Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, voordat het veulen afgespeend wordt heeft ie al minstens 3 keer op de wagen gestaan en half Nederland gezien 
Citaat:de dingen die LT opnoemt zijn zo standaard dat gaat er tijdens de imprentingsfase al in. Voetjes geven doe je de eerste dag al , voordat het veulen afgespeend wordt heeft ie al minstens 3 keer op de wagen gestaan en half Nederland gezien

Citaat:Die eenzijdige belasting, tsja, .... ik moet eerlijk zeggen, als je het bescheiden houdt, b.v. 3x per week 20 minuutjes en merendeel stap, nou het lijkt mij echt heel sterk dat een veulen daar schade van ondervindt. Ik denk dat het alleen maar goed is dan (mits je de bochten niet te krap maakt, maar daar kun je dus zelf zat aan doen).

LecyTinker schreef:ik heb niet gezegt dat opfok is voor mensen die geen tijd in hun paard willen steken... en ik vind het bewonderingswaardig dat jij naar je paard gaat... want veel mensen gooien hun paard in opfok en komen hem na twee of drie jaar pas weer halen ( kijk maar naar de vele opfokstallen in frankrijk en duitsland die populair zijn hier in nederland...

LecyTinker schreef:maar daar heb ik het niet over.. dan doe je ook aan opvoeding ... ik had het zoals ik al zei, gooi ze op een berg top in frankrijk en haal ze er weer af wanneer ze onder het zadel kunnen...
Snap ik echt helemaal niets van. 

promptertje schreef:Maar als het "niet mogelijk is", dan is het ineens OK?

Quellian schreef:Nee, dan verkoop ik ze nog liever. Ik zeg altijd dat weidegang nog het enige natuurlijke is dat een paard heeft. Al is het maar een paar uurtjes per dag.
, alleen ik vind het contrast "tot 3 jaar in het land, daarna nooit meer" zo groot... 
) hoort elke dag naar buiten te kunnen, die hoort geen 24 uur op stal.