Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:13

Ik wil eigelijk al lang een boett-deken alleen vind de dekens nogal prijzig. Klaartje schuurt alleen haar manen, hoofd en staart. En doordat ze haar manen afkrabt, krabt ze haar schouders ook kapot. Maar moet ik dan een hele deken met hals, hoofd en rug- en buikgedeelte kopen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:18

Steffie89, je kunt niet anders.
Die deken zit volledig aan elkaar genaait, je kunt niet alle delen apart kopen. Alleen de hoofdkap is los verkrijgbaar, kost geloof ik €35,-.

Het is inderdaad nogal prijzig, maar je paard is er wel écht mee geholpen.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:32

sassefras schreef:
mmmmmmmm, hier net een boett aan stukken, lag er ook al een week op, wordt er een beetje ehh eng van. paardje op stal geparkeerd en morgen op zoek naar een handig iemand met naaimachine. een beetje stoeien kunnen ze duidelijk niet goed tegen

snif sas

Hihihi onze deken is ook net een pachwork deken geworden er zitten overal nieuwe lappen op genaait Haha!
Maar ik heb de deken nu voor het 3e seizoen opliggen ...en toch hoop ik dat die nog minstens 3 seizoenen meegaat........want het is me elke keer wel een klap geld (ik heb er namelijk 2 met exzeem Verdrietig )

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:02

jacqueline schreef:
Hihihi onze deken is ook net een pachwork deken geworden er zitten overal nieuwe lappen op genaait Haha!

Wat herkenbaar!
Mijn 'oude' deken (boett) is ook een patchwork geheel geworden.
Nu heeft mijn moeder (ja ja die is erg handig) op de scheuren een stuk biesband gestikt.
Dat werkt goed!
Hoewel dit jaar de deken minder aan trek- en scheurwerk onderhevig is, ze staat nu niet meer met een overactieve emotioneel verwaarloosde arab samen. Dit ging nl ten koste van mijn deken.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:20

Stinkmodder zeg! Die van mij ligt er nu al een week of 4 op, en is nog helemaal heel! (ondanks Jewel's uitspattingen Haha! ) Geen gaatje, scheurtje, helemaal goed.
Bevalt nog steeds heel goed.

Kiara, jouw mams heeft 'm goed nagemaakt zeg! Nu maar hopen dat het dezelfde bescherming enz. geeft.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:21

Steffie89 schreef:
Ik wil eigelijk al lang een boett-deken alleen vind de dekens nogal prijzig. Klaartje schuurt alleen haar manen, hoofd en staart. En doordat ze haar manen afkrabt, krabt ze haar schouders ook kapot. Maar moet ik dan een hele deken met hals, hoofd en rug- en buikgedeelte kopen?

Van verschillende andere merken zijn ook alleen halsdekens te koop, bij BOETT, zie ijslandershop.nl verkopen ze nu ook een boett met alleen een hals en staartdeel, is denk ik wel kwetsbaarder, maar ook natuurlijk goedkoper, ik heb er zelf voorgestaan deze aan te schaffen, maar die van mij staat met een grote groep ponies samen, ik ben bang dat er dan niets van overblijft. Daarnaast helpt de deken ook tegen UV straling, dat vangt het paard natuurlijk met zijn hele lijf op, niet alleen met de manen en staart, des te meer onbedekt, des te meer UV straling je paard te pakken krijgt en misschien evengoed aan de jeuk gaat?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:25

ik had een eczeemdeken bij http://www.reitsport-zillke.de/ gekocht, de deken is alleen te klein zodat ik hem nu moet ruilen voor maat 2. Mocht je deze denken dus aan willen schaffen, er staat dat deken maat 1 geschikt is voor paarden tot 1.50, die dikke brede fjord van mij is 1.44 en past de deken echt niet. dus ik moet nu maat 2 hebben, het is trouwens wel hele mooie kwaliteit.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:12

JewelFamke schreef:
Kiara, jouw mams heeft 'm goed nagemaakt zeg! Nu maar hopen dat het dezelfde bescherming enz. geeft.

Voorlopig ben ik zeer tevreden!
Geen zweet bij warm weer, geen uren lange zeiknatte lap bij regen, en bovenal..... geen jeuk!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:14

hoi,

kan ze er geen winkeltje van maken Clown

wou dat ik zo creatief was

knap gemaakt hoor, ik rommel met naald en draad alle stukjes weer aan elkaar nu Slapen

sas

Kiara schreef:
JewelFamke schreef:

Geen zweet bij warm weer, geen uren lange zeiknatte lap bij regen, en bovenal..... geen jeuk!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:22

Kiara schreef:

Hoe bedoel je dat precies? Had je daar met de Boett zoveel last van dan? Het valt me nu nog mee, maar hebben nog geen echte hoosbuien hier gehad.

Trouwens, wat ik me gister afvroeg, de deken van Jewel stinkt al behoorlijk, wie heeft 'm al eens gewassen en hoe doe je dat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:24

Mijn Boett was ik regelmatig, borstel eerst met een bezem de meeste haren eraf en dan op 30 graden, klein beetje wasmiddel en extra spoelen. Nachtje drogen en klaar Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:35

JewelFamke schreef:
Kiara schreef:

Hoe bedoel je dat precies? Had je daar met de Boett zoveel last van dan?

