De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:33

Zonder cap is in mijn ogen niet zo slim, maar dat moet ieder voor zich weten wat hij of zij doet.

Al zet ik ook wel eens mn vraagtekens bij het dragen van die ooo zo brede bergschoenen, blijf je lekker hangen als je valt, das ook nie echt veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:37

dat gaf ik ook al aan
Maar daar word dan door de cappers overheen gel.lt

natuurlijk is het veiliger altijd een cap te dragen, maar er zijn eer dingen om paardrijden veilig te maken, waarom altijd dan alleen maar die cap?
na topic 10000001 word dat wel eens flauw.
Dus kom op met andere topics over veilighied.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:39

centraal topic over veiligheid?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:39

Ben ik helemaal met je eens RK.
Kijk eerst eens naar jezelf voor je je gaat ergeren aan wat een ander doet.
Misschien vind ik wel dat je erg arrogant bent omdat je vindt dat ik nog verantwoording aan jou af moet leggen over wat ik wel of niet doe.(dat je bedoel ik niet gericht op 1 persoon, is algemeen)
Er zijn zoveel dingen in het leven gevaarlijk en daar ga ik me dan ook maar niet mee bemoeien als iemand zich daar mee bezighoud.
Er zijn wel meer gevaarlijke sporten,wat dacht je van lekker op wintersport?
Als het voor je weggelegd is gebeurd het toch wel.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:51

coydog schreef:
Er zijn wel meer gevaarlijke sporten,wat dacht je van lekker op wintersport?
Als het voor je weggelegd is gebeurd het toch wel.

duiken
bungeejumpen
skeeleren
skateboarden
surfen
mountainbiken
bergbeklimmen
motorrijden
etc etc.....

Gut, als het je tijd is, merk je het vanzelf wel geloof ik...... *LOL*

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:52

gouda schreef:
centraal topic over veiligheid?

Misschien wel een leuk idee ja.... OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:54

idd, goed idee
Want dan komen er misschien dingen naar boven die nieuw voor je zijn, dus daar kun je wat van leren.
dat van de cap weten we zo onderhand wel Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:14

Zolang we dan maar niet in de plaats daarvoor eindeloos welles-nietus krijgen over het al dan niet dragen van handschoenen, zwepen, sporen en weet ik wat nog meer.... Haha!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:14

Dus we gaan nu rijden met cap, body-protector, goed zittende laarzen, veiligheidsbeugels, reflectors, handschoenen (zodat je optimale teugelligging hebt), leer op je rijbroek voor antislip zodat je minder snel valt, mes op zak voor noodsituaties, telefoon met nr. da, anti-slipteugels, goede beugelblokjes, EHBO-kit, ehhh..nog iets vergeten?

Ik heb wel zin in een veiligheidstopic.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:17

zo'n teugelbeveiliging (voor als je de teugels loslaat bij een val) weet niet hoe zoiets heet. Iemand wel eens gebruikt?oh oeps dat is meer veiligheid voor het paard denk ik.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:29

caranthir schreef:
Dus we gaan nu rijden met cap, body-protector, goed zittende laarzen, veiligheidsbeugels, reflectors, handschoenen (zodat je optimale teugelligging hebt), leer op je rijbroek voor antislip zodat je minder snel valt, mes op zak voor noodsituaties, telefoon met nr. da, anti-slipteugels, goede beugelblokjes, EHBO-kit, ehhh..nog iets vergeten?

Ik heb wel zin in een veiligheidstopic.

Ja, megafoon zodat je mede-stalgenoten je kunnen horen als je in de bak ligt te gillen omdat je niet meer op kan staan..... Haha!

Been there, did it... got the t-shirt..... Tong uitsteken

shirleypJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:47

Ik heb een paar van jullie reacties gelezen, en het valt me op dat er veel mensen zijn die het onzin vinden omdat ze toch wel een keertje dood gaan of omdat het niet fijn zit een cap.

Tuurlijk, ga je een keer dood, maar om het nou uit te gaan lokken lijkt me ook een beetje overdreven. Ik denk dat we blij mogen zijn dat er dingen zijn die ons beschermen als er iets gebeurt, en waarom zou je er geen gebruik van maken als je er toch eentje hebt?

