Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
univoortje schreef:Zowel mijn kinderen als ikzelf rijden altijd met cap!!!!
Is ook verplicht bij de stal waar wij rijden
Eigenaars zeggen terecht; Je hebt maar 1 stel hersens en daar moet je zuinig op zijn!!!!!!
Een cap beschermt je alleen tegen hoofdwonden, niet tegen hersenschuddingen, hersenbloedingen etc. Die klap krijg je toch. 
Natuurlijk is het weleens warm, of niet fijn, of je haar kom ter als een soort badmuts onder vandaan.. Maar liever zoiets dan straks in het ziekenhuis hoor!
En er werd een paar pagina's terug een opmerking gemaakt dat ze onwel werd van een cap op haar hoofd als het te warm was.. Denk je dat het dan niet heel erg heet voor je paard is om te werken?
Absoluut niet aanvallend bedoeld hoor!
Margreth schreef:Ik weet dat ik als volwassene een heel slecht voorbeeld hiermee geef, maar ik rijd nooit met cap.![]()
Ik vind het gewoon ondingen en krijg er hoofdpijn van. Verder vind ik het heerlijk om de wind in mijn haren te voelen als ik rijd![]()
Als er wat gebeuren moet, gebeurt het toch is mijn mening. Als ik dan eens een flinke smak maak, dan heb ik misschien niet mijn hoofd beschadigd, maar breek ik mijn nek of mijn rug. Ik weet ook dat hier een hoop tegenin te brengen is door voorstanders van de cap, maar ik blijf toch heerlijk blootshoofd rijden. Als er wat mocht gebeuren dan was dat mijn lot en moet ik daar dan maar weer van leren. ( hoop het natuurlijk niet!).
Mijn vriend rijdt ook al bijna 40 jaar zonder cap ( muv vroeger tijdens de wedstrijden) en mijn dochter rijdt ook zonder cap ( muv wedstrijden, dan heeft ze cap of hoedje op)
Alleen als ze jonge paarden inrijdt heeft ze haar cap op.
plots krijgt hij het in zn kop en krijg ik van "blijschap" een bokbui, waar ik dus niet blij om ben 
die zou ik wel eens zonder cap in de piste rondstappen.. Maar als ik echt ga rijden heb ik toch steeds mn cap op.. Het blijven dieren 
traan_beauty schreef:Margreth schreef:
áls er dan iets gebeurt, is het iig je eigen schuld
daar heb je gelijk in