Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:44

ThePast03 en waarom stond er dan ook vee van allerlei andere boeren?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:48

Karl66 schreef:
[*olduser*] en waarom stond er dan ook vee van allerlei andere boeren?

Nu ga je me dingen vragen die ik niet weet? Die stonden op andere stukken, weet niet of die van dezelfde landeigenaren waren. Ik weet daar niets van behalve dat die op tijd op het droge waren.
Ik zou zeggen bel het Fryske Gae Knipoog

Hoe dan ook lijkt het me dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor je dieren en niemand anders.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:48

karl, ik weet dat je graag alles van de andere kant bekijkt, en zo discussies start, die zegmaar van twee kanten worden belicht.
maar in dit geval, mag ik je vragen waarom je die boer perse de hand boven het hoofd wil houden?
ik vind dat nogal vervelend Clown

en kimberly, waar de paarden dan heen moeten?
ik ben echt helemaal voorstander van veiling.
het is NU bekend, er zal genoeg animo zijn, elk paard zou een verdiend fijn tehuis kunnen krijgen op deze manier, en zo raak je van de grote kudde paarden af.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:50

Karl: Dit lees ik in een van de eerste nieuwsberichten over deze toestand:

De boeren in de omgeving hadden allemaal hun vee in veiligheid gebracht. De paardenman, een Harlinger, verzuimde dat om onduidelijke redenen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:52

Niet de hand boven het hoofd houden, nu beschuldig je ons van iets dat niet waar is.

Het gaan ons erom dat er KRITISCH gekeken wordt naar deze opportunistische rel actie, die totaal overbodig is omdat er al een strafrechterlijk onderzoek loopt.

Ik ben gewoon klaar met de stemmingmakerij en sfeer die er vaak heerst op bokt en mensen laten inzien dat het niet reeël is om dit soort acties op te starten. En in te zien dat alles relatief is. Je kan wel met een spandoekje op die dijk gaan lopen en vervolgens 's avonds lekker je bioindustrie kippetje opeten. Maar hoe eerlijk ben je dan bezig?

Plus dat ik erg veel moeite heb met mensen die voor eigen rechter spelen.

En kennelijk ben ik niet de enige hierin. Ik kom hier mensen tegen die globaal dezelfde kritische opmerkingen maken en die in andere topics soms mijn grootste tegenstanders waren. Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:54

Marigold, ik hou hem helemaal niet de hand boven het hoofd, ik ben blij dat er een onderzoek naar hem opgestart wordt. En als hij zijn dieren slecht verzorgd dan hoop ik dat hij heel hard aangepakt wordt.

Maar waar ik mij bijzonder aan irriteer is dat bokkers vanachter een pc wel denken te kunnen bepalen hoe slecht hij voor zijn dieren zorgt. Er wordt hier een sfeer geschapen op basis van horen zeggen. Dan heb ik heel wat liever dat het aan de AID overgelaten wordt, dan dat wij wel eens even met z'n allen die boer zullen gaan lynchen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:55

Arabesk schreef:
Niet de hand boven het hoofd houden, nu beschuldig je ons van iets dat niet waar is.

Het gaan ons erom dat er KRITISCH gekeken wordt naar deze opportunistische rel actie, die totaal overbodig is omdat er al een strafrechterlijk onderzoek loopt.

Ik ben gewoon klaar met de stemmingmakerij en sfeer die er vaak heerst op bokt en mensen laten inzien dat het niet reeël is om dit soort acties op te starten. En in te zien dat alles relatief is. Je kan wel met een spandoekje op die dijk gaan lopen en vervolgens 's avonds lekker je bioindustrie kippetje opeten. Maar hoe eerlijk ben je dan bezig?

Plus dat ik erg veel moeite heb met mensen die voor eigen rechter spelen.

En kennelijk ben ik niet de enige hierin. Ik kom hier mensen tegen die globaal dezelfde kritische opmerkingen maken en die in andere topics soms mijn grootste tegenstanders waren. Haha!

Je stem laten horen is heel wat anders dan voor eigen rechter spelen.

