Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Renske_ schreef:@lowara
er zijn zat lelijke kwpn'ers das helemaal waar
maar ff over je wedstrijd, het blijft onderling
de officiele wedstrijden zijn voor mensen die meer willen bereiken, daarom starten ze officeel
ik start alleen mn afgekeurde paard op onderlinge wedstrijden en ja ik won de M1 nog ook zelfs
mn 3 jarige kwpn'er die straks zadelmak is daar ga ik mn tijd niet mee verdoen op een onderlinge wedstrijd, daarmee ga ik weer naar het Z is de bedoeling, dus zal ik wp's moeten halen en die haal je niet op onderlinge wedstrijden
dat is wat ik bedoelde met mindere concurrentie, de echt fanatieke mensen die op officiele wedstrijden bovenaan rijden, die regionaal alles winnen die kom je niet tegen op onderlinge wedstrijden
en mijn paarden lopen niet zo te spoken op hekjes en alles hoor, die gaan vol gas mee door de bossen, al zijn het dressuurpaarden boomstammen onderweg hebben we geen moeite mee, rij er cross&springlessen mee en orientatieritten tussen de aanspanningen, paard moet veel zien worden ze braaf van vind ik
Jus_dOrange schreef:Niet elk sportgefokt paard kan vanaf de geboorte op commando piaffen, wisselen, pirouetjes draaien of al die andere dressuurdingetjes, die moet je trainen. Mensen met sportambities kopen nou eenmaal een paard met sportpotentie, wat over 't algemeen toch die bruine langbenige heethoofden zijn. Iemand die op het hoogste niveau wil rijden koopt geen Fjord, Haflinger of Belg. Waar ze ook groot gelijk in hebben, het is voor koudbloeden gewoon niet eerlijk als je oefeningen van ze gaat vragen die ze qua bouw en gangen nooit uit kunnen voeren (uitzonderingen daar gelaten).
Omhooggevallen arrogante mensen met sportambities kopen dure sportpaarden, maar niet iedereen met een duur paard is arrogant en omhoog gevallen.(Denk ik...
)
Dressuurbels schreef:Wij rijden M-dressuur (knhs wedstrijden) met een bels.
Was je toevallig op Jumping Amsterdam op de BIT dag hier hebben wij een demo gehouden.
Of kijk op de website
www.stalbleijkmeer.nl
Citaat:Ik heb wel h eel veel geleerd dit topic zeg!
Zo heb ik net geleerd dat een kwpner direct een automaat is, die met veel geruk en gepluk gereden word, en waar je niets voor heoft te doen. En het zijn ook altijd heel dure paarden heb ik geleerd, en als ruiter ben je een omhooggevallen muts.
Citaat:Daarintegen is een tinker ofzo veel moeilijker te rijden, en veel meer talent van de ruiter vraagt. Zij worden gereden met veel liefde, geduld, en vooral géén getrek. En deze ruiters zijn dé doorzetters, met échte liefde voor hun paard.
Snap ik het zo goed?