Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:17

ze zijn al eerder, voor de zomer, hier bij een dorp in de buurt geweest, maar weet niet of die dezelfde werkwijze hadden...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:38

Jawel, in drenthe ook.
Hond een grote worst, kruiwagens etc. En bij privestallen gewoon overdag als de mensen gingen eten o.i.d.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:25

Van wat ik hier zo lees zijn ze de afgelopen 3 maanden erg actief in deze regio geweest. Maar ze wippen af en toe dus ook over, komen ze er zeker ergens langs en er is nog plek in de bestelbus?!

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:04

De laatste week lijkt het weer wat rustiger te worden..
Ik neem nog steeds trouw mn zadel op en neer mee , van huis naar stal.
maar ik moet toegeven dat me ook behoorlijk uit de keel begint te hangen.
Maar wat moet je anders?

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:08

Marwszjeuh schreef:
De laatste week lijkt het weer wat rustiger te worden..
Ik neem nog steeds trouw mn zadel op en neer mee , van huis naar stal.
maar ik moet toegeven dat me ook behoorlijk uit de keel begint te hangen.
Maar wat moet je anders?

lijkt me lastig, zo'n zadel uit je keel laten hangen

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:36

Hé ik hoorde dat ze deze week bij zadel en tuigmakerij van rijs hebben ngebroken en zadels hebben gestolen. Dat is in zevenhuizen ik koop daar namelijk altijd me spuletjes voor me pony.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:16

ilovelucky schreef:
Hé ik hoorde dat ze deze week bij zadel en tuigmakerij van rijs hebben ngebroken en zadels hebben gestolen. Dat is in zevenhuizen ik koop daar namelijk altijd me spuletjes voor me pony.

Dit klopt niet en het is een roddel. Van Rijs is afgelopen dinsdag bij mijn stal geweest om zadels te passen. Dit gerucht heb ik ook gehoord, en ik heb aan van Rijs gevraagd of dit waar is. Hij ontkende dit, en zei dat het absoluut niet waar is!

*o/* *o/* *o/* Ik heb trouwens gisteren mijn nieuwe zadel opgehaald en ik kan weer rijden! *o/* *o/* *o/*

Hij gaat nu iedere avond trouw mee naar huis!

No way dat ik nog een keer het risico ga lopen dat ze mijn zadel stelen!

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:22

Lous schreef:
Een tijdje geleden hoorde ik dat er ook zadel dieven in de omgeving van Nieuwekerk aan het werk zijn. Ze zijn vooral in het weekend actief. Het beste is dus om je zadel gewoon mee te nemen. Gelukkig hangen er bij ons camera's en heeft de eigenaar van de pensionstal zijn huis naast de stallen.

emmmm....ik wil je niet uit je droom helpen, maar ik ken een manege met camera's en daar lieten ze gewoon de "wapens" lachend aan de camera zien.Dus laat de eigenaar nou aub lekker in zijn bed blijven liggen als ie wat hoort en de politie bellen want als ze al onschuldige hondjes afknallen, wil je niet weten wat ze met de eigenaar van de stal kunnen doen.

Enne......bij twee manege's uit de buurt zijn in de nacht van donderdag op vrijdag ingebroken.

TheRock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:52

Vraag mij toch altijd af waar de geruchten vandaan komen?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 09:57

Mijn zadel viel gelukkig gewoon onder onze (uitgebreide) inboedelverzekering en wij hebben de huidige nieuwwaarde van mijn zadel teruggekregen (dat was ruim 100 euro meer dan mijn zadel 1,5 jaar geleden kostte). Maar toch loop ik liever niet het risico dat het zadel binnenkort weer gestolen wordt en we dan niets terugkrijgen, dus mijn zadel staat hier gezellig thuis.
Wat ik begrepen heb is dat een zadelverzekering alleen de dagwaarde uitkeert (en dat is al gauw de helft van de nieuwprijs..)

Maar ach, ik ben er eigenlijk inmiddels wel aan gewend om m'n zadel op en neer te slepen. (Ben hem ook nog nooit vergeten en dat had ik eigenlijk wel verwacht )

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:19

Zie nu pas dat hier een topic voor is; er is bij ons op stal gisternacht ingebroken en alle zadels en stang en trens hoofdstellen weg! Dit is in Weert! En dat terwijl er cijferslot opzit, ze hebben de hele ijzeren deur gewoon doorgebrand!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:49

Ze hebben bij de gene waar ik altijd in de bak rijd alle zadels een hoofdstellen gestolen! hartstikke veel schade. Dus ook mensen in Twente opgelet!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:08

Bij een zadelverzekering neemt de waarde ieder jaar af. Dus zeg maar -10% voor het eerste jaar, -20% voor het tweede, etc. Een inboedelverz. wil nog wel eens de rest van de waarde bijleggen, die mazzel had ik ook, maar die keert ALLEEN uit als het zadel wordt gestolen bij je thuis of op stal uit een kastje, dus met braakschade. En ook niet alle inboedelverz. keren uit bij diefstal uit een kastje, dat scheelt ook weer per verzekeringssoort. Als je zadel vaak mee is naar wedstrijden e.d. en het wordt daar gestolen heb je dus niet veel aan je inboedelverz. maar wel aan een zadelverz., zeker de eerste 5, 6 jaar ben je beter af met die gedeeltelijke uitkering van de verz. plus de kosten van je premie in die jaren dan wanneer je bij diefstal alles zelf moet ophoesten. Helaas...

