fijn een paard wat het dak van dichtbij wil zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:22

mijn God!!! Bloos! Bloos! Bloos! dat hij is blijven zitten zeg!
lijkt me een doodenge ervaring...
succes ermee zeg...
gr's Linda..(ben blij dat het goed is afgelopen)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:42

gijsenkim schreef:
Is niet het zelfde........... ik heb namelijk nog nooit een paard meegemaakt dat voorover geklapt is Haha! Haha! Haha!

Ik wel hoor G&K!! echt waar dat kan!!

oke toegegeven daar was een oxer en een iets te heet paard voor nodig Bloos
Maar we gingen gewoon voorover over de kop. (en zonder cap op had ik dit niet kunnen typen)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:43

Fitzroy schreef:
Ik had alle 6 pagina's doorgelezen en ik ben het gewoon niet met jullie eens. Of iemand met cap of bodyprotector rijdt zegt m.i. helemaal maar dan ook helemaal niets over professionaliteit.
Dat is iemands eigen verantwoording en heeft niets met professionaliteit te maken.
Als ik zo'n bok zou hebben zou ik hem met alle liefde daar brengen en of ze dan met cap of bodyprotector rijden zal me echt worst zijn.
Je kunt nu eenmaal niet alle risico's uitsluiten in de paardensport.
Dan moet je er niet meer op gaan zitten

Dat zeg je nu...... maar stel jij brengt je paard erheen en hij stijgert, ze vallen en de persoon is dood. Ik weet zeker dat jij je schuldig voelt, want het was jouw paard....En ik weet ook zeker dat je dan roept: waarom droeg hij/zij nou geen cap of bp, wie weet was het dan anders afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:57

Riant schreef:
Ik wel hoor G&K!! echt waar dat kan!!

oke toegegeven daar was een oxer en een iets te heet paard voor nodig Bloos
Maar we gingen gewoon voorover over de kop. (en zonder cap op had ik dit niet kunnen typen)

Ik had er een konijnenhol op het ruiterpad op de hei voor nodig Schijnheilig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:00

Ik heb het over het gewone bokken in een binnenbaan Haha! Haha! Haha!

Ik ben ook wel eens over de kop gegaan met een oxer EN een steker.......... moor nog nooit met een bokker gezien

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:08

Fitzroy schreef:
Ik had alle 6 pagina's doorgelezen en ik ben het gewoon niet met jullie eens. Of iemand met cap of bodyprotector rijdt zegt m.i. helemaal maar dan ook helemaal niets over professionaliteit.
Dat is iemands eigen verantwoording en heeft niets met professionaliteit te maken.
Als ik zo'n bok zou hebben zou ik hem met alle liefde daar brengen en of ze dan met cap of bodyprotector rijden zal me echt worst zijn.

ik ben het wel een beetje met je eens, als een paard zo steigert dat hij omklapt, zonder dat je aan de teugels hangt en wel vooroverzit heeft dat natuurlijk niets te maken met de rijstijl van de ruiter.
ik ben het niet met je eens dat je er gewoon maar weer op moet gaan zitten. Ik vind dat je eerst de oorzaak moet zoeken, mischien deed hij het wel uit kwaadheid. Maar mischien ook omdat hij het niet begreep. Áls je er dan op gaat zitten dan vind ik wel dat je (tenminste zou ik doen) een cap of/en een bodyprotector aan zou moeten doen. Gewoon voor je veiligheid. Zoals iemand hier zei dat ze niet meer zou typen als ze geen cap op had gehad. Daar schrik ik van.
Laatst bijgewerkt door Alexx op 17-11-04 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:09

geintje hoor G&K we begrijpen je wel hahahaha .. ik ben het volledig met je eens een foto is een momentopname maar soms kan je aan een momentopname heel makkelijk het verschil tussen "verzet" en ronduid vuil omhoog komen zien.

En ik snap best dat mensen zich zorgen maken om de ruiter (terecht) maar als je paard verkeerd omvalt en iets breekt op deze manier kon het nog wel eens niet meer nodig zijn om hem te laten corrigeren.