Verder vind ik het nogal vreemd dat jij hier links neerzet naar "wakker dier" en dan zegt klaar te zijn met stemmingmakerij? Beetje vreemde tegenstrijdigheden.
Als er een terorristengroep goed is in stemmingmakerij dan is het wakker dier wel.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:57

ja arabesk, maar nu ben je zelf ook bevooroordeeld, want wat is er mis mee als we er met spandoeken heen gaan om onze mening te geven, en wie zegt dat wij vlees eten, ik persoonlijk eet alleen biologisch vlees van een boer in het dorp, van koeien die altijd buiten lopen, en dan maar een paar keer per week, dus geen kip.
de meeste mensen die actie voeren doen dat omdat ze sterke princiepes hebben, en dat uit zich vaak in de totale lifestyle.
er is mi niks mis mee om dus met spandoeken te lopen, of moeten we allemal maar thuis blijven omdat je toch niks kan doen aan alle problemen in de wereld?
als iedereen zo denkt, dan gebeurd er minder dan niks!

oke karl, fijn te lezen dat je wel hoopt dat hij als hij het verdient, wordt aangepakt Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:57

Karl66 schreef:
Marigold, ik hou hem helemaal niet de hand boven het hoofd, ik ben blij dat er een onderzoek naar hem opgestart wordt. En als hij zijn dieren slecht verzorgd dan hoop ik dat hij heel hard aangepakt wordt.

Maar waar ik mij bijzonder aan irriteer is dat bokkers vanachter een pc wel denken te kunnen bepalen hoe slecht hij voor zijn dieren zorgt. Er wordt hier een sfeer geschapen op basis van horen zeggen. Dan heb ik heel wat liever dat het aan de AID overgelaten wordt, dan dat wij wel eens even met z'n allen die boer zullen gaan lynchen.

Ja Ja Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:58

Karl66 schreef:

Niemand gaat hier die boer lynchen.
Er werd alleen geopperd om een vreedzame aktie te houden met spandoeken.
Doel? Dat de paarden niet terug naar de boer gaan voordat is bewezen dat hij er goed voor kan zorgen. Hij heeft diverse malen bewezen niet goed te kunnen zorgen voor zijn dieren dus lijkt me geen overbodige luxe.
Dus eerst rechtzaak, dan pas paarden terug.
Gebeurd in andere gevallen waar dieren een stuk minder te lijden hebben gehad ook, dus waarom hier niet?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:59

ThePast03 schreef:
Karl: Dit lees ik in een van de eerste nieuwsberichten over deze toestand:

De boeren in de omgeving hadden allemaal hun vee in veiligheid gebracht. De paardenman, een Harlinger, verzuimde dat om onduidelijke redenen.

Dat wij die redenen niet weten, wil niet zeggen dat ze achteraf niet terecht waren.

Stel jij krijgt die waarschuwing en je hebt twee paarden staan dan haal je ze snel weg.

Maar nu heb je er 300 dieren staan, dus vraag je de Fryske Gea hoe groot het risico is en die zeggen, nou de afgelopen 7 jaar hebben we nooit problemen gehad met ondergelopen land. Wat doe je dan?

Punt is gewoon dat jij niet op basis van "onduidelijke redenen" kan zeggen zie je wel die man verwaarloosd zijn dieren. Laat het gewoon aan de AID over om die redenen duidelijk te krijgen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:59

We gaan offtopic, maar ik open graag een topic met je om van gedachten te wisselen over wakker dier.

Je stem laten horen kan ook op een andere manier dan de boer hier zwart afschilderen. Bovendien zijn de dieren in veiligheid nu en staan voorlopig goed én is bekend dat ze nog niet teruggaan naar de eigenaar zolang het onderzoek loopt. Hij wórdt al aangepakt en dat lijkt me genoeg.

