Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:18

missnynke schreef:
en al helemaal niet voor een fries; veel te macho en ze rijden als kamelen....


Wat een onbehouwen uitspraak zeg!! Niet omdat de fries toevallig wel mijn favo ras is, maar omdat het nergens op gebaseerd is!
Mijn 'kameel' zit als een huis, in alle gangen en nog nooit heb ik eerder op een fries gezeten die ik ook maar in de verste verte kon vergelijken met het zitten op een kameel.

Ik heb niet echt veel op met arabieren, sommigen zijn wel mooi, maar ik zou er zelf geeneen willen hebben.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 02:39

Sjongejonge, het is niet mijn gewoonte om zo'n lang topic uit te spitten maar heb toch maar even een aantal pagina's de revue laten passeren omdat ik benieuwd was hoe mijn "welshjes" het er af zouden brengen.

Kan natuurlijk zijn dat ik iets gemist heb want het zijn nogal wat pagina's maar ......

Is er dan echt NIEMAND die GEEN welsh wil ???? Haha! Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 02:46

Oh ja, om eventuele misverstanden te voorkomen ... ik begrijp het wel hoor Extreme duivel
Sterker nog, hoe meer ik met ze meemaak, des te beter ik het begin te begrijpen.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:03

Hi, hi, leuk topic. Welk soort ras ik zelf niet zo snel zou kopen is een Haflinger, Fjord of Tinker. Wel leuke paarden om te zien & te rijden hoor. Voor de rest... ik ben helemaal Andalusier gek, maar ook andere barokke paarden spreken mij echt aan. Nu rij ik IJslander... totaal het andere uiterste voor de meeste mensen. Dat vind ik ook geweldige paarden.

Het is idd maar net welke eisen je stelt aan je paard en wat je ermee wilt Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:05

Ik zou niet zo snel een tuiger kopen. Heb gewoon iets tegen ze. Ik rijd er meerdere maar het zijn niet "mijn" soort paarden.

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:20

Shaienne, ik ben t helemaal met je eens!!!
Sommige weten niet dat een koudbloed ook heel wat in hun mars hebben!!! En mijn fjord kan heel hard galloperen.

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:36

Ik zou nooit een volbloed, arabier, draver, achal teke (?) of een dergelijk paard aanschaffen, het uiterlijk spreekt me totaal niet aan evenals het karakter: pittig, snel, nerveus, kijkerig enz., waarschijnlijk een vooroordeel want er zullen zeker wel hele lieve brave paardjes tussen zitten, maar toch... Haha!
Geef mij maar een lekker stevig en toch elegant barok- of koudbloedtype, en ook tuigers en Welshcobs vind ik geweldig Kwijl

Tallie1979
Berichten: 22794
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:38

Ik zou nooit een draver kopen.. Waarom? Ze zijn erg lastig te rijden als ze al op de baan gelopen hebben. UIteraard zijn er uitzonderingen, maar toch. Verder is een engels volbloed te veel van het goede. En zou ik voor een haflinger ook passen, omdat het ras me niet zoveel doet.

Ik zou echter wel een Arabier willen hebben, net zo goed als een IJslander, Fjord, Fries of KWPN'er. Als het paard maar een beetje koel in de kop is.. ( en die zitten ook tussen de arabieren hoor!! ) Haha!

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:11

Tallie1979 schreef:
Ik zou nooit een draver kopen.. Waarom? Ze zijn erg lastig te rijden als ze al op de baan gelopen hebben.


Hoezo??? Dat ze niet in galop willen??? Dat is een enkele uitzondering en eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat elke draver op een gegeven moment onder het zadel in galop wil.
Maar ja, je moet natuurlijk wel met een draver om kunnen gaan Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:13

nou vind dravers ook moeilijk te rijden hoor, heb er een poos eentje gereden en die wilde in het begin alleen maar heel hard over de hoefslag draven (en dan bij voorkeur ook linksom)

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:28

ik zou nooit een paardje willen hebben die hoog in het bloed staat. niks voor mij zo'n zenuwpees. ik ben zelf meer van de fjorden, haflingers, tinkers enz.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:14

ik zou nooit een Arabier kopen, vindt ze gewoon absoluut niet mooi en ze passen ook echt niet bij mij. verder maakt mij het niet of het een warm of koudbloed is, ben niet echt veeleisend!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:03

Wildfire schreef:
Ik zou niet zo snel een tuiger kopen. Heb gewoon iets tegen ze. Ik rijd er meerdere maar het zijn niet "mijn" soort paarden.


