Hartstilstand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baika

Re: Hartstilstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:15

Helaas is dit geen sensatie verhaal.
Was het maar zo dan was het allemaal niet gebeurd.
Bea

baika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:51

Hallo
Ik had net als mijn zusje geen ervaring met een forum.
Heb gisteren 3 personen een pb gestuurd ik dacht dat ze mij dan persoonlijk konden antwoorden.
Zal wel wat verkeerd hebben gedaan.
Heb alle berichten na zitten lezen wel 3x om er achter te komen wie TS was en waarom die zo gekwetst kon worden.
Snap het nu. Knipoog
Dat er idd ineens 2 mensen aangemeld zijn,is dat Inge ons attent maakte op wat er hier gebeurde.
En het gaat wel over mijn zusje en haar gezin en pony.
Wij hebben hier niet om gevraagd maar willen wel dat iedereen beseft.Dat dit echt gebeurd is en geen sensatie verhaal.
Laatste wat we willen is sensatie.Maar wel gerechtigheid. Boos!
We vinden juist steun aan de lieve reacties. Ach gut En worden strijdvaardig door de negatieve.
Dat Hen3 dit veroorzaakt heeft er wel toe geleid dat mijn zusje nu wel een vergoeding vraagt.
Zodat ze een nieuwe pony terug kan kopen.Maar zeker geen 8000 euro!!!!
Colunder(zal je echte naam niet noemen)Je bent en blijft mijn kleine zusje.
Maar je bent een kanjer en ik ben waanzinnig trots op je.
Je komt op voor jezelf en je kinderen en voor wat Collin overkomen is.
Ik zal altijd achter je staan.
En laat de negatieve reacties liggen en haal kracht uit de positieve.
Kus knuf Bea

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:13

Ik sluit mij hier helemaal bij aan
Ik vind het erg dat we ons moeten verdedigen voor de waarheid.
En als dat nou nog iets leuks was, maar dit is te dramatisch voor woorden.
Gelukkig zijn er hier ook veel mensen (de meerderheid) die wel goed gelezen hebben en wel steun geven!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:17

runningkawa schreef:
Het enige wat ik kan zeggen dat je vriend een eikel is..wie gooit er nu rotjes bij dieren in de buurt?
Ik hoop dat je vriend moet dokken...illegaal nu rotjes gooien en dat bij dieren Misselijk

Nou inderdaad wat een mongool zeg, en dan neem je het er ook nog voor op... Nagelbijten / Gniffelen
Sorry hoor maar dat is een oud paardje en ja het kan natuurlijk best door de schrik komen die hartstilstand, als dat tegelijk gebeurde nadat hij dat rotje gooide lijkt me het nogal logisch... Met oudere paarden kan dat zeker wel gebeuren hoor.

En dat geld kan je ook als tegemoedkoming zien als emotionele schade en financiele.
Als iemand dit bij mijn paard had gefilt en ik stond erbij en me paard viel dood, nou geloof me dan vielen er meer doden.

Dus lekker dokken... eigen schuld moet je maar niet zo'n randdebiel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:24

detour schreef:
jongetjes van 12, tsja, toch nog steeds een rotje in een der menselijke holtes?...

Ik kan nergens vinden dat die jongens daad werkelijk 12 zijn.

En dan nog...met de 12 heb je toch meer verstand dan een bloemkool?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:13

blijkbaar hebben ze nog minder verstand,RK

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:15

Ik vraag me af wat voor straf zulke jongetjes kunnen oplopen maar vind het schandalig als hij hier mee wegkomt, ongeacht zijn leeftijd.
Als hij twee is moeten ze zijn loopfiets in beslag nemen , als hij 10 is zijn pjoeter en mountainbike en als ie 16 is zijn scooter.
Gestraft worden moet hij zeker!
Ik ga er vanuit dat het verhaal klopt nu, dus zou hij idd 12 moeten zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:10

Als ik de eigen berichten van hen zo lees heb ik niet het idee dat het om een 12 jarige gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:40

Als de mensen aangifte gaan doen, komen ze idd in aanmerking voor bureau Halt, mits dit de eerste keer is dat ze met de politie in aanraking komen. Dan krijgen ze klusjes.

Ik vind de rol van de ouders vele malen belangrijker. Idd een zeer gepaste straf. Flink laten werken voor hun zakgeld, elke dag minstens een uur in en rond het huis klusjes, op zaterdag en zondag alle stallen uitmesten op dat pension zonder geld natuurlijk en ook de gang kraakhelder aanvegen. Ik zou dit als ouder een half jaar minstens volhouden.

Opvoedkundig afspreken hoe ze besef van dieren kunnen krijgen, maar ik begrijp dat de ouders boeren zijn?? Dus die vlieger gaat niet op.

Even het lijntje van het vuurwerk natrekken, want illegaal vuurwerk afsteken is bij elk bureau een project en samen met de politie kunnen die ouders iets bedenken om die jongens iig eens flink psychologisch op hun donder te laten krijgen. Misschien onder begeleiding een stukje omgang met paarden? Dan komen ze er wel achter wat een lieve dieren het eigenlijk zijn.

Maar mensen de rol van de ouders is iets wat mij altijd weer bezig houdt in dit soort dingen. Ik hoop dat we dat nog te horen krijgen.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:41

net goed dat hij zoveel moet betalen arm paard wat is er nu leuk aan om die beesten te laten schrikken

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:31

Jeetje wat een verhaal. Collin (colunder) is jarenlang mijn verzorgpony geweest vroeger. Dat die toch zo aan zijn eind heeft moeten komen. Wat helemaal stom toevallig is, is dat ik een reactie via e-mail kreeg over mijn pony die ik te koop heb staan. Ik krijg een reactie van "colunder" waarin ze haar verhaal uitlegd. Ik schrik me natuurlijk lam, want ik herkende haar naam en weet meteen dat het over Collin gaat. Echt heel heftig allemaal.
Ik ben blij dat ik je zaterdag weer zie Colunder! Veel te lang geleden.
Het is zeker geen senstatie zoekerij, het is al verdrietig genoeg dat je je paardenvriend op zo'n nare manier moet verliezen. Ik kan me voorstellen als dit soort verhalen over jouw paardje rondzingen op internet dat je dan ook je eigen verhaal wilt doen.

Echt colunder, ook al is Collin zo gek aan zijn eind gekomen, hij heeft heeft het super bij je gehad. Altijd lekker buiten kunnen staan en elke dag zijn aandacht van je gekregen. Je zal hem nooit vergeten (dat ben ik ook nooit) en hij zal nooit vervangbaar zijn. Maar het leven dat hij gehad heeft is een prachtig leven geweest wat ieder paard zou willen hebben. Ach gut

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:44

@Lennox: jij ook sterkte met het verlies van je oud-verzorgpony.

Misschien heb ik niet goed gelezen hoor, maar moet er niet vanuit de mods een berichtje naar TS worden gestuurd..? Het lijkt me op z'n minst dat een topic openen om te jokkebrokken niet is toegestaan...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:20

iedereen bedankt voor de lieve reakties,ik laat het jullie weten hoe het afloopt