pony kopen/mag niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Re: pony kopen/mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:48

Citaat:
ik vind dat ook wat te duur.
red me zo wel gaat hartstikke goed.
ik weet wat ik moet doen..
hoe ik hem moet leren wijken enz.
wat hij nu al kan.. heeft hier al vet veel geleerd zonder les

Sorry hoor, maar ik begin steeds meer te geloven dat dit weer een penny verhaal is.
Eerst kan de fjord niet veel, vervolgens schrijf je dat je naar de gevorderden mag, en nu kan je fjord plotseling zonder instructie wijken?
Ik snap hier geen bal van.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:15

angelax schreef:
op stal zetten gaat beetje moeilijk.
we hebben hier geen stallen.
we hebben een onderdakje alleeen.
en als je het halster niet omkrijgt is het wel beetje moeilijk om in een stal te krijgen hea?:P

Nou dat is nou echt wat je noemt pure BULLSHIT! Als je paarden/pony's hebt dan zorg je er ook voor dat ze een veilig STALLETJE hebben om in te slapen? Of moeten ze 24/7 in het weiland blijven in weer en wind? WAT BEN JIJ VOOR EENTJE????????? Dus die twee pony's liggen dus zowat opgevouwen onder dat ene afdakje?!?!?! Jij bent dan geen paardenvriend, dan ben je in mijn ogen een paardenBEUL! Boos! Stoom uit je oren Boos!

Sorry, moest ik even kwijt......

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:29

Ik ben blij te lezen dat je pony's het goed hebben bij je. Maar ik denk toch dat het verstandig is het advies van de bokker op te volgen, een in de zoveel tijd een lesje te nemen. Bij een manege, of je laat iemand komen eens in de 2 of 3 weken. Dan kan je daar weer mee aan de slag. Paarden of pony's houden is nou eenmaal een dure hobby en wil je er met plezier mee leren rijden, moet je er tijd en geduld in investeren.
Iedereen heeft in het begin een spiegel nodig die aangeeft wat er verbeterd kan worden. Helemaal met zo'n jonge Fjord en een eigenwijze shet die nog veel moet leren. Dat is ook een lastig klusje. Maar probeer je best te doen tijdens de manage lessen en wat te doen met het advies.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:32

Heb even getemd, want we kunnen het niet meer volgen van wat ze nu precies wil met haar ponnies! Veelste verwarrend allemaal

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:30

Paardenmaf1 schreef:
angelax schreef:
en als je het halster niet omkrijgt is het wel beetje moeilijk om in een stal te krijgen hea?:P

Nou dat is nou echt wat je noemt pure BULLSHIT! Als je paarden/pony's hebt dan zorg je er ook voor dat ze een veilig STALLETJE hebben om in te slapen? Of moeten ze 24/7 in het weiland blijven in weer en wind? WAT BEN JIJ VOOR EENTJE????????? Dus die twee pony's liggen dus zowat opgevouwen onder dat ene afdakje?!?!?! Jij bent dan geen paardenvriend, dan ben je in mijn ogen een paardenBEUL! Boos! Stoom uit je oren Boos!

Dit vind ik nou weer een onzin antwoord, beide dieren zijn van sobere rassen en kunnen best dag en nacht buiten blijven met een schuilstal. Er staan zo honderden paarden gestald en die hebben het tientallen keren beter dan de paarden die 24 pd in een box op de manege staan.
Er is niets mis met de manier waarop deze pony's gehouden worden.

ts, er zijn vast andere mensen die les kunnen geven en goedkoper zijn. Of probeer anders een half uur les te nemen, dan ben je waarschijnlijk net zoveel kwijt als les op de manege en je leert in het half uur priveles meer dan een uur groepsles. Stel desnoods aan je ouders voor om de manegelessen in te ruilen voor privelessen.

Waar een wil is is een weg, het komt alleen niet vanzelf aanwaaien.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:33

angelax schreef:
inruilen neee..
zo'n schat is mijn eigen pony..
ik ben niet verwend ben hartstikke blij met wat ik heb..
maar het is zo.. ik doe dat voor mijn zusje .. en ook dat ik beter kan rijden..

Nee? Nou wees dan blij met wat je hebt. Denk je dat pony's onderhouden niks kost?
D'r zijn genoeg meiden die dolgraag een pony willen maar zich er niet een kunnen veroorloven. Jij hebt er al twee, maar omdat het niet exact is wat je wil moet er nog maar een derde bij komen.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:57

Ik heb ff heel de topic gelezen enne mijn conclusie is '' verwent '' waarom je wilt alleen maar meer meer en meer .
En als die shet zo'n groot probleem is laat het dan je zusje zelf opknappen is tog haar pony..en je vraagt hier om hulp, waarom wijs je dan alles af???...Verward

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:11

sorry hoor, maar als ik heel eerlijk ben geloof ik niks van haar verhaal. Waarom heeft ze zich nooit voorgesteld? Waarom zijn er geen foto's.
Als de shet geen halster verdraagd (en geen afwijkend gedrag vertoont (zoals in ander forum is beschreven) hoe is die dan naar haar toe gekomen?

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:27

ik zag al in een ander toppic het verhaal van haar shetlander....
waarschijnlijk is die shet gewoon heel slim, en weet onder het werk uit te komen.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:34

Inderdaad klinkt ze heel verwent.
Als je je ouders persé wil overtuigen, moeten jullie misschien de shet (waar je toch niks mee kunt!) inruilen op die pony.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:42

Ga lekker aan de slag met je pony's, geniet van wat je wél hebt. Lachen
Met veel geduld komt 'et allemaal echt wel goed.

