook niet goed heeft uitgepakt. Het probleem heeft zich weer herhaalt. Ik snap niet waarom je niet kiest voor een professional op het gebied van gedrag en training. En dan bedoel ik niet de eerste de beste die zich zo noemt.
Deze mensen kunnen met paarden lezen en schrijven en het vertrouwen winnen zeker weten. Zodra het gedrag van deze pony veranderd zal de zogenaamde "eenkennigheid" die jullie naar voren brengen ook verdwijnen. Daarna kan je rustig gaan werken aan het "weg" trauma.
Werk aan jezelf en laat iemand anders werken aan de pony zodat jullie straks samen verder kunnen en de pony z'n meerdere erkent.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:12

x_Marr schreef:
Waarom dan zo snel dit topic? Lachen Gezien je berichtenaantal kon je weten hoe 'bokt' reageert Nagelbijten / Gniffelen

Eenkennigheid is inderdaad niet alleen een menselijk verschijnsel maar ook iets wat dieren kunnen hebben.

Paarden denken niet 'hé ik ben eenkennig dus ik trap andere mensen die ik nog nooit heb gezien'. Die mensen vertrouwen ze gewoon nog niet.

klopt Knipoog maar het ene dier laat sneller iemand anders toe en vertrouwd deze dan de ander Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:13

Caira schreef:

volgens mij snap jij best dat op youtube dit makkleijker te vinden zal zijn en ik hierom dit voorbeeld gegeven heb Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:14

Lovely1 @ leer lezen Knipoog

volgens mij heb ik nu al 20 keer gezegt dat deze opmerking :
Ik snap niet waarom je niet kiest voor een professional op het gebied van gedrag en training.

een hele domme is Knipoog

muisje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:15

x_Marr schreef:

Ik heb gelezen,jij niet Tis Muisje98
En daarbij ik ken dit paard wel in real life Jij niet!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:15

muisje98 schreef:
Ik weet wel wie ene monya is,
Maak haar niet zwart of dergelijk..Maar wat hier neergegooit word in dit topic gaat ver.
of MOET er straks weer getemt worden.

Tem maar een eind weg, genoeg mods in dit topic Clown

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:16

smurffie schreef:
Caira schreef:

volgens mij snap jij best dat op youtube dit makkleijker te vinden zal zijn en ik hierom dit voorbeeld gegeven heb Knipoog

Nee dat snap ik niet, jij praat over het vechten om de leiderschap, de hengsten hebben een beschermende en voortplantende functie, ze hebben niet het leiderschap over de kudde, deze ligt in handen van de alfa merrie. Dan zou ik graag van jou een filmpje zien waar een alfa merrie met geweld het leiderschap van een kudde op zich neemt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:18

Caira schreef:
Nee dat snap ik niet, jij praat over het vechten om de leiderschap, de hengsten hebben een beschermende en voortplantende functie, ze hebben niet het leiderschap over de kudde, deze ligt in handen van de alfa merrie. Dan zou ik graag van jou een filmpje zien waar een alfa merrie met geweld het leiderschap van een kudde op zich neemt.

toch het leuke ervan dat alles onder de naam hengst word geplaatst Knipoog betekend ook niet dat het waar is Knipoog maar grootste aantal filmpjes zullen daaronder geplaatst worden Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:18

smurffie schreef:

Maar dat ligt niet aan zijn onderdanen. Als de leider verslagen wordt, volgt de rest van de kudde blindelings de nieuwe leider. Knipoog

muisje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:19

Mystica schreef:
muisje98 schreef:
Ik weet wel wie ene monya is,
Maak haar niet zwart of dergelijk..Maar wat hier neergegooit word in dit topic gaat ver.
of MOET er straks weer getemt worden.

Tem maar een eind weg, genoeg mods in dit topic Clown

Moet,Moet,moet,moet en moet..

Snap jij nog niks van de term MOET wat jullie elke keer gebruiken
Want MOET jij dit doen.Dat MOET omdat...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:21

smurffie schreef:
Caira schreef:

zoek jij eens op youtube een gevecht tussen 2 hengsten die stijden om de leiderschap van een kudde Knipoog en daarna e2 hengsten die door rust en vertrouwen stijden om het leiderschap van de kudde Knipoog

Meestal is de oudste merrie de leider. Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:21

smurffie schreef:
Caira schreef:

toch het leuke ervan dat alles onder de naam hengst word geplaatst Knipoog betekend ook niet dat het waar is Knipoog maar grootste aantal filmpjes zullen daaronder geplaatst worden Knipoog

ja nee zo ken ik er ook nog wel 20, ja het is eigenlijk een merrie maar hengst klinkt zo leuk. Kom op zeg...

Voor mijn volwassen hengst ben IK de alfa merrie, hij vertrouwt mij, in angstige situaties keert hij zich niet van mij af maar komt bij mij steun zoeken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:22

Mystica schreef:
smurffie schreef:

Maar dat ligt niet aan zijn onderdanen. Als de leider verslagen wordt, volgt de rest van de kudde blindelings de nieuwe leider. Knipoog

klopt Knipoog en zodra de kudde kleiner is is er dus maar een kleiner aantal dat volgen moet Knipoog het gaat hier om een 1-1 situatie, wij lieten teveel toe, waardoor zij zich het leiderschap gaf. Nu draaien wij de rollen om Knipoog waardoor het dier weer ONDER ons komt te staan Knipoog

Maar daar kun je op door blijven gaan natuurlijk Knipoog

muisje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:23

Goh,een mens ken zich afkeren voor verschillende redene,
elk mens doet in zijn positie wat anders.

Zo ook dieren!!En daarbij is een dier een vluchtdier!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:25

muisje98 schreef:

En dat laat precies zien dat jij de essentie niet snapt, ja een paard is een vluchtdier. Maar als de leider blijft staan hoort het dier niet te vluchten maar de leider te volgen.

muisje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:28

Ik snap alles,want ik ken dit lieve dier.
Jullie snappen blijkbaar niks van Ts en eigenaar...

Waarom zoekt een mens geen hulp als die dat kan krijgen maar pleegt bijv zelfmoord?
Waarom laat de andere mens zich wel helpen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:28

Caira schreef:
muisje98 schreef:

En dat laat precies zien dat jij de essentie niet snapt, ja een paard is een vluchtdier. Maar als de leider blijft staan hoort het dier niet te vluchten maar de leider te volgen.

en dat is precies waar jij dus de fout maakt in deze kwestie Knipoog leider moet zich duidlijk maken voor hij gevolgt gaat worden Knipoog zonder leiderschap valt tijdelijk te doen, maar na korte tijd eist 1 het op en dan word dat geaccepteert tot een ander het over neemt Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:28

@ Muisje: jou reactie hierboven en die op mijn over het MOETMOETMOET etc, kan ik dus echt niet volgen Clown
@ Caira: knap dat jij het wel kan Haha!