Beken je allerergste penny aktie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:07

Hijs wel grappig ja! Haha!
gratis een D-merrie..
Dan ben je nog lang opzoek! Tong uitsteken

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:14

Op de basisschool tijdens de pauze had je vlakbij een speelplaatsje; daar had je een crikelvormige ruimte, afgezet met balken, waar ik dan met 3 klasgenootjes deed alsof we paarden waren. Eentje stond dan in het midden "les" te geven.

Uiteraard moesten eerst de "hoeven" uitgekrabt worden (met een takje het profiel van je zolen uitschrapen en maar hopen dat er geen hondepoep in zat...) om vervolgens aan een onzichtbaar halsterhoofdstel meegenomen te worden naar de rijcirkel Haha!

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:22

Tyrza schreef:
Op de basisschool tijdens de pauze had je vlakbij een speelplaatsje; daar had je een crikelvormige ruimte, afgezet met balken, waar ik dan met 3 klasgenootjes deed alsof we paarden waren. Eentje stond dan in het midden "les" te geven.

Uiteraard moesten eerst de "hoeven" uitgekrabt worden (met een takje het profiel van je zolen uitschrapen en maar hopen dat er geen hondepoep in zat...) om vervolgens aan een onzichtbaar halsterhoofdstel meegenomen te worden naar de rijcirkel Haha!

Afbeelding

Dit heb je me nooit verteld...Tong uitsteken

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:28

Bloos

Vanaf nu heb ik mijn diepste geheim openbaar gemaakt...

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:50

Tyrza schreef:

Jaaah!! Dat deden wij ook. En niet alleen op school. Ook op de manege was dit een geliefd spel. Als de kleine binnenbaan vrij was, werd daar altijd paardje gespeeld, kompleet met borstels en longeerzwepen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:36

*LOL* Wij ook! Inderdaad met dat takje! Wij deden datzelfde spelletje ook met fietsen. En dan gingen we ook na de dressuur racen op de crossbaan bij ons in het parkje naast ons huis. Veeel te hard met die fietsen over die bulten heen zodat je door de lucht vloog. Haha!

Maar ook als ik op de fiets naar de manege ging was ik de hele tijd mijn paard (fiets) aan het 'trainen'. Beetje schouderbinnenwaarts enzo. Ik geloof dat ik zelfs tegen hem praatte. Haha!

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:00

Geweldig topic, heb in een scheur gelegen (oh, en ik moet studeren en heb zojuist veel tijd verspilt....)
Ik heb ook zo wel de nodige acties gehad. Een vriendin van mij had haar eigen paard gemaakt van strobalen, dat kon ik natuurlijk ook, dus heb ik mijn eigen paard gemaakt van fruitkistjes (die ouderwetse). En tranen met tuiten gehuild toen mijn vader in het plukseizoen de kistjes nodig had en mijn paard vernield had.....
Ik mocht van mijn ouders niet paardrijden, gelukkig had mijn oudste zus een vriendje wiens zus een paard had. Wat wou ik voor mijn verjaardag: een foto van mijzelf op dat paard (slim meisje, toen al, had tenminste op het paard gereden Haha! ) Mijn eerste reactie toen het uitging met dat vriendje was natuurlijk: Huilen , nu zie ik het paard nooit meer. Dat het ook niet zo leuk was voor mijn zus was ik maar vergeten natuurlijk.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:36

ik longeerde mijn hond met de hondenriem.. Mijn ouders vroegen zich al af waarom ik het zo leuk vond om de hond uit te laten Tong uitsteken Mijn hond kan trouwens ook de verschillende gangen! Zelfs de telgang kan hij!! Moet hem nog leren tolten Bloos

quappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:48

ik huppelde altijd door de straat (dat moesten galopspronger voorstellen) en hinnikte dan, terwijl ik jee stok in mn hand had die als zweep figureerde Tong uitsteken

