Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nouvel schreef:Ik denk dat het zeker voor bepaalde paarden wel rust geeft inderdaad.
Mijn merrie ging echt alleen op stal liggen, die lag zelden of nooit buiten omdat ze teveel op haar hoede was.
Dan is een rustige stal waar je even alleen en veilig bent wel fijn.
Tango1979 schreef:Onze paddocks mijn ook gewoon droog. Eigenaar heeft flink geïnvesteerd een paar jaar terug in goede afvloeing en er is nieuw wit zand gestort. Zal best een aardige duit gekost hebben, maar ze staan nooit in de drek en de buitenbak is het hele jaar rond te rijden. Het is niet dat het niet KAN, het is waar je als paardeneigenaar voor WIL betalen en waar je prioriteiten liggen
Mindim schreef:Tango1979 schreef:Onze paddocks mijn ook gewoon droog. Eigenaar heeft flink geïnvesteerd een paar jaar terug in goede afvloeing en er is nieuw wit zand gestort. Zal best een aardige duit gekost hebben, maar ze staan nooit in de drek en de buitenbak is het hele jaar rond te rijden. Het is niet dat het niet KAN, het is waar je als paardeneigenaar voor WIL betalen en waar je prioriteiten liggen
En of je het geld er voor hebt liggen. Niet iedere paardeneigenaar heeft voor dit soort dingen een zak geld liggen en anderen hebben ook andere verplichtingen en prioriteiten dan enkel de paarden. Dua kan het niet met je stelling eens zijn.
Mindim schreef:Tango1979 schreef:Onze paddocks mijn ook gewoon droog. Eigenaar heeft flink geïnvesteerd een paar jaar terug in goede afvloeing en er is nieuw wit zand gestort. Zal best een aardige duit gekost hebben, maar ze staan nooit in de drek en de buitenbak is het hele jaar rond te rijden. Het is niet dat het niet KAN, het is waar je als paardeneigenaar voor WIL betalen en waar je prioriteiten liggen
En of je het geld er voor hebt liggen. Niet iedere paardeneigenaar heeft voor dit soort dingen een zak geld liggen en anderen hebben ook andere verplichtingen en prioriteiten dan enkel de paarden. Dua kan het niet met je stelling eens zijn.
Tango1979 schreef:Onze paddocks mijn ook gewoon droog. Eigenaar heeft flink geïnvesteerd een paar jaar terug in goede afvloeing en er is nieuw wit zand gestort. Zal best een aardige duit gekost hebben, maar ze staan nooit in de drek en de buitenbak is het hele jaar rond te rijden. Het is niet dat het niet KAN, het is waar je als paardeneigenaar voor WIL betalen en waar je prioriteiten liggen
AmoorM schreef:Je kunt hier een heel bericht typen, maar feit blijft dat als je paard 24/7 buiten staat wordt je de hemel in geprezen en staat het paard enkel een dagdeel buiten wordt je de grond in getrapt.
_Penotti schreef:Als je die "zak geld" niet hebt passen paarden bij huis niet. Laat ze dan op pension staan.
Het is echt wel een kwestie van prioriteiten.
Kan het niet, dan zit je veel te krap voor paarden bij huis want andere tegenvallers, die er zeker zijn, kunnen dan ook niet.
Paarden aan huis lijkt heel mooi, maar dit soort dingen horen ook op orde te zijn. En dan kan het inderdaad wel eens een stuk minder interessant zijn dan van te voren bedacht.
Mindim schreef:poes schreef:Genoeg geld hebben is sowieso een vereiste om paarden te houden toch. ‘Ja ik hou mijn dier suboptimaal omdat ik geen geld heb om beter te doen’ vind ik echh flauw.
Ik vind het flauw om te zeggen dat je gelijk vind dat paarden suboptimaal gehouden worden, zonder een berg geld.
_Penotti schreef:Als je die "zak geld" niet hebt passen paarden bij huis niet. Laat ze dan op pension staan.
Het is echt wel een kwestie van prioriteiten.
Kan het niet, dan zit je veel te krap voor paarden bij huis want andere tegenvallers, die er zeker zijn, kunnen dan ook niet.
Paarden aan huis lijkt heel mooi, maar dit soort dingen horen ook op orde te zijn. En dan kan het inderdaad wel eens een stuk minder interessant zijn dan van te voren bedacht.
MyWishMax schreef:Maar wat is genoeg geld? En wat is dan optimaal houden?
Dat is nogal een lastige. Ik ben het met jullie eens dat je genoeg geld moet hebben, ik vind ook dat mijn paard goed gehouden wordt. Het zou beter kunnen, maar voor sommige dingen moet eerst gespaard worden en andere dingen zijn te duur. Andere mensen hebben bijvoorbeeld het geld wel, maar willen het niet uitgeven aan product a of b. Ik heb alleen een bepaalde visie hoe ik mijn paard zou willen houden als ik ze aan huis zou hebben of in eigen beheer. Ik heb het geld niet om ze op die manier te houden, dus staan we op pension.