Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karoliena schreef:@ Rocamor: Ik zeg nergens dat je een hengst niet mag ruinen hoor.
Cassidy schreef:Een castratie blijft een operatie en daar kan idd wat aan misgaan. Maar dat kan bij een inenting ook. En je hoeft een hengst die lastig is niet te castreren, chemisch castreren kan ook, wordt ook gedaan bij paarden die nog hengst moeten blijven maar waar de hormonen in de weg zitten. Duur van deze chemische castratie is ongeveer een half jaar. Kans op steriliteit na chemische castratie is niet uit te sluiten, en of het nu zo gezond is voor het paard vraag ik me ook af.
Dus ben je tegen castratie, durf je de operatie niet aan? Dan castreer chemisch, maar blijf niet dooremmeren met een hengst terwijl je hem niet aankunt.
Cassidy schreef:Of een hengst succesvol gaat zijn hangt van zoveel factoren af, en niet in het minst in welke handen hij beland, ook en vooral na de verkoop.
Ik heb middelmatige hengsten bijzonder goed zien presteren, en heel talentvolle dieren niet zo hoog zien scoren omdat ze net niet de juiste begeleiding kregen. Komt nog een stukje politiek bij kijken en financiele middelen, en je red het, of je red het niet. Maar dat is weer een heel andere discussie.
LecyTinker schreef:Hihihi... snap wat je bedoeld... heb cracks zien springen die van de "verkeerde" stal kwamen en gewoon lage puntenscores kregen. En middelmatige paarden zien springen die van de "juiste" stal kwamen en meer punten kregen dan ze verdiende.
KiWiKo schreef:Keuringen moeten in mijn ogen blanco gebeuren....... zonder afstamming, fokker of eigenaar bekend bij de jury.....
Laten we daar eens mee beginnen![]()
![]()