Drama: pony meegenomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Drama: pony meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:30

Heeft ze ook gedaan toch? Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:36

Maanling schreef:
Kortom Carole: super dat je hebt ingegrepen. Als ik de beginpost goed lees dan zou het diertje dus 2,5 dag klem gezeten hebben als jij hem niet had meegenomen.

Niet goed gelezen. Na 2,5 dag kwam buurman met de politie op de stoep. Nergens staat, of kan TS weten dat buurman toen pas de pony mistte.

En wat die 2 jaar betreft. Zolang heeft TS al ruzie met buurman geloof ik. Gewoon een ordinaire burenruzie dus imo.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:37

Er staat toch duidelijk "Na 2,5 dagen kwamen ze er pas achter dat de pony weg was."

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:38

Maanling schreef:
Er staat toch duidelijk "Na 2,5 dagen kwamen ze er pas achter dat de pony weg was."

Woorden van TS. Kan ze niet weten. Woorden van TS zijn ook dat een shet van de wind dik wordt. ROFL

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:41

Tja, aangezien het hier Bokt is en dus een forum met geschreven stukjes van mensen, kun je altijd alleen maar van de TS uitgaan. En daar komen dus ook de reakties op.

Anders konden we bokt wel sluiten niet, als alle beginposts voor 'niet waar' en 'alleen maar woorden van TS' worden aangenomen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:45

ik snap dit echt niet, ts slaat gigantisch door in mijn optiek.
Hier hebben we de shetten ook wel eens aan het spit staan(zelfs in de berm dus niet op eigen erf)en die dieren worden ook zelden geborsteld, ik moet jou niet tegenkomen als je een dier van mij daarom meeneemt.
Blijf gewoon met je handen van andermans eigendom af, mocht er idd sprake zijn van verwaarlozing schakel dan de dierenbescherming en politie in.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:47

Maanling schreef:
Tja, aangezien het hier Bokt is en dus een forum met geschreven stukjes van mensen, kun je altijd alleen maar van de TS uitgaan. En daar komen dus ook de reakties op.

Anders konden we bokt wel sluiten niet, als alle beginposts voor 'niet waar' en 'alleen maar woorden van TS' worden aangenomen.

nu word alleen 1 kant van verhaal verteld
ik heb zovaak meegemaakt dat mensen iets zielig of erg vinden, en achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:48

Als dat zo is zal ze vast wel op haar lazer krijgen van politie en DB.
Die zijn nu met een onderzoek bezig Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:17

Ben dan ook zeer benieuwd naar de uitkomst van het verhaal.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:42

ik ken TS en ook als er geen kift was met de buurman, dan had ze de pony nog meegenomen als die in deze staat was Ja

ik vind het dan ook erg bijzonder om te lezen hoe mensen hun mening/oordeel klaar hebben op basis van iets wat ze lezen en hoe ze het vertalen naar eigen behoefte Ja

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:21

Pellie schreef:
ik ken TS en ook als er geen kift was met de buurman, dan had ze de pony nog meegenomen als die in deze staat was Ja

ik vind het dan ook erg bijzonder om te lezen hoe mensen hun mening/oordeel klaar hebben op basis van iets wat ze lezen en hoe ze het vertalen naar eigen behoefte Ja

Ik lees de reakties hier ook met open mond van verbazing. Het is onvoorstelbaar hoe snel mensen iemand veroordelen zonder dat ze er ook maar iets vanaf weten.
Als er weer een topic komt met inbeslag genomen verwaardeloosde paarden e.d. dan spreekt men er weer schande van dat niemand ingrijpt... Het is nooit goed lijkt het wel.

Ik ben blij dat er tenminste iemand is die echt iets durft te doen. Of het terecht is of niet wat ze heeft gedaan is niet aan ons om over te oordelen lijkt me. Het beestje is in iedergeval nu in goede handen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:59

Wildgirl schreef:
Hier hebben we de shetten ook wel eens aan het spit staan(zelfs in de berm dus niet op eigen erf)en die dieren worden ook zelden geborsteld, ik moet jou niet tegenkomen als je een dier van mij daarom meeneemt.
Blijf gewoon met je handen van andermans eigendom af, mocht er idd sprake zijn van verwaarlozing schakel dan de dierenbescherming en politie in.

