Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maanling schreef:Kortom Carole: super dat je hebt ingegrepen. Als ik de beginpost goed lees dan zou het diertje dus 2,5 dag klem gezeten hebben als jij hem niet had meegenomen.
Maanling schreef:Er staat toch duidelijk "Na 2,5 dagen kwamen ze er pas achter dat de pony weg was."
Maanling schreef:Tja, aangezien het hier Bokt is en dus een forum met geschreven stukjes van mensen, kun je altijd alleen maar van de TS uitgaan. En daar komen dus ook de reakties op.
Anders konden we bokt wel sluiten niet, als alle beginposts voor 'niet waar' en 'alleen maar woorden van TS' worden aangenomen.
Pellie schreef:ik ken TS en ook als er geen kift was met de buurman, dan had ze de pony nog meegenomen als die in deze staat was![]()
ik vind het dan ook erg bijzonder om te lezen hoe mensen hun mening/oordeel klaar hebben op basis van iets wat ze lezen en hoe ze het vertalen naar eigen behoefte
Wildgirl schreef:ik snap dit echt niet, ts slaat gigantisch door in mijn optiek.
Hier hebben we de shetten ook wel eens aan het spit staan(zelfs in de berm dus niet op eigen erf)en die dieren worden ook zelden geborsteld, ik moet jou niet tegenkomen als je een dier van mij daarom meeneemt.
Blijf gewoon met je handen van andermans eigendom af, mocht er idd sprake zijn van verwaarlozing schakel dan de dierenbescherming en politie in.
Jongens, stop met de rare reacties
Lees goed, dat scheelt een hoop gez##k 
AnnemiekvM schreef:Wildgirl schreef:ik snap dit echt niet, ts slaat gigantisch door in mijn optiek.
Hier hebben we de shetten ook wel eens aan het spit staan(zelfs in de berm dus niet op eigen erf)en die dieren worden ook zelden geborsteld, ik moet jou niet tegenkomen als je een dier van mij daarom meeneemt.
Blijf gewoon met je handen van andermans eigendom af, mocht er idd sprake zijn van verwaarlozing schakel dan de dierenbescherming en politie in.
Misschien het gehele verhaal lezen???Jongens, stop met de rare reacties
Lees goed, dat scheelt een hoop gez##k
edit: typefout
Wildgirl schreef:ik heb meerdere keren met zowel db als politie samengewerkt bij vergelijkbare zaken en als jij het goed en proffessioneel brengt zullen ze je ALTIJD serieus nemen.
Op het moment dat je half huilend belt en zegt: der staat hier een pony bij de buurman en hij is zooooow mager en helemaal vies en blablabla dan neem ik ze niet kwalijk dat er niet gelijk iemand langskomt.
buiten dat zou je met een klein beetje verstand ook moeten weten dat je je eigen rechtspositie aardig verzwakt om een dier zomaar mee te nemen en je versterkt de positie van de eigenaar waardoor het risico dus veel groter wordt dat deze zijn dier weer terug krijgt.
en DAT is hoe de nederlandse instanties en rechtstaat in NL werkt Maanling en Annemiek
Te gek voor woorden. Gelukkig heb je ingegrepen, en is het geen diefstal maar nood!! Ik had het zelfde gedaan. Omdat het dier altijd de dupe is van dit soort eigenaren!