Kleinste paardje van de wereld..zielig :-(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:14

stef schreef:
draumpje, er zijn amerikanen die dat gen dragen. Hoe en wat kan je beter aan meavey vragen, die is er meer in thuis dan ik

oké
thanks

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:52

tja het zou best kunnen wezen dat het paardje zielig is...maar daar komen wij toch niet achter door naar een foto te kijken..

Hij is wel misvormd ja...maar ik denk toch niet dat de eigenaren helemaal achterlijk zijn. Het beestje is notabene op tv!
Zou het diertje het slecht hebben waren er vast al 10 actiegroepen die voor zijn vrijheid zouden pleiten. (leer mij amerika kennen!)

nee ik denk niet dat het echt zo zielig is...(ook al ziet het er wel zo uit) het beestje weet niet beter..

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:42

Ik denk dat men heel veel moeite heeft gedaan om een paard zo klein te krijgen. Ik vind dieren misvormingen aandoen gewoon om een record te breken gemeen. Het is zoals koeien (dikbillen). die beesten krijgen drie kalfjes en moeten dan al naar de slacht want zo'n dikbilkalf moet natuurlijk een keizersnede hebben. Ik denk niet dat dit veulen gezond gebouwt is en ook niet dat het gelukkig is...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:46

mijn God.... wat vind ik dit zielig zeg.... het straalt er gewoon vanaf. Hij kijkt gewoon triest.... Verdrietig

Die wordt niet oud denk ik....

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:36

nee idd hij is echt triest.
Dat mensen dit willen zeg, beesten laten mislukken om geld te verdienen en in de media te komen!! denk eens aan die poesjes in china die ze in cola flessen stoppen omdat ze dan de vorm krijgen van de fles.. verschrikkelijk.. dit is echt erg..

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:29

Ik vind het echt superzielig!!! oke.. als die dan nog gewoon lekker met rust gelaten werd.. had die er misschien geen 'last' van ofzo.. maar dat die zo vaak bij de studio moet zijn.. echt te erg gewoon Verdrietig

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:30

horselover21 schreef:
denk eens aan die poesjes in china die ze in cola flessen stoppen omdat ze dan de vorm krijgen van de fles.. verschrikkelijk..

ja, die bonsai kittens toch???

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:00

Niet alleen het kleinste paardje ter wereld maar ook het lelijkste. Knipoog

Dat krijg je als je alleen maar op de maat let en niet op de rest.

Of zou het gewoon een mislukking zijn die door zijn diverse afwijkingen klein gebleven is???
Laatst bijgewerkt door Katja op 24-05-04 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:01

Mariet"]
[quote="horselover21 schreef:
denk eens aan die poesjes in china die ze in cola flessen stoppen omdat ze dan de vorm krijgen van de fles.. verschrikkelijk..

[/quote]

Dat had toch met 1 april te maken?? Schijnheilig

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:11

Katja"]
[quote="Mariet"][quote="horselover21 schreef:

[/quote]

[/quote]
ehh zoiets (is al jaaaaaren oud Knipoog ) en mensen die het voor t eerst zien geloven t ( Bloos ) maar t is gewoon gefotosoept hoor Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:04

compleet kapotgefokt dat paardje!!! zo zielig. Het zou echt verboden moeten zijn vind ik!!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:01

Predator"]
[quote="Katja"][quote="Mariet"]
[quote="horselover21 schreef:

[/quote]

[/quote]
ehh zoiets (is al jaaaaaren oud Knipoog ) en mensen die het voor t eerst zien geloven t ( Bloos ) maar t is gewoon gefotosoept hoor Knipoog
[/quote]

Haha en ik was hierover nog zo boos. Kreeg mail half jr geleden ofzo!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:25

Bayan schreef:
. Ik vind dieren misvormingen aandoen gewoon om een record te breken gemeen.

*zucht*
Dit wordt niet bewust gefokt, dit is een genetische afwijking....
*laatste keer*

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:09

Kheops"]
[quote="horsewisper schreef:
Afbeelding
kijk dat voorbeentje ook

Hmm ja zo geboren denk ik, maar weet je wat ik gister heb meegemaakt ik zag gister in een land een mini-paardje staan en die had z'n beentje schuin naar buiten zodat de hoef zeg maar schuin was en liep op z'n beentje i.p.v hoefje
[/quote]

Bokhoefje, zo hebben wij ook een mini-paardje/mini-shet staan. Dat zie je vaak bij die kleine pony's. Dat groeit vanzelf en je kunt er niks aan doen. Als het te erg wordt is de enigste optie inslapen.

Misschien is het even handig om te bedenken dat paarden vroeger 19 cm waren en naarmate de miljoenen jaren groter zijn geworden en door de mensen tot een stokmaat van 1.85m. of hoger zijn gefokt en dat dus eigenlijk pas zielige paarden zijn. Een Shire bijvoorbeeld is doordat hij zo groot gefokt is véél zwakker dan bijvoorbeeld een Haflinger. Maar daar spreekt niemand over aangezien dat een erkend ras is.

Dit paardje zit idd. niet goed in elkaar. Of hij nou zo fout gefokt is of dat hij gewoon een ongelukje is weet ik niet. Maar goed, banketstaaf voor dat dier.

zonnetje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:38

mmmm, zo gelukkig kijkt het beestje niet.
Net of ie zegt, HELP MIJ!, ik heb er wel mee te doen..

