Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toogfilosoof

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:30

Ja op een pony die schrok van iets en toen ging ie er vandoor en het was nogal onverwacht dus ik viel er met een halve salto eraf en kwam dubbelgeklap op mijn hoofd terecht.Gelukkig had ik een cap op.Ik was ook op de 1 of andere manier op mijn ribben terecht gekomen en ik kreeg zowat geen lucht meer.Mijn instructrise hielp me gelukkig en zei dat ik mijn armen in de lucht moest doen en rustig ademen.
Verder ben ik nog eens van een paard afgevallen die ook ergens van schrok en ik tegen een paal aan vloog met mijn rug.
But i''m still alive! Tong uitsteken

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:37

Ik ben nooit echt mega hard gevallen ofzo
1 keer met m'n platte gezicht in het zand, 3 dagen erna kauwde ik nog op zand Clown
en 1 keer op m'n rug en toen kreeg ik geen adem meer.
voor de rest gewoon gevallen en weer opgestaan Tong uitsteken

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:39

Ongeveer twee jaar geleden, toen reed ik nog bij een handelaar.
Hij had een braaf paard ik stapte erop en het paard komt recht overeind toen gleed ik eraf niet hard maar toch een gebroken pols. Achteraf had er nog nooit iemand op zijn rug gezeten.

Drie maanden geleden van mijn pony die bij het opstappen erg begon te bokken, een gekneusde heup.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:40

Mijn eerste val, ik was 5, viel van een shet, brak mijn arm op 2 plaatsen en had een lichte hersenschudding. In het ziekenhuis ben ik een tijd bewusteloos geweest.

Ben daarna nog ik-weet-niet-hoe-vaak gevallen, maar heb nooit meer iets gebroken Vork

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:41

Ik ben heel wat keren gevallen. Ik rijd sinds mijn 5e en dan heb je nog niet zoveel houdvast. Ook niet als je op 6 jarige op een pony mag die 3 maanden onder het zadel was. Ze hoefde haar hoofd maar snel naar beneden te trekken en ik gleed alweer langs der hals. Ik kon geen grip houden met die korte beentjes van toen.

Ik ben gewoon de tel kwijt geraakt van hoeveel keren ik ben gevallen. In het begin was het vaak huilen omdat ik zo klein was, later stond ik altijd lachend op ookal had ik een zere rug, blauwe plek of een kneuzinkje.
Mijn ergste val was van mijn pony toen ze een flinke bok gaf, zo'n 6 of 7 jaar geleden. De bak was hard en platgelopen, er lag gewoon zand in. Ik moest natuurlijk weer in de hardste hoek vallen. Mijn stuitje deed ontzettende zeer en moest mijn tranen binnenhouden, ik ben er weer opgegaan maar na een galopje toch weer gestopt omdat de pijn te erg was.
Alles deed zeer, zelfs stil liggen. De dokter had gevoeld en zei dat hij zwaar gekneusd was. Er zijn geen foto's gemaakt, dat vind ik wel jammer. Ik denk namelijk dat het gebroken is geweest. Het heeft een hele lange tijd nodig gehad wilde het genezen en nu heb ik er soms nog last van. Ook kan hij knakken, net als je teen die op slot zit ofzo, hij staat schuin en kan hij ook 'knakken' tijdens het rijden. Soms wel vervelend Nagelbijten / Gniffelen

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:41

Paar jaar geleden met springen in de les.
Ik kwam aanrijden maar had de teugels niet goed vast een beetje te los. En hield mijn evenwicht niet meer en ik viel ernaast. Heel hard op mn rug, kreeg geen adem meer. Dat was mijn ergste val. Ben wel vaker maar dat deed niet pijn

Sorenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:43

Pfoe wat een verhalen allemaal! Dan heb ik veel geluk met mijn valpartijen. Maargoed, mijn ergste val was toen we gingen springen, paardje was heet en sprong de hindernis (70cm) veel te vroeg, daardoor kwam ik op z,n nek terwijl het paard door galoppeerde. Toen ben ik met m,n kin tegen de bakrand aan gevallen. Een paar uur later was m,n kin helemaal opgezwollen en de dag later zat het onder de korsten. Deed ontzettend pijn maar als je het zo bekijkt met de anderen hier heb ik geluk gehad!

