waarom is PAARDEN slachten altijd zieliger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:06

punkies schreef:
ik vind, Marieke, dat dieren. Ook paarden buiten horen te staan. Dieren horen buiten, de meesten zijn daar gelukkig. Mijn paarden staan nooit binnen omdat ik dat persoonlijk niet vind kloppen.

Zoals ik al eerder zei, Harry staat met koeien in de wei, die boer heeft nog 3 weilanden met koeien. Ze mogen naar buiten, maar zeker een uur voordat ze naar binnen worden gehaald staan ze allemaal in de rij om naar binnen te gaan, En ze hebben toch echt eten en water daar buiten. Verklaar... Haha!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:49

Ik stop met de oorlog Haha! , volgensmij snapt punkies het nu ook wel .

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:08

Jus_dOrange schreef:
Zoals ik al eerder zei, Harry staat met koeien in de wei, die boer heeft nog 3 weilanden met koeien. Ze mogen naar buiten, maar zeker een uur voordat ze naar binnen worden gehaald staan ze allemaal in de rij om naar binnen te gaan, En ze hebben toch echt eten en water daar buiten. Verklaar... Haha!

verklaring, waarschijnlijk zijn het melkkoeien doordat ze altijd gemolken worden hebben ze altijd melk, als er te veel melk in hun uiers zit dan doet dat pijn, als ze naar binnen mogen worden ze waarschijnlijk gemolken en dat weten ze. Daarom willen ze naar binnen

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:55

pfff chestnut ik denk dat ze het nog steeds niet snapt...
Maar het is toch mooi dat iemand die niet van een agrarisch bedrijf komt precies weet hoe het er aan toe gaat.

sommige mensen

AxlRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:08

waarom voel ik me wel als paardenhandelaar hier op deze topic wel als crimineel. en waarom voel ik me als bokt bezoeker als cimineel als paardenhandelaar Boos!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:51

Vinka schreef:
pfff chestnut ik denk dat ze het nog steeds niet snapt...
Maar het is toch mooi dat iemand die niet van een agrarisch bedrijf komt precies weet hoe het er aan toe gaat.

sommige mensen

ik ben idd blij dat somige mensen idd niet zo walgelijk met beesten om zullen gaan en zo'n bedrijf starten! Boos! ik knok met deze discussie, want ik vind het een vervelend boeltje worden! Ciao!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:18

duidelijk weer die onmacht, punkie. dat je achter je mening staat is super
maar als je ergens achter staat moet je ook heel goed weten waarom. en moet je goed op de hoogte zijn hoe het in werkelijkheid is !
en niet van internet wat slechte voorbeelden afplukken
een discussie wil zeggen dat mensen met verschillende meningen discussieren over hun meningen. en daarbij dus goede duidelijke ARGUMENTEN geven. en eigen ervaring. niet dingen van internet of uit je duim gezogen verhalen. eerlijk is eerlijk. je kunt niet mensen zwart maken als je zelf nooit echt intern op een boerenbedrijf hebt gewerkt! of geleefd!
en jij scheert mensen over een kam.
je doet je ogen en oren dicht over ervaringen van andere mensen, je hebt dus een bord voor de kop
en dat word in de maatschappij gewoon niet geaccepteerd. en zeker op bokt dus ook niet

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:35

punkies schreef:
verklaring, waarschijnlijk zijn het melkkoeien doordat ze altijd gemolken worden hebben ze altijd melk, als er te veel melk in hun uiers zit dan doet dat pijn, als ze naar binnen mogen worden ze waarschijnlijk gemolken en dat weten ze. Daarom willen ze naar binnen

Geloof je het zelf dat ze daar pijn aan krijgen? Koeien geven zoveel melk als dat er nodig zou zijn voor het kalf ze kunnen dus helemaal niet te veel melk in hun uier krijgen (tenzij er een malkbeurt overgeslagen wordt maar dat doet geen enkele boer expres want dat gaat wel ten koste van de melkgift).

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:45

punkies schreef:
als ze naar binnen mogen worden ze waarschijnlijk gemolken en dat weten ze.

Ze worden 2 a 3 uur later pas gemolken.

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:03

Waar lijdt dit uiteindelijk naartoe? Verward Scheve mond

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:35

Franklin schreef:
Waar lijdt dit uiteindelijk naartoe? Verward Scheve mond

Naar een slotje Haha! ? Of een ban Nagelbijten / Gniffelen Haha! ?

Maar over die volle uiers en dat dat pijn doet, dat klopt in de verste verte niet. Tja, en alleen koeien in de bio-industrie zullen daar last van hebben hé... dat zullen biologische koeien nooooit hebben want die geven niet zoveel melk omdat hun baasje meer van ze houdt >;) .

Misselijk

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:38

hahahahah lol lol lol.

