Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Woogy schreef:Vreselijk sneu vind ik dit. ik tref overal maar negatieve dingen aan over renpaarden en paardenrennen. Dat het zo enorm zielig is voor de paarden want ze worden zo enorm jong ingereden. Wij hebben nu een berg jaarlingen op stal staan die(ik geloof na de winter) in- en doorgereden gaan worden waarvan je absoluut niet zou zeggen dat het jaarlingen zijn. Grote sterke massieve paarden die hhelemaal compleet en af zijn.
Volbloeds groeien nou eenmaal sneller uit dan een rijpaard. Ze zijn eerder volwassen qua lijf en in het hoofdje. Zijn ze toch nog niet opgewassen tegen het grote werk dan wordt er nog wat langer gewacht(als het dier in het hoofd dus een grote baby is etc.).
dry schreef:Prima site HC.
Kunnen veel mensen nog wat van leren.
dry schreef:Woogy schreef:Vreselijk sneu vind ik dit. ik tref overal maar negatieve dingen aan over renpaarden en paardenrennen. Dat het zo enorm zielig is voor de paarden want ze worden zo enorm jong ingereden. Wij hebben nu een berg jaarlingen op stal staan die(ik geloof na de winter) in- en doorgereden gaan worden waarvan je absoluut niet zou zeggen dat het jaarlingen zijn. Grote sterke massieve paarden die hhelemaal compleet en af zijn.
Volbloeds groeien nou eenmaal sneller uit dan een rijpaard. Ze zijn eerder volwassen qua lijf en in het hoofdje. Zijn ze toch nog niet opgewassen tegen het grote werk dan wordt er nog wat langer gewacht(als het dier in het hoofd dus een grote baby is etc.).
Nee, het gaat hier wel degelijk ook over het inrijden van jaarlingen.
@Knollie: Wat ben jij gruwelijk vroeg wakker voor de zondag
Moniek schreef:ja dat zal ik wel eens willen weten dan.
vallen erbij de olympische spelen in de dressuur net zoveel dode paarden en jockys dan bijvoorbeeld dressuur op de olypischespelen?
Of in de volvocup bij het springen?
plagom schreef:Aan iedere topsport zitten nou eenmaal risico's verbonden.
arno8 schreef:Conclusie: beiden gaan in de topsegmenten onverantwoord met paarden om?
maverick schreef:Even een reality check: van paarden wordt ook geleeft!
En of het nu goed of slecht dat een renpaard met 2 ingereden wordt, gaat toch niemand iets aan veranderen, om dat er een zogenaamde markt in zit , waar veel geld in omgaat.(misschien in NL niet zoveel als in amerika of engeland).
maverick schreef:Probeem ? mischien wel,mischien niet.Dat laat ik in het midden
maar als jij in de posisitie zou zijn , dat er echt van moest leven, kijk je daar toch heel anders tegen aan
maverick schreef:Probeem ? mischien wel,mischien niet.Dat laat ik in het midden
maar als jij in de posisitie zou zijn , dat er echt van moest leven, kijk je daar toch heel anders tegen aan