paard dan toch maar verkopen? :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: paard dan toch maar verkopen? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:47

deniece schreef:
@poes;
ben al naar de dokter geweest. Mn bloeddruk en alles was gewoon goed. Ik heb me gewoon te druk gemaakt en het gaat nu ook gewoon weer goed.

Ik kan nu inderdaad niet die verantwoordelijkheid aan, gek he voor iemand van 17 met geen vast inkomen.

Het is dus gewoon niet slim geweest en het is niet raar dat ik naar werd van dat verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik ken anders een paar tieners die het wel deden: en school, en werken, en paard. Het is best mogelijk, maar het is echt zwaar. Ik heb alleen de idee dat jouw klachten wel zeer ernstig waren, en dan vraag ik me af of jij ooit wel de stress van een paard naast een fulltimejob, huishouden, sociaal leven zal aankunnen? Ik ben net beginnen werken: vertrek om half acht en om half negen (soms om half acht) s avonds ben ik er weer. Tijd moet ik echt maken en geld heb ik wel maar nout niet om er mee te gaan gooien. Ik wil maar zeggen: de meesten die een paard hebben moeten er veel voor laten, of ze nu 15 of 56 zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:04

deniece schreef:
@poes;
ben al naar de dokter geweest. Mn bloeddruk en alles was gewoon goed. Ik heb me gewoon te druk gemaakt en het gaat nu ook gewoon weer goed.

Ik kan nu inderdaad niet die verantwoordelijkheid aan, gek he voor iemand van 17 met geen vast inkomen.

Het is dus gewoon niet slim geweest en het is niet raar dat ik naar werd van dat verantwoordelijkheidsgevoel.

Als jij je na twee weken al zo druk hebt gemaakt dat je er fysiek onder lijdt, wil dat zeggen dat je ECHT om het beestje geeft, en al helemaal dat je dan durft toe te geven dat het ondanks je enthousiasme niet lukt. Maak rustig je studies af en over een paar jaar kan je weer eens bekijken of je een eigen paard kan aanschaffen. Jammer dat het zo moest lopen, maar je hebt er vast veel van geleerd.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:10

Aan je stal geld te horen , 220 euro p.m , sta je in vol pension. Je zou dus ook kunnen overwegen om om de dag te gaan. Of een bijrijder voor 2 dagen ofzo. Scheelt je ook veel tijd en een beetje in de kosten.

Toch denk ik, dat je dit eigenlijk wel eerder had kunnen weten , zoals zovelen al zeggen.

succ6 met je besluit

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:30

Meid, ik vind het heel naar voor je dat je zo geschrokken bent van het 'eigen paard hebben'!
Het is ook echt wel veel wat er op je afkomt..
Ik zelf ben 24 en heb nu 4 maanden mijn eigen paardje, en stiekem valt dat financieel soms best wel tegen (en ik heb een full time baan!)
Maar wat je ervoor terug krijgt van een paardje dat je zoveel liefde geeft is meer dan de stress die ik ervan heb..
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een betalende bijrijder (zoals al zovelen zeiden) dat scheelt je tijd, geld en misschien hou je er ook nog wel een leuke vriendschap aan over! Allemaal dingen die je de stress doen vergeten, en je hoeft je lieveling niet te verkopen!
In elk geval veel sterkte ermee!
(goedkopere stalling zou je ook kunnen zoeken, maar die is waarschijnlijk moeilijk te vinden, anders stond je daar vast al?)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:33

Heel eerlijk denk ik niet dat jij ooit een eigen paard aankan. Je vind het nu al zwaar en moeilijk om een paard te combineren met school,werk en vrienden, maar hoe denk je dat dat is als je straks werkt?

Laten we even de 'kantoortijden' aannemen, dan werk je van half 9 tot 5. Dan moet je nog naar huis even eten, dan gaan we er ook even van uit dat je een man/ vriend hebt. maar na het eten moet je toch gelijk weer door want pensionstallen sluiten ook op bepaalde tijden... als je daar klaar bent met je paard ben je ook op, dan wil je naar huis douchen en slapen..

en waar hier zie jij dan nog je huishouden, je familie (er even vanuit gaande dat als je een vaste baan heb en een vast inkomen, je dus ook een eigen huisje hebt) en dan heb je ook nog je vrienden... (en dan nog niet te spreken over misschien kinderen?)

Kortom, als jij het nu al niet aankan... dan zal dat ook nooit gebeuren ook (tenzij je er het eea voor kan en wil opgeven...) en dat wil je nu al niet dus end of story...

Overigens vind ik het wel een wijs besluit dat je hem toch verkoopt Ja

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:39

Little_Gift schreef:
Ik vind dit niet dapper!
Ik vind dit helemaal verkeerd!

Ocharme, ZIJ heeft een verkeerde keus gemaakt?? Waar het op dieren aankomt mag JIJ geen verkeerde keus maken! Want JIJ bent de enige die KAN kiezen! Een dier kan niet kiezen om bij jou op stal te komen of om door jou gekozen te worden!

Hij moet het allemaal maar laten begaan!
Ik ben blij dat je je paard verkoopt maar zou je toch aanraden later geen meer te kopen

Jeetje mina zeg, als er iemand hier een Oscar voor Beste Drama verdiendt dan ben jij het wel.... Verward

Het paard heeft inderdaad niets te kiezen, maar dat geld net zo goed voor jouw paard als de mijne. Dus je punt is...?

En waarom zou ze later geen paard meer moeten kopen? Ze weet nu wat het inhoud, dus ze zal later wel beter nadenken of ze wil bijrijden of echt een eigen paard wil aanschaffen.

We maken allemaal wel eens verkeerde keuzes, maar daarom hoeft je kop er niet meteen af. Dat deden ze in de middeleeuwen.

@Deniece, is je paardje al verkocht?