Ja, en het zijn ook vaak niet mijn soort mensen die ze hebben.....

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:14

heel veel zeggen ik heb liever een sportpaard in plaats een fries tinker fjord enz

maar de fries komt ook heel ver in de dressuur dus dat een fries geen sportpaard is ben ik het niet mee eens de andre zijn inder daad geen sportpaardjes

ik ga ook liever uit naar de sportpaardjes ik zou dan ook als ik een pony/paard geen ijslander willen maar een haffie of fjord,shet vind ik wel leuk maar daar naast zou ik wel een sportpaardje nemen als ik maar 1 paardje mag kiezen zou ik geen fjord,tinker,haflinger,shetlander,ijslander nemen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:01

Prima"]
[quote="Wildfire schreef:
Ik zou niet zo snel een tuiger kopen. Heb gewoon iets tegen ze. Ik rijd er meerdere maar het zijn niet "mijn" soort paarden.


Ja, en het zijn ook vaak niet mijn soort mensen die ze hebben.....
[/quote]

Jou enigszins kennende weet ik wie je bedoelt Schijnheilig

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:20

pff, wat je altijd ziet gebeuren in dit soort topics is dat mensen zich aangevallen voelen door de meningen van anderen en dan om het hard 'hun' ras de hemel in gaan prijzen Haha!. Laat iedereen toch gewoon een mening hebben zonder het je meteen persoonlijk aan te trekken..
Ik zal er niet van wakker liggen als iemand bv niet van Lompe Groote Kneusige Rare en ontzettend Lieve Hannoveraantjes houdt Lachen. (alias Grassie Knipoog)

Ik zelf houdt erg van KWPN'ers 'ed', maar dan niet de ielige soorten. Ze moeten ook niet lomp worden, maar wat ik écht mooi vind is zo'n lekker massaal groot sportpaard, wat goed kan bewegen en dat er gewoon echt staat Lachen.
Verder heb ik zelf een paar jaar een hafling3r gehad en daar een hoop lol mee gehad. Ik waardeer de koudbloedtypes erg om hun inteligentie (die hebben ze!) , doorzettingsvermogen en kalmte. Ik rijd in het bos fijner op een stevig op z'n benen staande haflinger dan op een springerig 'sportpaard'. Al ben ik dan wel het fellere type haflinger gewend Knipoog.

Maar ik zou persoonlijk alleen nog een koudbloed aanschaffen als ik tijd , geld en ruimte teveel had, puur voor de recreatie. Ik ga meer voor de sport, en ben daarom ook meer geintereseerd in typen paarden die daar geschikt voor zijn Lachen. (nu ik erover nadenk, echt paarden.. ik heb niet zoveel met sportpony's, te klein, te smal, te iel Knipoog *goed goed,voor MIJ dan Haha!* )

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:44

Als mensen op een normale manier hun mening zouden uiten dan zou er zeker geen ruzie komen. Maar sommigen overdrijven hierin. Als je gewoon zou: Geen .... Want.....
Dan zou er volgens mij niemand kwaad worden. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer iemand een ras als "Monsterlijk slecht" of een "kameel" gaat voorstellen dat er mensen tegen de schenen getrapt worden. Maarja het blijft wel een leuk topic

horse4ever

Berichten: 36
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:56

ik zou nooit een Arabier,Engels Volbloed willen hebben want die beesten zijn vaak (voor mij) TE druk, zijn ook wel rustigen maar toch

Jessica24

Berichten: 1304
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:16

nou het maakt mij niet uit wat voor paard ik rijd.
ieder ras heeft zijn plus en min punten en ik rijd persoonlijk ook het liefst op een bloederig paard.
maar ik houd ook wel van een uitdaging.
ik vind alle paarden en pony rassen wel wat hebben en ik denk dat karakter een veel belangrijker punt is.
een paard kan er in jouw ogen nog zo mooi uit zien,maar hij moet het wel voor je willen doen.

