Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:[*olduser*] en waarom stond er dan ook vee van allerlei andere boeren?
Arabesk schreef:Niet de hand boven het hoofd houden, nu beschuldig je ons van iets dat niet waar is.
Het gaan ons erom dat er KRITISCH gekeken wordt naar deze opportunistische rel actie, die totaal overbodig is omdat er al een strafrechterlijk onderzoek loopt.
Ik ben gewoon klaar met de stemmingmakerij en sfeer die er vaak heerst op bokt en mensen laten inzien dat het niet reeël is om dit soort acties op te starten. En in te zien dat alles relatief is. Je kan wel met een spandoekje op die dijk gaan lopen en vervolgens 's avonds lekker je bioindustrie kippetje opeten. Maar hoe eerlijk ben je dan bezig?
Plus dat ik erg veel moeite heb met mensen die voor eigen rechter spelen.
En kennelijk ben ik niet de enige hierin. Ik kom hier mensen tegen die globaal dezelfde kritische opmerkingen maken en die in andere topics soms mijn grootste tegenstanders waren.
Karl66 schreef:Marigold, ik hou hem helemaal niet de hand boven het hoofd, ik ben blij dat er een onderzoek naar hem opgestart wordt. En als hij zijn dieren slecht verzorgd dan hoop ik dat hij heel hard aangepakt wordt.
Maar waar ik mij bijzonder aan irriteer is dat bokkers vanachter een pc wel denken te kunnen bepalen hoe slecht hij voor zijn dieren zorgt. Er wordt hier een sfeer geschapen op basis van horen zeggen. Dan heb ik heel wat liever dat het aan de AID overgelaten wordt, dan dat wij wel eens even met z'n allen die boer zullen gaan lynchen.
Karl66 schreef:Marigold, ik hou hem helemaal niet de hand boven het hoofd, ik ben blij dat er een onderzoek naar hem opgestart wordt. En als hij zijn dieren slecht verzorgd dan hoop ik dat hij heel hard aangepakt wordt.
Maar waar ik mij bijzonder aan irriteer is dat bokkers vanachter een pc wel denken te kunnen bepalen hoe slecht hij voor zijn dieren zorgt. Er wordt hier een sfeer geschapen op basis van horen zeggen. Dan heb ik heel wat liever dat het aan de AID overgelaten wordt, dan dat wij wel eens even met z'n allen die boer zullen gaan lynchen.
ThePast03 schreef:Karl: Dit lees ik in een van de eerste nieuwsberichten over deze toestand:
De boeren in de omgeving hadden allemaal hun vee in veiligheid gebracht. De paardenman, een Harlinger, verzuimde dat om onduidelijke redenen.
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:Marigold, ik hou hem helemaal niet de hand boven het hoofd, ik ben blij dat er een onderzoek naar hem opgestart wordt. En als hij zijn dieren slecht verzorgd dan hoop ik dat hij heel hard aangepakt wordt.
Niemand gaat hier die boer lynchen.
Er werd alleen geopperd om een vreedzame aktie te houden met spandoeken.
Doel? Dat de paarden niet terug naar de boer gaan voordat is bewezen dat hij er goed voor kan zorgen. Hij heeft diverse malen bewezen niet goed te kunnen zorgen voor zijn dieren dus lijkt me geen overbodige luxe.
Dus eerst rechtzaak, dan pas paarden terug.
Gebeurd in andere gevallen waar dieren een stuk minder te lijden hebben gehad ook, dus waarom hier niet?
Karl66 schreef:Dat wij die redenen niet weten, wil niet zeggen dat ze achteraf niet terecht waren.
Stel jij krijgt die waarschuwing en je hebt twee paarden staan dan haal je ze snel weg.
Maar nu heb je er 300 dieren staan, dus vraag je de Fryske Gea hoe groot het risico is en die zeggen, nou de afgelopen 7 jaar hebben we nooit problemen gehad met ondergelopen land. Wat doe je dan?
Punt is gewoon dat jij niet op basis van "onduidelijke redenen" kan zeggen zie je wel die man verwaarloosd zijn dieren. Laat het gewoon aan de AID over om die redenen duidelijk te krijgen.
