Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:01

blizzard2000 schreef:
DAN MOET JE JE PAARD ONDER CONTROLE KUNNEN HOUDEN.
Ga den ergens anders je paard verkeersmak maken

Waar leef jij, op mars ofzo? De ts heeft duidelijk aangegeven dat ze dacht dat dit een rustige route was, en logisch ook, met een jong paard ga jij niet meteen het gevaar opzoeken, die gooi je niet in het diepe.Dat ze dan toevallig een meute onbeschofte hufterige wielrenners tegen komt, daar kan zíj niets aan doen.

Bovendien was JIJ er niet bij, kan JIJ dus niet beslissen wat voor haar de veiligste route was geweest, kan JIJ niet beslissen hoe haar paard anders had gereageerd en kan je ook zéker niet beslissen hoe de wielrenners óók hadden kunnen reageren. Dus ik zou zeggen, lees eens wat verder dan je neus lang is, en kom dan nog een keer met een verhaal. Heb je uberhaupt enige ervaring met jonge paarden?

Edit; en daarnaast kan je met een jong dier nooit inschatten hoe ze op een eerste ervaring reageren, bovendien was het niet het punt dat de TS haar paard niet in bedwang kon houden, maar de wielrenners met hun onbeschofte gedrag en de bedreigingen naderhand op het erf.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 16:05

Vraag me af wat ik dan bevooroordeel zou moeten vertellen.
Het is gewoon zo gebeurd.
Wij kwamen de bocht om, zagen aan het einde van de beeweg 40 man aankomen, verspreid over de weg.
De voorste van ons riep dat ze zachter moesten, met handgebaren, dat negeerde ze. Toen waren ze er al bijna, én nog steeds naast elkaar.
Op het moment dat er 20 meter tussen de wielrenners en ons zaten heeft een persoon van ons zijn fiets ervoor gezet.
Toen kwamen ze aangereden en moesten ze wel stoppen, toen zat er nog 10 meter tussen.
Vervolgens reed het grootste gedeelte door, de een reed helemaal links, de ander helemaal rechts, de andere rechtdoor, alle mogelijke manieren om langs het paard te komen deden ze.
En dat onder luid geschreeuw gezwaai en gevloek.

Of wij correct gehandeld hebben: Já, als de wielrenners niet zo bekrompen waren om even af te remmen (ze hoefden nog niet eens is helemaal te stoppen Knipoog als ze maar is niet zo achterlijk hard doorreden) en de weg deels vrij maakte was er helemaal níks aan de hand geweest.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:11

Naja, je moet het natuurlijk wel ook proberen van hun kant te zien. ze zijn wielrenners, bezig met hun sport, daarbij gaat alles om snelheid. Ze willen niet afremmen want dat is schijnbaar volgens hun niet nodig. Vervolgens worden ze op die manier gedwongen te stoppen, dan word je boos. Onterecht, maar logisch. Om dan zó op die manier te reageren gaat mij de pet te boven, hoe halen ze het in hun hoofd..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:12

idd, véél (niet alle, nee lang niet alle) wielrenners denken dat ze god zijn op de wegen in nl. maar helaas dat zijn ze niet. (wij ruiters ook niet Haha! )

wielrenners zouden allemaal verplicht een cursus hoe passeer ik veilig paard/kind/fietser moeten volgen Nagelbijten / Gniffelen

nee ff zonder gekheid veel wielrenners gedragen zich als een god op de wegen, en denken er niet eens bij na dat alleen al het gleuid van de banden eng kan zijn voor paard, laat staan langs een paard heen fietsen met 10cm er tussen (en ik overdrijf niet, kon zo bij die vent mn vinger in zn oor stoppen (in 1 keer raak!) nou das toch echt te dichtbij)

goed nou kunnen wij ruiters ook aan dingen denken, je zweep bij je houden als er mensen/voertuigen aan komen en vriendelijk vragen of ze zachter willen gaan...

maar ja de mentaliteit van de mensen tegenwoordig, maakt dit niet mogelijk.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 16:15

Ow maar ik kan me ook best in hun kant inleven hoor daar niet van Lachen
Maar als ik alleen al in de omgeving zie (en dan bedoel ik bij mij thuis, is een stuk verderop dan de paarden) rijden ze met flinke groepen over wegen die bestemd zijn voor de dagjes fietsers.
Dus op een zondag middag, lekker een zonnetje erbij gaat er soms niet in om metje familie te fietsen, want dan wordt je half plat gedrukt en moet je aan de kant voor hun.