Dit is op geen enkele manier stijgeren uit protest dit is gewoon een paard out of control. Kan heus goedkomen maar dit valt voor mij niet onder de categorie protest.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:11

gijsenkim schreef:
Ik heb het over het gewone bokken in een binnenbaan Haha! Haha! Haha!

Ik ben ook wel eens over de kop gegaan met een oxer EN een steker.......... moor nog nooit met een bokker gezien

huh bokte of steigerde die nou. Bokken lijkt me knap, maar je weet maar nooit Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:31

Samsam schreef:
Nou het feit dat hij op deze moment opname op 1 been staat wil toch wel zeggen dat hij staat te balanceren en niet echt "safe" staat.

hoeft niet altijd, mijn paard is ooit (zonder mij erop gelukkig) ook op deze manier omhoog gekomen, seconde of 10 blijven staan en ondertussen heen en weer gaan lopen, al om zich heen kijkend.. al was dat dus zonder gewicht, alleen ik aan een touwtje ernaast (met brandblaren op m'n handen..).

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:02

Het is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid of ze zich al dan niet beschermen met cap en bp, maar het is niet de 1e keer dat ie zoiets doet! Ik zou me dan zeker wel goed in pakken voor ik op zou stappen , vooral met het oog op dat 'eigen bedrijf', je bent er mooi klaar mee als je straks niks meer kan...

Maar heeft hij nou ook geen zweep? Of iemand erachter met een zwieper? Maar 1 oplossing tegen steigeren uit brutaalheid, en dat is vooruit houden, goedschiks of kwaadschiks..... En dat zal bij deze dan wel kwaadschiks zijn ~~}>

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:13

OMG zo'n paard hoef ik dus nooit meer!
Quentin was ook zo, en na 1x achterover vallen bedank is vriendelijk voor alle steigerende/stakende paarden...
oke Q steigert nog weleens, maar gelukkig niet meer zo extreem hoog, alleen nog gewoon hoog Clown

ik zou hier echt voor geen goud opstappen....is dit trouwens echt alleen brutaliteit of mankeert ie misschien toch iets? Q blijkt nu, jaren later, dus wel wat te mankeren.... ondanks meerdere DA bezoeken in de voorgaande jaren waarbij niets werd gevonden.... Scheve mond

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:35

Citaat:
[image]

Als je goed naar de foto kijkt zie je dat hij zelfs op 1 been staat! Blijkbaar dus toch niet zo stevig!

Dit was de tweede foto toen ze hem liet omkeren en tja dat gaat niet op een been

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:50

Tja, alles wat ik denk is al gezegt, dus beetje overbodig om dat allemaal nog een keer te gaan herhalen.

Kido"]
[quote="Samsam schreef:
[image]

Als je goed naar de foto kijkt zie je dat hij zelfs op 1 been staat! Blijkbaar dus toch niet zo stevig!

Dit was de tweede foto toen ze hem liet omkeren en tja dat gaat niet op een been
[/quote]

Als je even naar de eerste pagina kijkt zie je dat dit de eerste foto is Knipoog
Op de 2de foto zie je het paard al "vallen"

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:10

Mijn god, daar wil ik niet eens langer na kijken , Brrr wat eng.
Petje af voor jullie hoor , echt respect ervoor.
Zo'n paard ging bij ons snel de deur uit!
Hier wil ik niet mee verongelukken, mijn paard was ook zo'n draak toen ze net onder het zadel was, niet willen werken en hup omhoog komen!!
Maar toch is het goed gekomen.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:13

brrr.. het ziet er echt eng uit.. maar op een foto ziet het er altijd enger uit dan als je ernaast staat

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:22

Fitzroy schreef:

Het zegt imo wel degelijk iets over professionaliteit... als je dit soort dingen professioneel doet dan ga ik er nl. van uit dat je juist omdat dit je broodwinning is zoveel mogelijk potentiele ongelukken/verwondingen wil voorkomen... beschermende kleding ( in de vorm van cap en/of bodyprotector) kan daar toe bijdragen. Eveneens stelt de verzekering het zelfs als eis... als ze dus ernstig ten val zouden komen terwijl ze geen cap dragen denk ik niet dat de verzekering ook maar iets uit zou keren... ook dat is iets waar je als professional imo rekening mee dient te houden, ik neem iig aan dat ze zichzelf ook wel zeker willen stellen van een inkomen bij evt. arbeidsongeschiktheid.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:46

