Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:00

Ik herinner me nog een buitenritje met El Camino een jaar of 15 geleden...... haar paard zag ineens het Gooimeer, schrok zich de krampen ... ik reed erachter en zag tussen het achterk van El Camino en het zadel in de overkant van het Gooimeer...... jullie willen niet weten wat El Camino bij de landing op de knop van haar westernzadel allemaal vor leuke termen uitkraamde......

Mijn woordenschap was weer behoorlijk uitgebreid.......

_rosita_

Re: Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinnerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:51

geweldig dit topic!!!!!
jaaaaa achterstevoren rijden, stap draf en galop( is altijd goed gegaan hoor) met of zonder zadel, in dameszit zonder zadel( oftewel 2 benen aan 1 kant) en kijken hoe lang het duurd voor je eraf gleed, ook dit in stap draf en galop, achterstevoren zitten en dan steeds verder naar voren schuiven zodat je van zn kont kon glijden , met mn nichtje samen op mn pony zitten en dan zo hard mogelijk rond crossen, samen achterstevoren en dan kijken hoe hard we kunnen zonder tevallen, zonder zadel met of zonder halster en zonder cap in de wei rijden, toch maar eens met zn 3en proberen te rijden..jeuj lukte ook staan erop en kijken of dat ook in stap en draf kon(nee dus!ik niet:P), liggen in galop, dat ging dan weer wel

noem het gevaarlijk, noem het onverantwoordelijk, maar mijn pony vertrouwde ik absoluut voor 100%, trappen, bokken, stijgeren.... nooit deed ie dat... hooguit een vreugdebokje, maar dat was dan echt zn kont een paar cm van de grond.
ik vond het geweldig en als ik eerlijk ben.... ik vind het nóg geweldig!

sinds okt heb ik mn nieuwe paard, beestje is niets van dit soort dingen gewent, dusse.... hier ben ik heel rustig aan al verandering in het aanbrengen:P liggen in stap lukt, 2benen aan 1 kant, achterstevoren gaat al goed.... oow jah... ik ben pas 22, dus dan mag het allemaal nog he

mobick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:09

Heerlijk he! ik geniet van jullie verhalen....
echter besef mijzelf dat ik nu 34 jaar ben en nog steeds van die onverantwoorde dingen uithaal. Springen over de slagbomen in het bos doe ik standaard, niet kijken of er iemand achter die bocht zit... door sloten en noem maar op. Mensen rijden ook liever niet met mij in het bos.....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:12

dat deed ik ook nog toen ik 34 was, maar boven de 40 was het toch wel klaar hoor, nu rijd ik helemaal niet meer....... ben doodsbang geworden, terwijl ik toch veel rare dingen gedaan heb (gejaagd bij Soestdijk, jachtpaarden getraind e.d.)
Ik beperk me nu tot Parelli grondwerk in een bakje of paddock
Laatst bijgewerkt door Morrie op 09-02-06 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:15

smurf schreef:
dat deed ik ook nog toen ik 4 was, maar boven de 40 was het toch wel klaar hoor, nu rijd ik helemaal niet meer....... ben doodsbang geworden, terwijl ik toch veel rare dingen gedaan heb (gejaagd bij Soestdijk, jachtpaarden getraind e.d.)
Ik beperk me nu tot Parelli grondwerk in een bakje of paddock

Weet je wat het gekke is Smurf, ik dacht dat ik dat ook wel zou krijgen, zeker nadat ik
- mijn ruggenwervels na een val zijn gebroken,
- bevallen ben van mijn zoon,
- 3 x achterover ben geklapt met mijn paard.

Maar op een of andere manier blijft het bij mij altijd prikkelen, kan ik mijzelf niet bedwingen om een beetje normaal te doen en achteraf bedenk ik mij dan hoe onverantwoordelijk het was.

even off topic smurf wat een geweldige parelli foto van jou en je paard (diegene dat hij gaapt)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:20

het cijfer drie is van mijn laptop verdwenen, dus ik heb mijn bericht even elders aangepast *haha*

je wilt niet weten wat voor waslijst blessures en gebreken ik heb overgehouden aan 37 jaar paardrijden, en van de ene op de andere dag is het over. Is met al mijn vrouwelijke, ooit paardrijdende kennissen gebeurd, dus er is nog hoop voor je Mobick je bent nog jong, ik heb het tot m'n 42ste ongeveer volgehouden en toen was het over en uit......

Ik stap nu alleen nog op als het windstil, zonnig en warm is en als er geen trekkers en vrachtwagens zijn, voor 10 minuten stappen, dan heb ik het weer gehad voor maanden..... en ik ben iedere dag, dag in dag uit uren zoet met mijn paard, raar hè.....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:30

smurf schreef:
het cijfer drie is van mijn laptop verdwenen, dus ik heb mijn bericht even elders aangepast *haha*

je wilt niet weten wat voor waslijst blessures en gebreken ik heb overgehouden aan 37 jaar paardrijden, en van de ene op de andere dag is het over. Is met al mijn vrouwelijke, ooit paardrijdende kennissen gebeurd, dus er is nog hoop voor je Mobick je bent nog jong, ik heb het tot m'n 42ste ongeveer volgehouden en toen was het over en uit......

