BM stables hele fijne ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: BM stables hele fijne ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:06

Ik neem het niet voor haar op omdat ik er rijdt, maar omdat ik vind dat het verhaal van 2 kanten mag worden verteld wat Melanie zelf niet kan doen op bokt.

Voorzover ik nagevraagd heb ben je er niet geweest, mocht dit anders zijn dan zit ik inderdaad fout.

Welke feiten wil je hebben?
Ik kan als feit noemen dat paarden absoluut niet gedrogeerd worden, ik vind het heel erg dat Melanie een paard bijna zijn noodzakelijke medicatie niet durft te geven omdat mensen die dat zien kunnen denken dat het paard gedrogeerd word (het gaat hier om een paard met een wondje dat ontsteken was waar hij antibiotica voor kreeg).
Verkeersmak staat er enkel bij wanneer wij met het paard/pony naar buiten zijn geweest.
Keuringsrapporten wordt niet mee gesjoemeld.

Voor ik zelf bekend was met BM stables heb ik ook verhalen gehoord van mensen die hun paard daarvandaan hebben, dat zijn er in mijn omgeving 3 en stuk voor stuk waren het gezonde fijne paarden.

Ik zeg niet dat er nooit een verkeerd paard tussen zit, paarden staan vaak kort bij ons op stal en zo'n beest ken je nou eenmaal niet door en door, maar dingen bewust verzwijgen gebeurd imo niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:08

Ik heb het over de feiten waaruit jij suggeerde dat ik er niet geweest ben, behalve het woord van Melanie. (Ze heeft al meerdere keren beweerd dat mensen niet op haar stal zijn geweest, dus daar kijk ik ook niet van op) Dat is namelijk pure speculatie en stel ik ook absoluut niet op prijs hier. We zijn er wel degelijk geweest en ik heb er geen enkel belang bij om daar over te liegen, hoor Lachen Heb wel wat beters te doen Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:09

en daarbij, kan zij van iedereen de naam of het gezicht onthouden?? knap hoor, ik vergat bij de lesklantjes vaak de naam al, en die zag ik elke week

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:10

Ga je daar nu zo'n punt van maken? Ik zeg toch hier boven dat ik het mis kan hebben.

Voor mij is het einde discussie, ik reageer niet meer in dit topic. Ik heb hier neergezet wat ik wilde zetten, mocht iemand iets willen vragen mijn pb staat open.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:17

Charaz schreef:
Ga je daar nu zo'n punt van maken? Ik zeg toch hier boven dat ik het mis kan hebben.

Voor mij is het einde discussie, ik reageer niet meer in dit topic. Ik heb hier neergezet wat ik wilde zetten, mocht iemand iets willen vragen mijn pb staat open.

Nee, maar jij beweerd wel dingen waar je helemaal geen weet van hebt. Houd je daar dan ook buiten want zo wordt ik wel in een kwaad daglicht gezet, terwijl ik gewoon de waarheid spreek, en daar ben ik ook niet blij mee Lachen Ik hoop dat je dat snapt.

Er zullen best tevreden klanten zijn van BM, en daar ben ik dan ook erg blij voor, maar onze ervaring was nou eenmaal anders. Dat is jammer, maar had voor ons verder geen consequenties, dus hopelijk zit er nu vooruitgang in Lachen Dat heb ik ook al eerder gezegd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:17

Spijtig dat mensen hier van liegen worden beschuldigd Lachen op basis van....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:19

Toch weer een reactie...

Ik beschuldig niemand van liegen, ik heb enkel gezegd dat Cayenne niet op stal is geweest. Wat volgens haar dus anders is, oke dat kan zo zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:25

Dus dan beschuldig je wel degelijk iemand van liegen, terwijl je niets van het tegendeel weet. Ga je dan iedereen na om te kijken of ze op stal zijn geweest? Lachen

Maar goed, ik ga er niet meer op in, want ik weet wel beter Lachen Gelukkig zijn er ook positieve verhalen over BM. Hopelijk heeft Melanie geleerd van voorgaande zaken en kan ze dit omzetten naar meer positiviteit in de toekomst Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:28

Anymousie schreef:
Een vriend van mij ging ook altijd naar BM stables, 5 van de 10 keer was het paard goed de andere keer niet.
Ik ken er ook een pony die er te koop heeft gestaan, en die was totaal niet in orde.
Die had van alles aan zn rug en benen waardoor hij niks meer wilde doen hij steigerde alleen maar, kinderen wilde er alleen maar op omdat ie zo steigerde en er met je vandoor ging.
Want dat was dan "leuk" nu de pony verkocht is gaat het véél beter hij heeft een nieuw zadel hij is lief. hij bijt niet meer.
Dat is dan veel beter voor zo'n paardje.
Nu heeft een vriend van mij weer een paard daar gekocht en die is gewoon 100% goed.
Er zitten dus goede en wat mindere tussen.
Niks aan te doen.
BM stables zullen heus nietde enige zijn die "slechte" paarden verkopen.
dat zijn meerdere handelaren.
En dit is niet bedoeld om ruzie of wat dan ook uit te lokken, ik zeg alleen uit mijn ervaring iets over handelaarsstallen.