Respect hebben die lui van mij niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:17

Een vroegere vriendin van mij waar ik altijd mee naar school fietste was een keer van haar fiets geslagen door een wielrenner, omdat ze niet snel genoeg aan de kant ging. Sinsdien hebben we het hele schooljaar BUKKEN! geroepen als er weer een wielrenner aankwam Clown

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:32

Jee, wat een verhaal. Er zijn verder geen gewonden mag ik hopen? Ach gut
Aan crossmotors heb ik nog een grotere hekel. Hier crossen ze gewoon de ruiterpaden paden op. En dát maakt lawaai. Ja, daar gaat je paardje.
Ik hoop dat dit de laatste keer is dat het je gebeurde, en dat Zip er geen trauma aan heeft overgehouden.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:40

Red_Savage schreef:
Jee, wat een verhaal. Er zijn verder geen gewonden mag ik hopen? Ach gut
Aan crossmotors heb ik nog een grotere hekel. Hier crossen ze gewoon de ruiterpaden paden op. En dát maakt lawaai. Ja, daar gaat je paardje.
Ik hoop dat dit de laatste keer is dat het je gebeurde, en dat Zip er geen trauma aan heeft overgehouden.

Daar hebben wij hier een tijd ook héél erg veel last van gehad, dan gingen ze langs een pad, vlak bij onze buitenbak, en daar kwamen ze dan ook zoo vreselijk hard langs gescheurd dat alle paarden in de bak al over de rooie waren. We hebben toen naar hun vereniging een brief gestuurd en gevraagd om begrip, dat is ook gebeurd, zodra hun paarden tegen komen, gaan ze stil staan en zetten ze zelfs even hun motor af als ze zien dat het niet goed gaat, op een veilige afstand rijden ze dan weer rustig aan. Als er soms in de bossen in crosswedstrijd wordt gehouden, krijgen alle omliggende rijverenigingen en stallen een brief thuis gestuurd, met de mededeling en het vriendelijke verzoek om voor de veiligheid van beide partijen, die dag niet in het bos te komen. Perfecte samenwerking, natuurlijk is er altijd een enkeling bij die zich er niet aan houd *dit geldt óók voor de ruiters!* maar over het algemeen gaat dit super zo!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:41

Als jullie niet zo paniekerig waren geworden denk ik dat de wielrenners in een oogwenk voorbij waren geweest en was er mijns inziens ook niets aan de hand geweest..

Citaat:

Mede door jouw is het respect van de wielrenners voor de volgende ruiter die ze ooit eens moeten passeren helaas ook gedaald vermoed ik..

Jammer, het is zo makkelijk om maar met de vinger alleen naar de ander te wijzen.. Niet goed handelen van anderen, praat eigen fout handelen imo niet goed..

Gelukkig is iedereen er gelukkig goed vanaf gekomen (en daar laat ik het betreft mijn commentaar maar even bij Knipoog )

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:43

casperrr schreef:
Ow maar ik kan me ook best in hun kant inleven hoor daar niet van Lachen
Maar als ik alleen al in de omgeving zie (en dan bedoel ik bij mij thuis, is een stuk verderop dan de paarden) rijden ze met flinke groepen over wegen die bestemd zijn voor de dagjes fietsers.
Dus op een zondag middag, lekker een zonnetje erbij gaat er soms niet in om metje familie te fietsen, want dan wordt je half plat gedrukt en moet je aan de kant voor hun.

oh nee de "slechte wielrenners" verdienen zeker geen respect, maar gelukkig heb je van alles goede en slechte dingen....

zoals ik al eerder zei ze moeten niet gaan slaan, dan begin ik ook te meppen met mn zweep! Nagelbijten / Gniffelen

Kelly_ann

Rotsituatie, niemand is hier beter van geworden...
Als je verzoek om langzamer te gaan of ruim te passeren niet wordt uitgevoerd heb je het met je paard te nemen zoals het komt.... Helaas...
Fiets voor een stoet wielrenners zetten levert imo een erg gevaarlijke situatie op.

