Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
misschien ben ik zelf ook wel een halve natural want ik laat me paarden ook zo lang en veel mogelijk buiten lopen
cremellogek schreef:. Bitloos en boomloos rijden is goedkoper dan een goed boomzadel.

ik ben slim en gha er niet op in anders wordt hij kwaad maar het is redelijk vervelend...Quellian schreef:Arabesk schreef:Mijn ARABIER, staat buiten zonder deken en zonder krachtvoer en geen schuilstal.
Dat je een koudbloed buiten laat staan is nog tot daar aan toe, maar ik denk dat de AID een buitenstaande Arabier niet zou tolereren. Hier iig niet, staleigenaar is er erg op gebrand dat alles naar binnen gaat (op een IJslander na). Ik wilde mijn NRPSer ook buiten hebben een jaar, maar hij zei dat dat niet eerlijk is tegenover haar. En dat terwijl een boer toch vaak realistischer is dan een gemiddelde paardenmiep.
polly_hvj schreef:de eigenaar van mijn verzorgknollies wil ook niet veel geld uitgeven...het zijnshetten staandag en nacht in de wei zonder dekentje wel met een stalletje..hooi is er stro is te duur.. ook de omheining is oud er zitten gaten in die hij verzolgens met een paaltje dichtmaakt...is het zadel kapot zegt hij als jij nou een gaatkijken naar een goed passend zadel, heb ik er een voor 75 euro die past emt beugels en bugelriemen en singel...zegik dat tegen hem antwoordt hij: dat is me veel te duur je kan voor 20 een heel goed zadel kopenik ben slim en gha er niet op in anders wordt hij kwaad maar het is redelijk vervelend...
maar hij is wel aardig en geeft om zjin paarden
_rosita_ schreef:Maar dát vind ik dus een ander verhaal... hooi wat te duur is, vind ik belachelijk, dat is een basisiets om paarden te kunnen houden. Op hooi moeten ze in principe leven.
(had er zelf ook last van hoor
)polly_hvj schreef:hooi is er stro is te duur..

Rianneke schreef:_rosita_ schreef:Maar dát vind ik dus een ander verhaal... hooi wat te duur is, vind ik belachelijk, dat is een basisiets om paarden te kunnen houden. Op hooi moeten ze in principe leven.
lees de zin nog een keertje langzaam en dan lees je dat ze wel hooi hebben maar geen stro(had er zelf ook last van hoor
)
polly_hvj schreef:hooi is er stro is te duur..
cremellogek schreef:Visconti schreef:maar de beestjes hebben het goed dus wat is het probleem?
Die paarden die nu 24 uur per dag tot hun knieen in de blub staan en niet kunnen schuilen voor de erge regen en wind op het moment en nergens kunnen gaan liggen hebben het niet goed. Die paardjes mankeren ook constant wat..
_Skess_ schreef:Mijn paard staat gratis in een groot stuk weiland, hooi moet ik betalen, dierenarts en bekappen heb ik zelf door middel van een cursus geleerd.
.
Arabieren zijn misschien van nature beter beschermt tegen de kou dan kwpn'ers. _Skess_ schreef:hoe bedoel je? de dierenarts komt om te ontwormen en voor de tanden vijlen. Goh dat is inderdaad niet lekker voor het paard en ook niet goedkoop ja.
Ik bel WEL de dierenarts en ook als er niet direct iets ergs is en ik me toch zorgen maak, mag jij niet lekker vinden, heb je mooi pech gehad.
en ben bezig met een cursus bekappen van een gediplomeerde hoefsmid.
Mag jij niet lekker vinden klinken, maar ik weet wel wat ik doe hoor
Quellian schreef:Arabesk schreef:Mijn ARABIER, staat buiten zonder deken en zonder krachtvoer en geen schuilstal.
Dat je een koudbloed buiten laat staan is nog tot daar aan toe, maar ik denk dat de AID een buitenstaande Arabier niet zou tolereren. Hier iig niet, staleigenaar is er erg op gebrand dat alles naar binnen gaat (op een IJslander na). Ik wilde mijn NRPSer ook buiten hebben een jaar, maar hij zei dat dat niet eerlijk is tegenover haar. En dat terwijl een boer toch vaak realistischer is dan een gemiddelde paardenmiep.
. Hij lijkt meer op een IJslander nu met z'n dikke vacht 
Arabesk schreef:Laat de AID maar komen, ze herkennen m toch niet als arabier. Hij lijkt meer op een IJslander nu met z'n dikke vacht
_Skess_ schreef:@ Rosita,
hou jij je even in. Als jij beter leest zie je dat ik BEKAPPEN door middel van een cursus heb geleerd en niet dierenartsen...
sjonge jonge..lezen is ook een vak zeg