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:00

bobby schreef:
heel veel zeggen ik heb liever een sportpaard in plaats een fries tinker fjord enz

maar de fries komt ook heel ver in de dressuur dus dat een fries geen sportpaard is ben ik het niet mee eens de andre zijn inder daad geen sportpaardjes


Waarom is een fries wel een sport paard en een tinker/fjord/haf niet? heb ook tinkers/fjorden en haffies gezien die Z dressuur lopen. Ze zijn er ook wle geschikt voor. alleen een sportpaard heeft net zn bouw mee waardoor t een sport paard is en niet een gewoon recreatiepaard.

Lielle

Berichten: 66271
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:08

wat noemen jullie heel ver? Z is "maar" de basis, om de titel van een oud topic eens te quoten. En het is wel zo dat het merendeel van de Fjielinkers Haha! dat niet haalt, of met moeite. Dan zijn het IMO geen echte sportpaarden, althans niet voor de sport die ik wil beoefenen. En voor alle duidelijkheid, ik heb zelf (nu ? *LOL* ) geen ambitie om meer dan Z te starten, maar rijd wel graag een paard dat niet in het M al op zijn tenen moet lopen. Ik noem Pablo ook geen hogeschoolpaard omdat hij zo leuk kan steigeren Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:55

horse4ever schreef:
ik zou nooit een Arabier,Engels Volbloed willen hebben want die beesten zijn vaak (voor mij) TE druk, zijn ook wel rustigen maar toch



Dat wilde ik je net vertellen. Imker is Engels volbloed (Appolonios) x Amor. Er zit dus een flinke partij bloed achter, en ik kan je zeggen dat hij echt een fantastisch en kalm paard is. Je kan er als het ware een kleuter op zetten en hij hobbelt braaf door.

Je kan dus niet zeggen dat Engels Volbloed te heftig is, het is puur afhankelijk van het karakter van je paard.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:28

Marjolein"]
[quote="bobby schreef:
heel veel zeggen ik heb liever een sportpaard in plaats een fries tinker fjord enz

maar de fries komt ook heel ver in de dressuur dus dat een fries geen sportpaard is ben ik het niet mee eens de andre zijn inder daad geen sportpaardjes


Waarom is een fries wel een sport paard en een tinker/fjord/haf niet? heb ook tinkers/fjorden en haffies gezien die Z dressuur lopen. Ze zijn er ook wle geschikt voor. alleen een sportpaard heeft net zn bouw mee waardoor t een sport paard is en niet een gewoon recreatiepaard.
[/quote]

ja daar heb je helemaal gelijk in maar de meest denken maar dat fjorden en haflingers friezen
niet goed zijn in sporten
maar je hebt er bij lopen
maar ik friezen zie ik meer in de dressuur sport lopen dan halingers en fjorden
mar je hebt helemaal gelijk

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:48

Ik wil nooit een pony groter dan 1.45 Tong uitsteken

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:42

Flootje"]
[quote="missnynke schreef:
en al helemaal niet voor een fries; veel te macho en ze rijden als kamelen....


Wat een onbehouwen uitspraak zeg!! Niet omdat de fries toevallig wel mijn favo ras is, maar omdat het nergens op gebaseerd is!
Mijn 'kameel' zit als een huis, in alle gangen en nog nooit heb ik eerder op een fries gezeten die ik ook maar in de verste verte kon vergelijken met het zitten op een kameel.

Ik heb niet echt veel op met arabieren, sommigen zijn wel mooi, maar ik zou er zelf geeneen willen hebben.
[/quote]

Het is toch wel duidelijk dat missnynke dus niet weet waar
ze over praat, waarschijnlijk heeft ze nog nooit een Fries
van dichtbij mee gemaakt!
Jammer meid, je weet niet wat je mist!
En ja ik ben tegen mijn schenen getrapt! Scheve mond