[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:09

Nou het zal mij benieuwen.
Die paarden zijn momenteel het beste af bij elkaar. Natuurlijk was het fout dat die paarden in het water stonden, maar het water kwam razendsnel. Er zijn bijvoorbeeld op Texel schapen verdronken omdat een schaap het water in liep en de rest volgde. Moeten we nu dan ook de schapenboer zijn dieren afnemen.

Maar om dan te spreken van mishandelde paarden en dergelijke die herplaatst moeten worden te zot voor woorden voor zowel de stichting als de politieke partij. Als je iets wilt dan moet je ervoor zorgen dat je voor die tijd alles voor elkaar hebt.
Heb je dat niet dan zijn die paarden beter af bij elkaar dan bij de stichting die het ongetwijfeld in wiens beloang dan ook goed zal bedoelen.

Ik vind het een behoorlijk loos idee dat tot niets leid en al helemaal niet als je bekijkt hoe verstrikt dit web al is, niet dat ik anders verwacht of verwacht had van de personen. Erg typisch verhaal.
Ik hoop liannes dat het een verkiezingsstunt was van de partij want met losse ideeen zijn die dieren niet gered.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:13

ik hoop ook dat het een verkiezings stunt is geweest, ik vind het zowoezo dom van ze ,dat ze denken dat die boer zn paarden aan hun gaat verkopen.

ze moeten lekker blijven waar ze zijn,
mooi in de kudde, en swinters in hun loopstallen,
en ja, dan ligt er inderdaad strond,
maar bedenk wel, dat in de winter een lekkere laag strond heel erg warm is door het broeien in de onderlaag,
wij hebben onze veulens ook op een dikke laag staan(met stro), en in het voorjaar halen we alles er weer uit,
al zie je na 1 dag geen stro meer, haha. Knipoog

ik hoop ten zeerste dat ik de partij etc, ook mijn mening kan geven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:25

Is zeker een verkiezingsstunt geweest.... De omstandigheden waren net op tijd voor de PvdD. De eerste dagen van de "ramp" deden ook de gekste verhalen de ronde. Iedereen vertelde een eigen verhaal. Iedereen probeerde als het ware "zijn eigen stoep schoon te vegen". En zo kwam de eerste dagen de schuld bij de zwijgende boer te liggen. Daar heeft de PvdD mooi van geprofiteerd. En eigenlijk was dat slim van ze. Maar het zou nog slimmer zijn en het zou hen sieren als ze nu eindelijk eens toe gaan geven dat "echte" mishandelingen hun prioriteiten hebben.

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:38

Hallo Allemaal,

Ik wil graag reageren op het stuk dat staat over stal duin en daal of te wel de firma list en bedrog.
Deze stal heeft pony uitgehongerd toen ik daar in pension stond, ze hebben mij voor duizenden euro's opgelicht, en ik ben niet het einige slachtoffer, ik heb zelf contact met iemand van de
AID en de AID houd deze stal op dit moment in de gaten omdat dfe paarden en pony's en er niet genoeg gevoerd worden. Dus als de AID deze stal in de gaten houd hoe willen ze dan in godsnaam andere verwaarloosde paarden er op vangen. Iedereeen die mi9j voor een leugenaar wil uit maken mag met in contact komen ik heb namelijk genoeg foto's dreig etc thuis liggen over de praktijken van deze stal. Elke keer als ik weer geconfronteerd met deze stal dan gaan mijn haren weer overeind staan. Ik heb zoveel geleden en verdriet gehad over alles wat ze mij en mijn pony hebben aangedaan.