Marigold schreef:ja arabesk, maar nu ben je zelf ook bevooroordeeld, want wat is er mis mee als we er met spandoeken heen gaan om onze mening te geven, en wie zegt dat wij vlees eten, ik persoonlijk eet alleen biologisch vlees van een boer in het dorp, van koeien die altijd buiten lopen, en dan maar een paar keer per week, dus geen kip.
de meeste mensen die actie voeren doen dat omdat ze sterke princiepes hebben, en dat uit zich vaak in de totale lifestyle.
er is mi niks mis mee om dus met spandoeken te lopen, of moeten we allemal maar thuis blijven omdat je toch niks kan doen aan alle problemen in de wereld?
als iedereen zo denkt, dan gebeurd er minder dan niks!
oke karl, fijn te lezen dat je wel hoopt dat hij als hij het verdient, wordt aangepakt
Karl66 schreef:Dan zou ik nog maar eens kritisch de topics doorlezen als ik jou was. Als de helft van de voorgestelde acties uitgevoerd wordt, dan is Abu Graib er niks bij.
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:Dat wij die redenen niet weten, wil niet zeggen dat ze achteraf niet terecht waren.
Stel jij krijgt die waarschuwing en je hebt twee paarden staan dan haal je ze snel weg.
Maar nu heb je er 300 dieren staan, dus vraag je de Fryske Gea hoe groot het risico is en die zeggen, nou de afgelopen 7 jaar hebben we nooit problemen gehad met ondergelopen land. Wat doe je dan?
Punt is gewoon dat jij niet op basis van "onduidelijke redenen" kan zeggen zie je wel die man verwaarloosd zijn dieren. Laat het gewoon aan de AID over om die redenen duidelijk te krijgen.
Ik kan dat niet stellen want ik neem niet meer dieren dan dat ik voor kan zorgen.
Die man had niet eens onderkomen voor al zijn paarden werd gezegd dus snappen doe ik het toch al niet.
Wat ik begrepen heb is dat het niet aan het Fryske Gea is gevraagd hoe groot het risico is maar dat hij aan alle kanten werd gesommeerd om zijn paarden daar weg te halen en aan alle kanten werd gewaarschuwd voor het hoge water.
Ik heb daar niet eens dieren staan en wist dat het water abnormaal hoog zou komen daar..
Karl66 schreef:
Dan zou ik nog maar eens kritisch de topics doorlezen als ik jou was. Als de helft van de voorgestelde acties uitgevoerd wordt, dan is Abu Graib er niks bij.
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:Dan zou ik nog maar eens kritisch de topics doorlezen als ik jou was. Als de helft van de voorgestelde acties uitgevoerd wordt, dan is Abu Graib er niks bij.
Die stonden toch in het andere topic? Moelijk uiteen te houden al die topics.![]()
Dit topic ging bij mij beste weten toch echt over een vreedzame aktie met spandoeken.
Maar die berichten over die boer wat aandoen neem ik met een korreltje zout. Ik mag toch hopen dat niemand het serieus meent om de boer persoonlijk te gaan opzoeken, laat staan om geweld te gaan gebruiken.
Daar zou ik nooit achter staan.
Karl66 schreef:Dat is nou net aldoor het hele punt
Karl66 schreef:Die opmerkingen zijn net als het idee om aktie te gaan voeren gebaseerd op bepaald gesundes volksempfinden door alle elkaar opstokende posts in die topics.
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:Dat is nou net aldoor het hele punt
En dan nog. Stel dat het Fryske Gea dat gezegd heeft dan blijft het toch nog gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn paarden daar te laten lopen.
Dat hij een meester is om de verantwoordelijkheid ergens anders neer te leggen zag ik zowel uit de beelden van 2004 als van nu. Praten kan hij wel, die boer.
Arabesk schreef:En kennelijk ben ik niet de enige hierin. Ik kom hier mensen tegen die globaal dezelfde kritische opmerkingen maken en die in andere topics soms mijn grootste tegenstanders waren.
Arabesk schreef:Ik ben gewoon klaar met de stemmingmakerij en sfeer die er vaak heerst op bokt en mensen laten inzien dat het niet reeël is om dit soort acties op te starten. En in te zien dat alles relatief is. Je kan wel met een spandoekje op die dijk gaan lopen en vervolgens 's avonds lekker je bioindustrie kippetje opeten. Maar hoe eerlijk ben je dan bezig?