AngelEye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 01:38

@Mannontje; Waar in Weert precies?

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:37

Een inboedelverzekering die buitenshuis ook werkt?
mag ik vragen waar jij verzekerd ben dan

Want als dat zo is, waarom zou ik dan mn zadel hebben laten verzekeren.
Dan zou hij nu 2x verzekerd zijn..

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:04

Zoals ik al schreef (ik neem tenminste aan dat je het tegen mij had Marwszjeuh) geldt dat voor lang niet alle inboedelverzekeringen. Je moet sowieso de meest uitgebreide polis hebben en dan zullen nog niet alle verzekeringen dit doen. Ik zit bij de Amev en die doen het wel, maar alleen bij braakschade én ze gaan er van uit dat het zadel ook wel eens thuis ligt (om schoon te maken ofzo, en dat is bij mij idd het geval). Het principe is dat het om -tijdelijk- uit huis geplaatste inboedel gaat die de waarde van ik meen 5% van je totale bedrag dat is verzekerd op je inboedelverz. niet overstijgt. En met een zadel blijven de meeste mensen daar natuurlijk wel onder, hoe duur zo'n ding ook is...

En een zadelverz., zoals ik ook al schreef, biedt meer voordelen: ook verzekerd als het zadel in je trailer/kofferbak/op je paard ligt en het wordt gejat, in de stallen, op concours/buitenritten, noem maar op. Dat dekt een inboedelverz. allemaal niet. Alleen: dekt jouw inboedelverz. het zadel ook en wordt het uit je afgesloten kastje gestolen dan kan het dus zijn dat je zadelverz. minder uitkeert omdat je zadel al een paar jaar oud is en in waarde is gedaald volgens hun regels (zoals ik had) en zou die inboedelverz. dan de rest kunnen vergoeden en dan heb je dus je hele zadel vergoed gekregen. Dan heb je geen financiële ellende, alleen maar de rompslomp van pissig zijn over de diefstal, PV laten maken bij de politie, nieuw zadel laten passen en daar weer even aan wennen, etc.

Snappu?

Dus echt dubbel verzekerd ben je niet. En daarom heb ik besloten ook m'n nieuwe zadel weer op een zadelpolis te vezekeren, zeker de eerste jaren weegt de premie voor een nieuw zadel wel op tegen de vergoeding die je krijgt waardoor je minder dan de helft hoeft bij te leggen voor een nieuw zadel...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:59

Het alweer eventjes geleden, maar in de nacht van 25 op 26 augustus zijn ze ook bij ons geweest.
Met een breekijzer de deur van de zadelkamer opengebroken en hebben 3 wintec-zadels meegenomen.
De rest van de zadels hebben ze (gelukkig!) laten hangen.
(Manege de Eendenkooi in Den haag - Zuiderpark)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:32

Auky schreef:
Het alweer eventjes geleden, maar in de nacht van 25 op 26 augustus zijn ze ook bij ons geweest.
Met een breekijzer de deur van de zadelkamer opengebroken en hebben 3 wintec-zadels meegenomen.
De rest van de zadels hebben ze (gelukkig!) laten hangen.
(Manege de Eendenkooi in Den haag - Zuiderpark)

ik heb even het hele topic doorgelezen, vandaar nog even mijn toevoeging.
Ook in ons geval hebben ze de dekjes van de gestolen zadels achtergelaten, de singels zijn wel meegenomen.
Het waren alledrie paardenzadels.

Wel vreemd is dat ze het duurste zadel hebben laten hangen..

martinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:43

Bij ons op de pensionstal hadden ze 2 jaar geleden ook zadels weggehaald...Ik was 2 zadels kwijt en mn hoofdstal en mn martingaal...Mn andere 2 zussen ook..En de rest van stal waren ook allemaal hun zadel kwijt... Echt een stelletje aso's!! Zoek werk!.. tsss...Naja khoop dat ze het land uit zijn en nooit meer terugkomen...(ze zijn btw nog teruggeweest bij ons op stal, Maar door alarm konden ze er lekker niet meer bij...hihi)..

xxxxxxxxx

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:16

Auky schreef:

Wel vreemd is dat ze het duurste zadel hebben laten hangen..

Maybe doen ze dat wel expres dat het niet zo opvalt ofzo, dat zat ik me laatst ineens te bedenken..

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:41

Op de nacht van vrijdag op zaterdag zijn er 18 zadels gestolen in een africhtingsstal in Riethoven!!
Ook bij de hoefsmid in het dorp is een poging gedaan tot inbraak.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:14

manonnetjoe schreef:
Zie nu pas dat hier een topic voor is; er is bij ons op stal gisternacht ingebroken en alle zadels en stang en trens hoofdstellen weg! Dit is in Weert! En dat terwijl er cijferslot opzit, ze hebben de hele ijzeren deur gewoon doorgebrand!

He Leuk dat jij ook op bokt zit (beetje off topic) Maar ik heb ook heel lang bij California gewerkt/stage gelopen..

Hebben ze echt alles weg gehaald..?

Ook die van mistral met het zadel slot..? Of die in de kastjes van Skip en Duster..???

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:15

Oh en ik heb gehoord dat bij Bokken ook alles weg was..?? (ook in weert)

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:31

Nee, die van skip en duster zaten in een kast, baasjes blij!!!! En die van mistral is ook weg! En alle s&t hoofdstellen

Ideaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:11

In Aerdenhout zijn afgelopen nacht veel zadels, hoofdstellen etc. gestolen, iedereen dus gewaarschuwd!