Nee joh, met de Boett had ik daar ook geen last van, maar ik hoopte gewoon dat deze net zo fijn zou zijn!
En dat is zo!
En op die andere vraag:
Mijn Boett was ik gewoon op 30 graden met Neutral, ZONDER wasverzachter.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:02

toverpaardje schreef:
Steffie89 schreef:

Van verschillende andere merken zijn ook alleen halsdekens te koop, bij BOETT, zie ijslandershop.nl verkopen ze nu ook een boett met alleen een hals en staartdeel, is denk ik wel kwetsbaarder, maar ook natuurlijk goedkoper, quote]
Ja zie je, ik dacht ze namelijk een keer te hebben gezien op internet
Maar zoals ik jou verhaal hoor is het dus slimmer om een hele deken te kopen

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:49

Bah, bah en nog eens bah. Ik heb ff heel flink de balen.
Het was een invasie van mugjes hier vanavond toen ik de paarden ging voeren, ze hadden er echt last van. Ikzelf ook trouwens Verward

Jewel is nog niet uitgegeten en gaat op d'r kont zitten, voorbenen wijd en huppakee, over de grond schuren met d'r buik. (buik is bij haar het grootste probleemgebied).
Ben ik nou gek, hoe kan het nou dat ie geen bescherming biedt?
Heb ik misschien de buikflap te strak zitten, dat ze doorheen prikken ofzo? (foto staat op pagina 4)

Sorry hoor (ff voor m'n gezeur) maar dit had ik niet verwacht!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:11

Klaar begon gisteren ookal met het krabben van haar manen. Ga toch een boetdeken bestellen denk ik.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:01

Ik moet wel even kwijt dat ik echt niet goed wordt van die manen! Boos!
Wat een enorme rotzooi is dat geworden zeg, ik terk er elke dag hele plukken er uit!!

Ach, liever dit dan dat ze alles er af schuurt.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:32

Wie heeft er ervaring met de dekens van reisport-zilke? deze dekens zijn namelijk niet zo duur.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:14

Tweede avond dat het bij mij helemaal mis is Verdrietig Ik heb echt ff flink de pest er in nu. Jewel is hardstikke hyper.

Probeer het nu nog een paar keer inclusief anti muggen spray (had ik tot nu toe nog niet gedaan) helpt dat niet, dan moet ze maar weer op stal. Ik had al visioenen van een jeukvrije zomer, zie het somber in nu.......

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:23

Die mugjes zijn heel vervelend ja, maar je hebt kans dat ze daar nog wel aan zal wennen.
Of heeft ze ook al echt jeuk? Ze steken toch niet door de deken heen??

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:32

Ik weet het niet, ik snap er niks meer van. Tot nu alleen maar goeie dingen over de boett gelezen. Iig nog nooit gehoord dat ie níet werkte. Daarom heb ik 'm ook gekocht.

Ik was zostraks (rond 19:00) even een stukje gaan wandelen zónder deken. Had ik misschien beter niet kunnen doen. Ze had even op stal avondeten gehad, en total glad vergeten om 'm op te doen. Hiervoor op straat op de terugweg ging ze erbij liggen om te rollen.
Afgelopen dinsdag was ze ook hyper-gek, toen is ie niet afgeweest.
Of ze echt jeuk heeft, weet ik niet. Op stal schuurt ze niet.

Die manen heb ik trouwens onder de boett geen last van. Ik spuit er iedere keer een klein beetje equishine in.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:38

Na 19:00 uur zou ik de deken niet meer af doen, dan heb je zooooo gigantisch veel kans dat ze door die vliegjes gestoken worden! Ik zag ze trouwens daarstraks al, om een uurtje of 6. Het lijkt wel of ze steeds eerder komen. Verward

Vreemd hoor, kijk het maar even aan. En probeer die muggenspray die ik je aan heb geraden eens!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:50

Ja, dat idee heb ik ook. Dinsdag spotte ik er al een paar om een uur of 16. Misschien ook wel omdat ik er nu meer op let.

Ik ga idd jouw recept eens proberen, twister. Ik hoopt dat het helpt. Vind het ontzettend vervelend als Jewel zo'n jeuk heeft, het is ook zielig om te zien.

Bedankt voor vandaag, morgen en zondag wordt het warm, ben benieuwd hoe dat gaat..

Nu eerst maar ff lekker stappen Clown Cool

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:35

Heb vandaag ook de boett deken incl kap binnen gekregen en hij past! Zal morgen foto's maken.
Ik hoop zo dat het Pink helpt...

Het anders paardje bij ons op stal (Spikey) is nu sinds deze week ook erg begonnen met schuren Boos! Wat een ellende toch dat zomerexceem BLERG

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:40

mischien domme vraag maar zijn die vliegjes groen ?? bruin achtig

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:20

Heb ze nooit van zo dicht bij gekeken maar volgensmij gewoon zwart/bruinig?