Yessy schreef:weideknol klinkt wel erg uhm...alsof ze te goed voor je zijn...terwijl ze het toch vaak betere paarden zijn dan die op de gemiddelde manege...
Wat is daar mis mee? tis een knol, staat op de wei.... Die van mij zijn voornamelijk stalknollen op het moment.... Tja, ik zou me misschien arrogant kunnen gedragen en spreken over mijn dure, kostbare paarden, die van alles en nog wat zouden kunnen bereiken en gewoon supergoeie fokmerrie's zijn daarnaast, maar ja.... eens een boer, altijd een boer toch? gewoon knollen als ik daar zin in heb... 't zijn mijn paardjes en al noem ik ze frikandellen, wat maakt dat nou uit? En wat die weideknol betreft... tja je zou ook gewoon kunnen lezen: paarden en pony's en veulens soms ook die voornamelijk op een weilandje in de buurt hier staan..... Ik noem vaak paarden/pony's en veulens vaak knollen.... niet slecht bedoeld ofzo, maar gewoon gemakkelijk... komt door mijn opvoeding denk ik....
Mensjes trek het je niet zo aan.... vrolijk op! wees onbevreesd en begint te leven!