Wonderlijk zadel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Wonderlijk zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:36

Ik zag de naam 'van Triest' net in het begin van dit topic voorbijkomen (de rest heb ik niet gelezen). Mijn zadel is aangepast door van Triest. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het werk dat Feike en meneer van Triest aan mijn zadel hebben gedaan. Mijn pony had rugproblemen, maar dat is met het passend maken van het zadel helemaal opgelost.
Van mij dus complimenten voor Van Triest, voor mij hebben ze geweldig werk gedaan, en voor aqua8horse dus ook.
Aqua8horse: Fijn dat het zo goed helpt!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 19:55

Ja, van Triest is een uitermatig kundige vakman! Met heel veel ervaring van vader op zoon. Ik geloof inmiddels al bijna 150 jaar zadelmakerij!

En wat die psych betreft Friemel, die lijkt me helemaal op zijn plaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:23

A8H zou je aub een foto van het zadel en het zadel op de rug van het paard willen plaatsen? Ben geinteresseerd hoe het er uit ziet.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 22:23

Volgens mij heb ik dat al gedaan op 1 van de begin pagina's (ik denk pagina 1 of 2)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:31

Dat zijn wel een beetje onduidelijke foto`s,

meschien een foto waar het paard helemaal op te zien is, en meschien waneer je er op zit, daar ben ik vooral benieuwd naar

groetjes

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 22:50

Wat vind je er zo onduidelijk aan Dobbel?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:58

precies wat ik zeg een zadel op een kompleet paard vind ik er duidelijker uitzien, en ook waneer er iemand op zit wil ik wel graag eens zien, omdat je dan de verhouding meteen gewoon zadel kan zien, je hoeft niet te rijden alleen te zitten,

Wil het ook wel in real life zien maar dat wist je al,

groetjes

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 23:55

Persoonlijk kan ik je niet volgen, want ik zie liever een kaal zadel. Omdat je dan het dieptepunt van het zadel goed kan zien. Een ruiter zit sdan vanzelf in principe ook goed,

De foto mensen zijn nu op vakantie maar als ze terug zijn, zal ik eens een foto maken.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:57

ik zie graag beiden met en zonder ruiter zodat je ook kan zien hoe het zadel zit met ruiter er op, Vind het nog steeds een intressant zadel zeker voor paarden met korte rug,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:08

Foto gevonden , Kan niet zeggen dat ik het een mooi zadel vind , de zweetbladen lijken ook wel kort.

Zou graag een foto willen zien als je op je paard zit.

Lijkt het nou zo, maar voor mij is dit geen paard met een korte rug. Komt dat omdat het zadel korter is?

Ben je nou echt de enige die zo een zadel heeft? Hoe kwam je er toe om dit zadel aan te schaffen? Lijkt wel of dit zadel nav een boomloos zadel gemaakt is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:00

En daar zijn er al voldoende van over de wereld aan soorten en modellen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 17:58

Dat ben ik met je eens Russel, ik vind het ook niet echt mooi om te zien. Maar aan mooi hecht ik nu eenmaal minder waarde. Voor mij moet een zadel functioneel zijn.

Foto is aantocht.

Nee, dit is geen paard met een korte rug. Wel een paard met een scheef bekken. Maar dit heeft niets met het ontwerp van het zadel te maken. Volgens de berekeningen van de zadelmaker krijgt het paard nog meer vrijheid in de rug, met name bij de lendenen.

Ja, ik ben de enige die zo'n zadel heeft, althans op dit moment nog.
De zadelmaker heeft lang nagedacht, veel berekeningen uitgevoerd en gekeken naar mijn zit en mijn rijden. Alles bij elkaar heeft hem er toe gebracht om dit zadel helemaal specifiek met uiteraard medewerking en vooral kennis en informatie van zijn meester, te ontwerpen en uit te voeren.
De zweetbladen zijn op maat gemaakt naar mijn been.
Nee, hij is pertinent niet nagemaakt van een boomloos zadel. Wel zit er een close contact boom in die de ruiter nog dichter bij het paard brenegen. Het mag duidelijk zijn dat hierdoor de hulpen nog specifieker doorkomen. Het gewicht van de ruiter wordt net als bij andere zadels gelijkmatig verdeeld. Het gevolg van dit type zadel is dat je zit onafhankelijk moet zijn omdat je nagenoeg weinig steun hebt van het zadel.

Het effect van dit zadel is al even wonderbaarlijk als grandioos, dat heb je kunnen lezen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 09:38

Een dergelijk zadel is al geheel naar eiegn wens te bestellen vanaf € 1800,00 euro. Het zadel wordt dan natuurlijk op maat gezet voor je paard

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:40

Natuurlijk op zich heel mooi, maar als je paard een probleem heeft wat in de bouw van het zadel terugkomt (c.q. opgelost wordt) dan is dat zadel wel erg paardgebonden en dus zo goed als onverkoopbaar.
Of het moet -in tegenstelling tot een westernzadel- wel makkelijk aanpasbaar zijn op een volgend paard.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:41

tsja... ik ben heel blij voor je maar ik zou het niet aandurven helemaal op maat laten maken heb al zoveel pech gehad met zadels.. aan de andere kant misschien ook een uitdaging met zo'n zadel maar ik heb het geld er niet voor.. ik ga nu voor een lemetex.. kijken hoe dit bevalt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 19:33

Een dergelijk zadel kan je natuurlijk altijd weer aanpassen aan een nieuw paard. Dat is dus geen probleem. Daarom is een zadel dus best verkoopbaar.

Ja, zo'n zadel is ook een uitdaging en helemaal als het zo'n bijzonder resultaat heeft. Maar ik ben het met je eens het had ook anders kunnen uitpakken, dat is immers altijd zo als je iets nieuws probeert. Maar ik was er eerlijk gezegd niet echt bang voor, ik heb heel veel vertrouwen in de makers ervan! Ik twijfelde meer aan mezelf, dat wil zeggen mijn eigen zit. Nu kan ik goed zien dat mijn zit toch goed onafhankelijk is. Maar door dit zadel nog beter wordt.

Nee, ik heb er zeker geen spijt van.

Met het aanpassen van western zadels ben ik niet zo op de hoogte.