Paard naar de slager....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:55

pearl_tje schreef:
Karakter misschien niet te sturen maar wel het gedrag tegen over mensen

Tot op een bepaalde hoogte wel, maar wat als je paard dus niet onder de indruk is en je toch blijft aanvallen, of gericht blijft slaan. Waar leg je de grens, als je een bezem op m gebroken hebt, twee..... drie??? Dit is duidelijk een paard dat over de grens heen gaat en niet eens maar regelmatig.

Dat is een karakterfout.

enuh, met lieve woordjes kom je er niet met zo een paard

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:55

Realiteit verlies ik niet.. ik vergelijk het een beetje met de mens..

Die hebben ook verschillende karakters, bijv er wordt een kind geboren afkomstig van een vader die crimineel is en de moeder is knetter gek..
Die zet je in een doorsnee gezin met normale opvoeding kan kan er best wel iets van het kind terrecht komen Haha!
( beetje maf voorbeeld maar ja )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:56

maar daartegen zijn er ook kinderen die uit een normaal gezin komen en die TOCH crimineel worden. Het zit soms gewoon in het karakter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:57

Paarden kan je niet met mensen vergelijken. Mensen denken na, paarden reageren instinctief Haha!.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:59

sommige mensen denken ook niet na en reageren ook instinictief hoor....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:59

Laat ik het dan eens vanuit een ander oogpunt bekijken.

Ik ben geen pennymeisje, maar kies wel de paarden uit op karakter. Dat wil niet zeggen dat ze poeslief moeten zijn en nooit wat uitvreten, maar of het bij me past.
Je kiest niet voor de grap voor een enorm moeilijk paard.
Als mij aangeboden zou worden zo'n paard over te nemen om er wat van proberen te maken, wetende dat de eigenaar er zoveel tijd in heeft gestoken met enorm veel risico's dan zou ik dat niet aannemen. Ik ben daar niet de persoon voor plus dat ik het risico op ongelukken die je weet dat die gaan komen niet wil nemen.
Dat wil helemaal niks zeggen. Het betekend alleen dat je enorm sterk in je schoenen moet staan ervoor en ik zelf vind dat je dat beter aan iemand kan overlaten die er echt zijn werk van heeft gemaakt om zulke probleem paarden nog een kans te geven.
Dan blijft natuurlijk nog de vraag, is dat eerlijk tegenover het paard. Er zal dan echt ingegrepen moeten worden en dat is vaak drastisch. Soms te drastisch en een paard moet daar ook doorheen. Lief doen werkt niet, dus zal het zeker op een harde en duidelijke manier moeten gaan en de vraag is, kun je dat een paard aandoen terwijl je ergens weet dat het ook wel eens kan mislukken?

Het is heel fijn dat mensen zich zorgen maken om het paard, maar ik denk dat dit echt een te moeilijke opgaaf is voor iemand die gewoon paarden leuk vind.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:01

Mensen denken na.. dat wil ik ook niet altijd zeggen.. ( maar ja de meesten wel) Haha!

Het instinctief reageren dat komt toch ook ergens vandaan, dat hebben ze en dat krijgen ze mee in de opvoeding..

Een paard wat als veulen super lief is maar toch altijd wordt geslagen op zijn hoofd, die gaat ook opeens instinctief reageren. maar dat leerd het paard zich zelf aan.. dus er zijn twee soorten van instictief reageren .. maar dat doet er niet meer toe

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:02

En als er mensen zsijn, die het zouden kunnen, wat hebben die er aan. Een paard zoals dit zou dan alleen geschikt zijn voor zo iemand en nooit voor een 'gewoon' paardenmens. Hij zou dus voorgoed daar moeten blijven. En wie ziet dat zitten. Dan moet het wel zo'n bijzonder paard zijn.

Het is en blijft een karakterfout dat niet op te lossen is door iemand zoals jij en ik.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:02

pearl_tje schreef:
Realiteit verlies ik niet.. ik vergelijk het een beetje met de mens..

Die hebben ook verschillende karakters, bijv er wordt een kind geboren afkomstig van een vader die crimineel is en de moeder is knetter gek..
Die zet je in een doorsnee gezin met normale opvoeding kan kan er best wel iets van het kind terrecht komen Haha!
( beetje maf voorbeeld maar ja )

Het kind blijkt van grondsalg af aan slecht te zijn en wordt later een seriemoordenaar. Niemand had het verwacht, het heeft toch genoeg liefde en aandacht gehad?

Je kunt mensen niet met paarden vergelijken. De grondslag verander je echter bij geen enkele soort.
Ik word een beetje moe van die eindeloze "het goede ervan inzien" en "nog een kans geven"en "ik zou het wel kunnen" crap.
Denk je niet dat de eigenares ALLES al heeft geprobeerd? Ze behoedt nu onzinnige mensen voor een misschien wel dodelijk ongeluk door het paard op te ruimen.
Een moeilijke, maar zeer verstandige beslissing.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:06

lijkt mij ook niet fijn om een paard te hebben waarbij je continue op je hoede moet zijn voor echt gevaarlijk gedrag. Gezellig is anders om heel de tijd voor je leven te moeten oppassen niets is dan spontaan in de omgang met het paard. Een ander zou ik er ook niet mee durven opzadelen straks word die gene invalide getrapt en krijg je een proces aan je broek. Nee ik blijf erbij juiste keuze van de eigenaresse Ach gut

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:07

Daar gaat het nu al lang niet meer om de keuze is gemaakt en die respecteer ik ook echt wel..

Het is nu geoon effe een discussie geworden, had het voorkomen kunnen worden ja of nee

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:08

pearl_tje schreef:
had het voorkomen kunnen worden ja of nee

Ik denk van niet.