Ging hij 10 keer omdat hij steeds moest omruilen? Anders snap ik niet dat je daar dan nog heen gaat, omdat de paarden zo goedkoop zijn? Er zijn natuurlijk ook mensen die tegen beter weten in een goedkoop paard willen en daarom juist naar BM gaan, het kan vriezen of dooien en als het dooit niet hier komen huilen vind ik dan. Maar de argeloze koper die een schattig paard zien en meteen verliefd zijn, dat vind ik wreed, zowel naar de koper als naar het paard toe.

Even de Spaanse hengst. Bij ons staat ook een paard met van die littekens. DA heeft die mensen verteld dat het iets is wat ze alleen in het buitenland Mogen doen. Er worden dan gaten gemaakt en open gehouden zodat de ontsteking open is en alle troep er uit kan, soms wordt het ook gebrandt. Juist omdat ze het open houden krijg je van die grote littekens, het zijn dus eigenlijk gaten. Dan is het duidelijk dat het dier beenproblemen heeft gehad en vermoedelijk, toch wel heel waarschijnlijk in de draverij opgelopen, omdat het veel bij dravers wordt gedaan en omdat er voortdurende overbelasting is geweest op de pezen, vanwege het werk, het dier het kennelijk niet aan kon. Het paard wat ik benoem is nooit helemaal rad, doen ze ook bijna niets mee, maar iemand die echt flinke ritten wil gaan maken met zo een paard, zal na aankoop wellicht pas na een paar maanden eventueel problemen kunnen krijgen en wat dan? Ik ken paarden die na een half jaar of jaar alleen op de wei gelopen te hebben, volkomen rad zijn en lopen als een tierelier, maar na een half jaar in het werk gestaan te hebben weer problemen krijgen. Het gevaar van paarden eerst wegzetten en daarna weer voor verkoop inzetten. Ook de reden dat er mensen zijn die hun paard zelf naar het slachthuis brengen om te zorgen dat hij niet wordt weggekocht en na een lange tijd weer ergens opduikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:33

Charaz schreef:
Toch weer een reactie...

Ik beschuldig niemand van liegen, ik heb enkel gezegd dat Cayenne niet op stal is geweest. Wat volgens haar dus anders is, oke dat kan zo zijn.

Dat is nou vervelend, want je neemt het nu op voor BM, begrijpelijk, maar als nu blijkt dat Cayenne wel degelijk op stal is geweest, liegt er dus iemand anders. Kijk dat is het gevaar om ergens tussen te gaan zitten.

Ik zou gewoon mijn ding doen daar en je eigen plan trekken, als blijkt dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, kan je kiezen om te gaan of te blijven. Ik zou denken ga bij je zelf te rade hoe je het wilt zien, teleurstellingen kunnen hard aankomen.
Ik heb ook een kijkje kunnen nemen op een handelsstal, ik kom liever niet meer op handelsstallen als er gewerkt wordt. Het is gewoon vleeshandel, alleen dit vlees leeft nog en dat maakt het schrijnend. Het is geld verdienen en eigenlijk is er weinig te verdienen in de paardenwereld.

Wat wel jammer is dat het wel altijd Melanie is, maar ze doet het toch samen met een man? Die komt nooit aan bod, wat is zijn rol achter de schermen? Of is het iemand die meer meubilair is daar.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:40

Melanie heeft sinds kort een andere locatie en doet het nu zonder Toon.

Als ik kijk hoe het er hier aan toe gaat dan komt het verhaal van een levende vleeshandel niet in de buurt. De paarden worden stuk voor stuk goed verzorgd.

Ik had het anders moeten formuleren, voor zover ik weet is Cayenne nooit op stal geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:45

Nou we zijn benieuwd. De webpagina is nog de oude locatie volgens mij. Misschien ga ik wel eens kijken, wordt ze boos als je zonder afspraak gaat kijken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:55

russel schreef:
Nou we zijn benieuwd. De webpagina is nog de oude locatie volgens mij. Misschien ga ik wel eens kijken, wordt ze boos als je zonder afspraak gaat kijken?

Dat werd toen niet op prijs gesteld Bloos

Wij waren daar vroeger dan gepland ze was er zelf nog niet maar we mochten niet daar voor stal wachten want daar konden rare verhalen van komen oid (van overburen oid?) Een beetje vaag vond ik het iig Knipoog

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:08

Zaina schreef:
ai er is weer een gezellige BM topic Knipoog ik ga me er maar niet in mengen want dat wordt vast niet zo op prijs gesteld

wat heeft dit bericht nou voor een meerwaarde eigenlijk?
fijn t.s dat je goede ervaringen hebt.wat ik nu niet eruit op heb gemaakt is of je een paard gekocht hebt?zo ja ben ik benieuwd naar foto's!haha Bloos Haha! Knipoog
ik vind ook dat als je slechte hebt je die mag vertellen maar de goede natuurlijk ook die moet je niet vergeten!
ik heb geen idee wie bm stable's is ,geen ervaring dus kan er niet over meepraten.
wel vind ik dat er soms wel weer discuserend word gereageerd dit was volgens mij niet de bedoeling van dit topic.
nu heeft het negatieve de overhand misschien weer.
absoluut niet aanvallend bedoeld naar mensen die een slechte ervaring hebben.die zullen ze ook niet voor niks hebben denk ik dan.
de verhalen komen niet zomaar de wereld in die worden er soms ingebracht op de verkeerde manier.
het verhaal word een graadje erger gemaakt b.v
maar begrijp ik het goed dat het een stal is voor fjorden en haf's of voor van alles?