Ook wist ik altijd de kinderen uit mijn straat over te halen om hun fietsen netjes op een rij in de straat te zetten. ik was de instructice en had toen net 3 borsteltjes, dus gingen we SERIEUS de fietsen roskammen, en de profielen van de banden uitkrabben jaja Haha!
daarna moesten ze rondes rijden op de parkeerplaats en gaf ik ze les(met natuurlijk allemaal een stok in de hand!!!)

hahaahahahahaahah maar heb wel lol gehad Knipoog

quappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:51

OJA!
de kachel! hahahahaah!
kussen erop, met riem aansingelen, van sjalen stijgbeugels maken en lichtrijden maar! hahaahahaha
natuurlijk altijd als ouderslief er niet waren Tong uitsteken want anders brak de pl**ris uit Tong uitsteken

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:14

Ik was altijd zo blij als het weer woensdag was, want dan hadden we paardrijles. We zaten dan met onze cap op in de auto. Iedereen moest namelijk zien dat wij gingen paardrijden. We vonden onszelf erg stoer toen.... Cool

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:15

O ja, op zolder stond mijn paard, Dinges. Oftewel, een matras.....

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:16

IN de penny staan met 2,5 pagina........

quappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:32

maar was je daar niet enorm trots op?(en nu nog een beetje, is natuurlijk wel een mijlpaal in je persoonlijke paardencarriere Knipoog Tong uitsteken) Haha! ik zou t wel geweest zijn hoor Knipoog

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:53

haha echt grappig ik zal ook wel een keer wat vertellen ga nu eerst lekker slapen,en natuurlijk dromen over wilde ontembare hengsten die IK natuurlijk wel kan temmen Schijnheilig

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 00:12

LuvdaTossa schreef:
IN de penny staan met 2,5 pagina........

Een kennisje van mij had ook zoiets leuks. Ze had ooit eens een gedicht opgestuurd naar de penny toen ze 11 jaar oud was over haar pony die ze toen had, dat die pony zo wild was, en dat alleen zij die pony getemd had etc. Echt zo'n geweldig penny-gedicht.
De penny bleek echter een beetje achter te lopen, want 3 jaar later stond dat gedicht er ineens in, en klasgenootjes van haar hadden het gevonden in de penny, ze heeft er nu nog een trauma van Haha!

Ik heb trouwens een paar dagen terug weer een oud filmpje van mezelf op een van mijn eerste wedstrijdjes teruggekeken. Pony liep zo dat ik zijn bles kon bestuderen, ik zat met mijn beentjes net onder het zadel uit (van een C-pony) onwijs te stuiteren..... maar ondertussen een heel stoer gezicht trekken, en op mijn pony zitten of ik de koningin herself was Haha! Geweldig filmpje Haha!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 01:19

Ik bracht vroeger hele zaterdagen op de manege door, alle paarden poetsen en snoepjes geven Bloos

Ik denk dat mijn ouders doorhadden dat dat wel heel erg penny gedrag was, dus kochten ze maar een pony voor me Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:00

De fiets, op school paardje spelen (waar ze trouwens mooie tuigjes voor hadden), had zelfs een echt zadel, wel zonder beugels enzo, maar die had ik gekregen van de manegehouder om op de basisschool een toneelstukje te spelen met onze klas.... Uiteraard werd dat zadel nog lange tijd daarna veelvuldig gebruikt....

Tja, op bepaalde momenten, zoals van de week, toen we te horen kregen dat ons hengstveulen in de opfok buiten bewustzijn raakte en mijn zusje en ik dus á la minute in de auto sprongen om even 3 uur te gaan rijden naar ons mannetje, waar inmiddels de DA al bij was en het probleem al opgelost was, zodat we uiteindelijk niet rechtstreeks naar de opfok gingen (rond 11.30 uur 's avonds) maar naar mijn nichtje die daar een 45 minuten vanaf woont, zodat we de volgende ochtend naar hem konden gaan kijken, dan roept mijn vader wel eens dat hij wilde dat hij ons gewoon een hobbelpaard had gegeven, dat was allemaal wat probleemlozer en gemakkelijker en vooral ook minder stressvol en goedkoper geweest....