Maar ieders mening daarover heeft met zijn eigen levensinstelling te maken...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:10

denk ook dat je het zelf meegemaakt moet hebben om met zekerheid een oordeel te kunnen vellen. Petje af voor de eigenaresse dat ze het paard zo lang een kans heeft gegeven.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:11

Klopt, maar de meeste paarden over het algemeen kunnen na een tijdje best goed met de eigenaar over weg misschien niet met anderen maar wel met de eigenaar..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:16

Even een quote van de TS

Citaat:
Ze heeft het inderdaad 4 jaar lang geprobeerd, hoewel haar al vaker verteld is dat beest weg te brengen.
De merrie is overigens helemaal nagekeken, problemen met de hormonen zijn uitgesloten, pijn waar dan ook is uitgesloten, en het lijkt me sterk dat zo'n beest al met een tumor wordt geboren. Als veulen was ze al onhandelbaar, je moest ogen in de achterhoofd hebben, anders hing sprong ze in je nek.
Bij dit paard was het ook nog het probleem dat ze verder onwijs koel in de kop was, nergens van onder de indruk.

Het is overigens echt een bloedmooi paard, uit een hele mooie lijn, misschien cru gezegd, maar als ze dat niet was geweest, weet ik zeker dat ze al een stuk eerder in de frikandellen had gezeten....

Na 4 jaar nog weinig verbetering dus

Citaat:
Echt een onwijze rotbok, waar wonder boven wonder nog geen ernstige ongelukken mee gebeurd waren.... Ze trapte als veulen al gericht naar mensen.
Opvoeden en inrijden is dan ook erg moeizaam gegaan. De laatste tijd ging het voor haar doen erg goed, haar acceptatie-niveau ging steeds meer omhoog, maar toch af en toe nog linke soep.

Dit alles bij elkaar zegt toch wel genoeg??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:18

Ik zou zo een paard niet moeten............ brrrrr

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:29

Sommige paarden zijn van aard niet zo, maar worden zo door een tumor in hun hoofd of iets van die strekking. Dat kan natuurlijk ook.

Lijkt me hoe dan ook vreselijk...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:22

Allereerst: de eigenaresse maakt zeker weten de juiste beslissing, dit paard is gewoon levensgevaarlijk. Veel 'gekke' paarden zijn geneigd de eigenaar te ontzien, maar dat is hier absoluut niet het geval... Afmaken, voor ieders veiligheid (ook die van het paard).

Hoe gaat het nu met de eigenaresse?

Ik vraag me af of de mensen die aanbieden het paard nog een kans te geven zich realiseren wat TS in het eerste bericht schrijft. Het paard gaat naar de slacht, eigenaresse wilt zeker weten dat ze dood is. Als ik in haar schoenen zou staan zou ik zo'n paard absoluut niet uit handen te geven... 'als het niet gaat is ze snel genoeg afgemaakt'. Ze is echter ook snel genoeg de handel ingeduwt... Vooral met die papieren erbij! Je kunt daar toch gewoonweg geen rust bij vinden, weten dat dat paard wellicht nog leeft en iemand de dood injaagt...

Ik kan me ook niet voorstellen dat de eigenaresse de grote boeman is, ik heb het idee dat genoeg mensen zich er gedurende die 4 jaar mee bemoeid hebben... Om Kelvin even als voorbeeldje te nemen... Op zich een heel lief paard, maar die kan van het ene op het andere moment totaal in paniek raken, om niets eigenlijk. Dat is echt niet iets dat in zijn opvoeding oid terug te vinden is...

Wilde nog wat zeggen, maar ik ben het kwijt...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:56

pearl_tje schreef:
Het is nu geoon effe een discussie geworden, had het voorkomen kunnen worden ja of nee

Had had had....

als je alles van te voren wist, kon je met een dubbeltje de wereld rond. Maar ja, je weet niet alles van te voren.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:07

Das waar maar je weet wel dat een veulen niet hoord te trappen die van ons heeft het een maal gedaan en niet meer weer

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 10:17

pearl_tje schreef:
Das waar maar je weet wel dat een veulen niet hoord te trappen die van ons heeft het een maal gedaan en niet meer weer

Denk je nou echt dat ze daarvoor toen niet is gestraft?
Sommige mensen hier denken geloof ik dat het paard nooit goed is aangepakt door de eigenaresse zelf, dat is vanuit mijn ervaring echt niet het geval. Wat ook niet wil zeggen dat het paard altijd alleen maar op haar donder heeft gekregen.
Verschillende mensen hebben het geprobeerd, ze is bij profs geweest, en als die al bellen of ze het paard zsm weer op wil halen..... De eigenaresse kon er meer mee dan iemand anders kon, en ze was naar de eigenaresse toe veel braver dan naar iemand anders.
Overigens wordt het paard vandaag weggebracht.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:30

Supertje schreef:
[
Overigens wordt het paard vandaag weggebracht.
[/quote]

Pfoeh, het zal een zware dag zijn voor de eigenaresse. Wens haar maar sterkte van mij. en zeg maar dat ze een paard moet kopen dat een stuk aardiger doet tegen haar. Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 10:35

Ze heeft gelukkig nog een ander paard staan, een hele normale, lieve merrie Lachen

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:52

Ja wens de eigenaresse ook maar veel sterkte van mij.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:16

Ik vind het wel weer bijzonder hier op bokt.
Neemt er iemand een verstandige beslissing over een paard dat haar geprobeerd heeft dood te slaan, en zijn er nog mensen die het beter willen weten en het paardje wel even zullen redden......*zucht*
Naar mijn smaak blijven dat allemaal penny's.