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:11

misschien een slotje op dit topic? het neigt weer 1 grote moddergooi partij te worden bij sommige bokkers vind ik.als je geen leuke ervaring hebt met bm plaats het dan ook niet, dit wakkerd alleen maar weer irritatie op! Verdrietig

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:18

waarom zou je niet mogen plaatsen als je verveleden- negative verhalen hebt
mag je dan alleen maar positieve dingen vertellen, terwijl niet iedereen dit zo ervaart of ervaren heeft?

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:21

Lynn_Nikita schreef:
waarom zou je niet mogen plaatsen als je verveleden- negative verhalen hebt
mag je dan alleen maar positieve dingen vertellen, terwijl niet iedereen dit zo ervaart of ervaren heeft?

dan kun je beter misschien niks plaatsen.
tuurlijk mag en kun je eigen mening geven maar dat is denk ik al veel vaker voorgevallen gezien de modreactie.
er is nadrukkelijk gezegd dat het geen discussie moet worden en die word het wel een beetje.
groetjes Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:33

hexje22 schreef:
misschien een slotje op dit topic? het neigt weer 1 grote moddergooi partij te worden bij sommige bokkers vind ik.als je geen leuke ervaring hebt met bm plaats het dan ook niet, dit wakkerd alleen maar weer irritatie op! Verdrietig

Dus alleen goede verhalen mogen genoemd worden? Geeft dan geen duidelijk beeld van hoe een stal in werkelijkheid kan zijn

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:36

Citaat:
Dus alleen goede verhalen mogen genoemd worden? Geeft dan geen duidelijk beeld van hoe een stal in werkelijkheid kan zijn

Alleen negatieve verhalen geven ook geen duidelijk beeld van hoe een stal in werkelijkheid kan zijn Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:37

Maar hier heb je toch verhalen van beide partijen? Ik zie positief en negatief voorbij komen, dus voor ieder wat wils Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:38

Inderdaad, vind ik ook. Positieve worden aangejuigd wanneer iemand zijn verhaal verteld omdat ze het nodig vind, is het door de modder halen Lachen erg jammer. Want die verhalen verdiend een toekomstige koper ook te horen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:40

en ja, op elk topic van bm word slotje gezet omdat er veelal negatieve verhalen verteld worden, dit wil imo echt wel wat zeggen over de stal
erg fijn dat er ook positieve verhalen zijn, en dat ze veranderd zou zijn, hoop t....
maar paardenhandel is en blijft handel

en goof, hier worden ook enkele positieve verhalen verteld, maar bv het verhaal van de fjord en spaanse hengst, wat zo positief verteld werden, blijkebn 'mankementen' te hebben, of dingen er niet bijverteld,
iedereen mag zijn mening geven, positief of negatief, maar om topic nu dicht te gaan gooien omdat er mensen met negatieve verhalen reageren is onzin, ook dat mag verteld worden

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:49

maar de titel van het topic zegt fijne ervaring met bm, is ook meer een mededeling dan een discussiepunt denk ik, er is al zoveel bagger over deze stal geweest, en er is genoeg over gezegd denk ik, zowel negatief als (gering) positief, wat heeft dit topic voor meerwaarde dan?als iemand wil weten over de negativiteit van deze stal moet hij de ZF gebruiken, want dit is allemaal weer ouwe koeien uit de sloot halen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:50

en weer een topic over bm

Ik heb mijn pony ook bij bm gekocht. Of ik er een tweede paard zou halen betwijfel ik. Ja de pony is gezond en heeft nooit wat mankeert. Maar wat betreft haar karakter was het een heel heel ander paard dan verteld. Ook kreeg ik een mailje van iemand die haar voor mij bij bm gekocht had en haar terug gebracht had doordat ze levensgevaarlijk steigerde. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat mijn pony eigenlijk niet geschikt was als een eerste paardje. Bm wist wel degelijk dat het mijn eerste pony zou worden.

Nu bijna zes jaar later is het na veel opvoeden en geduld een lieve betrouwbare pony. Maar toch heb ik nog altijd het gevoel dat er dingen verzwegen zijn voor mij. Want ze was o.a. niet braaf bij de hoefsmid zoals wel verteld was.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:53

Goof schreef:
Citaat:

Alleen negatieve verhalen geven ook geen duidelijk beeld van hoe een stal in werkelijkheid kan zijn Knipoog

Staan toch ook positieve verhalen?!