Casperrr, je verhaal is wel degelijk bevooroordeeld, het is gezien vanuit jou referentiekader. Hetzelfde verhaal van een wielrenner of toeschouwer is, gezien hun referentiekader, anders Knipoog

Red_Savage

Zo, dat is goed gegaan DresslOver! Lachen Misschien is dat ook wel een ideetje voor hier. Ik heb zelfs het idee dat crossmotoren hier helemaal niet toegestaan zijn. Aangezien ze erg veel geluidsoverlast bezorgen, en het bos is een beschermd natuurgebied, waar veel dieren hun nestjes hebben. Maar daar weet ik verder niets van af.
Ik vind het alleen vreselijk asociaal dat ze gewoon op de ruiterpaden gaan. Terwijl er altijd voor elk ruiterpad duidelijk staat aangegeven dat het enkel voor ruiters is bedoeld.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 16:44

Wij waren niet paniekerig geworden, ja pas toen we veilig en wel op het erf stonden, maar toen was het kwaad al geschiet.
We hebben ze er alleen op gewezen om rustiger te rijden, dat hun dan uit hun slof schieten is niet mijn probleem...

Die groep die wij tegen waren gekomen hoeft van mij zich nooit meer hier te bevinden, als hun zich niet normaal kunnen gedragen hoeven ze niet meer terug te komen.
I.p.v. het normaal uit te praten was het 'houd je b*k of ik verkoop je een klap' 'k*twijven oprotten met die knollen'
Nee daar maak je echt respect mee Scheve mond

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:47

@Red_savage: Gewoon een brief sturen! niet gaan beschuldigen of gaan vinger wijzen, maar gewoon vragen om begrip voor de situatie. leg het uit, paarden zijn vluchtdieren *wat hc ook zegt* . Als je dat op een goede manier brengt hebben ze er vast wel begrip voor!
En wbt geluidsoverlast, dat geldt alleen voor stiltegebieden, dat staat met grote borden aangegeven.

@ Casperrr; hun reactie was vér over de schreef! slaat nergens op en er is níets wat dat goed praat!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:47

Bienotje schreef:
Als jullie niet zo paniekerig waren geworden denk ik dat de wielrenners in een oogwenk voorbij waren geweest en was er mijns inziens ook niets aan de hand geweest..

Citaat:

Mede door jouw is het respect van de wielrenners voor de volgende ruiter die ze ooit eens moeten passeren helaas ook gedaald vermoed ik..

Jammer, het is zo makkelijk om maar met de vinger alleen naar de ander te wijzen.. Niet goed handelen van anderen, praat eigen fout handelen imo niet goed..

Gelukkig is iedereen er gelukkig goed vanaf gekomen (en daar laat ik het betreft mijn commentaar maar even bij Knipoog )

natuurlijk zijn er 2 kanten van het verhaal...
maar je moet toegeven de meeste wielrenners zijn toch knap brutaal! iedereen moet aan de kant voor ze...
kijk dat ze de fietst er voor gezet hebben, had ik nooit gedaan maar meer uit angst dat ze dwars over die fietst en mij heen gaan...
maar dat die wielrenners gewoon doorfietsen en op eigen terrein komen (wat strafbaar is! ) dat valt niet goed te praten!

dus wat imo betreft is er maar 1 vingertje naar de fiets toe die ze op de weg zetten (was miss. niet zo slim) maar voor de rest... ze hebben de paarden niet midden op de weg geparkeerd (wat ik zelf wel eens doe...) hebben die mensen niet uitgescholden, hebben niks gedaan verder (dan die fiets) wat bedreigend is....

dus wat dit betrefd is het toch echt voornamelijk de schuld van de wielrenners

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:53

sexy_back schreef:
tja wielrenners... praat me er niet van! hier racen ze je ook op 10 cm afstand voorbij...
soms (ja héél soms) wenste ik dat ik een paard had dat snel sloeg... dan leren ze het eindelijk af om zo dicht op je paard te gaan rijden...

ik heb dus ook menig scheldwoord naar me hoofd gekregen, gelukkig hebben ze nog nooit fysiek geweld geprobeerd, want reken maar dat ik dan weet hoe je een zweep moet gebruiken...

Idd.
Alleen zijn ze niet zo dapper, wel in een groep.
Jaren geleden heeft mijn pony er 1 bijna geraakt. Ik weet zeker dat die wielrenner geen 2e x dicht langs een paard zal gaan. Hij keek nog achterom omdat hij de wind van de trap kon voelen.
Zweepje had ik toen niet bij me, anders had ik ze idd wel geslagen. Stelletje @x@% Boos!
Die pony was echt en schat en zou niet zomaar slaan Ik liep zelfs in de berm.