Dus wat valt er dan nog te protesteren?

het gedrag van sommige bokkers hangt mij meer dan de keel uit. De verwensingen hier op bokt zijn soms echt op het randje. Lekker oordelen vanachter de computer, terwijl we daar rechters voor hebben en de meesten van die opruiers eten 's avonds lekker schijnheilig hun bioindustrie voer, niet gehinderd door enige zelfkritiek.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:00

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Niemand gaat hier die boer lynchen.
Er werd alleen geopperd om een vreedzame aktie te houden met spandoeken.
Doel? Dat de paarden niet terug naar de boer gaan voordat is bewezen dat hij er goed voor kan zorgen. Hij heeft diverse malen bewezen niet goed te kunnen zorgen voor zijn dieren dus lijkt me geen overbodige luxe.
Dus eerst rechtzaak, dan pas paarden terug.
Gebeurd in andere gevallen waar dieren een stuk minder te lijden hebben gehad ook, dus waarom hier niet?

Dan zou ik nog maar eens kritisch de topics doorlezen als ik jou was. Als de helft van de voorgestelde acties uitgevoerd wordt, dan is Abu Graib er niks bij.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:01

Karl66 schreef:
Dat wij die redenen niet weten, wil niet zeggen dat ze achteraf niet terecht waren.

Stel jij krijgt die waarschuwing en je hebt twee paarden staan dan haal je ze snel weg.

Maar nu heb je er 300 dieren staan, dus vraag je de Fryske Gea hoe groot het risico is en die zeggen, nou de afgelopen 7 jaar hebben we nooit problemen gehad met ondergelopen land. Wat doe je dan?

Punt is gewoon dat jij niet op basis van "onduidelijke redenen" kan zeggen zie je wel die man verwaarloosd zijn dieren. Laat het gewoon aan de AID over om die redenen duidelijk te krijgen.

Ik kan dat niet stellen want ik neem niet meer dieren dan dat ik voor kan zorgen.
Die man had niet eens onderkomen voor al zijn paarden werd gezegd dus snappen doe ik het toch al niet.

Wat ik begrepen heb is dat het niet aan het Fryske Gea is gevraagd hoe groot het risico is maar dat hij aan alle kanten werd gesommeerd om zijn paarden daar weg te halen en aan alle kanten werd gewaarschuwd voor het hoge water.

Ik heb daar niet eens dieren staan en wist dat het water abnormaal hoog zou komen daar..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:02

Marigold schreef:
ja arabesk, maar nu ben je zelf ook bevooroordeeld, want wat is er mis mee als we er met spandoeken heen gaan om onze mening te geven, en wie zegt dat wij vlees eten, ik persoonlijk eet alleen biologisch vlees van een boer in het dorp, van koeien die altijd buiten lopen, en dan maar een paar keer per week, dus geen kip.
de meeste mensen die actie voeren doen dat omdat ze sterke princiepes hebben, en dat uit zich vaak in de totale lifestyle.
er is mi niks mis mee om dus met spandoeken te lopen, of moeten we allemal maar thuis blijven omdat je toch niks kan doen aan alle problemen in de wereld?
als iedereen zo denkt, dan gebeurd er minder dan niks!

oke karl, fijn te lezen dat je wel hoopt dat hij als hij het verdient, wordt aangepakt Lachen

Jij wilt iemand zwart maken, zonder zeker te weten of dat terecht is. Persoonlijk ben ik een voorstander van een rechtstaat waarin een rechter bepaald of iemand schuldig is en niet het bokt-volksgericht.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:03

Karl66 schreef:
Dan zou ik nog maar eens kritisch de topics doorlezen als ik jou was. Als de helft van de voorgestelde acties uitgevoerd wordt, dan is Abu Graib er niks bij.

Die stonden toch in het andere topic? Moelijk uiteen te houden al die topics. Clown
Dit topic ging bij mij beste weten toch echt over een vreedzame aktie met spandoeken.

Maar die berichten over die boer wat aandoen neem ik met een korreltje zout. Ik mag toch hopen dat niemand het serieus meent om de boer persoonlijk te gaan opzoeken, laat staan om geweld te gaan gebruiken.
Daar zou ik nooit achter staan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:03

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Ik kan dat niet stellen want ik neem niet meer dieren dan dat ik voor kan zorgen.
Die man had niet eens onderkomen voor al zijn paarden werd gezegd dus snappen doe ik het toch al niet.