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:50

Wel zielig dat hij alleen maar in de studio zit, maar toch schattig....
Beetje raar gebouwd wel

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:36

Okkie1 schreef:
Misschien is het even handig om te bedenken dat paarden vroeger 19 cm waren en naarmate de miljoenen jaren groter zijn geworden en door de mensen tot een stokmaat van 1.85m. of hoger zijn gefokt en dat dus eigenlijk pas zielige paarden zijn. Een Shire bijvoorbeeld is doordat hij zo groot gefokt is véél zwakker dan bijvoorbeeld een Haflinger. Maar daar spreekt niemand over aangezien dat een erkend ras is.

Ehh....het kleinste paard was de Eohippus en die was ong. 35cm. Die was ook compleet anders gebouwd, meest opvallende natuurlijk de tenen. Dat beest was in feite een compleet andere diersoort die is geevolueerd naar het paard. En dat was ongetwijfeld, omdat het paard betere overlevingskansen had. Wij mensen zijn pas gaan fokken toen het paard op de 1.40-1.50m zat. De Shire is misschien zwakker dan de haflinger, maar echt misvormd is hij niet. Vind hem dus niet echt zielig. En een KWPN-er al helemaal niet.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:12

Klopt, ik heb me vergist in de hoogte van de Eohippus, die was tussen de 25 en 40 cm. Ook klopt het dat die vier tenen had en geevolueerd tot de de Pliohippus, die had een langere hals, waardoor er meer ruimte kwam voor de aanhechting van kauwspieren. In de schedel kwam meer ruimte voor de hersenen omdat de bovenkaak minder gebruikt werd. De tenen waren veranderd in griffelbeentjes, de middelsten hadden zich ontwikkeld tot pijpbeen. Deze had dus al één teen/hoef Afbeelding. Deze had een stokmaat van 1.20m.

Omstreeks de vierde eeuw voor Christus werden stoeterijen opgericht. De paarden waren toen rond de 1.40m. (+/- stokmaat van de Haflinger, vandaar mijn vergelijking Knipoog ).

Een KWPN'er is ook zeker beter en sterker gebouwd dan een Shire (o.a doordat hij niet zo groot gefokt is) en hebben dan ook niet de stokmaat van een Shire. KWPN'ers die echter wél die stokmaat hebben zijn dan ook niet geliefd. De meeste vraag is immers naar KWPN'ers rond de 1.65m. Maar ik heb ook nergens beweerd medelijden te hebben met een KWPN'er (dan zou ik wel erg hypocriet zijn aangezien we bijna alleen KWPN'ers op stal hebben Knipoog ). Maar het is wél een feit dat ook de KWPN'er zwakker is dan een Haflinger, maar tóch geschikt is voor zwaar werk, in tegenstelling tot een Shire op den duur.

Ook heb ik gezegd in mijn post dat ik het banketstaaf voor dat dier vind dat hij óf zo misvormd gefokt is, óf gewoon een foutje is. Maar er zijn genoeg kleine paardjes (onder de stokmaat van de Haflinger) die wél goed gebouwd ed. zijn.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:42

Ah, we zijn het dus eens met elkaar Lachen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:09

jammer dat hij niet goed gebouwd is voor de rest vind ik het echt een mooi dier:j

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:58

ik vind het vreselijk.... echt zielig, die botjes enzow

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:23

het is zo'n teer beestje en dan laten ze hem iets trekken gezond is het in ieder geval niet.. (volgens mij wordt ie wel vertroetelt)
hij ziet er inderdaad ook niet gezond uit (botten, bouw enz.)

hij heeft wel een leuk hoofdje en kleur moet ik eerlijk zeggen... hij is heel mooi verder

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 01:30

Kurby schreef:
Meavey

Boy is geen dwerg! Boos! Dit is door de DA bevestigd. een dwerg kan nl niet zo veel en die zijn de meeste keren hardstikke krom van voren en van achteren, kunnen haast niet eten door een verkeerd bekje. Boy is toevallig zeer klein uitgevallen. Wij hebben verschillende veulens van Boy zn ouders gehad en hij is de kleinste! Dus het maakt niet oud.

Meavey heeft hier zelf ook al antwoord op gegeven, maar IMO is Boy toch ook zeker een dwerg.... Wij hadden hier op stal ook een shetlander staan, zeker niet zo extreem klein als Boy, maar toch een dwerg. Ook een erg dikke buik, erg kleine oortjes, korte beentjes, etc. Hij was 80 cm. hoog, maar is als middenmaat shet gefokt, zijn volle broertje is bijvoorbeeld 95 cm, andere volle broertjes en zusjes ook rond die maat.
Aantal foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas is hij maar 5 jaar oud geworden, hij is uiteindelijk door verstikking gestorven, maar echt gezond is hij nooit geweest....

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:04

Luitjes ik kan jullie echt mededelen dat Boy geen dwerg is gezien wij bij hem dna hebben laten doen.

De test was goed en daaruit is gebleken dat hij geen DWERG is. Trouwens om over de DA terug te komen. Wij hebben hier een hele goede paardenarts zitten die erwel verstand van heeft.
*LOL*

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:28

Ik snap ut nie wat doen ze met die beestjes, waarom zijn ze zo misvormd Verward
Egt zielig vooral met die karretjes er achter. Dat kunnen mensen ze nie aan doen Verdrietig

Marije