Pony is verongelukt: wat een drama!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kamaron

Re: Pony is verongelukt: wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:06

Marreke schreef:
Essie schreef:
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.

Bron: www.knhs.nl

Dit staat er op de site van de KNHS (onder het kopje recreatie en vrije tijd en dan onder diploma's en bewijs)

Leuk dat ruiterbewijs, maar volgens mij is dat alleen voor bepaalde natuurgebieden.
De wegenverkeerswet heeft een heel stuk over ruiters en begeleiders van paarden en ik denk dat dat in dit geval toch boven een eventueel ruiterbewijs staat.
Ik ga er nu wel vanuit dat het ongeval op een openbare weg gebeurt is.

Klopt precies net zoals het koetsierbewijs nog helemaal niet verplicht is op de openbare weg alleen in bepaalde bosgiebieden en steden....exact wat er op de site staat van de KNHS

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:01

keramiekje schreef:

En hoe weet jij dat ze er geen toestemming voor heeft?
En het lijkt me ook wel logisch dat als er zo iets gebeurt dat je dat dan wel even kwijt wil!

Omdat ze het stuk schrijft alsof de pony eigendom is van haar leerling, wat dus duidelijk niet het geval is. Ik vind het prima dat ze het verhaal kwijt wil, maar vertel het dan wel naar waarheid.
[/quote]

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:29

patos schreef:
keramiekje schreef:

En hoe weet jij dat ze er geen toestemming voor heeft?
En het lijkt me ook wel logisch dat als er zo iets gebeurt dat je dat dan wel even kwijt wil!

Omdat ze het stuk schrijft alsof de pony eigendom is van haar leerling, wat dus duidelijk niet het geval is. Ik vind het prima dat ze het verhaal kwijt wil, maar vertel het dan wel naar waarheid.

[/quote]

Even verder lezen. ze heeft later nog verduidelijkt hoe het zit/ van wie de pony is. hieronder dat stukje waar ze uitleg geeft:

"Ten vierde
Ik heb dit verhaal uit eerste hand......het betreft mijn leerling die tevens het nichtje is van mijn beste vriend....en vosje de pony was dus van mijn leerling dr opa en oma en dus van de vader en moeder van mijn beste vriend.... waarom vertel ik dit eigenlijk....
LUMMELS DIE DIT AL NIET EENS SERIEUS NEMEN........ECHT ZIEK "

Corazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:33

Wat vreselijk zeg gaat t wel goed met dat meisje.
Het lijkt me verschrikkelijk om op zo een manier je paard te moeten verliezen.
Wens dat meisje maar heeeeeeeellllll erg veel sterkte

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:45

Heb net de hele topic doorgelezen maar het blijft erg triest dat dit is gebeurt.

Heb alleen 1 opmerking wat betreft de chauffeur van de combine.
Ik weet uit eigen ervaring dat die dingen spiegels hebben!
ALs hij de pony van voren heeft benaderd en "van de weg heeft gedrukt ".
Dan lijkt mij dat als hij haar gepasseerd heeft dan toch in zijn spiegels heeft kunnen zien dat ineens de ruiter en pony verdwenen waren???
Het lijkt mij dat als je een paard passeert en je bent ze voorbij en je ziet ze nergens meer, dat je je dan toch ff afvraagt waar ze ineens gebleven zijn???

Ik hoop in ieder geval dat het meisje ooit over de schok van dit verlies heen zal komen want het is erg triest om een pony op deze manier te moeten verliezen Ach gut

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:14

waar is het nou gebeurd??

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:53

[quote="Margreth]
Even verder lezen. ze heeft later nog verduidelijkt hoe het zit/ van wie de pony is. hieronder dat stukje waar ze uitleg geeft:

"Ten vierde
Ik heb dit verhaal uit eerste hand......het betreft mijn leerling die tevens het nichtje is van mijn beste vriend....en vosje de pony was dus van mijn leerling dr opa en oma en dus van de vader en moeder van mijn beste vriend.... waarom vertel ik dit eigenlijk....
LUMMELS DIE DIT AL NIET EENS SERIEUS NEMEN........ECHT ZIEK "[/quote]

Sorry, ik heb het stukje verkeerd gelezen Blond , de leerling betreft van de TS betreft in dit geval dus mijn buurmeisje en niet het meisje waarmee de pony verongelukt is, dan klopt het dus idd.
Nu ben ik erg nieuwsgierig, is de TS Liedewij (sorry als ik je naam helemaal fout spel)? In dat geval snap ik het gebruik van het woord leerling ook beter.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:07

patos schreef:
[

Kan gebeuren Haha!
er staat ook zoveel info, heb het zelf ook een paar keer terug moeten lezen

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 23:28

heel JAMMER>>>> Misselijk

maar dit is een beetje gemierenn**k , vind je ook niet? Ziek
Het gaat om de strekking en het nieuws.... Lijst
en om de reacties als steun (die kwamen ongevraagd, maar waren meer dan welkom) Ach gut
Ik vind de mensen die positief gereageerd hebben zoooooooooo TE GEK die hebben tenminste nog een hart!!! Lovers
Thnx
gegroet Joppie

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:53

Wat een verhaal, op zoiets zou een zware straf moeten staan. wat die man gedaan heeft is een poging tot doodslag, Vind ik. (gelijk aan een fietser van de weg rijden)
Maar daar krijg je de pony niet terug heel veel sterkte.....

