nieuw dressuurblad!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:49

Albertine_N schreef:
Citaat:
Ritmisch zegt: volgens mij zeer recent nog in ST.Georg (misschien aan je voorbij gegaan?)

Ach als je m wil lenen; ik heb m voor je liggen hoor. Was wel heel kritisch, dus wel echt iets voor Skipper...

Dankje stuur maar op

Verder mag ik het toch puur zelf weten wat mijn mening is, als jullie het daar niet mee eens zijn. Het was puur als voorbeeld even genoemd en zijn nog vele onderwerpen te verzinnen.

Nogal onlogisch om mij op dit ene onderwerp door te zagen. Volgende keer roep ik wel ander voorbeeld! Tjeezz....

En kritisch was hoefslag niet, dit was leuk interview met de mening van Tineke.

Maar dit wordt off topic discussie.

Er zijn vast nog meer voorbeelden te verzinnen als jullie die graag willen horen maar die worden vast ook weer grond in geboord.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:53

Waarom vind je dat wij jou de grond in boren? Dat slaat helemaal nergens op. Ik reageer op iets wat jij gezegd hebt! (daar is deze forum-site toch voor, maar misschien heb ik het verkeerd?). En er is ook niemand die gezegd heeft dat jij je mening niet mag geven, absoluut niet.
Alleen heb ik een paar pagina's geleden de vraag gesteld om eens specifiek te noemen wat jullie dan WEL willen lezen. Daar heb ik dus nu nog geen concreet antwoord op gehad. Na alle negatieve reacties op het nieuwe dressuur-blad, ben ik namelijk erg benieuwd geraakt naar wat de die hard-dressuuramazone/ruiter dan wel bezig houd. En dan heb ik het niet over een voorbeeld noemen, maar echt iets specifieks. Dus absoluut geen commentaar op jou Skipper, jammer dat je het zo opvat...

Exit13

Re: nieuw dressuurblad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:39

Hoe lang duurde het voor jullie het proefnummer binnenkregen? M'n huisgenootje had 'm van de week al, maar die van mij is nog steeds niet binnen, misschien iets fout gegaan?

Ik heb 'm trouwens op het adres van m'n ouders besteld, dus het is niet zo dat we 2 nummers op hetzelfde adres hebben.

Rosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:44

Ik heb 'm op 07-12 besteld en heb 'm vandaag binnen gekregen. Vind het wel een leuk blad.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:07

Ritmisch schreef:
Na alle negatieve reacties op het nieuwe dressuur-blad, ben ik namelijk erg benieuwd geraakt naar wat de die hard-dressuuramazone/ruiter dan wel bezig houd. En dan heb ik het niet over een voorbeeld noemen, maar echt iets specifieks. ...

Daar wil ik wel wat over kwijt. Ik heb al een keer genoemd dat er gewoon veel verschillende soorten dresuurruiters zijn, die dus verschillende dingen zouden willen zien.
Maar men zou eens kunnen beginnen met het "nut" van de neusriem, waarom de sperriem is ontstaan (daar die ook geen enkel nut heeft). Iets over biomechanica, zodat je kunt zien welk effect bepaalde dingen hebben, het belang van zuiver gangen, de opkomst van de paarden die met de voorbenen wapperen maar feitelijk geen zuivere gangen tonen, iets over jureren op verschillende niveaus, inzicht in waarom men in bepaalde richtingen fokt (daar gebleken is dat puur dressuurgericht fokken zeer negatief aan het uitwerken is), waarom zoveel Nederlands gefokte paarden specifieke aandoeningen hebben, hoe de paardenmond gebouwd is en de werking van alle soorten bitten, de nadelen van hulpteugels, aanprijzen van manèges waar je behoorlijk leskrijgt (ze zullen bestaan), discussie over waarom men grotere paarden wil (daar aangetoond is dat die niet echt en voordeel hebben, waarom wordt daar dan zo vast in geloofd?) bv tussen een instructeurs van moderne paarden en Iberische paarden.
Nou ja, zo kan ik nog wel even door gaan, maar daar ik er niet voor betaald wordt, laat ik het hierbij.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:20

ik heb hem nog steeds niet gehad best lang geleden al aangevraagd

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:26

@ lusitana: Mmm ik kan het met een paar dingen wel vinden, maar ik vind enkele onderwerpen zeer suggestief. En aangezien journalistiek toch vooral onafhankelijk dient te zijn vallen die (mijns inziens)al af.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:16

De suggestieviteit zit hem in hoe ik het stel. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo overgenomen te worden. Het zijn onderwerpen waar over geproken kan worden in welke vorm dan ook. Ik gooi gewoon op tafel wat MIJ bezig houdt , als voorbeeld:D

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:20

Ja ok

Miss_Blimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:06

Lusitana schreef:
Ritmisch schreef:
Na alle negatieve reacties op het nieuwe dressuur-blad, ben ik namelijk erg benieuwd geraakt naar wat de die hard-dressuuramazone/ruiter dan wel bezig houd. En dan heb ik het niet over een voorbeeld noemen, maar echt iets specifieks. ...