Maar niet alleen te paard, want ook in de auto .... ze rijden op de autobaan, omdat het fietspad niet goed genoeg is en zoals ik al zei, alleen in een groep want alleen durfen ze niet.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:58

het zijn echt niet alleen automobilisten die moeten 'waten wat je doet als je een paard ontmoet'. helaas zijn paarden levende wezens waarvan de rem t niet altijd doet... misschien moeten we es een wielerforum opzoeken en daar even posten

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:14

wielrenners zijn altijd vervelend volk
altijd denken dat de weg voor hun alleen is
vast niet aan de kant gaan.
als je ook maar niet uit hun weg ga metteen te schreeuwen
en altijd opzij met die poedersuiker knol ofzo , nah vast niet dat ik dan opzij ga Knipoog
dan mogen ze van mij mooi door de bossies of over het gras Nagelbijten / Gniffelen
ook hier in de wieringermeer fietsen ze altijd in hele groepen en als wij dan met de trailer zijn kunnen we ze gewoon niet inhalen omdat ze te breed fietsen , maar vast niet dat ze ook maar aan de kant gaan , ze blijven mooi 5/6 breed fietsen.
mn vader werd ook al gek , die zij ook al als ze nou niet aan de kant ga rij ik dr eentje voor zn barst
vervelende mensen altijd ...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:18

Ach hou op over wielrenners. Vorige keer werd ik me toch gesneden en ook nog wel dat de pony moeilijk deed over een brug. Vent gelijk boos.

Of een keer dat ik op de fiets reed en op me eigen helft. Komt er een ploeg wielrenners aan, roepen ze: opzij tr*t. Nou ik bleef gewoon fietsen, r*t maar op.

Het is zo'n r*tvolk, heus niet allemaal, maar de meeste toch echt wel.

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:35

Ik herken het probleem 'wielrenners' Haha!
De wielrenners hier in de buurt zijn alleen maar asociaal geloof ik..

Jaren terug draaide mijn pony ineens om op de weg, kwam er net een wielrenner aan: Rot op met die knol tr*t.
En idd nooit aan de kant gaan. Vorige keer trapte mijn paard naar ze omdat ze veel te hard en veel te dichtbij langskwamen. Er is niemand geraakt, maar dat geeft wel wat aan. Ik heb een hekel aan wielrenners, altijd meteen schelden of een grote bek geven.

Maar ook gewone fietsers blijven hier gezellig naast elkaar fietsen hoor, ik blijf meestal expres een beetje middenop rijden en op het laatst ga ik dan aan de kant. Of ik doe mn zweep (als ik die bij me heb) aan die kant zodat ze er omheen moeten Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:36

ik heb eens even gegoogled, maar kan zo 1,2,3 geen wielerforum vinden (op een half dood forumpje na). Want het zou best een goed idee zijn om ze gewoon eens te vragen waarom ze doen zoals ze doen, en ze uit te leggen hoe een paard reageert.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:03

Citaat:
ik heb eens even gegoogled, maar kan zo 1,2,3 geen wielerforum vinden (op een half dood forumpje na).

Clown Ligt wel in de lijn der verwachting met zulk asociaal volk Haha! Het verbaasd me eigenlijk dat ze graag in groepen rijden - zo sociaal zijn ze in de regel niet naar de rest van de verkeersdeelnemers.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 07:03

BBreedveld schreef:
Citaat:
ik heb eens even gegoogled, maar kan zo 1,2,3 geen wielerforum vinden (op een half dood forumpje na).

Clown Ligt wel in de lijn der verwachting met zulk asociaal volk Haha! Het verbaasd me eigenlijk dat ze graag in groepen rijden - zo sociaal zijn ze in de regel niet naar de rest van de verkeersdeelnemers.

Nee, daarom zoeken ze mekaar op. Kunnen ze samen aso zijn.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 07:07

Jeetje.. ik schaam me er bijna voor om wielrenner te zijn!

Gelukkig zijn er ook goede wielrenners.. Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:28

xx_Horsiex schreef:
Nee, daarom zoeken ze mekaar op. Kunnen ze samen aso zijn.

Net ruiters, daarom rij ik solo paard. Hoed op, kan ik beleefd afnemen als ik voorrang gééf Haha!

Dat is win-win-win: geen risico voor mij en mijn paard, geen conflicten én een heel positief imago Pling

hc