Ja ik denk het ook Chestnut!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:10

Altijd grappig om te zien,zodra mensen geen gelijk krijgen stoppen ze met de discussie

Voelt voor mij hetzelfde als gelijk krijgen >;) Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:25

whaha idd ruitje, helemaal mee eens !

tis of beginnen met vloeken, of de telefoon ophangen of weglopen oid.
onmacht onmacht onmacht.
sja ... dus we gaan er vanuit dat we gelijk krijgen nu dus Lachen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 21:54

wat het vooral was dat we toch nergens meer komen met deze discussie, ik scheer helemaal geen mensen over één kam. Ik zeg dat ik van mensen walg als ze een bioindustrie bedrijf hebben, verder zouden het best vrienden van mij kunnen zijn, alleen die "eigenschap" vind ik vreselijk. Want ik vind de bioindustrie vreselijk.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:05

punkies schreef:
wat het vooral was dat we toch nergens meer komen met deze discussie, ik scheer helemaal geen mensen over één kam. Ik zeg dat ik van mensen walg als ze een bioindustrie bedrijf hebben, verder zouden het best vrienden van mij kunnen zijn, alleen die "eigenschap" vind ik vreselijk. Want ik vind de bioindustrie vreselijk.

Volgens mij kun je geen vrienden zijn met mensen van wie je walgt. Ik tenminste niet... conclusie kun je dan zelf trekken.

Dit gaat trouwens werkelijk nergens meer over. Waarom doen wij eigenlijk nog moeite om iemand met zo'n gigantische plaat voor z'n kop uit te leggen hoe het werkelijk zit?

Slotje?

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:10

Dit is wel lekker goedkoop beste mensen, iemand die niet zelf op een boerderij woont voortdurend onderuit vegen met maar één argument: jij woont er niet en hebt er dus geen verstand van en moet dus eerst vjif jaar zelf boer zijn en dan mag je pas een mening hebben, toedeledokiee.

Maar het zit jullie allemaal wel hoog zo te lezen - blijkbaar raakt punkies toch een gevoelige snaar? Schijnheilig

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:11

Niet dat punkies erg tactvol is by the way....

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:50

Kornelius schreef:
Dit is wel lekker goedkoop beste mensen, iemand die niet zelf op een boerderij woont voortdurend onderuit vegen met maar één argument: jij woont er niet en hebt er dus geen verstand van en moet dus eerst vjif jaar zelf boer zijn en dan mag je pas een mening hebben, toedeledokiee.

Maar het zit jullie allemaal wel hoog zo te lezen - blijkbaar raakt punkies toch een gevoelige snaar? Schijnheilig

Dat zie je verkeerd. Heb je alles wel gelezen? Wij worden uitgemaakt voor van alles en nog wat, er wordt gescholden en gevloekt in dit topic.

Wij hebben geprobeerd om duidelijk te maken hoe het wel is, wat de werkelijkheid is maar volgens een bepaald persoon ben ik nog steeds walgelijk!

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 08:22

tja..iedereen zijn eigen mening heh Tong uitsteken (na dit topic weet ik niet meer precies wat ik er van vind :S )

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:26

ik weet ook niej meer precies wa ik er van vind :S
maar als het nog om het begin gaat: paarden slachten vind ik niet zieliger dan andere dieren slachten.....

Wisten jullie dat ur ook vegetarische kaas is...?¿?
Dus vegetariër's , eten die vegetarische kaas Tong uitsteken (niks banketstaaf mee bedoelt hoor, ben self ook vegetariër Haha!)

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:29

Vinka schreef:
Dat zie je verkeerd. Heb je alles wel gelezen? Wij worden uitgemaakt voor van alles en nog wat, er wordt gescholden en gevloekt in dit topic.
Wij hebben geprobeerd om duidelijk te maken hoe het wel is, wat de werkelijkheid is maar volgens een bepaald persoon ben ik nog steeds walgelijk!

Ik moet idd zeggen dat ik steeds sneller ben gaan lezen. Haha!
Zoals ik pagina's geleden al opmerkte, vind ik ook iets niet goed, maar dat is het hele systeem, dat uitmondt in pakkies melk en lapjes vlees die voor bodemprijzen in de super terecht moeten komen, om de consument tevreden te houden. Om uit dat hele systeem van consumenten, overheid, boeren en europa, de boeren eruit te pikken en zeggen dat die alles fout doen, vind ik niet terecht. Juist de boeren hebben nog de meeste binding met die dieren, in tegenstelling tot alle stadsmensen die nog nooit een koe hebben aangeraakt.

En Vinka jij hebt de leukste avatar van bokt en ik vind je niet walgelijk hoor Ach gut

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:34

K ben het daar ook wel mee eens kornelius.

Gaan we ook nog wedde hoe lang het nog gaat duren voordat er een slotje op komt? Haha! Bloos

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:07

MissDreams schreef:
ik weet ook niej meer precies wa ik er van vind :S
maar als het nog om het begin gaat: paarden slachten vind ik niet zieliger dan andere dieren slachten.....

Wisten jullie dat ur ook vegetarische kaas is...?¿?
Dus vegetariër's , eten die vegetarische kaas Tong uitsteken (niks banketstaafligs mee bedoelt hoor, ben self ook vegetariër Haha!)

Ik wist het eerst dus ook niet dat kaas niet vega was.. Maar nu ik het weet heb ik mijn moeder ingelicht en nu hebben bij vega-kaas in de koelkast liggen Lachen

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:10

lekker zo'n goulashkroket