Tanja__Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:43

Mijn ergste 2 zijn deze wel en dan met recht de laatste 2;

In januarie een jaartje terug, mijn pony wou nooit alleen de weg op maar vond het wel goed als mijn vader mee ging op de fiets, tot die dag. In een x rende die achteruit de sloot in en lag eerst op mijn been en met opstaan op mijn arm
Gevolg: Gekneusd been en knie en mijn arm in het gips met gevolg op spierdistrofie ( maar gelukkig nooit gekomen:D!

En afgelopen 5dec moest een paard uit de paddok haalde het paard schrok ik zag het paard weer achter in de paddok staan en kreeg een brand gevoel in mijn hand, ik kijk en mijn duim was eraf waarschijnelijk is er een lusje van het touw net achter mijn duim blijven hangen.

Tjah, ongelukjes gebeuren nou eenmaal Ach gut

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:46

In 2004. Bij het inrijden van een paard eraf gebokt en mijn schouder in 6 stukken gebroken. Moest geopereerd worden en daarna een jaar revalideren. Kan niet meer in de paarden werken helaas (te zwaar) en doe nu iets anders. (rijd nog wel hoor)

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:47

ik ben een keer met paard gevallen, tijdens een buitenrit gewoon aan het draven over een grasveldje, struikeld ze ineens ze stond meteen op en ging weer grazen en daar lag ik dan met gekneusde voet,

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:49

2 van de 4 keer ben ik niet zo fijn terecht gekomen..
De eerste keer reed ik net een jaartje. Ik reed op een paard van een bekende want zij was op vakantie dus verzorgde wij haar paard. Mijn zusje ging longeren terwijl ik voltige oefeningen ging doen. Op een gegeven moment zat ik in galop zonder handen, maar het paard schrok, ging rennen en ik kon niet blijven zitten aangezien de longeersingel geen handvaten had... Ik kwam onder het paard terecht en ze kon niet voorkomen dat ze mij raak sloeg met haar hoef, recht in mijn gezicht.. Bloedlip, bloedneus en koppijn hield ik eraanover. De volgende dag wel naar school gegaan, maar bleek achteraf niet zo'n goed idee > een hersenschudding moet eruit voor je weer in actie komt...

de tweede val was in de afgelopen zomervakantie.. Ik reed op een merens×fries. Echt een topbeesje, maar door, toen nog onbekende, reden bokte ze altijd als je linksom in galop ging. Ik was al een keer bijna in de vensterbank beland door haar, maar er echt afgevallen was ik nog nooit. Deze keer moest het ervan komen, na een aantal keer in galop te hebben gezeten wilde ik nog een keer, ze gaf een bok en ik belandde op haar nek, kon terugkruipen en ging verder. Ik moest en zou winnen van haar, maar dat lukte niet de volgende hoek won zíj. Ik sprong aan in galop, ze gaf een bok, en nog een, ik was uit balans en bij de volgende bok lag ik er met een koprol vanaf. ik bleef niet liggen want er liepen honden in de bak waar ik bang van was. De pijn in mijn rug was echt niet normaal, maar ik wilde wel verder rijden (altijd doen!). Mijn instructrice die wist van mijn rugporblemen, zei dat ik niet meer mocht galopperen ook al wilde ik nog een keer want ik geef niet zomaar op. Achteraf ben ik blij dat ze mij heeft tegengehouden want ik heb daarna 5 weken met ontzettende rugpijn gelopen... en dat terwijl je vakantie hebt...

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:07

een week geleden, pony vloog in galop ervandoor en ging heel erg zigzaggen, heb 10 minuten bewusteloos op de grond gelegen, nu allee stijve rug Lachen geluk gehad dsu

Lauren_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:25

Heb wel vaker wat gebroken & uit de kom gehad van paardrijden. Maar denk dat dit de ergst is ;
Vanuit galop, tegen een ijzeren pijltje opgeknalt met me knie, waardoor ze dachten dat me ik gewoon een blessure had. Het hoort 2/3 maanden te duren. Duurt nu al 2 jaar Verdrietig
Dus in het begin van het nieuwe jaar een MRI-scan om te kijken, of er niet nog iets anders zit. Tong uitsteken