Ik snap best dat zwartmaken niet okee is maar waarom moet ik als slachtoffer mijn mond maar houden en zo'n stal maar gewoon hun gang laten gaan. Ik ben het nu gewoon zat vandaar dat ik dit nu schrijf. Ik moet zeggen het lucht nu al op. Dank voor het lezen en het begrip.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:53

kinscem schreef:
Hallo Allemaal,

Ik wil graag reageren op het stuk dat staat over stal duin en daal of te wel de firma list en bedrog.
Deze stal heeft pony uitgehongerd toen ik daar in pension stond, ze hebben mij voor duizenden euro's opgelicht, en ik ben niet het einige slachtoffer, ik heb zelf contact met iemand van de
AID en de AID houd deze stal op dit moment in de gaten omdat dfe paarden en pony's en er niet genoeg gevoerd worden. Dus als de AID deze stal in de gaten houd hoe willen ze dan in godsnaam andere verwaarloosde paarden er op vangen. Iedereeen die mi9j voor een leugenaar wil uit maken mag met in contact komen ik heb namelijk genoeg foto's dreig etc thuis liggen over de praktijken van deze stal. Elke keer als ik weer geconfronteerd met deze stal dan gaan mijn haren weer overeind staan. Ik heb zoveel geleden en verdriet gehad over alles wat ze mij en mijn pony hebben aangedaan.

Ik snap best dat zwartmaken niet okee is maar waarom moet ik als slachtoffer mijn mond maar houden en zo'n stal maar gewoon hun gang laten gaan. Ik ben het nu gewoon zat vandaar dat ik dit nu schrijf. Ik moet zeggen het lucht nu al op. Dank voor het lezen en het begrip.

Zodra er paardenleed om de hoek komt moet je nooit je mond houden. En al helemaal niet als de stichting zich hier probeerd voor te doen als de grote weldoener. Spuug gewoon je gal. En sterkte met je paardje

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:15

Tjee zeg.....nou mensen van de stichting wat moeten we nu geloven? Zeg het me maar!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:09

ben ik ook weer.
Joki kan je gewoon met naam noemen, die staat immers ook in haar profiel vermeld.
Ik snap niet dat hier niet iets aan gedaan kan worden!
@kinscem volgens mij hebben wij al eens contact gehad?
trouwens, ook ik ben van het hcg forum verwijderd zonder enige uitleg

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:06

Cheveyo schreef:
Tjee zeg.....nou mensen van de stichting wat moeten we nu geloven? Zeg het me maar!

Deze mensen hebben inmiddels al enorm gezichtsverlies geleden. Kunnen zich eigenlijk hier ook niet meer vertonen vind ik. Dat brengt me eigenlijk ook op het OW en banbeleid hier op bokt: als je de fatsoensnormen overtreedt dan word je daarvoor bestraft. Maar keihard liegen mag dus wel. Vraag me eigenlijk af hoe het mod team hierover denkt.......

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:32

mag overigens ook per pb maar hier de boel recht zetten zoals het werkelijk is gegaan daar gaat mijn voorkeur eigenlijk naar uit. Maakt me niet uit wie de waarheid geeft, ben er alleen wel degelijk benieuwd naar.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:01

Ben er ook wel benieuwd naar. Maar goed als je onderling al niet op een lijn naar buiten treed vraag ik me af hoe die stichting wil gaan handelen als ze daadwerkelijk 300 paarden toegewezen krijgen.
Verder dat forum staat toch alleen maar een hoop onzin dus rauwig ben ik er niet om.
Wel knullig dat je niet kunt reageren als ze het over je hebben, bovendien wat is de lol om over iemand te roddelen zonder dat die zich verweren kan, door volwassen mensen notabene.
Als je niet met hun mee lacht dan wordt je gewoon geband.

Ik hoop in ieder geval dat de 300 paarden niet de dupe worden van de hebzucht van anderen dat zou zonde zijn.

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:51

Joki even voor alle duidelijkheid ik ben de gene die het geplaatst heeft op ik ben genaaid.nl En ik heb geen rechtszaak met hun gehad en echr gewonnen hebben ze ook niet het enige dat deze stichting stal wil is geld binnen halen en verder niks. Ik weet toevallig ook via de fnrs dat ze uit stel vanbetaling hebben aangevraagd omdat ze hun leveranciers niet meer konden betalen. Dus? Mijn oproep aan iedereen geef geen geld aan deze stichting geef je geld dan aan echt betrouwbare stichting bv brooke hospital voor animals (en als ik het daar over heb ze hebben ooit een opendag gehad om geld in te zamelen voor brooke hospital voor animals en deze stichting heeft nog nooit het beloofde geld van hun gehad? ik heb hierover zelf contact gehad met brooke hospital. Ik hoop dat het nu voor de meeste mensen duidelijk is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:02

Ik word nu wel heel nieuwsgierig naar reacties van Joki en Professor.... *LOL*

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:13

Ik ben bang dat we hier geen reactie op gaan krijgen.

