Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Miska schreef:Je kunt beter een ander jou in een hokje laten plaatsen, dan jezelf erin klem zetten, want dan hou je helemaal geen ruimte meer over!
Overigens wil ik verder geen naturals veroordelen, respect en acceptatie van mijn kant als ik dat ook terug mag ontvangen.
) arno8 schreef:Nog een uitleg:
Als je vroeger iemand met het beste gezonde verstand ter wereld had gevraagd of de wereld plat is, had hij 'ja' geantwoord. Maar als je hem mee zou nemen in een ruimteschip en hem het een en ander zou uitleggen, zou hij iets anders zeggen. Hij zou echt niet zeggen dat de aarde soms plat is en soms niet. Hij is er dan stellig van overtuigd dat de aarde rond is.
Stel nu dat er een felle richtingenstrijd gaande is tussen mensen die denken dat de aarde plat is en mensen die denken dat de aarde rond is. Kun je het de 'platdenkers' kwalijk nemen dat ze denken zoals ze doen? Niet echt, het is vrij logisch dat ze zo denken. Ze zien zelf dat de aarde plat is.
Maar dan komt er iemand, genaamd Tamrab, die vindt het niet leuk dat de partijen zo'n heftige strijd hebben en dus zegt ze: "We gaan logisch denken!" De 'platdenkers' kijken verbaasd op: "Dat doen we al! We kijken vooruit, zien platte uitgestrekte weilanden... de aarde is dus plat!"
Ook de 'ronddenkers' zeggen natuurlijk dat ze al lang logisch nadenken, ze zijn zelf in het ruimteschip meegeweest en hebben het ook zelf gezien.
Iemand anders zegt: "Nee, niet zo gemeen tegen elkaar! Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken. En als je kijkt, zie je gewoon dat de aarde plat is! Dat is toch logisch?"
En Tamrab zegt: "De waarheid ligt in het midden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. De aarde is soms plat, maar soms ook rond. Die 'ronddenkers' moeten niet zo doordrammen dat de aarde rond is."
kjoetie schreef:@ Arabesk: je boodschap komt zo überhaupt niet over omdat bijna niemand je serieus neemt met je dogmatische opvattingen. Je jaagt mensen juist van je gedachtengoed weg door de manier waarop je je opstelt. Erg jammer, want zo schiet je je doel totaal voorbij. Gelukkig erger ik me niet aan jou/jullie, moet altijd wel weer lachen als er weer een totaal ongenuanceerd tunnelvisie topic geopend wordt, jullie staan hoog in mijn favo boktvermaak top tien
Dus ga vooral door!
Arabesk schreef:
Jordy_ schreef:Zoo, jullie gaan enorm hard.. Is t geen idee o een huiskamer topic voor de Logicals te ?
xx
Barmat schreef:WAAROM(!) Ben je nu steeds je eigen topic aan het promoten? Word er een beetje niet goed van, dus ik TEM er even op, laat iedereen nu aub gewoon in de eigen waarde!