Ik heb trouwens op de BBC een goede spotje gezien waarbij ze lieten zien waarop een paard reageerd en waar een bestuurder rekening mee moet houden als hij een paard tegen komt.
Moet in Nerderland ook maar eens uitgezonden worden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 07:05

Ik zag in de Paard & Co al voor de 2e keer de belofte staan dat ze met 3VO een campagne gaan starten.

Dat schreven ze 3 maanden terug ook al.

Ik heb nog geen spotje gezien, ze kunnen inderdaad een voorbeeld aan Groot Brittannië nemen.

Is er trouwens al aangifte gedaan?

Ik was er niet bij en weet ook niet of de bestuurder van de combine nalatig is geweest (hoewel hij daar niet mocht rijden) of dat het een ongeluk was.
Hoe dan ook hij moet minstens op de gevolgen gewezen worden, voor er weer wat gebeurd.

Ik neem aan dat er door dit ongeluk ook onkosten zijn ontstaan (DA en eventueel een arts voor het meisje) en dat moet ook betaald worden.
Als je het op de verzekering wil verhalen, zul je toch aangifte moeten doen en als je het op de bestuurder van de combine wil verhalen ook.

Ik wil alle betrokkenen veel sterkte wensen met de nasleep van dit drama.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:17

Heel veel sterkte

Ik hoop dat niemand maar dan ook niemand van ons ooit zoiets hoeft mee te maken in zn leven. Ach gut

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:03

bassistje schreef:
Heb net de hele topic doorgelezen maar het blijft erg triest dat dit is gebeurt.

Dan lijkt mij dat als hij haar gepasseerd heeft dan toch in zijn spiegels heeft kunnen zien dat ineens de ruiter en pony verdwenen waren???
Het lijkt mij dat als je een paard passeert en je bent ze voorbij en je ziet ze nergens meer, dat je je dan toch ff afvraagt waar ze ineens gebleven zijn???

Ik hoop in ieder geval dat het meisje ooit over de schok van dit verlies heen zal komen want het is erg triest om een pony op deze manier te moeten verliezen Ach gut

Nooit van een dode hoek gehoord?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:13

wat afschuwelijk!!!
te erg gewoon!!!
sterkte!!

kuss kim

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:31

|( wat een vreselijk verhaal!!!!!! en dat die vent gewoon over het been van dat dier heenreed, onvoorstelbaar... dat zijn geen mensen maar beesten!!! :(

heel veel sterkte voor je leerling....

gaetan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:26

jullie zeggen wel ga een aangifte doen, weet je wel niet hoe moeilijk da is voor da meiske, haar paardjes verliesen, hoe oud is ze eigenlijk??

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:36

Joppie74 schreef:
:n heel JAMMER>>>> Misselijk

maar dit is een beetje gemierenn**k , vind je ook niet? Ziek
Het gaat om de strekking en het nieuws.... Lijst
en om de reacties als steun (die kwamen ongevraagd, maar waren meer dan welkom) Ach gut
Ik vind de mensen die positief gereageerd hebben zoooooooooo TE GEK die hebben tenminste nog een hart!!! Lovers
Thnx
gegroet Joppie

Oftewel, ik heb geen hart en ik vind het helemaal niet erg wat er met vosje is gebeurd Boos! , flauw hoor, in tegendeel, ik trek met het lot van vosje heel erg aan. Jammer dat je je reactie via Pb ook niet gewoon in dit topic hebt gezet. Lijkt me ook niet zo raar dat ik anders reageer bij dit nieuws dan de mensen die alleen maar steun betuigen omdat ik de pony, eigenaar en jouw leerling zeer persoonlijk ken.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:32

gaetan schreef:
jullie zeggen wel ga een aangifte doen, weet je wel niet hoe moeilijk da is voor da meiske, haar paardjes verliesen, hoe oud is ze eigenlijk??

Het is heus niet makkelijk om alles weer naar boven te halen voor dat meisje, maar misschien geeft het haar ondanks alles een goed gevoel, als de bestuurder van de combine er op wordt aangesproken of misschien strafrechtelijk vervolgd wordt.
Zo kan ze nog een ongeluk voorkomen en misschien anderen het leven redden.

Ik heb ook eens aangifte gedaan, vooral om anderen voor hetzelfde als wat mij was overkomen te behoeden.

Mijn ervaring is ook dat ze op het politie bureau heel vriendelijk zijn met zulke aangiftes en niets afdwingen.
Ze kunnen ook slachtofferhulp aanbieden.

