irish_lady schreef:Cassidy schreef:Volgens mij heb ik een deja vu?
Ik ben van mening dat je niet alle fouten zelf hoeft te maken, maar dat je evengoed kunt leren van de fouten van een ander.
Ik heb nooit beweerd dat ik een fantastische ruiter ben (waar lees jij dat?), en helaas nemen bij mij de emoties ook weleens de overhand, op het moment dat ik achter bokt zit, naast mijn paard sta of er op zit. Echter is een wat fermer uitvallende correctie dan je op dat moment van plan was wat heel anders dan het herhaaldelijk met voorbedachte rade dingen toe te passen waarvan je het effect niet kunt voorspellen, of niet helemaal goed kunt interpreteren.
Je hebt gelijk: fouten maken we allemaal. En ik hoop - met het welzijn van het paard voor ogen - dat eenmaal gemaakte fouten niet tot in den treure herhaald worden als men er op gewezen wordt.
Wat betreft mijn manier van formuleren: stel dat je een paard ziet staan in een weiland met giftige planten. Je meldt dat aan de eigenaar van het paard. Dan kan ik de formulering gebruiken dat de plant " niet zo gezond" is voor het paard, ik kan ook de formulering gebruiken dat het ding HARTSTIKKE GIFTIG is. en je paard er HARTSTIKKE DOOD van kan gaan.
Welke formulering komt beter aan? Wat denk je?
Misschien kun je in het vervolg even in je achterhoofd houden, dat het me bij alle reacties gaat om het welzijn van het paard.
Beste Cassidy,
Heb je wel eens gehoord van het spreekwoord; met stroop is het beter vliegen vangen dan met azijn? Dat is ook hier op bokt van toepassing. Je hebt niet altijd te doen met volwassenen die je berichten op waarde kunnen schatten, en juist daardoor kun je mensen behoorlijk kwetsen.
Je zegt dat je het doet voor het welzijn van het paard, maar laat ik die paarden nou nog nooit een berichtje hebben zien typen op bokt, dat zijn volgens mij toch echt de ruiters.
Als je aan mij vraagt welke van de 2 manieren van vertellen het beste bij mij overkomt ga ik absoluut voor de eerste manier. Als iemand mij op de 2e manier aanspreekt dan gaan bij mij de nekharen HARDSTIKKE overeind staan.
Ik ben juf en het is dus mijn beroep om mensen te helpen en bij te sturen, zou ik dat echter op de 2e manier doen die jij aangeeft, en die je zelf regelmatig gebruikt hier op bokt, dan zou ik snel klaar zijn met mijn beroep.
groetjes Lonneke
AMEN!!!!
altijd leuk en opmerkelijk dat veel mensen met een sociaal beroep hun mening op een heel goede manier kunnen verwoorden.
cassidy: volgens mij probeer jij mij te overtuigen van een punt waar we het allebei over eens zijn. ik zeg precies hetzelfde.