Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
roest schreef:oke, snap je. zal mezelf even iets beter proberen uit te leggen. Mijn beeld: als ik iets zie is het meestal een foto of artikel van een ongeluk, paard naar de slager.. blabla, dus dan denk is dat het verboden moeten worden. Maar dat is 1 kant van het verhaal, waarop ik dus geen mening kan vormen, ik ken immers de andere kant van het verhaal niet.
Babsie_Flash schreef:daar (ongeluk) heb je eerder kans op bij de cross (door de vaste hindernissen) dan bij het springen; dan vallen de balken gewoon op de grond. Natuurlijk kan je dan ook lelijk vallen...
Lielle schreef:Flemminghs rule shantjuh
Nessah schreef:Oh oke.. Ik was zelf maar een half uur bij die hindernis en mijn vriendin bleef daar. Die zei dat elk paard de mist in ging. Maar dat nederlandse meisje die ging met paard en al over de kop.. Daar was ik zelf bij. Ze ging er wel gelijk weer op maar stapte huilend weg met haar paard en iedereen ging voor haar klappen.
Ik had begrepen dat er niemand overheen was gegaan.. Dan is dat een foutje van mij. In het halfuur dat ik er stond waren er elk geval geen paarden overheen gegaan.
Taygalover schreef:IMO is het zijn van een 'happy athlete' heel belangrijk! Maar ik vind het wel overdreven om te stellen dat dressuur- en springpaarden dat niet zijn...
In de SGW zie je over het algemeen alleen maar vrolijke paarden die er plezier in hebben. Maar geeft het ook geen vertekent beeld, omdat de mindere combinaties niet eens durven starten omdat het gewoonweg gevaarlijk is? De paarden die er geen plezier in hebben, niet eens rondkomen? Terwijl dressuur- en springruiters veel sneller toch aan de start verschijnen ondanks alles niet vlekkeloos gaat, als het minder gaat heb je over het algemeen alleen balken/weigeringen en slechte punten, maar geen ongelukken. En ik wil niet weten wat er gebeurt als je zonder goede voorbereiding en vertrouwen een cross in gaat.
Citaat:Natuurlijk zijn er dressuur- en springpaarden met een heel eenzijdig leven. En er zijn van die pipo's waarvan de paarden niet naar buiten mogen wegens blessures en die helemaal ingepakt staan. En paarden die niet met plezier hun werk doen. Maar over het algemeen rijden die ruiters (als ze uitrijmogelijkheden hebben) ook regelmatig buiten en longeren ze en vinden die paarden het helemaal niet erg om te trainen. En sommige dresuurruiters wagen zelfs af en toe een sprongetjeMaar is het voor een paard erg als hij niet mag jakkeren (niet negatief bedoeld) in het bos, maar gewoon lekker relaxt naar buiten gaat?
GvdT schreef:Taygalover schreef:IMO is het zijn van een 'happy athlete' heel belangrijk! Maar ik vind het wel overdreven om te stellen dat dressuur- en springpaarden dat niet zijn...
In de SGW zie je over het algemeen alleen maar vrolijke paarden die er plezier in hebben. Maar geeft het ook geen vertekent beeld, omdat de mindere combinaties niet eens durven starten omdat het gewoonweg gevaarlijk is? De paarden die er geen plezier in hebben, niet eens rondkomen? Terwijl dressuur- en springruiters veel sneller toch aan de start verschijnen ondanks alles niet vlekkeloos gaat, als het minder gaat heb je over het algemeen alleen balken/weigeringen en slechte punten, maar geen ongelukken. En ik wil niet weten wat er gebeurt als je zonder goede voorbereiding en vertrouwen een cross in gaat.
Is het dan niet veel eerlijker?
Paarden die het niet willen/kunnen zijn niet geschikt en worden er ook niet mee "lastig gevallen". Hoeveel paarden zijn ergens niet geschikt voor en worden er toch iedere dag aan blootgesteld. Bij springen slaat een paard wat makkelijker af dan bij de dressuur.
GvdT schreef:@ Taygalover Mijn paarden vinden het ook heerlijk om vol gas door de bak te galopperen ( zit ik er niet op). Ik heb ook nooit gezegd dat alle dressuur of springruiters zo zijn. Ligt ook wel aan de omgeving en op wat voor een stal je staat, of je intructeur/instructrice zegt.
Bij ons in de buurt geeft iemand les die alles wat niet met dressuur te maken heeft verafschuwd. Al haar leerlingen houden zich ook netjes aan het door haar opgestelde week schema en daar zit geen buitenritje in. Vandaar dat mijn kijk op de "dressuurruiters" bij ons in de buurt niet zo positief isIk kan dan ook begrijpen dat sommige mensen geen goed beeld hebben van sgw. Als er bij jou in de buurt nou net een kamikazepiloot crosst wordt je oordeel daar sneller door gevormd.
Onbekend maakt onbemind zeggen ze toch wel eens![]()
En jij bent geen "echte"dressuurruiter, want je springt ook
Lielle schreef:Nessah schreef:Oh oke.. Ik was zelf maar een half uur bij die hindernis en mijn vriendin bleef daar. Die zei dat elk paard de mist in ging. Maar dat nederlandse meisje die ging met paard en al over de kop.. Daar was ik zelf bij. Ze ging er wel gelijk weer op maar stapte huilend weg met haar paard en iedereen ging voor haar klappen.
Ik had begrepen dat er niemand overheen was gegaan.. Dan is dat een foutje van mij. In het halfuur dat ik er stond waren er elk geval geen paarden overheen gegaan.
dat kan echt geen Nederlands meisje zijn geweest. Nederland had er maar 3 deelnemers, en die zijn alle 3 gefinisht. Ik heb er lang gestaan, en de ruiters die hun paard te lang lieten worden en niet ondersteunden, kwamen idd in de problemen.
En niets ten nadele van jou, maar dit is dus precies de manier waarop de sport een slecht imago krijgt. Ik heb er ook heel lang staan kijken, en heb er ook veel super sprongen gezien.