Mijn hemel Bloos! Das linke soep. Petje af wie daar op durft te rijden Ik heb niet alles dorgelezen maar is er enig idee wat de oorzaak van deze steiger-actie is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:59

Welke verzekering stelt het dan als eis? Dat is echt een l*lverhaal, want dat is uitgebreid onderzocht in het dressuurhoedjes topic. Er is maar 1 verzekering die het als eis stelt.
En hoe kan een verzekering controleren dat jij geen cap droeg? Dat vind ik ook al zo vaag.

Ik ga iig niet af op een cap of bp als teken van professionaliteit. Voor mij is het belangrijker dat een paard goed gereden wordt. want daar gaat het allemaal om. Als ik een africhtingsstal zou bezoeken, dan zou ik eerst kijken hoe men daar met de paarden om gaat, hoe ze erbij staan enz enz.
Het cap/bp verhaal is voor mij echt geen issue, sterker nog, ik zou er niet eens bij stilstaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:02

Ik heb het dressuurhoedjestopic niet gevolgd, maar is het geen verschil of dat je als sport zo 1x per week een keer met een hoedje rijdt of dat je als je prof. werk elke dag op paarden stapt waarvan bekend is (jonge paarden/probleempaarden) dat het risico dat je valt toch wat groter is. Ik zou als verzekering zo iemand niet willen hebben hoor, als hij/zij geen cap draagt. En in principe kan je best controleren of iemand een cap droeg. Bij een grote val (waarbij dus de verzekering aan te pas moet komen) zal er van je cappie niet veel meer over zijn. Iig zullen er barsten in terug te vinden zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:05

Sla je je cap toch achteraf aan gort? Beetje inventief zijn Schijnheilig

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:14

Maar dan moet je natuurlijk niet eerst dit soort foto's plaatsen Knipoog.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:43

Fitzroy schreef:
Sla je je cap toch achteraf aan gort? Beetje inventief zijn Schijnheilig

over die cap zou ik niet druk maken hoor als je je schdeltje breekt zijn de artsen en vrij vlot achter dat je duidelijk geen cap op had.

Ik zie he zo. Als mensen die proffessioneel rijden al hun eigen veiligheid niet hoog in het vaandel hebben en met hun eigen leven de kans op blessures niet zo veel mogelijk beperken. Dan wil ik niet weten welke risico's er nog meer worden genomen. Iedereen mag van mij zelf weten of je wel of niet met bescherming rijdt (ik heb thuis ook nooit een cap op bij mijn eigen paard).

Of je een cap op hebt zegt niks over goe goed je kan rijden, maar ik zou een prettiger gevoel hebben als ik mijn paard naar iemand breng die veiligheid wél heel belangrijk vind. Mij zou het meer vertrouwen geven.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:49

Krijgen we de wellus-niettes-cap-discussie nu weer?
Iedereen moet voor zichzelf bepalen of ie een cap wil dragen of niet. En ik draag hem altijd, ongeacht welk paard ik rijd.
Maar op een paard zoals de foto's tonen, zou ik geen enkel risico willen lopen. En al helemaal niet als ik qua inkomen afhankelijk zou zijn van die beesten.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:57

Persoonlijk vind ik dit ook geen goede reclame voor een trainingsstal. Een professional ziet dit gedrag al lang aankomen en grijpt al eerder in. Ook lees ik dat dit paard lief en onschuldig friemelt aan TS. Dáár begint het al mee. En zeker als het vaker gebeurd wordt het steeds moeilijker. Dit soort fouten kan ik zelf ook heel goed maken Knipoog Dus van een professional verwacht ik zeker wat meer. Vandaar dat ik dit geen goede reclame vind voor een trainingsstal.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:06

persoonlijk had ik deze foto,s nooit geplaatst, want ik vind eht geen reclame voor je bedrijf, vind ze ook niet stoer, eerder een nachtmerrie, waarom?? me vriendin is op deze manier dodelijk verongelukt met paard en al. Maar als hij dit gedrag blijft vertonen, dan is het toch zeker wel een enkeltje naar de slacht??