Coupeerverbod, waarom iedereen voor???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Re: Coupeerverbod, waarom iedereen voor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:05

wat ik me altijd afgevraagd heb is waarom jullie de staarten dan niet gewoon afscheren tot op de staartwortel, of heel kort knippen. Als je een beetje handig bent in knippen kun je dat in laagjes knippen, staat mooi, weegt niet veel,... Haha!
Geeft toch hetzelfde effect?

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:33

Loolapelooza schreef:
wat ik me altijd afgevraagd heb is waarom jullie de staarten dan niet gewoon afscheren tot op de staartwortel, of heel kort knippen. Als je een beetje handig bent in knippen kun je dat in laagjes knippen, staat mooi, weegt niet veel,... Haha!
Geeft toch hetzelfde effect?

dit word al heel vaak gezegd, en heb er nog geen een reactie op terug gezien, tenzij ik blind ben

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:43

ik vind het heel erg couperen, je doet ze alleen maar pijn, zoals loolapaloosa (als ik het goed heb)

KNIP HEM AF EN IN LAAGJES OF SCHEER HEM doet hem geen pijn..

en over het 'met couperen blijft een paard een paard' en 'met castereren is het geen paard meer'

MET COUPEREN IS HET OOK GEEN PAARD MEER WANT HIJ HEEFT GEEN STAART EEN PAARD HEEFT EEN STAART Knipoog oepss...

dus ik vind het onnodige onzin... en in sommige gevallen is castereren echt niet te vermijden, couperen is wél te vermijden...

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:45

ArGieVai schreef:
ik vind het heel erg couperen, je doet ze alleen maar pijn, zoals loolapaloosa (als ik het goed heb)

en over het 'met couperen blijft een paard een paard' en 'met castereren is het geen paard meer'

MET COUPEREN IS HET OOK GEEN PAARD MEER WANT HIJ HEEFT GEEN STAART EEN PAARD HEEFT EEN STAART Knipoog oepss...

dus ik vind het onnodige onzin... en in sommige gevallen is castereren echt niet te vermijden, couperen is wél te vermijden...

in de naam van de grote God en de heilige Geest

AMEN Wow!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:49

vind ik ook lot Tong uitsteken

en over jaa sommige mensen zien ons als dierenbeulen... ben je ook als je z'n staart afsnijd!! toch lotje??

jaa ik ben blond en ik kan niks bedenken waardoor er geen sgijt in ze staart komt dus snijd ik hem maar af...

erg toch of niet??

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:51

zeker erg, daarom alweer een Amen van mij kant.

het is gewoon de allerslapste *** smoes die ik ooit in m'n leven gehoord heb, ik kan het zelfs dierenmishandeling noemen.

Komt u maar, noem mij maar PENNY Vork

stef ik dacht dat jij brunette was?
Laatst bijgewerkt door Sunshine1 op 28-06-06 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:52

ja idd wou ik net zeggen nu zijn wij PENNY!!!! Tong uitsteken hahahahahahaah

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:54

Penny's tegen couperen WHOOHOO Haha!

even serieus..
ik doe nu natuurlijk stom, maar het trekt me echt aan. ik vind het een zeer ernstige zaak, en ik hoop dat er snel een BETERE wet komt.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:55

mee eens... IK STEM VOOR EEN ZWARE STRAF BIJ COUPEREN Knipoog

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:57

ja, inderdaad, mensen willen persé de ronde kont van hun paard zien, is allemaal alleen in eigen belang.

ik hoop dat met hun eigen blote ronde kont snel en zwaar gestrafd worden, en dat dit zieke gedrag met bijbehorende banketstaaf ophoudt. Slapen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:57

jaa idd.......

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:18

ArGieVai schreef:

Veel paarden doe je juist met castreren wel een plezier. (Op het moment dat je hem `helpt`natuurlijk niet nee)Een hengst mag normaal gesproken niet in de wei. Mijn ruin mag nu met de andere paarden in de wei en heerlijk dat ie dat vind. Zijn testikels heeft hij alleen nodig om zich te voortplanten en dat mocht hij toch al niet(niet ggk) Zijn staart daarintegen gebruikt hij iedere dag. Tegen de vliegen om zijn evenwicht te bewaren enz.

BTW Wie in hemelsnaam heeft ooit bedacht dat een trekpaard zonder staart mooier is om naar te kijken?
Geloof me....het ziet er belachelijk uit.

Het couperen van paardenstaarten is net zo noodzakelijk als de wasvisvaart voor de wetenschap Koe Sh#t dus

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:48

bovendien is de staart erg belangrijk voor het beschermen van de geslachtsdelen. juist zonder de beschermende staart kan er rommel in komen die er niet hoort, in tegenstelling tot bijv. mest oid wat van het paard zelf komt. én blaasontstekingen kunnen erdoor veroorzaakt worden.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:37

De argumenten van de TS vind ik allemaal non-argumenten. Vooral ook omdat er andere rassen zijn die ook zware lange staarten hebben en de genoemde problemen niet hebben. Toch een kwestie van verzorging of nadenken hoe het diervriendelijk opgelost kan worden. (knippen/uitdunnen).