Ik vind het allemaal erg merkwaardig. Ik ben bang dat er nog een hoop mensen zullen intrappen.

Jammer dat de politie niets/weinig met dit soort dingen doet.

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:20

Ik de politie erbij gehad toen ik mijn pony op kwam halen zij hadden mijn pony en mijn spullen achter slot en grendel staan en pas als ik een bedrag waarvan ik nog minimaal 20 dagen betalings termijn had had voldaan mocht ik ze meenemen, dus politie erbij ik heb uiteindelijk mijn pony meegekregen maar mijn spullen heb ik nog niet terug en zolang ik die niet terug krijg betaal ik hun ook niet, de politie heeft toen eigenlijk niks voor mij gedaan en ze hebben gezien hoe mijn pony er aan kwam met de eigenaaresse, helemaal vermagerd, en helemaal bezweet met angst in zijn ogen. Dus nee in nederland hoef je niks te verwachten van het rechts systeem ik heb geprobeerd een advocaat in te schakelen. Maar volgens de nederlandse regels is paardrijden hobby en krijg je geen advocaat van de staat, en aangezien ik voor ruim 8000 euro ben opgelicht door hun kon ik daarna echt geen advocaat meer betalen. Daarom wil ik iedereen waarschuwen voor hun.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 16:27

Nog maar weer een lesje recht ertegen aan gooien want jullie broddelen heel wat af.

Stichting en stal zijn aparte rechtspersonen; jullie vergelijke de bijenkorf toch hopelijk ook niet met V&D. Stichting kan ook zijn geld niet aan de stichting of bestuurders uitbetalen. Dus geld voor de stal generen zal niet lukken.

En volgens mij kinscem win of verlies je een zaak (eindelijk iets wat simpel is in het recht); per claim win of verlies je ofwel je krijgt je claim toegewezen

Als iemand bijvoorbeeld voor doodslag veroordeeld wordt, heeft het OM gewonnen en de advocaat van de verdachte verloren. Als de rechter je schadevergoeding afwijst, heb jij verloren en je tegenpartij gewonnen.

En ik pas het rechtsysteem toe en ben niet degene die het maakt. Wil je invloed op het rechtsysteem ga de politiek in zou ik zeggen. En kinscem er zijn ook zonder enorme proceskosten wel mogelijkheden om meer gedaan te krijgen, alleen zul je die zonder enige kennis van de wet nooit te weten komen. In het recht is er echt wel meer dan 1 weg die naar Rome leidt. Maar als de politie beoordeelt dat het zinloos is om te vervolgen, heb je weinig kans.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:35

Joki, waarom ga je in zee met deze stichting? Leg me dat eens uit.

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:13

Joki, jij l*lt ook met alle winden mee Boos!

Die stichting blijkt gewoon niet te vertrouwen en geef dat gewoon toe dan zijn wij van dit hele gezeur af.

Het is nu wel duidelijk dat de stichting of stal geen spullen meer van mensen gaat krijgen en zeker geen geld Clown

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:18

Kim ik heb allang gevraagd aan de mods van bokt om dit topic te sluiten en heb het ook niet bovenaan gehouden. Dus wil je mij alsjeblieft niet beschuldigen van dingen waar jij blijkbaar problemen mee hebt (en anders bekijk eerst alle 8 pagina's).

Verder ken je mij niet Kim dus beoordeel mijn persoon niet, want dat zul je nooit kunnen en zeker niet vanchter je pc. Niet dat dat niet makkelijk is.

En waarom ik bij de stichting werk is om persoonlijke reden waarvan ik geen enkel nut zie om ze met jullie te delen.

