Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

myrtheJ schreef:@ Yamcha; Dat zou betekenen dat je mij te 'groot' vindt voor mijn welshje van 1.30m.. aangezien ik zelf 1.60m ben & 45kg weeg. Ik vind niet dat jouw stelregel voor iedereen geldt. Het plaatje is misschien niet zo mooi als jij het hebben wil, (qua lengte van onder de buik uitkomen met benen) maar ik ben absoluut nog niet te groot/zwaar om met haar te werken....

Sorry, ik zie de foto net, je dat ziet er goed uit... een kleinere pony lijkt me niet zo'n goed idee, maar dit kan prima... 

Binckydenice schreef:Haha, ik heb een shet van 1.05 waar ik op rijd. Deze 18 jarige shetlander sprint het hele Twiske (natuurgebied) nog met mij erop door, dus wat nou zielig? Wannneer hij iemand te zwaar vind merk je dat echt wel, shetjes zijn erg sterk. Enja het ziet er super stom uit en krijg een hoop comentaar het kan me niet schelen zolang hij en ik lol hebben maakt het me niet uit wat andere mensen er van vinden.
Yamcha schreef:Koop dan gewoon een paard, en als je toch zo graag op een pony rijdt, koop een IJslander of een Haffie... Ik ben ook 1.60 en 50 kilo, maar ik zou er gewoon niet over peinzen om ook maar op een shet te gaan zitten... Belachelijk gewoon! Volwassenen moeten gewoon niet op kleine pony's gaan zitten, en zéker niet op een Welsh of een shet... Denk na!
Binckydenice schreef:Haha, ik heb een shet van 1.05 waar ik op rijd. Deze 18 jarige shetlander sprint het hele Twiske (natuurgebied) nog met mij erop door, dus wat nou zielig? Wannneer hij iemand te zwaar vind merk je dat echt wel, shetjes zijn erg sterk. Enja het ziet er super stom uit en krijg een hoop comentaar het kan me niet schelen zolang hij en ik lol hebben maakt het me niet uit wat andere mensen er van vinden.
Of het zo goed voor haar is is een 2e, ik ben gestopt op haar op mijn 12e, toen woog ik rond de 50 kilo. Ze heeft er vans taan balen maar t was gewoon nietgoed voor haar benen en rug.

miloetje schreef:dit is even een foto van iemand anders maar ik lijk net zo
http://groups.msn.com/pjelkenbeau/beau. ... PhotoID=87
en het shetje waar ik het over had is niet van mij.

miloetje schreef:miloetje schreef:dit is even een foto van iemand anders maar ik lijk net zo
en iemand die z2 heeft gereden weet heust wel waar ze het over heeft. zo vond ze mijn vriendin van 1.75 en 65 kilo te groot voor een pony van 1.45. maar mijn vriendinnen die 3 jaar geleden 1.73 waren mochten wel op een C van 1.35.
superwoman schreef:Citaat:kwestie van naar je pony luisteren
Dat is wel waar,
maar helaas horen sommige mensen alleen wat ze willen horen en zien....
Bijv: Hij bokt nog niet, dus vind het niet erg en wanneer hij kan bokken kan hij me nog houden.....
Aan elk signaal kun je je eigen conclusie trekken in het voordeel van jezelf.....
Helaas zijn mensen (- zeker pubbers) nogal egoistisch...
Dat de pony het leuk vind, dat kan best, maar of het gezond is, dat weet de pony niet en is de taak van de verzorgster om de pony te beschermen......
@amigootje: op die foto valt het wel mee!
miloetje schreef:dit is even een foto van iemand anders maar ik lijk net zo