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:28

Nou ik ging zonder zadel rijden en aandraven ,, voor het eerst zonder zadel en dat fjordje loopt niet zo fijn in de draf is niet fijn om door te zitten dus ik met een rot vaart eraf gevallen vollop op het hek ,, kapot gezicht en armen helemaal open

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:30

Ik had net een nieuw verzorgpaardje.
3e keer er op, dikke rodeo ik viel er af. Weet nog dat ik geen lucht kreeg.
En had me rug zeer zwaar gekneust...
Dat was 2 jaar terug.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:02

Tijdens springen.. oeph als ik er nu weer aan terug denk voel ik de pijn weer!

Maar goed ik ging springen (dat is al heel zeldzaam want ik heb niks met springen) met mijn tinker (die is helaas niet meer op aarde). Dus ik kom in een lekker tempo aan en wilde dus gaan springen alleen meneer dacht daar net even anders over. Hij dacht joh krijg de hik, spring zelf.... dus neemt een noodstop met een soort van sliding (heel knap natuurlijk) en gooit heel charmant zijn achterwerk omhoog en toen vloog ik door de lucht ipv Cisco... met gevolg dat ik met een rotklap op de hindernis beland. Ja dat was 3 gekneusde ribben en 2 gebroken, sindsdien heb ik dus ook niet meer gesprongen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:07

Mijn ergste val was van een pony die in een keer de hoek in sprong, en ik er dus vanaf viel maar mijn been bleef in de beugel, en toen hoorde ik het wel wat krakken in mijn knie. En toen probeerde ik te staan maar ik zakte er gewoon doorheen, maar ik voelde geen pijn ofzo. Zo apart.
Nou later ging het wel weer gelukkig Lachen

Vandaag ben ik er ook nog afgevalen, maar dat was niet ernstig Lachen

Sherra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:08

BrankaZ schreef:
Jaartje of 10 geleden. Ik stapte op en het paard begon al te lopen. Toen ik met 1 been in de beugel hing was ie al in galop. Kon er nog opkomen maar geen evenwicht vinden en ben er dus aan de andere kant afgeklapt. Resultaat: pijn in mijn rug waarvan ik kon janken. Halve week mee rondgelopen en ook stage gelopen. Toch maar naar de huisarts en daarna direct naar het ziekenhuis waar bleek dat ik een wervel had gebroken.
6 weken in een brace gelopen, 2 weken zware pijnstillers, half jaar fysiotherapie en daarna bijna een jaar mensendiecktherapie gehad.

Dit heb ik ook gehad, alleen bleef ik gelukkig zitten..
Ik heb niet echt een erge val, eigenlijk,, wel een hele domme...
Ik reed op een kleine shetlander(jaaaren geleden) en die liep onder het hek door van de bak, hij paste er net onderdoor, maar ik niet meer, dus ik lag op de rug van die shet, en gleed er toen af,, want ik paste er niet onderdoor Tong uitsteken dus toen zat ik daar op me kont, in het zand, en die shet draaft zo naar z'n stal.. Clown Waarom? weet ik nog steeds niet Tong uitsteken

Had ook nog een andere(iets erger) Ik reed met m'n paard in de wei. Opeens schrok ze, en vloog in volle galop op de schuilstal af.. met een scherpe bocht rende zei erin, maar de bocht was zo scherp dat ik eraf werd gelanceert.. ik klapte keihard met me heup en hoofd tegen de wand aan(gelukkig(!!) had ik een cap op!!) paard draait zich om, en staat naar me te kijken van, 'waarom lig je op de grond..?? Rolleyes ' Had er wel een grote blauwe plek aan overgehouden, en wat schrammen, en een lachbui.. Clown

Heel raar, maar altijd als ik eraf ga vallen, of eraf val, dan krijg ik altijd de slappe lach.. Heel raar.. dat heb ik ook als een paard gaat rodeo'en echt heel raar.. Rolleyes Meestal val ik er dan af omdat ik zo moet lachen... en niet omdat het paard zo gaat bokken..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:11