no_limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:01

owkeej.. ik ben wel weer heel extreem... Rolleyes
ik reed altijd op n stokpaard rond.... kep zelfs n keer op school n dressuurproef gereden met mn stokpaard Bloos
ik at gras en paardenbrok... Misselijk wat ik overigens nie lekker vond.. mjah de paarden aten t toch ook?!
natuurlijk was mn fiets voorzien van teugels.. waardoor ik altijd onderuit ging met dat ding... Tong uitsteken
ik liep ook ALTIJD in n paardrijbroek... zelfs als k met mn moeder naar de stad ging Bloos hoe dramatisch...

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:40

oke komen er vast een paar:

een stukje gaan fietsen met een halster + touw aan de fiets zodat het net leek alsof ik een paard naast me fiets had (mocht toen nog niet nar buiten met mijn verzorgshets)

elke zaterdag in de ruitershop staan,voor snoepjes elastiekjes 20 verschillende kleuren tape.

allerlei frutsels in de manen maken van duncky en lucky Tong uitsteken

quappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:00

no_limit schreef:
owkeej.. ik ben wel weer heel extreem... Rolleyes
ik reed altijd op n stokpaard rond.... kep zelfs n keer op school n dressuurproef gereden met mn stokpaard Bloos
ik at gras en paardenbrok... Misselijk wat ik overigens nie lekker vond.. mjah de paarden aten t toch ook?!
natuurlijk was mn fiets voorzien van teugels.. waardoor ik altijd onderuit ging met dat ding... Tong uitsteken
ik liep ook ALTIJD in n paardrijbroek... zelfs als k met mn moeder naar de stad ging Bloos hoe dramatisch...

hahahaahahaha dit vind ik echt een geweldig verhaal Tong uitsteken Haha!
you go girl Tong uitsteken

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:04

Haha! Dit is echt een super topic!! Haha!
Ik heb ook wel een paar 'idioote' dingen. Bloos
Wij speelden bv. ook altijd in de pauze's op school paardje, en dan galopperen, met 'zweepjes' (ook wel takjes genaamt Haha! Knipoog ) en springen over boomstammen Schijnheilig !
Wat ik ook wel eens gedaan heb is stallen gaan ontwerpen. En dan tekenen en een zo mooi mogelijke stal maken Bloos .
En natuurlijk op het 'paard-is-fiets' gebeuren. In de houding gaan staan als er een drempel of een stoep aan kwam etc! Best wel idioot eigenlijk... Bloos Schijnheilig

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:44

ik ben nog steeds een pennymeisje geloof ik haha!
heel blij zijn als je een paardje mag poetsen,heel blij zijn als je mee naar stal mag met een vriendin,heel blij zijn als je iets mag doen haha! Gaaaap
vind het echt geweldig om met haar mee te gaan!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:45

vroeger had ik een stokpaardje die kon hinniken en galop geluidjes kon maken... Bloos
ik hield van fjorden dus had ik al zijn manen recht overeind afgeknipt Bloos
dat had ik trouwens ook bij mijn witte barbiepaard gedaan Bloos
dit is best grappig om te zeggen Bloos! Bloos

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:46

Joyce11 schreef:
Haha! Dit is echt een super topic!! Haha!
Ik heb ook wel een paar 'idioote' dingen. Bloos
Wij speelden bv. ook altijd in de pauze's op school paardje, en dan galopperen, met 'zweepjes' (ook wel takjes genaamt Haha! Knipoog ) en springen over boomstammen Schijnheilig !
Wat ik ook wel eens gedaan heb is stallen gaan ontwerpen. En dan tekenen en een zo mooi mogelijke stal maken Bloos .
En natuurlijk op het 'paard-is-fiets' gebeuren. In de houding gaan staan als er een drempel of een stoep aan kwam etc! Best wel idioot eigenlijk... Bloos Schijnheilig

dat deed ik ook!
ben ik zo'n erg pennymeisje geweest Bloos Schijnheilig ?!!