Paardenmaf1 schreef:

Eeeh, deze paarden(rassen) kunnen príma 24/7 buiten

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:53

Ik heb even alles gelezen en ook ik vind je verwend hoor als je zo graag wil rijden samen met je zusje ga dan iets met de shet doen. Met veel rust en geduld kan je daar echt wel dingen mee bereiken. Verder vind ik ook echt dat je er niet nog een pony bij moet nemen omdat je ook met de tijd zit want 3 ponys verzorgen kost een heleboel tijd en je zit nog op school dus waar wil je dat vandaan halen?
Ik vind het echt geen slim plan

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:12

Sorry ik neem mijn woorden terug! Jullie hadden gelijk...

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:40

Ik weet niet meer echt wat ik moet geloven. Eerst heb je les nodig enz. en nu gaat alles opeens helemaal goed en heb je eigenlijk geen hulp nodig! Verward

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:36

Moderatoropmerking:
angelax; Als je een topic start over een dergelijk onderwerp, kan je verwachten dat je niet enkel positieve reacties krijgt. Zo bekijk je het wel langs meerdere kanten, dus probeer wat met het advies te doen. Lachen

Ook wil ik vragen om verder respectvol te discussiëren. Elkaar verwijten maken heeft geen zin. Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:20

Paardenmaf1 schreef:
angelax schreef:

Een fjord en Shet kunnen echt wel 24/7 op de weide hoor. En de meeste met een schuilstal gebruik die niet eens. Dus als jij dit al beul noemt, Slapen

Verder kan ik het wel snappen dat je het leuk zou vinden als je samen met je zusje kan rijden enzo, is altijd gezelliger. Hoeft daarom niet verwend te zijn. Aan de andere kant snap ik je ouders ook dat een derde pony weer eentje bij is. En weet je wel zeker dat je dan tijd zult hebben voor die 3. Denk je niet dat de schuwe shet nog meer in haar eentje zal gelaten worden, eens jullie het druk hebben met de andere pony's. Mss kun je eerst een beetje tijd stoppen in de shet, laat haar aan dingen wennen, wie weet kan ze ooit nog onder het zadel of voor een karretje, kunnen jullie alsnog samen gaan wandelen enzo.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 18:27

Paardenmaf1 schreef:
angelax schreef:

sommigen paarden staan alleen maar in het weiland.
wij hebben een heel goed/groot onderdakje
dus jouw reactie snap ik niet!!!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:29

angelax schreef:

Paardenmaf1 had de woorden al terug genomen. Goed lezen meid. Knipoog

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 18:31

ik zeg laat het erbij zitten!
en die pony is al verkocht voor de zoveelste keer!
dus over die 3e pony hoef je niet te praten..
en ik ga op de rest niet meer in!!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:50

Er komt heus ooit een andere kans!
Voor nu, lekker genieten van je Fjord en samen met je zus
proberen het shetje zover te krijgen.

Zet 'm op meis!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:36

MelOdYs_Star schreef:
angelax schreef:

Paardenmaf1 had de woorden al terug genomen. Goed lezen meid. Knipoog

Ik wou net zeggen... SORRY NOGMAALS!!!

Carinnutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:58

angelax schreef:
ik zeg dit en jullie hoeven van mij niet meer te reageren:
iedereen vat het verkeerd op, maakt er een ander verhaal van zelfs! en ik zeg het goed en alles is wel goed hier.. maar julliw maken er een ander verhaal van.!

vertel dan zelf het verhaal zodat wij er geen ander verhaal maken
en idd ik vind je verwend overkomen
denk eens na er zijn zoveel kinderen op de wereld die het zonder moeten doen (sommigen zonder huis enz. )
vergelijk je zelf eens daarmee heb je aan twee pony's nog niet genoeg ??

ennu nog een tip :
geen meer aand8 aan die shet je zult zien dat het niet voor niks is ..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:31

vooral bij een shetje moet het makkelijk gaan om em een halstertje om te krijgen Haha! bij de verzorgpony's die ik vroeger had deed ik het ook zo Haha! ging gewoon zitten op me knietjes in de wei en wachtte net zo lang totdat ze naar me toe kwamen en ze langzaam vertrouwen in me kregen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 06:29

Naja, niet alle paarden zijn over 1 kam te schreren. Je weet niet wat dat diertje in het verleden heeft meegemaakt.

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:45

ik vind der punt 1 erg verwent
2 als je een shet al lang hebt en je er werkelijk mee bezig bent iedere dag (of messchien minder) kun je echt wel een halster aandoen
3 jou verhaal klopt niet de ene dag kan je niet met je pony buiten omdat ie te wild is enzz de andere dag kan ie wijken? ja sorry hoor maar als mijn pony kan wijken en alles goed gaat (en je hebt dat zonder les gedaan wat heel knap is) vind ik het toch raar dat in de bos/kanaal/strand rijden niet kan(omdat je hem dan dus niet aankan maar je kan hem wel leren wijken en dan is ie rustig)?
4 volgens mij probeer je gewoon iedereen te sussen zodat we geen TERECHTE negatieve antwoorden meer geven die jou kwetsen omdat ze waar zijn en je er niet tegen kan!

duss ik vind het flauw en ze is de tips niet waart ze kan alleen maar grof doen als iemand negatieve/aanvallende commentaar geeft dat is ze gelijk met GaaaapMG JOOO MANGOO bezig

ze is een ernstig verwent kind dat denkt dat alles goed moet gaan en dat ze gewoon gelijk moet krijgen ze opende volgens mij gewoon het topic om haar ouders/zichzelf te bewijzen dat ze een 3pony zou mogen/moeten krijgen!!!
je pony's hebben het vast goed en succes ermee maar ik vind het je niet waart SORRY