Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:50

hm nee, niet zelf verzonnen. zastrona heet gewoon hetzelfde als de hele merrielijn maar dan steeds een andere eerste letter. moeder heet dus nastrona, oma hastrona enz!!

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:20

Nee, wij hebben hem gekocht bij een handelsstal in Duitsland. Daar heette hij al Rowygo.. Waarom veranderen?

Eigenlijk heet hij bij mij stiekem Stinkie.

Hij stond eens in de wei en wij riepen hem, maar hij keek niet op of om! Wij: "rowygooo! [ .. ] Rooooowygoooo! [ .. ] " Maar nee, gras was belangrijker.

Toen riep mijn zus quasi-geërgerd: "Stinkie!" En toen keek hij ineens wel op! Dus vandaar!

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:07

Nee, Dagmar heette al zo. Maar ik vond het een hele mooie naam voor een fjord dus het bleef zo

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:11

Ja, mijn paardje heette Ultima-K maar ze had eigenlijk nooit een roepnaam gehad ofzo dus ik heb er Utah van gemaakt

Jillyken

Re: Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:59

Bij ons heeft gewoon beginletter en word voortgegaan op moeders/ vaders naam dus echt te kiezen hebben we niet
Maar dit jaar (H jaar) past geen Hidonja ofzo dus hoop ik zelf wel iets te mogen kiezen

Steph1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:03

Mijn paardje noemt Margje, in holland best een bekende naam blijkt, maar ik (België) vond het maar niks !!! Maar k'heb het uiteindelijk toch maar niet veranderd, hoewel het meestal toch gewoon MARG ! is ,
ander beestje noemt Balthazar, vond ik wel cool, past zeker bij hem , is ook meestal Bal, Balleke of Bally hoor !

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:10

Jordy heette al Jordy toen ik hem kocht. Ik heb er nog over nagedacht om die naam te veranderen omdat ik het niet zo leuk vond en niet bij hem vond passen, maar uiteindelijk toch niet gedaan.
Van Jordy's verleden was niets bekend toen ik hem kocht, behalve dat wat ik van zijn vorige eigenaresse wist. Zij had hem bij BM-stables vandaan, daar hield het spoor op.
Uiteindelijk ben ik wel achter 3 eerdere eigenaars gekomen, maar niemand van het begin. Wel heette hij bij hen allemaal ook Jordy, ik ging er dus vanuit dat hij altijd zo geheten had.
Totdat NikitaGoGo op bokt me een PB stuurde, zij was degene die Jordy als 1e in NL had gehad, en wist ook te vertellen dat hij geïmporteerd was uit Ierland. Zij had hem zijn 1e naam gegeven (hij was toen 1,5 jaar oud), en hij bleek dus eigenlijk Pepper te heten. Omdat hij nogal peper in zijn reet had De eigenaresse na haar heeft hem Jordy genoemd.
Eigenlijk vind ik Pepper een stuk beter bij hem passen, maar hij gaat inmiddels al 5 jaar als Jordy door het leven, dus houd ik het maar zo.

dyaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:05

ja mijn paard heete natroliet en ja officieel heet hij nog steeds zo (op wedstrijden ) maar wij hebben hem dyaco genoemt (dycus)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:17

Nee, ik heb het niet zelf verzonnen.
Hij heet Oscar en daar ben ik blij mee ja..

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:27

Een verzorgpaard dat dood is gegaan heette Bella *kots* En heeft de verzorger ervoor haar omgedoopt tot Shadow. Maar ik wou haar, toen ik haar verzorgde, Masha noemen.. Maar is niet doorgegaan. Ze luisterde naar Shadow! :p
Toen ze is gestorven :S kwam er een ander. En raad eens hoe die officieel heette.. Masha! Toeval of niet (A)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:48

Voor ik mijn pony kreeg heette hij Muppet, bij de eigenaren die hem wonnen kreeg hij de naam Emor, toen ik hem voor mijn verjaardag kreeg had hij even de naam Amor gekregen, omdat ze Emor zo afschuwelijk vonden.

