Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:Maar het is een misverstand te denken dat zandgrond vanzelf altijd maar droog is
runningkawa schreef:Maar dan ligt er idd al drainage onder
Dus niet vanzelf
Ik zit hier een paar km van de grote peel af, die naam zegt denk ik ook wel genoeg
katiavl schreef:Bij ons ligt er ook drainage, plus nog is een paar wilgenbomen die hun werk extreem goed doen
De wei staat dus helemaal niet onder water, integendeel
Rianneke schreef:katiavl schreef:Bij ons ligt er ook drainage, plus nog is een paar wilgenbomen die hun werk extreem goed doen
De wei staat dus helemaal niet onder water, integendeel
wij hebben en drainage en langs 2 zijkanten van de wei een erfbeplanting staan...daarin staan zeker 20 bomen per kant... dus zoon 40 bomen die ook nog water willen maar het is nog steeds niet echt droog om het zo maar te zeggenof ik ben gewoon te veeleisend dat kan ook
stomme rotklei...
katiavl schreef:maar klei is weer zo een ambetante grondsoort daarin
alles opgraven klei eruit en andere grond erin![]()
pubelia schreef:Ik vind dit meer paard waardiger dan ze hele dagen 24/7 op stal te laten staan. Ik denk dat ze dan minder blij zullen zijn als nu...
Baileys schreef:Opa zei altijd: Een paard kan beter in 't water staan dan in z'n eigen zeik
Baileys schreef:Wel je pinpas meenemen want die platen zijn niet bepaald gratis.....
Laureentje schreef:Ik moet hier wel even kwijt dat ik de DB niet begrijp. Ik ken een situatie die behoorlijk uit de hand gaat lopen. Maar denk je dat ze daar iets aan doen?
runningkawa schreef:Ze zouden gewoon wettelijke eisen moet verplichten
Paarden x aantal tijd uit stal.
Paarden buiten iig buiten een droog stuk.
Gaan ze er niet staan, dan is het niet anders, maar hebben ze iig een keuze.
En net wat rianneke zegt, paarden houden is duur.
Soms vraag ik me af of mensen dat voor aanschaf wel genoeg gerealiseerd hebben.
Dan zetten ze het dier op een weitje want dat is minder duur als een pensionstal. Maar dan vergeten ze dat dit soort dingen er ook bij horen
(voor het geval mensen zich aangesproken voelen, ik doel op niemand van bokt)
runningkawa schreef:24 uur op stal is niks
24 uur drek ook niet