Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nance1

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:57

Ik ben geen insider van het stamboek, maar ben wel regelmatig te vinden op het merens forum.
Ik heb mijn merens via euromerens gekocht en ben daar persoonlijk zeer tevreden over. Op de foto hieronder had ik hem net 2 dagen.
Een toen nog 3 jarige merens ruin. issie niet mooi!

Afbeelding

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:03

bedankt voor je input Merens!

jamiemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:10

Ten eerste beweer ik nergens dat het normaal is hoe ze met hun personeel omgaan. Zoals jullie dat beschrijven is het ook niet normaal. Maar ik wil de aandacht op de dieren vestigen die niet kunnen vertrekken waarneer het hun uitkomt. En mocht je er wat aan willen doen heb je gewoon harde bewijzen nodig!!! Mijn ervaring leert dat je aan de grootste herrieschoppers het minst hebt op tijden dat het er echt op aan komt daarom kom ik in jullie ogen misschien hard over en wil ik graag weten wie bewijzen kan leveren.
Dus ik begrijp Erna niet als je deze denkt te hebben waarom laat je ze dan achterwege? en nee ik heb geen enkel verband met deze genoemde Vivian, voor de “slimmeriken” onder ons waarom zou ik dan negatieve foto`s geplaatst willen zien?

Tevens zie ik tot mijn verbazing op een internetpagina van iemand met merenspaarden die net geageerde een foto staan van 3 paardjes in een trailer.

Dat ik er voor kies om in ieder geval voorlopig nog anoniem te blijven is mij goed recht en daar heb ik uiteraard ook mijn redenen voor.Natuurlijk geloof ik jullie verhalen deels een spreekwoord zegt niet voor niks; “waar rook is is vuur!” nu nog uitvinden waar dat vuur is en hoe dat gedoofd kan worden. Met aantijgingen tegen mekaar dooft het in iedergeval niet.

En als ik niet gewenst ben op dit forum prima dan bemoei ik mij nergens meer mee.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:12

Een van de stappen die je kunt ondernemen is om onderwijsinstellingen te informeren over deze mensen. Ik denk dan aan HASsen en MBO (AOC, ROC) instellingen. Zei zullen misschien studenten kunnen waarschuwen als ze er over denken om hier naar toe te gaan.

Op de HAS Den Bosch moet je naar Fenna Westerduin of Piet Verhoeven vragen.

nance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:24

jamiemara,

Die foto ken ik, maar dat is een breede twee paards trailer, met 3 veulens van 6 maanden oud erin.
Zoals je kunt zien ligt er genoeg stro op de grond en ze hebben meerdere malen flink wat hooi gekregen.

Dan heb je ook waarschijnlijk de andere foto's bekeken en gezien hoe de paarden daar in frankrijk leven. Volop gras en de paarden zien er goed uit. Ze brengen bergen met zout naar boven voor de paarden.
Lees hun verhaal eerst maar eens even voordat je probeert om iemand anders onderuit te halen.
Laatst bijgewerkt door nance1 op 16-11-05 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 17:27

Pfffff.... Jeetje het heeft me een half uur gekost om alle reacties te lezen...

Ten eerste vind ik het fijn om te zien dat er zoveel mensen willen helpen... Ik heb voor morgen met Juniper afgesproken en dan gaan we ook bekijken wat we concreet kunnen doen...

Ten tweede @ Jamiemara (ofzo) ik zou het fijn vinden als jij ons wil helpen, maar probeer dan misschien je antwoorden wat minder verdedigent over te laten komen en wees eerlijk in WAT je voor ons kan betekenen... Als je het fijner vind, dan mag je ook best PBen, ik wil het liefst zo veel mogelijk mensen bij elkaar hebben om de paarden daar weg te krijgen... Iig de ranch paarden en de arabieren... die gaat het het slechts mee...

Ten derde stel ik mezelf ook wel even voor, Ik ben dus Tatyana, ben 19 jaar (toen ik daar liep 18) en ben 4 maanden in spanje geweest.
ik zeg ook niet dat ik mezelf zielig vind, ik heb er erg veel geleerd, het enige wat ik wil is dat mn paardjes (Want zo voelt het wel een beetje) eindelijk een leuker leven tegemoet gaan... Helemaal Happy en Marginal (mijn grote liefdes, het is dat ik geen geld heb :S )

Ik ben erg blij dat Jerez daar nu weg is (die luchtzuiger) en penny ben ik niet... maar ook ik kon zien dat dat paard doodongelukkig was, ook omdat hij helemaal geen aandacht kreeg...

Ik heb nu een beetje een onsamenhangend verhaal getypt, maar ik hoop dat het nog leesbaar is...

Persoonlijke reacties graag via pb, en ik laat het jullie horen als er concreet iets in planning staat...

Heel erg bedankt voor het meedenken en meeleven allemaal (ook jamiemara!!)