Amor vond ik super mooi, maar ik moest iets anders verzinnen.
Ik had toen een heel lijstje opgesteld met namen waar uiteindelijk Twister uit gekozen is

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:23

nee, maar ik vind het wel goed zo... hij heet Nice Boy overigens... maar zo noem ik m bijna nooit! hij had van zn eigenaren (ik heb m geleasd btw) ook al 2 bijnamen gekregen; neus en nase...

Chrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:50

De mijne heet voluit Carina van der Singel, de voornaam ben ik zelf eigenlijk best tevreden mee, hij past goed bij haar. Maar hoe ze op die achternaam zijn gekomen snap ik nog steeds niet; Carina háát singels! (Het gaat trouwens wel steeds beter)

- Chrystal

Arwennn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:51

Jaa zelf verzonnen.. ze heette eerst Ursilla..
dus daar heb ik maar even wat anders van gemaakt
Ik kon alleen niks verzinnen, maar nu is het Arwen geworden

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:43

Ja en nee..

Ja, want de naam van ons paard betreft..
Ons paard heette bij de handelaar 'Prinses'... dat vonden we dus geen naam voor een paard, dus heb ik de naam 'Jesse' (op zijn Engels uitspreken) verzonnen..

Nee, wat de naam van onze pony betreft..
Onze pony heette Lady.. een redelijke naam vonden we dus heet ze nog steeds zo.

*Grappig is trouwens dat (bijna) al onze dieren een naam hebben die eindigt op 'ie' (qua uitspraak dan) *

Minte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:31

Neej, Dolliej was en blijft Dolliej

Careano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:33

Jep, hij heet vanzichzelf Careano..

Toen we bij hem gingen kijken werd hij Coco genoemd, wat ik zelf vreselijk vond Of ze noemden hem Tino, z'n vader is Caretino, dus afkorting.

We gingen kijken voor een naam met de C, en wij heten Verkade dus ik had Cookie bedacht

Abigail&Nevita heetten al zo..

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:56

Ik heb maar 1 naam zelf verzonnen en dat is van mijn veulen die heet Zorro

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:49

Mijn merrie heette al Rolinda, en dat heb ik zo gelaten, het veulen heb ik Rowan genoemd.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:24

Mijn arabier heet Khadya, zo gelaten en vaak afgekort tot kadier (waarom weetik niet )
m'n tinker heette al Twinkel en dat vind ik ook best zo.
En Amber heette ook al amber, dus ook dat blijft zo
Ben d'r best blij mee eigelijk

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:06

Helaas niet.
Maar de namen die ze hebben zijn leuk.
maar je kunt wel leuke bijnamen verzinnen.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:05

Mijn pony heeft haar naam gekregen door de fokker, stoeterij. Ik ben er zeker weten wel blij mee ik vind haar naam echt passen bij dr

hlcca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:03

Chrystal schreef:
De mijne heet voluit Carina van der Singel, de voornaam ben ik zelf eigenlijk best tevreden mee, hij past goed bij haar. Maar hoe ze op die achternaam zijn gekomen snap ik nog steeds niet; Carina háát singels! (Het gaat trouwens wel steeds beter)
ik weet wel hoe Carina aan die naam is gekomen!:D ze is geboren bij stal van der singel!:D sinds vorig jaar augustus ben ik Carina haar gelukkige eigenaaresse!:D

- Chrystal

Joanne_Bodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:15

Wikke van de Wolden is mijn kleine schat, heb 'm zelf verzonnen.
Zijn moeder Mickey van Holtrust noem ik Finn, de vorige eigenaresse noemde haar toen ook al zo en tja ze luistert niet naar Mickey :').

-xXx-

Tara_Jenny

Re: Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:16

Ik van alle 3 mijn pony's niet. Ze heten Mickey, Bellamy en Jenny. Ik vind het wel leuke namen.