bromfiets schreef:Dat van Coby, daar geef ik je gelijk in. Ze moeten het horizontaal aan gaan pakken en niet punts- of persoonsgewijs.
Maar de vergelijking met maneges vind ik ook niet helemaal terecht. De maneges zoals jij ze opsomt zijn al aan het uitsterven. Stands worden binnenkort ook verboden. En er zijn ook al maneges waar de echte beginners bitloos rijden totdat ze met een bit overweg kunnen.
Maar de topruiters moeten dat al weten. Ik vind dat er steeds meer "topruiters" misbruik maken van de hulpmiddelen. Zo zie je maar heel weinig LDR-ruiters met een trens rijden, omdat ze die houding dan simpelweg niet af kunnen dwingen... En dat moet, naar mijn mening, een halt toegeroepen worden.
Maar die manege's zijn er wel nog steeds. Overigens was dit slechts een enkele illustratie bij mijn voorbeeld. Zo zul je nog veel meer dierenleed aantreffen als je alleen al een keertje op een lokale KNHS wedstrijd rond kijkt... Je zult nog veel harder schrikken als je eens de trainingen in de achtertuin van deze KNHS ruiters volgt. Ik denk dat daar het werkelijke dierenleed schuilt, en niet zozeer bij de topstallen. Maar hoe kun je deze problemen ooit aanpakken? Dat is simpelweg niet mogelijk.
En je ziet de meeste LT/GP ruiters overigens niet met een trensje meer trainen. Degene die dat wel doen zijn meer uitzondering op de regel. Dit heeft imo niet veel te maken met het LDR. Ik denk overigens dat deze LDR paarden fijner op een trens te rijden zullen zijn dan menig Z paard die je op je lokale wedstrijd ziet rond rijden.