En punt B, tegenwoordig wordt er alles aan gedaan om de cap zo comfortabel mogelijk te maken. Het is gewoon een kwestie van niet zo zeuren en dat ding een weekje op je kop zetten tijdens het rijden, dan ben je er zo aan gewend. Bovendien zijn er wel meer oncomfartabele dingen in de wereld die mensen zelfs voor de lol aantrekken zoals een string of een BH, je maakt mij niet wijs dat je er niet aan moest wennen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:48

GPS systeem voor als je verdwaald bent,zendertje zodat we je kunnen vinden als je in het bos ligt te creperen.
Haha!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:52

Ow ja natuurlijk een GPS. En zo birth-controlding, zodat wanneer het paard ligt er meteen een alarm naar de 112-centrale gaat. Misschien in te bouwen in het zadel samen met de GPS. En die moet je zelf ook om natuurlijk in je body-protector, als de protector op de grond ligt --) alarm.
Ik zie er al een hele markt voor.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:26

shirleyp schreef:
Ik heb een paar van jullie reacties gelezen, en het valt me op dat er veel mensen zijn die het onzin vinden omdat ze toch wel een keertje dood gaan of omdat het niet fijn zit een cap.

Tuurlijk, ga je een keer dood, maar om het nou uit te gaan lokken lijkt me ook een beetje overdreven. Ik denk dat we blij mogen zijn dat er dingen zijn die ons beschermen als er iets gebeurt, en waarom zou je er geen gebruik van maken als je er toch eentje hebt?

En punt B, tegenwoordig wordt er alles aan gedaan om de cap zo comfortabel mogelijk te maken. Het is gewoon een kwestie van niet zo zeuren en dat ding een weekje op je kop zetten tijdens het rijden, dan ben je er zo aan gewend. Bovendien zijn er wel meer oncomfartabele dingen in de wereld die mensen zelfs voor de lol aantrekken zoals een string of een BH, je maakt mij niet wijs dat je er niet aan moest wennen.

Ik lok niks uit maar zolang je de keuze heb vind ik dat je daar vrij in mag zijn en dat er niet een hele horde je hoeft te gaan bestempelen als dom.
Het is dom om te denken dat je niks kan gebeuren,met of zonder cap.
Op het moment dat je op een paard stapt kan je eraf vallen,net als wanneer je op een trap stapt of aan het verkeer deel neemt kan er iets misgaan.
Dat is het risico dat je neemt.
Weet je van leven ga je dood.
En sinds ik dat mee heb gemaakt maak ik me daar veel minder druk om.
Als de rest nou ook eens lekker plezier gaat hebben met z'n paardje en iedereen zelf zijn keuzes laat maken loopt er niemand geërgerd rond.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:32

Sorry ik rijd ook door zonder cap waarom is dat een vorm van arogantie...
Als je je paard vertrouwt..
Ik vind die cap hoogst irritant..En als je op je hoofd valt en je cap buigt naar binnen of scheurt kapot en je krijgt een stuk plastic in je schedel ben je verder van huis!
Ik vind dat iedereen zn eigen keuze is ik rijd al jaren zonder cap en als iemand daar problemen mee heeft boeieeeeeeeeeend!
Krijg je hier weer zo'n lekker preek topic...Lekker intresant hou het lekker voor je ofso als iemand zonder cap rijd gaat hem dan niet af zit te zeiken en het een vorm van arogantie noemen..
Sjonge jonge hoe diep kunnen mensen zinken

Zonder cap rijden is geen misdaad hoor!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:47

Dat sommigen zonder cap rijden arrogant vinden, dat vind ik ook nergens op slaan. Maar het is natuurlijk wel veiliger. Je kunt je paard wel vertrouwen zoals jij zegt, maar je kunt nooit garanderen dat ie echt geen gekke dingen doet. En de kans dat bij een val de cap schade aanbrengt is echt veel kleiner. De kans is veel groter dat hij beschermt.
En als je niet van preken houdt moet je het topic gewoon negeren.
(ik rijd trouwens ook zonder cap)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:56

Ik vind het idd eigen keuze. Als ze er een letsel aan over willen houden moeten ze er precies zo mee door gaan. Maar waarom zou JIJ daar mee zitten. Ik rij ook zonder cap. das ook ontvrantwoordelijk, dat weet ik maar ik doe het tocch, daar heb jij toch zeker geen last van. En waarom die kinderen hier geen leuke fotos kunnen maken zonder cap vind ik vrij raar.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:14

Eigen risico...Heel simpel, dus laat iedereen in zijn of haar waarde! Rock-on, dudes!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:18

Ik draag altijd een cap, zelfs als ik op een shetlander ga rijden (ik ben wel consequent dus...Lachen ). Rij ook nooit met schoenen, altijd met laarsen. En zo zijn er meerdere dingen die ik doe of laat voor het verbeteren van mijn en mijn paard zijn veiligheid.

