Dat ben ik met je eens Russel, ik vind het ook niet echt mooi om te zien. Maar aan mooi hecht ik nu eenmaal minder waarde. Voor mij moet een zadel functioneel zijn.
Foto is aantocht.
Nee, dit is geen paard met een korte rug. Wel een paard met een scheef bekken. Maar dit heeft niets met het ontwerp van het zadel te maken. Volgens de berekeningen van de zadelmaker krijgt het paard nog meer vrijheid in de rug, met name bij de lendenen.
Ja, ik ben de enige die zo'n zadel heeft, althans op dit moment nog.
De zadelmaker heeft lang nagedacht, veel berekeningen uitgevoerd en gekeken naar mijn zit en mijn rijden. Alles bij elkaar heeft hem er toe gebracht om dit zadel helemaal specifiek met uiteraard medewerking en vooral kennis en informatie van zijn meester, te ontwerpen en uit te voeren.
De zweetbladen zijn op maat gemaakt naar mijn been.
Nee, hij is pertinent niet nagemaakt van een boomloos zadel. Wel zit er een close contact boom in die de ruiter nog dichter bij het paard brenegen. Het mag duidelijk zijn dat hierdoor de hulpen nog specifieker doorkomen. Het gewicht van de ruiter wordt net als bij andere zadels gelijkmatig verdeeld. Het gevolg van dit type zadel is dat je zit onafhankelijk moet zijn omdat je nagenoeg weinig steun hebt van het zadel.
Het effect van dit zadel is al even wonderbaarlijk als grandioos, dat heb je kunnen lezen.