Waarom zonder cap?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lorsina

Re: Waarom zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:37

ik rijd altijd met een cap op.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:33

ik heb zelf ook altijd mijn cap op. dit moet op de manege. of je nu met een manege les/paard mee rijd of je eigen paard met prive les of vrijrijden. tis allemaal om het even!
en idd de hh-cap is erg fijn!

univoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 03:21

Zowel mijn kinderen als ikzelf rijden altijd met cap!!!!
Is ook verplicht bij de stal waar wij rijden
Eigenaars zeggen terecht; Je hebt maar 1 stel hersens en daar moet je zuinig op zijn!!!!!! Pling

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:41

univoortje schreef:
Zowel mijn kinderen als ikzelf rijden altijd met cap!!!!
Is ook verplicht bij de stal waar wij rijden
Eigenaars zeggen terecht; Je hebt maar 1 stel hersens en daar moet je zuinig op zijn!!!!!! Pling

haha, alsof je hersens niet beschadigen als je wel ene cap op hebt Knipoog Een cap beschermt je alleen tegen hoofdwonden, niet tegen hersenschuddingen, hersenbloedingen etc. Die klap krijg je toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:42

Ik rijd altijd met cap behalve af en toe op onze haf die vertrouw ik wel. Zonder cap is het wel erg lekker.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:07

Zonder cap rijden voelt fijner, vrijer maar met cap weer veiliger. Ik moet zowieso op mn verzorgpony een cap dragen omdat die nog weleens rare kuren heeft. Wonder boven wonder ben ik er nog nooit afgevallen, Zul je zien dat als ik zonder cap rijd, dr meteen af ligt Clown Tong uitsteken

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:13

Ik zal nooit zonder cap rijden.. Natuurlijk is het weleens warm, of niet fijn, of je haar kom ter als een soort badmuts onder vandaan.. Maar liever zoiets dan straks in het ziekenhuis hoor! Ja En er werd een paar pagina's terug een opmerking gemaakt dat ze onwel werd van een cap op haar hoofd als het te warm was.. Denk je dat het dan niet heel erg heet voor je paard is om te werken? Vork Absoluut niet aanvallend bedoeld hoor! Lachen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:29

Welke opmerking bedoel je dan, kiki? Die van mij? Niet om boos te reageren hoor, maar vroeg het me af Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:07

Ik rijd nóóit zonder cap..

Ik rijd al 3 jaar op een super ''brafe'' pony die geen vlieg kwaad doet, en waar ik nog nooit afgevallen ben, én toch rijd ik nooit zonder cap

Stel je voor dat er oppeens wél iets gebeurt, dat je met elkaar over de kop gaat, en je géén cap op hebt?

Een ongeluk zit in een klein hoekje Clown

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:10

Ik weet dat ik als volwassene een heel slecht voorbeeld hiermee geef, maar ik rijd nooit met cap. Bloos
Ik vind het gewoon ondingen en krijg er hoofdpijn van. Verder vind ik het heerlijk om de wind in mijn haren te voelen als ik rijd Haha!
Als er wat gebeuren moet, gebeurt het toch is mijn mening. Als ik dan eens een flinke smak maak, dan heb ik misschien niet mijn hoofd beschadigd, maar breek ik mijn nek of mijn rug. Ik weet ook dat hier een hoop tegenin te brengen is door voorstanders van de cap, maar ik blijf toch heerlijk blootshoofd rijden. Als er wat mocht gebeuren dan was dat mijn lot en moet ik daar dan maar weer van leren. ( hoop het natuurlijk niet!).
Mijn vriend rijdt ook al bijna 40 jaar zonder cap ( muv vroeger tijdens de wedstrijden) en mijn dochter rijdt ook zonder cap ( muv wedstrijden, dan heeft ze cap of hoedje op)
Alleen als ze jonge paarden inrijdt heeft ze haar cap op.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:16