Ik stap nu alleen nog op als het windstil, zonnig en warm is en als er geen trekkers en vrachtwagens zijn, voor 10 minuten stappen, dan heb ik het weer gehad voor maanden..... en ik ben iedere dag, dag in dag uit uren zoet met mijn paard, raar hè.....

Dit herken ik! alle dagen bezig, maar mijn dochter rijdt. Ik stap alleen nog op een Groninger bij heel mooi weer en het liefst lekker in het bos stappen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:43

ikke schreef:
Een jaarling voor een sulky zetten en dan dwars door Rotterdam gaan rijden, is eigenlijk redelijk onverantwoord, toch?

Die jaarling zat er niet mee. We stonden op de tramrails en ik kocht even wat lekkers. Komt de tram eraan, ping, ping, ping, stopt vlak voor zijn neus, bijt dat beest in de bel!!!! Tja, Fjord he......

Heeft alleen een hekel aan bellen }>

Ik vind dit toch één van de leukere verhalen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:52

haha, zolang is dat niet geleden
vorigjaar heb ik nog onder shantal gezeten, achterste voren, handstand vanaf haar terwijl niemand haar vast had.
springen zonder zadel en hoofdstel ook nog niet super lang geleden.
op floint geklommen zonder zadel en hoofdstel zonder dat iemand hem vast had en zonder dat er ooit zonder zadel iemand op hem gezeten had, nou dat heb ik geweten ook

en 14 jaar geleden toen we shantal kochten kwam ik heeeel hard aanlopen van achter en sloeg ik kei hard op haar kont. wonder boven wonder deed ze niets!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:39

Waahahaaa, wat een verhalen. Ik geloof dat ik vrij braaf ben

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:58

Whaha ik voel me al helemaal thuis hier.

Afbeelding
Van vandaag.

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:08

Hoi Sophiee!
Leuk topic he?

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:23

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:35

Onverantwoordelijke dingen....
Zoals...zonder zadel en hoofdstel op een pony gaan rijden die je niet kent?
Tja...we hadden haar pas gekocht maar we hadden nog geen tuig...dan maar zonder tuig rijden
Buitenritten maken zonder cap (uiteraard steeds hetzelfde rondje langs een stuk waar veel honden loslopen (en natuurlijk is je pony bang voor honden))
Als er 1 pony vandoor gaat in rengalop op een lang stuk. Nouja...dan ga je er met de andere pony toch gewoon achteraan? Gaan ze nog harder!
En dan nog wat foto's van een vriendin van mij die onverantwoord bezig is
Hoezo onverantwoord
Afbeelding
Let vooral op het attente blik van de pony
Afbeelding
Anders moet je omlopen...dit is tijd besparend
Afbeelding

*het topic met meer van dat soort foto's :Dingen die je NOOIT met je paard mag doen!*
Jaja we hadden er een heuse cursus van gemaakt

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:06

Whoeeiii nog meer onverantwoorden.
Hadden jullie trouwens ook allemaal Penny reacties erop?
Ik heb al iemand benoemd tot opperpenny.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 21:31

en hier kan niemand je afzeiken want dit tropic is er speciaal voor hahaha heerlijk lekker doen waar je zin in hebt zonder je te hoeven verantwoorden

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:34

Haha yeah.
Ik leg bij deze
Een Penny verbod op dit topic!
alles wat Penny's hier zeggen, kan en gaat tegen hun gebruikt worden. Ze hebben het recht om te zwijgen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:59

er staat een.. PAARD IN DE GANG ( 2 jaar geleden)

ja... gewoon even je Tinker je huis inloodsen via de ene deur, en via de andere ga he er weer uit.

en om het extra spannend te maken.. geen halster om natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:00

Sophiee schreef:

en jij bent opperdom

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:00

Geweldig
Eigenlijk is bokt helemaal niet zo braaf

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:01

nu ik de foto´s die lowara zie,

shantal heeft weleens trapgelopen op school, en heeft thuis in de keuken gestaan afgelopen jaar

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:39

Zazoo schreef:
Sophiee schreef:

en jij bent opperdom

Danku danku.
Ik zei toch dat ik hier een Pennyverbod had gelegd?

Flying_Angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:01

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:46

Oeh leuk topic!
Ik heb zat domme acties gedaan, heb nu weinig tijd dus plaats nu even met mn verantwoordelijke leeftijd ( ahumz, 21 ) wat foto's van iets lekker verantwoords:

Bas op mn werk, IN de winkel:

Eerste keer, april 2005
Afbeelding

Afbeelding

2e keer, oktober 2005
Afbeelding
Afbeelding

3e keer, afgelopen woensdag
Afbeelding

Verantwoord ? Nope, hij kan schrikken en dan is een winkelgangpad ineens erg smal... maar Bas schrikt niet hoor, écht niet, heus niet, echt waar

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 23:56

lache...
ik ben zo blij dat ik dit tropic geopend heb, gelukkig zijn meerdere behalve mij erg blij mee haha