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:45

antoinetje schreef:
|( wat een vreselijk verhaal!!!!!! en dat die vent gewoon over het been van dat dier heenreed, onvoorstelbaar... dat zijn geen mensen maar beesten!!! :(

Zoals al wel vaker in dit topic staat. Het kan goed zijn dat die man het niet eens heeft gemerkt dat hij over het been van een paars is gereden!

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:02

stef schreef:
bassistje schreef:

Ja zeer zeker heb ik van een dode hoek gehoord Stef,
Maar hij heeft haar van voren benaderd toch??
Dan moet hij toch iets gemerkt hebben nadat hij er eenmaal voorbij was?
Als jij met de auto iemand passeert die je van voren nadert, en je bent hem voorbij , dan moet je hem toch op een gegeven moment zien in je spiegels?
Meestal kun je na een meter of 20 met de combines weer achter je op de weg kijken namelijk.
Ik heb er in het verleden namelijk regelmatig mee meegereden dus vandaar dat ik niet snap dat hij niet gestopt is.
Je moet toch nattigheid ruiken als je een paard passeert en na 100 meter verder nog steeds niemand ziet?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:32

[/quote]

Ja zeer zeker heb ik van een dode hoek gehoord Stef,
Maar hij heeft haar van voren benaderd toch??
Dan moet hij toch iets gemerkt hebben nadat hij er eenmaal voorbij was?
Als jij met de auto iemand passeert die je van voren nadert, en je bent hem voorbij , dan moet je hem toch op een gegeven moment zien in je spiegels?
Meestal kun je na een meter of 20 met de combines weer achter je op de weg kijken namelijk.
Ik heb er in het verleden namelijk regelmatig mee meegereden dus vandaar dat ik niet snap dat hij niet gestopt is.
Je moet toch nattigheid ruiken als je een paard passeert en na 100 meter verder nog steeds niemand ziet?
[/quote]

Er wordt niets gezegd over de situatie van de weg. Zaten er bochten in of bomen struiken? Ik kijk ook niet altijd bij het passeren van een auto/fietser in mijn zijspiegel hoor...veel bestuurders gaan ervan uit dat het goed gaat. Nu gaat het fout en merk je dat niet hoor, dat je ergens overheen rijdt. Ik blijf het een apart verhaal vinden. Hebben ze bij de politie al een reconstructie gedaan? Het moet toch aan het eind van de machine gebeurd zijn...en hoe kan een pony in de sloot glijden en dan ook nog over het been gereden worden...snap je wat ik bedoel? Er moet daartussen in nog wat gebeurd zijn...[/quote]

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:14

haaj mensen

het meisje zit nu in de 2e klas. voor zover k weet is er geen aangifte gedaan maar daar hebben mijn opa en oma denk k ook geen zin in zijn ze te oud voor enzo.. dus k denk dat ze het hier bij laten...

groetjes manon

ps. het was een tractor geen combine
Bloos
maar die tractor mag daar helemaal niet rijden maar omdat ie niet over de snel weg mag gaan ze via een wegetje.. maar er zat een jonge man in want ze nemen geen vrachtwagen omdat er geen jonge mensen in mogen rijden (jonge mensen werken goedkopen Knipoog Bloos

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 23:14

Haha! Beste Paardenvrienden!!! Haha!

Ik moet denk ik een aantal dingen recht zetten.... Bloos!
Pathos dat was niet voor jou persoonlijk bedoelt maar voor de mensen in t algemeen die zo negatief reageren.... Gestoord
Daarbij blijf ik bij wat ik geschreven heb.... met enige aanpassingen later...aangezien ik de details stukje bij beetje heb vernomen....en dus ook heb medegedeeld... Rolleyes

Ik hoop voor iedereen een goede avond en tot latorrrr!!!

ps. Manon alles ok? gaat t weer een beetje?
bel me ff om te verzorgen....(van joppie)

pps. pathos alles ok? blijf positief he?
ik ben nog langs gereden maar zag niemand zwaaien... Nagelbijten / Gniffelen Doei!

veel groeten van JOPPIE

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:53

germ joh, zeg haar maar sterkte ermee hoor, arme pony

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:56

Joppie74 schreef:
:D Beste Paardenvrienden!!! Haha!

Ik moet denk ik een aantal dingen recht zetten.... Bloos!
Pathos dat was niet voor jou persoonlijk bedoelt maar voor de mensen in t algemeen die zo negatief reageren.... Gestoord
Daarbij blijf ik bij wat ik geschreven heb.... met enige aanpassingen later...aangezien ik de details stukje bij beetje heb vernomen....en dus ook heb medegedeeld... Rolleyes

Ik hoop voor iedereen een goede avond en tot latorrrr!!!

ps. Manon alles ok? gaat t weer een beetje?
bel me ff om te verzorgen....(van joppie)

pps. pathos alles ok? blijf positief he?
ik ben nog langs gereden maar zag niemand zwaaien... Nagelbijten / Gniffelen Doei!

veel groeten van JOPPIE

Heb jou ook niet langs zien komen Haha! , onze bak is nogal onbegaanbaar dus rijd ik niet op de vaste tijden. Maar als ik je zie zal ik zwaaien!