Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nouks schreef:Wij geven gewoon op de 1e dag gelegenheid tot bidden voor het eten. Wanneer duidelijk wordt dat niemand hier behoefte aan heeft, doen we het daarna niet meer, lijkt/is er wel behoefte aan, dan gaan we ermee door.
ELpatcho schreef:indd het is lastig, maar ik denk niet dat ze na een weekje niet aan tafel (ze kunnen ook in bed ofsow bidden) bidden niet meteen van hun geloof af stuiteren

Nouks schreef:Vooral op jonge leeftijd doen kids het óf omdat het moet, óf omdat het ze gewoon is. Niet uit eigen overweging/overtuiging.
Af en toe ontstaan er gesprekken over het geloof, en ik stel de kinderen weleens vragen over bepaalde geloofskwesties 1) omdat ik er niet veel van weet en benieuwd ben en 2) om ze zelf aan het denken te zetten. dat vind ik altijd wel interressant. Sommige kinderen hebben het zo vol overtuiging over hun geloof en putten er kracht en inspiratie uit, dat vind ik mooi. Een jongetje wilde later pastoor worden (of hoe heet zo iemand?
) Een andere keer hadden een katholiek en een christelijk meisje een discussie over het wel of niet van belang zijn van Maria, best grappig eigenlijk.