Mijn kwpn-er heeft ook een dikke staart die in dreads draaien en hij was ook nog eens regelmatig aan de diarree waardoor zijn staart vies was. Nou stond ik niet iedere dag zijn staart uit te wassen, ik ben nog nooit larven oid in zijn staart tegen gekomen. Net als bij de shetjes van mijn schoonvader met hun zware staarten en ook af en toe last van diarree(en mijn schoonvader zie ik toch echt niet de staarten spoelen van zijn pony's). Maar nooit maden erin gezien.
Verder staat er bij ons op stal een trekpaard met staart, hij kan er gewoon mee zwaaien hoor. En hij heeft net zo'n last van vliegen als de rest van de paarden. Hij heeft zijn staart niet vol poep zitten en de keren dat de eigenaresse er is ( 1 x/week) dan staat ze niet steeds zijn staart te wassen.

Verder worden deze paarden tegenwoordig vooral voor de hobby gehouden en wordt er amper meer mee gewerkt. Vroeger moesten die paarden zes dagen per week werken op het land of voor de kar. Kan me voorstellen dat het toen wel praktischer was, ook omdat er toen nog geen stromend water beschikbaar om eventuele vuiligheid makkelijk uit de staart te kunnen spoelen.

En als je een merrie wil laten dekken dan kun je er ook wel even wat moeite voor doen door de staart aan de kant te houden of te bandageren.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:38

Keek gister een stapeltje paardenkranten in, die ik van mijn buurman kreeg.
Stonden foto's in van de koudbloedkeuring te Nisse.
Geen staart te zien. Ook niet bij de veulens.
Zolang dat dus kan op een officiele keuring, zet een coupeerverbod natuurlijk geen enkele zode aan de dijk.
En sorry voor de liefhebbers, het ziet er niet uit die blote konten.
Nog even afgezien van de nadelen die het totaal afwezig zijn van een staart met zich mee brengt.

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:33

Een staart helemaal scheren of couperen, komt voor mij op hetzelfde neer. Met beide kunnen ze niks meer.
En bovendien ziet zo'n dikke afgeschoren staartwortel niet uit.

En zo'n lange staartwortel kun je idd altijd dan nog aan laten groeien, maar dat gebeurd toch niet. Want als je 2x per maand naar de keuring gaat met het paard zal die altijd een kale wortel houden.

Iedereen zijn eigen mening, maar ik hou het nog altijd bij couperen.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:44

Waarmee, grof gezegd, in mijn ogen een merrie eruitziet als een 'publieke dame' in een peepshow.
Maar even wat anders.
De te zware staart zou er voor zorgen dat anus en vagina vervuild raken en vliegen (Hoe komen die daar, onder een zware staart die niet opgetild kan worden?)
zouden dan voor infecties ter plekke zorgen.
Maar als ik gecoupeerde paarden zie, er staat er een bij mijn buurtjes bvb.
dan worden die organen op een presenteerblaadje aangeboden.
Komt allen vliegen, vrije toegang en dat levert dan geen infecties op?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:48

Het spijt me, met dit topic is mijn begrip voor douperen (voor zover aanwezig) al helemaal tot het nulpunt gedaald. Ik heb alleen non-argumenten gezien, en daar is al voldoende op ingegaan hiervoor. Een te zware staart kun je uitdunnen, een vieze staart kun je wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:02

Douperen Haha! Hihihi sorry, klinkt wel grappig.

Maar wanneer komt er nou eens iemand langs in dit topic met 'goede' argumenten om het couperen goed te praten? Ik heb er tot nu toe nog geen 1 gehoord die niet makkelijk te weerleggen is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:15

Bloos! typo excuses.

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:29

Lielle schreef:
Het spijt me, met dit topic is mijn begrip voor douperen (voor zover aanwezig) al helemaal tot het nulpunt gedaald. Ik heb alleen non-argumenten gezien, en daar is al voldoende op ingegaan hiervoor. Een te zware staart kun je uitdunnen, een vieze staart kun je wassen.

Een vieze staart kun je inderdaad wassen.
Maar wat als die elke dag weer opnieuw vies wordt? Elke dag wassen dan. Mij maakt niemand wijs dat elke dag een staart wassen goed kan zijn.
Steeds die zeep erbij, en met alleen water krijg je het niet goed.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:31

Maar waarom hebben dan alleen specifiek trekpaarden er zoveel last van? Dat is een vraag die ik hier nog niet beantwoord heb zien worden. Er zijn zat andere rassen met volle staarten die het probleem niet kennen, waarom trekpaarden dan wel?

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:34

Trekpaarden hebben enorme stugge staarten (de meeste dan) en heel grof. Daar blijft veel makkelijker iets in hangen, dan als ze bijvoorbeeld een staart van een rijpaard hebt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:36

Kwestie van genoeg showshine erin spuiten, dan valt het ook bij een trekpaard er makkelijk uit. Blijf het een kwestie vinden van luiheid en gemakszucht. En bij mijn Quarter heb ik standaard een vlecht in de staart, met daar een zak omheen. Dagelijks wassen bij een staart kan geen kwaad, je hoeft niet iedere keer die staartwortel mee te nemen? En anders, vlecht erin, staartzak erom. En als je geen staartzakken vindt die groot genoeg zijn voor een trekpaardenstaart, weet ik nog wel een adresje waar ze ze op aanvraag voor je kunnen maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:37

Uitspoelen zonder zeep als je het iedere dag doet werkt echt afdoende. Invlechten is een optie, uitdunnen ook. Het spijt me, je overtuigt mij niet, althans niet met deze argumenten.

Cassidy noemt ook nog wat tips.