Ik rijd eigelijk altijd met cap:P
gwn omdat dat veiliger is en zeker op mijn pony;)
kijk; als ik dr ff opzit die 10 meter naar de wei toe, dan doe ik geen cap op,
gewoon omdat ik daar dan geen zin in heb..
maar als ik ga rijden, in de bak of buiten, dat maakt niet uit, heb ik altijd een cap op..
Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:18

Margreth schreef:
Ik weet dat ik als volwassene een heel slecht voorbeeld hiermee geef, maar ik rijd nooit met cap. Bloos
Ik vind het gewoon ondingen en krijg er hoofdpijn van. Verder vind ik het heerlijk om de wind in mijn haren te voelen als ik rijd Haha!
Als er wat gebeuren moet, gebeurt het toch is mijn mening. Als ik dan eens een flinke smak maak, dan heb ik misschien niet mijn hoofd beschadigd, maar breek ik mijn nek of mijn rug. Ik weet ook dat hier een hoop tegenin te brengen is door voorstanders van de cap, maar ik blijf toch heerlijk blootshoofd rijden. Als er wat mocht gebeuren dan was dat mijn lot en moet ik daar dan maar weer van leren. ( hoop het natuurlijk niet!).
Mijn vriend rijdt ook al bijna 40 jaar zonder cap ( muv vroeger tijdens de wedstrijden) en mijn dochter rijdt ook zonder cap ( muv wedstrijden, dan heeft ze cap of hoedje op)
Alleen als ze jonge paarden inrijdt heeft ze haar cap op.

áls er dan iets gebeurt, is het iig je eigen schuld Knipoog

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:20

myn zus die reed ook eerst in het bos op een pony, en toen maakten die twee gwn samen een koprol,
omdat de pony viel,
dus als jedan geen cap op had gehad:|
dan was het wat slechter afgelopen..(myn zus had namelijk aleen blauwe plekken)
en dat kan ook in de bak gebeuren dat je pony valt ofso [togh?:P]

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:21

Ik rijd met cap, zeker met mijn nieuwe, die vertrouw ik nog voor geen haar Knipoog plots krijgt hij het in zn kop en krijg ik van "blijschap" een bokbui, waar ik dus niet blij om ben Knipoog
Met mijn klein paardje ben ik veel zekerder, die ken ik dan ook al veel langer Lachen die zou ik wel eens zonder cap in de piste rondstappen.. Maar als ik echt ga rijden heb ik toch steeds mn cap op.. Het blijven dieren Lachen
Heb wel een goeie cap, met mijn héle oude reed ik ook niet graag... Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:23

Tuurlijk kan dat ook in de bak gebeuren, vandaar dat ik ook altijd een cap draag Clown

kikco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:27

ik drijg altijd een cap maar dat moet ik van meerdere mensen van mijn vader en moeder en de stal eigenaren het is wel mijn pony maar ze willen niet dat een of andere varlamming op loop en ik heb al een keer geluk gehad dat ik hem heb opgehad want toen viel ik met mijn hoofd op de bakrand ( in de buiten bak ) toen was wel mijn cap totlos maar misschien was het anders mijn hoofd dus ik rijd altijd met cap xx kiki

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:45

Oef, je moet er niet aan denken wat er met je was gebeurt als je zonder cap reed!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:10

traan_beauty schreef:
Margreth schreef:

áls er dan iets gebeurt, is het iig je eigen schuld Knipoog

Daar ben ik me ook terdege bewust van. Maar dat is dan de concequentie die ik op de koop toe moet nemen. Dan is het inderdaad eigen schuld, dikke bult.
Waarschijnlijk zou ik dan denken ( als dat dan nog mogelijk is,) "had ik maar.." Maar ja, soms moet je ook risico's nemen in je leven vind ik en dat is dan een van de risico's waar ik voor kies. Voor hetzelfde geld rijd ik me op mijn scooter te pletter, of krijg een enge ziekte. Als de tijd dasar voor je is ga je toch. Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:04

Knipoog daar heb je gelijk in