Alane schreef:En waarom denk je nu dat mensen die andere ervaringen hebben niet verder kijken of hebben gekeken dan hun neus lang is?
Hoe weet je nu zo zeker dat ik niet verder heb gekeken dan mijn en jouw neus?
waar hoor je mij dat precies zeggen? ik zeg dat er mensen zijn die verder moeten kijken dan hun neus lang is. slaat dus niet op jou, maar kennelijk voel jij je wel aangesproken? ik denk wel degelijk dat er mensen zijn die dit wel doen, maar er zijn er teveel die het niet doen. dat probeer ik duidelijk te maken, en daarom deel ik ook mijn ervaringen met anderen, in de hoop dat de ervaringen voor hen net zo goed zullen zijn als bij mij.
Citaat:
Hoe weet jij nu zo zeker dat jouw paard gelukkiger is dan mijn paardjes?
Jij doet jouw dingen omdat jij dan ven mening bent dat het beter voor jouw paard is, en ik doe de dingen omdat ik van mening ben dat het beter bij mijn paardjes past.
En alles heeft meer te maken met ons persoonlijke gevoel wat wij daar bij hebben dan wij zeker weten dat het paard er blij en gelukkiger mee is.
waar zeg ik precies dat de mijne gelukkiger zijn? precies, nergens. ik zeg juist precies hetzelfde als jij. er zijn meerdere manieren om het goed te doen, omdat paarden zich goed kunnen aanpassen o.a. waarschijnlijk zijn veel stalpaarden net zo gelukkig met hun stal als de mijne met hun weiland.
Citaat:
Uitgaande van mijn situatie ter plekke.
Halfopen stallen zonder tralie werk met ruim voldoende licht en lucht instroom, mogelijkheid tot sociaal contact en ruim voldoende weide gang.
2 pony's staan het hele jaar bloot en 1 pony onder de deken..
En ik ga niet die ene pony de dupe ervan laten worden dat ik zonodig alles bloot wil hebben lopen.... omdat iemand dat verkondigd.
en waar verkondig ik dat? als mijn paard een deken nodig heeft, krijgt hij die. wij hebben op stal een arabiertje gehad die echt wel een deken nodig had als ze 's winters in het land liep. en ja, dan doe je er beter aan om het minder natuurlijk te doen. gelukkig kunnen mijn paardjes prima zonder, ik ben daar blij mee maar ik veroordeel niemand die zijn paarden wel onder dekens zet.
Citaat:
Ik ben absoluut geen tegenstander van NB of andere manier van paarden houden dan ik het doe, maar ik blijf kijken en zoeken naar een manier die toepasbaar is voor mij en aansluit bij mijn paarden en mijn situatie. En die kan voor een ander wel helemaal niet haalbaar zijn of juist averechts werken....
inderdaad. ik denk niet dat alle paarden geschikt zijn voor datgene wat ik met mijn paarden doe. en daarom is het ook aan de eigenaar om zich aan het paard aan te passen, en niet andersom.
ik begrijp alleen niet hoe je erbij komt dat ik jouw paarden minder gelukkig vind dan de mijne, dat ik ten aller tijde dekens of binnenstalling afkeur, en dat ik denk dat NIEMAND behalve ik zich verdiept in andere methoden...