Maar goed Kim ik zal dit topic niet meer bovenaan houden. Van mij hoef jij geen reactie te verwachten want ik ben het met Kafue eens; roddelen over mensen als ze zich niet verdedigen is niet leuk. Dus ga je gang

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:22

Je maakt het er allemaal niet geloofwaardiger op zo....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:30

Ellen dit is werkelijk mijn laatste reactie. In dit topic wordt al zo een 8 pagina's lang op de persoon gespeeld (drogredenering maar werkt meestal retorisch gezien wel). Het is mij allang duidelijk wat jullie vinden; gelukkig heb ik ook positieve reacties gehad van anderen. Maar jullie zijn niet van plan te helpen en dat hoeft niet maar dan heb ik toch geen reden om jullie te overtuigen? Dus ik heb geen behoefte meer om het voor jullie geloofwaardig te maken (kom op zeg ben geen zendeling). Ik weet wie ik ben en waar ik voor sta, maar dat hoeven jullie niet te weten.

Wil je geloofwaardige verhalen of sensatie? Ik heb de kant van het recht uitgelegd en ALS je het recht ziet als iets heiligs of ALS iets waardeloos ga je gang. Ik weet dat ik juridisch gezien nog steeds gelijk heb en daar ben ik voor

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:34

Joki ik ben belazerd door deze mensen, en ik krijg geen rechtshulp dan heb ik nog wel het recht om me te uiten en andere mensen te waarschuwen en er leiden inderdaad meer wegen naar rome daarom zal ik ook elke gelegnheid aan grijpen om andere mensen te waarschuwen. En hoezo heb je mijn berichten niet gelezen ik heb geen rechtszaak met hun gehad in mijn geval voel ik me de over grote winnaar want ik heb nu tenminste een gezond paard, en mijn spullen ach laat zie op een plek steken waar ze nog plaats hebben en je snapt wel wat ik daarmee bedoel, jij oordeelt toch ook over anderen jij maakt ons uit voor zwart praters, dus????

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:46

Joki schreef:
Kim ik heb allang gevraagd aan de mods van bokt om dit topic te sluiten en heb het ook niet bovenaan gehouden. Dus wil je mij alsjeblieft niet beschuldigen van dingen waar jij blijkbaar problemen mee hebt (en anders bekijk eerst alle 8 pagina's).

Verder ken je mij niet Kim dus beoordeel mijn persoon niet, want dat zul je nooit kunnen en zeker niet vanchter je pc. Niet dat dat niet makkelijk is.

En waarom ik bij de stichting werk is om persoonlijke reden waarvan ik geen enkel nut zie om ze met jullie te delen.

Maar goed Kim ik zal dit topic niet meer bovenaan houden. Van mij hoef jij geen reactie te verwachten want ik ben het met Kafue eens; roddelen over mensen als ze zich niet verdedigen is niet leuk. Dus ga je gang

Ik heb nergens problemen mee, behalve als mensen gaan liegen Hamer
Ik heb alle pagina's gevolgd, en heb alles doorgelezen dus ik weet wat er staat en niet Knipoog

En ik roddel ook niet dus leg mij geen woorden in de mond .
het valt alleen op dat iedereen met bewijzen komt behalve jullie Joki en Proffesor
En de feiten leigen er niet om.
En als jij dan een stichting wilt helpen doe het dan goed en een echte die bestaat...

Ik weet in ieder geval dat ik nooit zaken ga doen met die stichting of stal Duin en Daal

en verder de waarheid duurt het langst Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:52

Joki schreef:
Nog maar weer een lesje recht ertegen aan gooien want jullie broddelen heel wat af.

Stichting en stal zijn aparte rechtspersonen; jullie vergelijke de bijenkorf toch hopelijk ook niet met V&D. Stichting kan ook zijn geld niet aan de stichting of bestuurders uitbetalen. Dus geld voor de stal generen zal niet lukken.

