Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ann schreef:Heb je er al eens over nagedacht dat sommige (oudere) mensen ietwat meer ervaring hebben? En in dit geval daarom wat terughoudend/bezorgd zijn bij de combinatie 14-jarig meisje/hengst.
Annechien schreef:die van mij was hengst, maar is op 1jarige(!) leeftijd al geholpen. Besprong mij, de dochter waar hij in stalling staat, de merries, begon te slaan (zelfs naar rijdende en stilstaande auto's), stijgeren als hij zijn zin niet kreeg en te bijten, ik kon er zelfs niet rustig mee wandelen. Ik heb heel wat meppen uitgedeeld, maar op een gegeven moment was de maat vol en is hij geholpen. En nu? Ik heb een schat van een ruin, een sukkel eerder. Af en toe geintjes, maar die leert hij gelijk weer af.
bayaatje schreef:hoi,
ik heb een fries hengstje van inmiddels 1 jaar en half. we hebben 3 hectaren wei waarvan onze hengst op een half hectaar staat . speciaal afgemaakt dat hij de merries nog wel kan zien ,maar dat ze niet aan elkaar kunnen ruiken.
Ukster schreef:als ik zeg dat ik op mijn hengstje vaak zonder zadel en met halster buiten rijdt dan zeggen jullie zeker dat ik zwaar gestoord ben onfie.?¿