Vandaag naar da met Tagitta, héél slecht nieuws :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:28

yellow20 schreef:

Dit was ook meer als grapje hoor. Ben niet helemaal deprimerend ingesteld

En een nieuw paard komt er wel, ben al aan het kijken
[/quote]

wat ben jij hard zeg..
en ook nog grappen maken,
dat snap ik dus echt niet.....
vraag me af of jij een paardenmens bent of ben jij een mens die alleen een paard wil/heb
verder is het natuurlijk je eigen keus of dat je meegaat naar de slacht of niet
ik zelf zou zeker willen weten of mijn paard ook echt geslacht word
dus ik zou mijn paard zelf wegbrengen als dat moet
[/quote]

Om zulke reacties word ik dus echt pissig!
Je kent me niet eens dus oordeel even niet.

Wat moet ik dan? Thuis de hele dag zitten huilen en een beetje het zielige iemand uithangen. Alsjeblieft zeg!

Ik heb onwijs veel verdriet gehad. Maandag, dinsdag, woensdag en zelfs vandaag om mijn lieverd gehuild

En ik heb haar niet weggebracht omdat dat mijn eigen keuze is!

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:46

Ik moet bekennen dat ik ook een naar gevoel krijg bij je verhaal, Jennifer. In eerste instantie al omdat je persé geen 2nd opinion wou. Waarom niet?? Je had niets te verliezen. Uiteindelijk heb je het toch maar gedaan. Helaas met hetzelfde nieuws. Maar niet geschoten is altijd mis.

Dan wordt je paard zomaar opgehaald, zonder dat je er in feite afscheid van hebt kunnen nemen. Uit je verhaal haal ik dat je je hierin vrij makkelijk berust. Je hebt nu geen idee waar je paard is, of ze wel geslacht is/wordt.

Op de dag dat je hoort dat je paard ocd heeft en niet operabel is, heb je alweer een advertentie gezet voor een nieuw paard, waarin je het budget ook nog even wat omhoog gooit, wat mijn vraag (waarop ik geen directe reactie heb gehad) imo eigenlijk wel beantwoordt waarom je het dier niet zelf naar de slacht hebt gebracht, nl om de centen. Het fonds betaalt nu eenmaal meer dan de slacht.

Ja, het is allemaal je eigen keuze, dat is helemaal waar. Maar wel een heel makkelijk antwoord. Vooral omdat je zegt dat je het beste voor je paard wilt. Voor hetzelfde geld loopt jouw merrie op dit moment haar 3e manegeles van deze avond. Ik ken het fonds inmiddels een beetje..

Ik wil je niet kwetsen, verdriet zal je ongetwijfeld wel hebben (gehad). Maar ik vind niet dat je juist gehandeld hebt. Sorry, just my two cents..

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:54

Lies:
1. Geen second opinion, omdat ik de dierenarts vertrouw en dat het een van de beste dierenartsen van Ned. is. Ook zag ik zelf al dat het niet goed was, was dus al lang 'voorbereid' op het nieuws dat zou komen. Op stal heb ik er veel over gepraat, met vooral mijn stalgenote en eigenaresse. Mijn besluit kwam dus echt niet zomaar uit de lucht vallen!
2. Paard werd niet zomaar opgehaald. Ik wist woensdag al dat ze opgehaald werd, maar had niet verwacht dat dit op een zaterdag zou zijn.
Ook ben ik elke dag nog heen gegaan om haar lekker te verwennen en afscheid te nemen. Maar dé dag zelf blijft toch altijd schrikken
3. Een advertentie zetten is toch geen ramp? Als ik nou dezelfde dag een ander paard heb gekocht vind ik het een heel ander verhaal. Ik ga nu ook nog geen paard kopen. 16 Maart ga ik eerst 8 dagen op vakantie lekker mijn gedachten ergens anders....
4. Ik heb haar via het fonds weggedaan omdat ik dan idd 2400 euro terugkrijg, daar ben ik heel eerlijk in. Ik heb namelijk niet genoeg geld om dan nog weer een paard te kopen. De vader van mijn staleigenaresse zit in het bestuur van het fonds en ook zij zeiden dat als ze naar de slager gaat, ze dit ook echt gaat. Woensdag waren er 2 andere mensen van de keuring, en ook die beloofden mij het! Ook iemand hier op bokt had haar paard via het fonds weggedaan en is ook netjes afgehandeld

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:06

Nee, het is geen ramp om een advertentie te zetten en het geld van het fonds aan te nemen. Het was jouw paard.
Alleen ik krijg een beetje de kriebels van het hele verhaal. Ik denk dat ik heel anders gehandeld zou hebben.
Maar als jij er vrede mee hebt, prima.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:08

lies schreef:
Nee, het is geen ramp om een advertentie te zetten en het geld van het fonds aan te nemen. Het was jouw paard.
Alleen ik krijg een beetje de kriebels van het hele verhaal. Ik denk dat ik heel anders gehandeld zou hebben.
Maar als jij er vrede mee hebt, prima.

