NickAltena schreef:Hahaha ..ik zal niet al je stukjes appart gaan beantwoorden hoor maar uhhh tjonge jonge...je hebt ze wel uitgezocht.....ook vast een bezoeker van de PN site ???
Nee, al tijden niet meer. Vroeger toen het nog gewoon de homepage van Frans was regelmatig op gekeken, maar toen het forum en de hele handel erbij kwam ben ik afgehaakt. Toevallig vorige week nog even op het forum gekeken, maar daar werd ik niet vrolijk van.
Citaat:Het feit dat je paard er bij het donker worden niet zo vrolijk bij loopt en naar binnen wil kan inderdaad waar wezen ja....ik zou zeggen laat de ogen eens controleren van dit paard....
Ook op de PN site is een schrijfster aanwezig die zo´´n paard heeft....in paniek in het donker ....simpelweg omdat ze niks meer ziet dan...
Uiteraard zeg ik dan niet laat maar lekker buiten staan.....ik schreef het al eerder...ik ben tegen elk geweld van een dier...in wat voor een vorm dan ook ...dus ook geestelijk geweld...en mijn zal je echt niet horen mopperen hoor dat jij dan je paardje naar binnen zet....maar ...
Op zo´n site als PN zal je dan wel gezegd worden....kun je geen grotere stal maken of de wanden er tussen uit zodat je paard wat meer ruimte heeft om in beweging te blijven...dit is noodzakelijk voor zijn/haar voeten....dat weet jij als draverman maar als te goed....
Groeten Nick Altena
Ik ben een dravervrouw
. Al zo'n 22 jaar.Ik rij mijn paard in de winter altijd in het donker, onze drafbaan heeft nl geen verlichting. Ik ben nachtblind en vertrouw dus volkomen op de ogen van mijn paard. Die ziet alles prima en loodst me perfect de baan rond, ook als het bewolkt is of als er geen maan is. Aan haar ogen zal dus niks mankeren.
Dit paard is 18 jaar oud, staat al 17 jaar op ijzers en heeft prima voeten. Is nooit kreupel geweest op 1 peesblessure 14 jaar geleden na, heeft nooit iets aan de voeten gemankeerd en wordt nog 5 dagen per week bereden.
In de zomer staat ze de hele dag op het land, in de winter haal ik haar zo veel mogelijk de box uit. Meerdere uren per dag in ieder geval.
.
. Over generaliseren gesproken... En nogmaals, ik kom niet op de site van PN, kom alleen maar op bokt en af en toe op savvy-nl.
) en als de voeten te snel slijten dan ga ik niet minder trainen, maar sla ik er een ijzer onder.