Daar wil ik wel wat over kwijt. Ik heb al een keer genoemd dat er gewoon veel verschillende soorten dresuurruiters zijn, die dus verschillende dingen zouden willen zien.
Maar men zou eens kunnen beginnen met het "nut" van de neusriem, waarom de sperriem is ontstaan (daar die ook geen enkel nut heeft). Iets over biomechanica, zodat je kunt zien welk effect bepaalde dingen hebben, het belang van zuiver gangen, de opkomst van de paarden die met de voorbenen wapperen maar feitelijk geen zuivere gangen tonen, iets over jureren op verschillende niveaus, inzicht in waarom men in bepaalde richtingen fokt (daar gebleken is dat puur dressuurgericht fokken zeer negatief aan het uitwerken is), waarom zoveel Nederlands gefokte paarden specifieke aandoeningen hebben, hoe de paardenmond gebouwd is en de werking van alle soorten bitten, de nadelen van hulpteugels, aanprijzen van manèges waar je behoorlijk leskrijgt (ze zullen bestaan), discussie over waarom men grotere paarden wil (daar aangetoond is dat die niet echt en voordeel hebben, waarom wordt daar dan zo vast in geloofd?) bv tussen een instructeurs van moderne paarden en Iberische paarden.
Nou ja, zo kan ik nog wel even door gaan, maar daar ik er niet voor betaald wordt, laat ik het hierbij.

Heb em ook net aangevraagd, als ie er tenminste nog is. Maar vind dit wel interessante onderwerpen jah ookal rij ik niet meer.

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:26

Ik heb hem vorige week binnen gekregen, ik vind het een erg leuk blad. Er stond een artikel in over de blessure die mijn paard heeft, waar ik eigenlijk nooit eerder iets over had gehoord of had gelezen. Ik denk dat ik me ga abonneren op dit blad. Ben al lid van de Bit en dan krijg je geloof ik korting.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:37

Heb het blad binnen een halfuurtje uitgelezen en vond het tegenvallen.

Om te beginnen is het een belachelijk dun blad voor die prijs, maar dat kan nog zijn omdat het een gratis proefnummer is.

Maar ik vond het vooral heel oppervlakkig, in het bijzonder de interviews en heel veel advetorials over nieuwe producten.

Wellicht dat ik een keer een los exemplaar zal kopen maar ik zal beslist geen abonnement hierop nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:39

Ik heb het vorige weel ontvangen en vond het wel aardig voor een gratis blad
Ik zal er echter geen aanvulling op de bladen die ik al heb dus zal er geen abonnement op nemen.

Wat ik zelf een echt goed blad vind is de Mensport, veel info en echt goede achtergrondverhalen over rijders, wagens, tuigen, wedstrijden en trainingsmethoden.
Ook veel boekbesprekingen en zijn er interessante buitenlandse boeken vertalen ze daar zelfs stukken uit die je kunt bestellen.
Nu stond er bijvoorbeeld een bespreking van de DVD Informed Bitting van Hillary Vernon, deze DVD is alleen via Engeland te bestellen met creditcard, lezers die dit te ingewikkeld vinden kunnen hem via de Mensport aanvragen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:13

De mensport is wel aardig, maar ik vind de menartikelen in de Bit (ook al zou het wat meer mogen zijn ) toch sterker

Aan de tips van Jan van de Broek en Ijsbrand heb ik echt wat gehad, terwijl ik met die in de mensport nooit wat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:20

Zelf vind ik de serie "gymnastiek in het gareel" van Ilona Mens erg goed en duidelijk geschreven met goede duidelijke foto's erbij.
Ook de vertaalde stukken uit "driving a tandem" van Paul Dolivuex waren erg goed.
De Mensport gaat ook uit van gemiddelde rijders en schrijft niet alleen over de toppers.
Ik vind juist dat er in de bit weinig zinnigs staat over de mensport.
Ik heb alle Mensoprts vanaf nummer 1 hier liggen en gebruik ze geregeld als naslagwerk, vooral over het restaureren van tuigen en rijtuigen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:23

Smaken verschillen (ik vond het boek van riny erg leuk) Maar we dwalen af want we hebben het helemaal niet meer over dressuur en het daarbijbehorende blad (ow die dominante menners ALTIJD)

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:44

ik heb het blad al 2 weken terug aan gevraagd en nog steeds niks

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:38

Dit is nu echt al 80 keer gezegd. als je nou gewoon mailt naar de redactie ipv het hier te zetten, hier lezen ze het echt niet.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:15

Lusitana schreef:
Ritmisch schreef:

Hier kan ik me wel in vinden. heb het blad ook ontvangen. Er stond een medish artikel in wat ik wel intressant vondt en de rest? Nee. voor mij geen abbonement. Andere bladen geven ook wel aandacht aan de dressuur sport zoals de serie over de bouw van het dressuupaard in de strengen. dat was erg intressant.
verder vindt ik het een belachelijke prijs voor zo weinig inhoud,

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:39

Ik had al na een par dagen ontvangen. Vind het best een aardig blad! Er staat tenminste fatsoenlijke tekst in wat je van Bit niet echt kunt zeggen... Wel vind ik het blad veel te dun voor de prijs.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:20

Tozalin schreef:
ik heb hem nog steeds niet gehad best lang geleden al aangevraagd

Ik ook,en na het lezen van al deze reacties word ik stiekem toch best nieuwschierig

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:58

Ik heb hem dan EINDELIJK maar toch ontvangen, en eerste wat ik zag viel me wel tegen, had hem dikker verwacht zoals het bit ofzo..

nu ga ik er eens even in kijken

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:13

ik heb hem ook, staat wel weinig in, maar het zijn wel goede artikels
ik heb er trouwens 2 gehad, beetje vreemd

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:16

haha ik had er ook een paar keer 1 besteld maar heb er maar 1

Naja idd er staan wel goede artikelen in maar vond hem toch zo dun

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:20

woensdag 1 en gisteren 1. misschien had iemand anders het voor mij aangevraagd...ik weet het niet