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:33

JamieMara: je bent nog nooit eerder op bokt geweest, meldt je aan, vind dit topic en mengt je als 'neutraal' persoon in een discussie. Ik kan me goed voorstellen dat mensen die gekwetst zijn, in welk opzicht dan ook, door Levendige dat even in hun verkeerde keelgat schiet. Als je tegen dierenleed bent, komt het vreemd over dat je dingen als wormen en verkeerd vervoer bagatelliseerd.

Ik denk niet zo zeer dat je 'niet gewenst ben op dit forum', maar een uitleg waarom je je geroepen voelt om precies voor dit topic je aan te melden en mee te discussiëren zou een hoop verhelderen. Het is je goed recht om anoniem te zijn op bokt, maar ik denk dat als je even doordenkt je de aantijgingen kan begrijpen. En daar kan ik misschien wel hetzelfde spreekwoord voor gebruiken als jij net noemt.

Edit: even verduidelijken. De ervaring die ik heb (en andere bokkers met mij zullen hebben) is dat als mensen zich aanmelden voor een specifieke discussie, en nergens anders posten, ze daar wat mee te maken hebben. Schaduwaccounts komen écht heel vaak voor bijvoorbeeld.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:38

Volgens mij is jerez naar duitsland verkocht als weide maatje voor een merens.

Tatyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 17:40

ja klopt... daar ben ik ook erg blij om en heb ook contact met haar... die merens komt trouwens ook uit spanje...

Even een oproepje... Wil iedereen die er iets mee te maken heeft en dat ook wil uiten mij even een pbtje sturen, dan kan ik een lijstje opmaken op hoeveel steun ik kan rekenen!!
Alvast bedankt...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:42

@ellende: moet elke nieuwe gebruiker dan zich verantwoorden en helemaal uitleggen wat hij hier komt doen? Dit was toch een open forum voor iedereen? Iedereen die hier nieuw is, mag ooit toch wel eens ergens in mee discussiëren? En meningen moeten gerespecteerd worden, of je het nu ermee eens bent of niet. Zoals ik eerder zei: laat jamiemara gewoon met rust, je kan niemand dwingen iets te vertellen over zichzelf en voor de zaak kan je je beter bezighouden met helpen.

Het is nu eenmaal zo dat er concrete harde bewijzen nodig zijn voor een geval als dit, dat weet iedereen. Goede wil en mondelinge getuigenissen betekenen niets voor een rechter of zo'n instantie: dat is gewoon zo. Foto's zijn tegenwoordig zelfs voor het gerecht vaak onbetrouwbaar: daar heeft photoshop voor gezorgd. Er moet een betere weg gevonden worden.

Mensen, stop nu aub met elkaar te verwijten en te insinueren. Voor die arme dieren: help liever mee.

jamiemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:45

Die foto ken ik, maar dat is een breede twee paards trailer, met 3 veulens van 6 maanden oud erin.
Zoals je kunt zien ligt er genoeg stro op de grond en ze hebben meerdere malen flink wat hooi gekregen.

Dan heb je ook waarschijnlijk de andere foto's bekeken en gezien hoe de paarden daar in frankrijk leven. Volop gras en de paarden zien er goed uit. Ze brengen bergen met zout naar boven voor de paarden.
Lees hun verhaal eerst maar eens even voordat je probeert om iemand anders onderuit te halen.

Je interpreteert mij verkeert ik bedoel juist aan te tonen dat het zo gek nog niet is. De paarden van de internetsite zien er top uit ik heb helemaal juist niks tegen deze mensen.

Maar wees eerlijk de internet site van vivian ziet er toch aan netjes uit?

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:49

Haar site ziet er inderdaad prima uit, daar heb je gelijk in.

Maar schijn bedriegt. Ik weet bedrijven die super zijn maar de site bagger.

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:02

woow ik heb alles eventjes doorgelezen en ook eventjes de site bekeken. Als je die site zo bekijkt zou je het inderdaad allemaal niet denken, maar wat jullie meegemaakt hebben is echt verschrikkelijk! Ik hoop dat jullie wat kunnen doen hier aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:33

Hebben die bewuste veulens ook 2 dagen non-stop op de trailer gestaan zonder iets vanwege vervoer en daarna nog een paar dagen omdat er geen paddock is? Dat alles bij elkaar maakt het nl dierenmishandeling.

Ik neem aan dat jij je paard ook niet een paar dagen in de trailer laat staan omdat je geen zin hebt een stal voor hem klaar te maken?

Als je dat normaal vind en behoefte hebt deze manier van doen te verdedigen, kan ik mij niet voorstellen dat je je inzet voor dierenmishandeling. Medewerker van de dierenbescherming kan ik dan nog een beetje inkomen, want die vinden sommige wantoestanden ook dat dat nog wel kan......