Wat ik begrepen heb is dat het niet aan het Fryske Gea is gevraagd hoe groot het risico is maar dat hij aan alle kanten werd gesommeerd om zijn paarden daar weg te halen en aan alle kanten werd gewaarschuwd voor het hoge water.

Ik heb daar niet eens dieren staan en wist dat het water abnormaal hoog zou komen daar..

Dat is nou net aldoor het hele punt Pling

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:04

Karl66 schreef:

Sommige van deze voorstellen kan je ook wel met een korrel zout nemen veronderstel ik. Knipoog
Denk nu ook wel dat de man op dit moment niet weet wat hem allemaal overkomt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:05

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Die stonden toch in het andere topic? Moelijk uiteen te houden al die topics. Clown
Dit topic ging bij mij beste weten toch echt over een vreedzame aktie met spandoeken.

Maar die berichten over die boer wat aandoen neem ik met een korreltje zout. Ik mag toch hopen dat niemand het serieus meent om de boer persoonlijk te gaan opzoeken, laat staan om geweld te gaan gebruiken.
Daar zou ik nooit achter staan.

Die opmerkingen zijn net als het idee om aktie te gaan voeren gebaseerd op bepaald gesundes volksempfinden door alle elkaar opstokende posts in die topics.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:05

Karl66 schreef:

En dan nog. Stel dat het Fryske Gea dat gezegd heeft dan blijft het toch nog gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn paarden daar te laten lopen.
Dat hij een meester is om de verantwoordelijkheid ergens anders neer te leggen zag ik zowel uit de beelden van 2004 als van nu. Praten kan hij wel, die boer.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:07

Karl66 schreef:
Die opmerkingen zijn net als het idee om aktie te gaan voeren gebaseerd op bepaald gesundes volksempfinden door alle elkaar opstokende posts in die topics.

Nu ga je wel heel ver in je vergelijkingen.
Dat soort opmerkingen worden gemaakt vanwege bepaalde emoties en dat soort opmerkingen heb ik ook wel gemaakt op die leeftijd. Nooit met de bedoeling om ze daadwerkelijk uit te gaan voeren natuurlijk, maar dan moet het er gewoon ff uit. Clown

En ik liet en laat me door niemand opstoken, maar af en toe wel een beetje afleiden door mijn emoties.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:09

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

En dan nog. Stel dat het Fryske Gea dat gezegd heeft dan blijft het toch nog gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn paarden daar te laten lopen.
Dat hij een meester is om de verantwoordelijkheid ergens anders neer te leggen zag ik zowel uit de beelden van 2004 als van nu. Praten kan hij wel, die boer.

En als al die feiten zo duidelijk zijn dan denk ik dat de AID en de rechter onze hulp niet nodig zijn maar zelf wel hun conclusies kunnen trekken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:09

Wat belangrijk is dat een ontijdse cultuur van dieren houden op de publieke kaart gezet is. Daarom morden al die boeren ook over de media aandacht en dat ze het zelf wel opgelost zouden hebben, terwijl de brandweer pas gebeld werd toen er lijken ronddreven.
Het is goed dat ook in dit deel van Nederland (ook al willen ze autonomie) de hedendaagse norm voor het houden van dieren geintroduceerd zal worden.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 01:09

Arabesk schreef:

Hier hetzelfde, hier kom ik mensen tegen waar ik het in andere topics niet mee eens zou zijn maar hier wel, en andersom. Als je voor of tegen het een bent, hoeft dat nog niet te betekenen dat je altijd hetzelfde denkt als je medestander in een andere situatie.

Arabesk schreef:

En jij hebt het over stemmingmakerij???

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:11

Zoals het nu staat gaan we dus morgen niet ??
Vidn ik goed hoor als de paarden daar maar goed staan:D
En ik geloof diesenl54(micky) wel:D
dus we zien wel hoe we het nu verder gaan doen toch??
Want we gaan hun zeker aanpakken