Wat anderen doen is hun pakkie aan. Als zij hun schedel ter barstte willen laten vallen is hun zorg. Hoop wel dat ze er goed over nadenken wie ze daarbij nogmeer benadelen (familie, toeschouwers, je paard bv). Maar, als er dingen gebeuren waardoor mijn eigen of mijn paard zijn veiligheid ingedrang komt, dan zal ik er zeker wat van zeggen.

Ik sta op een stal waar relatief weinig met een cap wordt gereden. Diegene die het wel doen doen het bewust. Er zijn zelfs twee die met een bodyprotector rijden. Het gross rijdt zonder cap en zover ik weet hebben nog niet een ernstig ongeval gehad. Hoop voor hun dat dat zo blijft. Ik ben zelf eens met mijn cap op tegen de bakrand aan gevallen. Zonder cap had ik gegarendeerd mijn gezicht en zijkant hoofd ernstig beschadigd, vandaar dat ik ALTIJD met rij.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:33

runningkawa schreef:
idd, goed idee
Want dan komen er misschien dingen naar boven die nieuw voor je zijn, dus daar kun je wat van leren.
dat van de cap weten we zo onderhand wel Lachen

Ja idd,

Pas was er iemand (sorry weet niet meer wie Verward ) die gaf als tip; dat je beter geen rugzak om kon doen en geen harde of puntige voorwerpen in je jaszak of rugtas, ivm met vallen dat je toch lelijke plekken en/of gekneusde ribben aan over kunt houden, ik rijd zelf niet met rugtas, maar vond het wel een goeie tip. OK dan!

Daar hep ie tenminste wat aan *LOL*

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:36

Ik ben al jaren niet meer gevallen maar toch iedere keer braaf mn capje op. Al is die pony van mij nog zo braaf. Hij kan altijd schrikken.
Als we met een groep van de manege buitenrijden ben ik altijd de enige met een cap op... Scheve mond
Ik vind trouwens echt niet dat die mensen die geen cap hebben egotrippers zijn...Hooguit wat minder zuinig op zichzelf...Als ik zie hoe idioot sommige paarden doen op de weg en er zit iemand op als een zak aardappelen zonder hoofddeksel tsja... Knipoog Is niet mijn probleem, hoop alleen dat het goed blijft gaan Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:47

shirleyp schreef:

dat van dat dood gaan is een soort van "geloofs overtuiging." (weet ff geen ander woord)
dat er bij je geboorte al bepaald is je weg loopt, ook hoe oud je zult worden.
Val je door je goede bescherming niet dood van je paard, krijgt de ziekenauto wel een ongeluk (was laatst toch ook zo met een rescue-heli, dacht dit dan ook meteen)

verder rij ik al bijna een jaar, braaf met een cap op de jonge paarden, maar gewend ben ik dat ding nog steeds niet.

string draag ik dus ook nooit, stomme ondingen
BH vind ik zeker wel comfortabel, die dingen doen echt wel zeer anders met rijden. Met rijden daarom ook een stevige sport BH, die later ingeruild word voor een soepeler model.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:25

dressuurhoedjes en westernhoeden moeten dus eigenlijk ook verboden worden. Als die op tv of evenementen gedragen worden is dat ook eigenlijk geen goed voorbeeld toch? Overal om mij heen niemand rijd met cap best wel raar eigenlijk volgens mij rijd meer dan de helft van de ruiters zonder. Is er eigenlijk wel eens een poll geweest (zal vast wel) of onderzoek en wat kwam daar uit?

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:37

Tegenwoordig mad je met dressuur in alle klassen een cap dragen. Best jammer dat Anky etc. dan niet het goede voorbeeld geeft. Heeft vast wel invloed.