Krijg er zelf ook kriebels en tranen in mijn ogen van.
Maar wat moet ik anders doen? Had haar nog wel een poosje kunnen laten staan, maar ging elke keer met tranen in mijn ogen van stal weg.
Voor mij was het niet makkelijker en voor Tagitta al helemaal niet.
Ze had een gouden karakter en gaf niet gauw aan wanneer ze pijn had, dus dat kan ik dan ook niet inschatten helaas.

En vooraf weet je ook niet hoe je handeld totdat je het mee maakt volgens mij.

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:12

Iets dergelijks heb ik weleens meegemaakt.
Maar gelukkig had ik meer opties dan alleen slachten of naar het fonds brengen

Nou ja, ik heb mijn ding gezegd. Ik hoop voor je dat je met je volgende paard meer geluk hebt.

lonneke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:17

ik kon ook kiezen bij mijn laatste paard, voor de verzekering weg, dus onzekerheid... of zelf weg brengen en een magere 275 euro krijgen. een bewuste keuze van mij om voor het laatste kiezen en dus zekerheid dat het netjes op mijn manier werd afgehandelt! ik zou er anders nu nog van liggen te woelen. dan nu maar een half jaar langer sparen... zo denk ik erover. ik overbrug deze tijd wel met een liefste bijrijdpaard Lilly! heb geleerd dat snel een nieuw paard kopenniet goed is voor de verwerking...

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:58

NDL is een land met de vrijheid van menings uiting, maar of het nu zo verstandig om deze dingen te zeggen.

@Jennifer: je bent heel open over wat je gevoel is en hoe het zit. Ik heb nu ookal wat paarden verloren, maar dan staat er al weer een andere klaar, dat heb je op een fokkerij. Wij hebben vorig jaar ons beste veulen verloren, me vader heeft er om gevochten, hoopte dat hij beter werd, maar neeh, onderweg naar de kliniek is hij gestorven. MIjn zus haar vroegere pony is verkocht naar een manege en toen uiteindelijk ook bij de slacht beland.

Hoeveel mensen maken dit wel niet mee en het is niet leuk, ookal klink het hard wat Jennifer zegt, dat ze vooruitkijkt naar een ander paard. Maar wat is daar nouh eigeliks mis mee, mooi voor de verkopers kunnen hun weer een paard verkopen, oke dat is een geintje.

Ik wens je nog veel sterkte een veel geluk toe met je volgende paard. En geniet eerst maar van die vakantie die je hebt staan

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:39

Marijkeeee schreef:
NDL is een land met de vrijheid van menings uiting, maar of het nu zo verstandig om deze dingen te zeggen.

Jennifer laat zich niet zo snel van de wijs brengen door wat een ander zegt, heb ik gemerkt. We hebben het al 'uitgepraat' via pb, voor zover er iets uit te praten viel

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:23

Jennifer staat met beide benen op de grond, soms moet je harde beslissingen nemen. Daar mag een ander best zijn bedenkingen bij hebben, maar als je weet dat jouw keuze de beste is in jouw omstandigheden, dan moet je je daaraan houden.

Ikzelf wordt in triest van afgekeurde paarden die nog maanden rondstrompelen omdat de baas geen beslissing kan nemen. Maar ik zal daar niemand om veroordelen, tenzij het op dierenkwelling gaat lijken.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 13:29

Lies: best gezellig zo via pb hè

Ik sta idd met beide benen op de grond en laat me niet snel van de wijs praten. Dit was mijn beslissing en het beste voor Tagitta.

Chantal78

Re: Vandaag naar da met Tagitta, héél slecht nieuws :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:32

Heel veel sterkte en wat is een fonds?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:34

OKe, dacht ik ook al, mooi dat jullie het gezellig hebben via de pb

verriemerrie

Re: Vandaag naar da met Tagitta, héél slecht nieuws :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:30

Ik hoop niet dat ik iemand gekwetst heb, maar bedoelde idd zoals ze zelf al melde dat als de kans heel klein is dat het nog goed komt.
Dat ze beter kan kiezen voor het paard en niet al het mogelijke moet uit proberen om kost wat kost een paard over te houden wat nog altijd pijn heeft en moet lijden.

Het is geen makkelijke keuze, maar als het veel geld kost, mag je toch wel goed nadenken. hoe groot is de kans volgens meerdere d.a. dat het niet goed komt.

Ik vind dat je idd ver kunt gaan, ook al is het financieel wel eens heel moeilijk. Als je er dan maar zeker van bent dat je het beste voor je paard kiest.

Persoonlijk vind ik dat ze de juiste keuze gemaakt heeft en het zal niet makkelijk zijn, ik wens je heel veel sterkte.

Het geld dat je nu niet uitgegeven hebt, is een bijdrage voor een nieuwe start.

Succes met je nieuwe paard