Nou voor ons geldt dat niet of het dezelfde "rechtspersonen" zijn. Het bestuur van de stichting zijn wel dezelfde personen als diegenen die ervan beschuldigd worden zelf paarden te mishandelen en zo nu blijkt op de financieële afgrond balanceren. Moreel zijn ze schuldig en niet te vertrouwen. En als dat voor het recht niet zo is geeft alleen maar aan hoe krom de rechtspraak hier is. Iedereen kan maar BV-tjes en Stichtingen in het leven roepen. Even inschrijven bij de Kamer van Koophandel en klaar is Kees. Kijk: de Bijenkorf en V&D hebben andere eigenaren (tenminste dat neem ik aan, zeker weten doe je het maar nooit). Bloos

Je schrijft dat de stichting niet aan bestuurders uit kan betalen? Als ze kwaad willen dan kan dat natuurlijk wel en zou me in dit geval niet verbazen: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Duivel

En dat "lesje recht" mag jij nog niet geven denk ik Haha! Knipoog Je bent nog maar student Tong uitsteken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:39

Lesje economie, dit heeft niks met de juridische kant te maken. Maar met een keuze voor de voor jou fiscaal ideaalste manier van handel drijven.:

Stichting
Een stichting wordt opgericht, om met behulp van een bepaald vermogen een doel te realiseren. Een stichting heeft géén leden. In de statuten staat welk doel de stichting heeft. Een stichting mag wel winst maken, maar aan de uitkering van de gemaakte winst zijn beperkingen gesteld. Zo moeten de uitkeringen een ideële of sociale strekking hebben.
Om deze reden is de stichting, net als de vereniging, geen geëigende vorm om een onderneming te starten. Een stichting wordt meestal gebruikt bij een ideëel of sociaal doel.

Oprichtingsvereisten
Aansprakelijkheid
Belastingen
Sociale zekerheid
Continuïteit

Oprichtingsvereisten
Een stichting wordt opgericht bij notariële akte of testament. Een stichting kan door één of meerdere personen worden opgericht. Onder personen kunnen zowel natuurlijke personen als rechtspersonen (bijvoorbeeld een BV) worden verstaan. De notariële akte bevat naast een oprichtingsverklaring ook de statuten van de stichting.
In de statuten moet staan:

* de naam van de stichting, met het woord stichting als deel van de naam
* het doel van de stichting
* de wijze van benoeming en ontslag van de bestuurders
* de gemeente in Nederland waar de stichting haar zetel heeft
* de bestemming van het overschot na vereffening van de stichting in geval van ontbinding

Het is gebruikelijk dat de statuten naast deze punten ook regels bevatten over de organisatie en inrichting van de stichting. Voor wijziging van de statuten is eveneens een notariële akte vereist. De stichting moet worden ingeschreven in het handelsregister. Zolang dit niet is gebeurd, is iedere bestuurder ook privé aansprakelijk. Aangezien een stichting winst mag maken, kan zij dus wel degelijk een onderneming zijn.

Aansprakelijkheid
De stichting is een rechtspersoon en daarom een zelfstandig drager van rechten en plichten. De bestuurders van een stichting zijn dus niet aansprakelijk voor schulden van de stichting. Bij stichtingen die onder de vennootschapsbelasting vallen, zijn wel de anti-misbruikwetten van toepassing. Bestuurders van zulke stichtingen kunnen onder bepaalde omstandigheden aansprakelijk worden gesteld (zie bij BV).

Belastingen
Het is erg ingewikkeld om te bepalen of een stichting wel of geen BTW moet afdragen. U kunt hiervoor dan ook het best een belastingdeskundige of de Belastingdienst raadplegen. Stichtingen zijn alleen vennootschapsbelasting verschuldigd, als zij een onderneming drijven. Er is sprake van een onderneming als er een min of meer duurzame organisatie is van kapitaal en arbeid, die door deelname aan het economisch verkeer winst probeert te maken.

Sociale zekerheid
De bestuurders van een stichting zijn niet in loondienst van de stichting. Hoewel honorering van het werk van bestuurders niet verboden is, vallen zij daarom niet onder de werknemersverzekeringen. Verder kunnen stichtingen wel werknemers in dienst hebben.

Continuïteit
Stichtingen kunnen onder meer in de volgende gevallen worden ontbonden:

* op de wijze waarop de ontbinding in de statuten is geregeld
* als gevolg van een faillissement
* door de rechter .

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:59

Hoe dan ook, ik geloof niet in deze stichting, en ik ben van plan het uit te laten zoeken of deze stichting wel mag bestaan, en of alles wat ze doen correct is. (Stal duin en Daal heeft ook al eens een kvk nummer gebruikt van een andere firma?) Als ik meer weet meld ik me weer.