Een artikel in een krant is altijd een stukje waarheid, een stukje fantasie en een stukje van de jounalist. En dat maakt het stukje leesbaar en zorgt dat het leesvoer wordt en deze journalist/schrijver is daar goed in gelaagd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Karl66 schreef:Trouwens Arie, ik ben er nog steeds nieuwsgierig naar of jij vindt dat een klassieke ruiter die niet aan voorbeenzwaaien doet, een kans maakt bij die domme FEI-juryleden?
KiWiKo schreef:AAARCHH dit begint op een F & A topic te lijken

arie53 schreef:Karl66 schreef:Trouwens Arie, ik ben er nog steeds nieuwsgierig naar of jij vindt dat een klassieke ruiter die niet aan voorbeenzwaaien doet, een kans maakt bij die domme FEI-juryleden?
Zodra jij er blijk van gegeven hebt dat je tenminste de Rules for Dressage Events kent en begrijpt waarvoor ze staan en hoe ze uitgevoerd moeten worden, kunnen wij op dit niveau met elkaar discussieren.
De wartaal die je er op www.fokt.nl binnen dit kader bij voortduring uitkraamde, bevestigde zondermeer dat je op dit terrein nog een lange weg te gaan hebt.
Bovendien heb je de onhebbelijke gewoonte om de woorden van mensen die een gefundeerde kritiek uiten, te verdraaien en daarmee de essentie van de zaak uit het verband te trekken.
Kern van de zaak is dat we te maken hebben met gedresseerde paarden die kunstjes doen en daarvoor hoog worden beloond door de FEI juryleden. Terecht stelt Dr. Heuschmann dat hiermee voorbij gegaan wordt aan de primaire beginselen van de dressuur zoals die door de FEI wordt onderschreven en dat het welzijn van de paarden in het geding komt.
De FEI onderschrijft onverkort in de Rules for Dressage Events de beginselen van de klassieke dressuur. Van de juryleden mag en moet worden verwacht dan men vervolgens deze beginselen ook in de praktijk belijdt.
Om daarmee de FEI juryleden gelijk voor dom te verslijten, voegt aan de inhoud van deze discussie dan ook niets toe.
arie53 schreef:Zolang de FEI bobo's het niet zo nauw nemen met het welzijn van de paarden spinnen Anky en Isabelle garen bij de onkunde van deze juryleden over de zuur getrokken ruggen van hun verkrampte paarden.
arie53 schreef:Rijden is inderdaad niet natuurlijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat je de paarden anatuurlijk mag en moet forceren.

russel schreef:
Anky was er ook met painted black, hij was nogal schrikachtig.
Ik zag dat ze de binnentrens en stangteugel strak had en de buitenstangteugel hing los in een flinke boog. Ze reed dus met haar binnenhand en sorry ankyfans er werd behoorlijk flink getrokken, de kin werd echt op de borst vaak getrokken wat ook weer flink wat bokkesprongen gaf en verzet door weg te schieten.
Wouter24 schreef:russel schreef:
Anky was er ook met painted black, hij was nogal schrikachtig.
Ik zag dat ze de binnentrens en stangteugel strak had en de buitenstangteugel hing los in een flinke boog. Ze reed dus met haar binnenhand en sorry ankyfans er werd behoorlijk flink getrokken, de kin werd echt op de borst vaak getrokken wat ook weer flink wat bokkesprongen gaf en verzet door weg te schieten.
Je draait het om, hij schrok en schoot ervandoor (op een hele gemene manier...) en daarna werd ie pas ronder in gezet.
Wat mij juist opviel is dat Anky hem niet zo loeirond instelt als bv een Salinero.
Dimitri schreef:Clitia schreef:*knip*
je spreek jezelf tegen!..je vind Salinero een gedresseerde aap...maar als die zo gedresseerd was...stond die toch ook wel stil???....nee, het blijven paarden en het zijn hittepetitten...misschien zelf wel eens geprobeerd vanuit passage naar stilstaan te gaan....je gaat dus van een grote inspanning naar een ontspanning en die kracht moet in 1 keer stilstaan, best moeilijk voor een paard...Daarbij weet ik toevallig dat zij erg aan het trainen is in het stilstaan van Sali en daarom zal zij, naar wat ik goed heb begrepen ook anders binnenkomen bijv. in stap..zodat de de overgang minimaal is en hij ook zal stilstaan...wat weer bij het volgende punt komt, dat er eerst geen punten werden gegeven voor het stilstaan en opeens Salinero staat niet stil en ze veranderen de regel..op zich niets mis mee!...maar het geeft wel aan hoe erg dat ze onder de loep wordt gehouden...dat ze zowiezo nog wedstrijden rijdt!...je zal toch helemaal moe worden van al die valse beschuldigingen en nare dingen wat er over je wordt gezegdt....
Clitia schreef:Vergeet niet dat paarden de koning der locomotie zijn. Als ze pijn hebben tonen ze het niet. Dat zou namelijk betekenen dat ze gepakt worden door roofdieren. Tegen de tijd dat een paard kreupel is, kan ie echt niets anders meer.
Lusitana schreef:Wat dacht je van gewoon rijden volgens de regels, ik denk dat de meeste mensen dan wel tevreden zijn.
renatevb schreef:Ik stel voor dat we het denken en bekritiseren over laten aan de professional, want voor zo ver ik weet is er niemand hier (ik ook niet) die half het niveau hebben van een anky of isabell en de helft gepresteerd hebben. een paard die gestresst is of ongelukkig is, laat zich duidelijk zo niet zien en gaat er nooit zo gezond uitzien! Voor mij is er niets mis met dresseren, als je een paard niet dresseerd, kan je er onmogelijk gaan opzitten, hoeven uitkrabben of halster aandoen! Dresseren is dus absoluut nodig, hoe dan ook, elke ruiter dresseert zijn paard!