Misschien het gehele verhaal lezen??? Boos! Jongens, stop met de rare reacties Boos! Lees goed, dat scheelt een hoop gez##k Boos!

edit: typefout

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:03

AnnemiekvM schreef:
Wildgirl schreef:

Misschien het gehele verhaal lezen??? Boos! Jongens, stop met de rare reacties Boos! Lees goed, dat scheelt een hoop gez##k Boos!

edit: typefout

Dat heb ik gedaan maar ik blijf bij mijn mening.
Ga niet voor eigen rechter spelen, verwijs door naar de instanties die hiervoor bedoelt zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:04

Tja nouja, als die instanties hun werk dan ook eens goed zouden doen... dat zou al heel veel helpen denk ik.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:31

Dat heeft ze ook meerdere malen geprobeerd. Maar typisch Nederland weer...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:37

ik heb meerdere keren met zowel db als politie samengewerkt bij vergelijkbare zaken en als jij het goed en proffessioneel brengt zullen ze je ALTIJD serieus nemen.
Op het moment dat je half huilend belt en zegt: der staat hier een pony bij de buurman en hij is zooooow mager en helemaal vies en blablabla dan neem ik ze niet kwalijk dat er niet gelijk iemand langskomt.
buiten dat zou je met een klein beetje verstand ook moeten weten dat je je eigen rechtspositie aardig verzwakt om een dier zomaar mee te nemen en je versterkt de positie van de eigenaar waardoor het risico dus veel groter wordt dat deze zijn dier weer terug krijgt.
en DAT is hoe de nederlandse instanties en rechtstaat in NL werkt Maanling en Annemiek

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:40

Oh, okee Wildgirl. Fijn dat je me dat even vertelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:41

Wg... was dat maar zo...was het maar zo...

DB doet gewoon 9 van de 10 keer niks...ook als het wel noodzaak is.
Dan word er wat gezeverd over wetgeving..wat best wel zal zijn...maar daar heeft het dier geen drol aan natuurlijk...

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:41

Lijkt me een hele vervelende situatie. Aan de ene kant is het diefstal, aan de andere kant heb je gedaan wat het beste is voor het beestje. Ik vind het super stoer van je. De politie hopelijk ook. Sommige buren... Ach gut

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:44

Wildgirl schreef:
ik heb meerdere keren met zowel db als politie samengewerkt bij vergelijkbare zaken en als jij het goed en proffessioneel brengt zullen ze je ALTIJD serieus nemen.
Op het moment dat je half huilend belt en zegt: der staat hier een pony bij de buurman en hij is zooooow mager en helemaal vies en blablabla dan neem ik ze niet kwalijk dat er niet gelijk iemand langskomt.
buiten dat zou je met een klein beetje verstand ook moeten weten dat je je eigen rechtspositie aardig verzwakt om een dier zomaar mee te nemen en je versterkt de positie van de eigenaar waardoor het risico dus veel groter wordt dat deze zijn dier weer terug krijgt.
en DAT is hoe de nederlandse instanties en rechtstaat in NL werkt Maanling en Annemiek

Maar een pony aan een paal die zich vast gelopen heeft komt toch tig keer voor? Beest is goed gevoed en moet ook regelmatig water gehad hebben. Vreemd om mee te nemen ..... dan moet je ook alle schapen die zich vastrollen in de wei (door hun vacht) ook in je kofferbak meenemen. Ik lees nl nergens dat ie er zo slecht aan toe was dat er een dierenarts aan te pas moest komen. Blijft dan in mijn ogen nog steeds diefstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:45

Ingegroeide halsters zijn oke?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:45

Als het echt ingegroeid was dan had ze de dierenarts moeten laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:46

Ligt aan de mate van ingroeien Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:47

zozozo dit is nogal wat zeg!! ik ben benieuwd hoe dit afloopt........

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:49

Ik vind het super wat je gedaan hebt hoor TS. Imo had de shet echt hulp nodig. Wat als het diertje zich had opgehangen??? Nee petje af hoor voor je! Hoop dat het dier een goed huisje krijgt, en niet meer terug hoeft naar die klootzak van een eigenaar. Zo ga je gewoon niet met dieren om. Aan een paaltje zetten, en er niet meer naar om kijken! Boos! Te gek voor woorden. Gelukkig heb je ingegrepen, en is het geen diefstal maar nood!! Ik had het zelfde gedaan. Omdat het dier altijd de dupe is van dit soort eigenaren!