Flying_Angel schreef:
Mijn ergste val was van een pony die in een keer de hoek in sprong, en ik er dus vanaf viel maar mijn been bleef in de beugel, en toen hoorde ik het wel wat krakken in mijn knie. En toen probeerde ik te staan maar ik zakte er gewoon doorheen, maar ik voelde geen pijn ofzo. Zo apart.
Nou later ging het wel weer gelukkig Lachen

Vandaag ben ik er ook nog afgevalen, maar dat was niet ernstig Lachen

dat heb ik idd ook weleens gehad. Pony was boven op mij gevallen, ik wilde te snel opstaan en zakte ook weer door m'n knie en daar lag ik weer. was heel maf want ik voelde ook geen pijn. Even blijven zitten en daarna kon ik gewoon weer opstaan Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:13

Een paar jaar terug, het was ijskoud en een lichte sneeuwbui ik moest zo nodig rijden, meneer uitrijdeken en wollen deken op, ik dikke jas, was aan het losstappen, je kent het wel lekker lange teugel in slechts 1 hand, toen schrok meneer, ging aan de hol en het bokken bokken en nog eens bokken, ik hing op zijn nek toen hij begon te steigeren en op de plek bokken en whoppa daar lag ik, viel op mijn rug die heel slecht is en weinig kan hebben op de bevroren bodem, maar mijn voet bleef hangen in de beugel op de gesp van mijn spoorriem, meneer nam de benen en nam mij mee ik ben net zo lang blijven "trappen" tot mijn voet los was, gevolg een week niet kunnen lopen en terug bij af met herstel van rug

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:15

Fwieuw als ik dit zo allemaal lees, heb ik eigelijk nog nooit iets ergs meegemaakt ( rij een 7-tal jaar denkik)
Het ergste is denk ik eens geweest met het springen.
Dit was de eerste dag van de stage en mocht op mijn lievelingspaard (Onix was een draafster), het was een rechte van een 50tal cm en ze stopte waarbij de bovenste rechte balk eraf viel, ik erover vloog en met mijn ribbenkast op die balk terecht kwam. Kon even bijna niet meer ademen maar niets was gekneusd of gebroken, heb direct verder gereden.
En eens op mijn ruggevallen en had ik 1 dag last van.

Heb nog nooit iets gebroken of gekneusd, dat komt omdat ik al heel mijn leven 's ochtends chocomelk drink Haha!

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:55

ik ben op me plaat gegaan doordat me (paard tuiger 1,74 )in een kuil van zo'n 50 cm galopeerde struikelde waardoor ik evenwicht verloor en half naast me paard hing. Ze galopeerde maar door en ik probeerde me te laten vallen op het gras maar kletterde heel hard op de grond.heel fijn:D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:01

Paard dat er vandoor ging op een recht pad. Uiteindelijk stopt dat pad bij een hoog hek. Had gehoopt dat ie dan zou stoppen, maar meneer besloot om een klein smal paadje in te slaan met allemaal bomen erg dicht bij elkaar. Hij rende tegen een boom en ook ik knalde tegen een boom. Niet veel later zaten gewoon midden in één of ander dichtbegroeid bos. Ik bleef met mijn beugel in/achter een boom haken, waardoor ik er afviel. Met mijn rug op een afgekapte boom die nog zo'n centimeter of 30 hoog was geklapt. Paard galoppeerde daarna weg en heb ik nog een half uur naar 'm lopen zoeken. Sindsdien zijn mijn rug en bekken schots en scheef en loop ik bij de fysio. Vork

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:04

Tijdens een onderlinge springwedstrijd op de manege. Ik reed in de barage, en toen ik er een balk afgegooid had, vond ik dat we wel rustig aan konden doen. Maar de pony begon daarom te twijfelen en weigerde en ik vloog eraf.... nog niks aan de hand en ik weer erop. Toen was ik toch wel onzeker en ging ik in een veel te harde galop op die hindernis af.... weer weigering maar ik viel met me mond tegen een staander... auw... toch geluk gehad want als ik geen beugel had was me voortand er nu uitgeweest en nu was hij alleen een stuk naar achter gegaan... We zijn wel meteen naar de tandarts geweest en die heeft hem ff fijn terug geduwd... Gestoord Verdrietig

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:06

Oeh, dat klinkt erg pijnlijk Golan. Met je mond op een staander knallen, moet er niet aan denken. Scheve mond