Als je je dan zo verantwoordelijk voelt, en juist voor dit topic je aanmeld, je was er nl als de kippen bij, je kennelijk een doel hebt. In mijn ogen verdedigen van TS en niet opkomen voor die dieren. Als je dan betekenis kan hebben Voor de dieren, heel raar dat je dan anoniem wilt blijven.

IK zou nl trots zijn als ik mij inzet voor dierenmishandeling en forums afstruin om 'zaken' te zoeken, dan ga ik GROOT en dikgedrukt met naam en toenaam en emailadres op internet, eventueel via PB om zorg te dragen dat het dierenleed gaat stoppen.

juniper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:36

Goh...wat een discussie zeg! Ik ben blij dat er veel mensen zijn die aan onze kant staan, en ik kan niet wachten tot Varoo morgen bij me op bezoek komt, zodat we actie kunnen gaan ondernemen.
als ik vanavond of morgen tijd heb, zal ik foto's plaatsen.

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:26

Ik heb alle posts met open mond gelezen..

Ik vind het vreselijk dat zoiets gebeurd op een Ranch. En ik hoop dat jullie er wat aan kunnen doen.

patrickab

Another comment from the Rancher!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:27

Another comment from the rancher.

Special thanks to all those who cared to drop a line and try to get to the bottom of this. I am quite frankly impressed by the interest that our ranch stirs up. We shall try to answer everyone in due course. We find quite significant that so many people are wise enough not to be fooled by a handful of unleashed rottweilers or misguided loving souls. Although we are convinced of your good intentions, we do not need any support or gathering of evidence in regards with inadequate trainees. Your personal experiences can be inserted in any forum : Bokt, Cavaletti, Ride on! etc
/edit Lielle

spam verwijderd
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-11-05 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam verwijderd

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:41

Tja, hoe maak je jezelf zo ongeloofwaardig mogelijk.

Anoniem

Re: Another comment from the Rancher!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:45

patrickab schreef:
Another comment from the rancher.

Special thanks to all those who cared to drop a line and try to get to the bottom of this. I am quite frankly impressed by the interest that our ranch stirs up. We shall try to answer everyone in due course. We find quite significant that so many people are wise enough not to be fooled by a handful of unleashed rottweilers or misguided loving souls. Although we are convinced of your good intentions, we do not need any support or gathering of evidence in regards with inadequate trainees. Your personal experiences can be inserted in any forum : Bokt, Cavaletti, Ride on! etc

We are pleased and grateful to receive all your applications, but due to some special circumstances we can only consider applicants who agree to make an appointment for a personal interview on our ranch in France or in Spain. The next vacancies will be for the next holiday season starting in April. [***] will help with any question.

Great sense of humor Dutch lessons will open your eyes!

Do not expect positive recommendations for your bussiness on this forum.

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:51

indeed, To be quite honest if you will get any positive feedback out of this I'll be suprised.

I doubt that anyone will apply for trainee there after reading the stories and experiences on this forum.

Why don't you go ahead and tell us how it really is. If you think that everyone is wrong here and prove us that none of what was said here is true.

I read your previous reply as well but I still think you can clarify a lot more than that.

janedofoto

Het bewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:57

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:59

kan iemand het vertalen? heb totaaaaaal geen talenknobbel!
@ VarroIsLief, ik heb er niks mee te maken, maar op mijn steun
kan je zeker rekenen, want wat er allemaal gaande is vind ik zeker
niet normaal, en ik denk dat ik nog genoeg mensen hier in mn
omgeving weet te vinden die het er ook niet mee eens zijn!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:00

Uhm, dat zijn foto's van marktplaza, die heeft iedereen al gezien

Er komen nog foto's van de trainees.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:02

Wat ik me afvraag, wáár zijn al die tevreden klanten en trainees?
Volgens hen moeten er heel erg veel zijn. Maar iedereen met wie ik in contact ben gekomen die ervaringen met hun heeft heeft negatieve ervaring. Niet alleen trainees, mensen die paarden hebben gekocht of verkocht, maar ook spaanse werknemers, spaanse klanten, wat mensen die met enige regelmaat op de ranch kwamen en een stel nederlandse klanten, allemaal niet echt over ze te spreken.

Natuurlijk zullen ze het niet zo openlijk in hun gezicht gezegt hebben, maar ik heb (voor zover mogelijk in mijn gebrekkige spaans en hun gebrekkige engels) toch behoorlijk wat mensen gesproken die voornamelijk met Vivian wat problemen hadden.

Waar o waar zijn de tevreden klanten?

Die foto's 'het harde bewijs' dat is niks, wat je daar ziet geeft absoluut geen beeld vand e werkelijkheid, ik zie mooie glanzende paardjes, je denkt toch zeker niet dat ze hun slechte paarden op de foto zetten, en als ze dat al doen zijn het vertekende foto's waarop ze er beter uitzien dan ze in werkelijkheid doen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:05

@ IcePrincess: janedofoto IS Vivian

De foto's heeft ze op HAAR forum staan.