Weide seizoen komt er weer aan; pennymeisjes...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:04

zo heb net ff (veel van de) verhalen gelezen.
maar ik snap het gewoon niet. je gaat toch niet zomaar op iemand anders zn paard zitten?? ik kan daar echt niet bij hoor! en ook dat ze zomaar de spullen uit een schuurtje enzo halen Verward
t zal wel aan mij liggen! ik ha t ten eerste nooit gedurft, maar ook nooit gedaan omdat ik weet (en toen ook al wist) dat het IEMAND ANDERS zn paard is en je er dus niet zomaar op mag gaan zitten enzo! Stoom uit je oren

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 16:24

Ja dat hoorde ook bij mijn standaard opvoeding.... Scheve mond

Ik ben bovendien te verlegen om zoiets te doen... Scheve mond Maar ik kan er ook niet bij, die volwassenen zouden ook beter moeen weten

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:30

Ik vind het vreselijk als er een vreemd persoontje zonder te vragen aan mijn paard zit! Daarom blijf ik ook van iemands anders zijn paarden af, alleen met toestemmen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:42

jah inderdaad. als je een paard ziet waarvan je denkt nou die zou ik wel eens willen verzorgen ofzo, vraag het dan gewoon! En tja je zal wel veel nee te horen krijgen, maar wat zou jij doen in de plaats?
hmmm vind het echt maar raar hoor!

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:52

Ik heb het nog nooit in mn hoofd gehaald om de wei in te gaan. Kzou niet durven!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:09

Mijn ouders zeiden altijd dat ik maar op de manege moest vragen of naar de kinderboerderij moest gaan.... Heb ook nooit de behoefte gehad om zo'n weideknol te verzorgen.... Had alles op de manege, alle pony's voor de lessen mocht je borstelen... Heb wel eens helemaal kwijlend op een boerderij gestaan en gesmeekt aan mijn ouders of ik dat veulen mocht kopen.... Was toen al wat ouder hoor.... Ik droom er nog soms over, schitterend was ze... Ik hou niet zo van bonte paardjes, maar die was toch wel zo super! Ik ben haar toen wel op gaan zoeken in de stal en bij de wei, maar wel met mijn vader die in gebrekkig duits had gevraagd of het mocht...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 11:53

Weideknol?>;) Vind ik een beetje vage benaming, maarja whatever... Lachen

Ik moest van m'n ouders zelfs een keer gaan vragen of ik Frida en haar veulen mocht verzorgen, zodat ik alvast kon kijken of ze lief waren enzo.. Lachen Ik durfde alleen niet.... Tong uitsteken

Later hebben we Leo, het veulen dus wel gekocht Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:33

weideknol klinkt wel erg uhm...alsof ze te goed voor je zijn...terwijl ze het toch vaak betere paarden zijn dan die op de gemiddelde manege...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 17:19

Dat dacht ik eigenlijk ook...... Ik voelde me al aangesproken met m'n bolle haf op het land..... Scheve mond

Maarja...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:46

ja ik voelde me ook al helemaal aangesproken nu Dolly de hele dag op het land staat, voor het geld dat ik krijg als ik haar verkoop kan ik minstens 8 manegepaarden kopen...

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:27

Hahaha, die pennymeisjes, ik wordt er gek van .

Donderdag stonden twee meisje met Anton te praten en aaien en ik liep er toevallig lang met het hondje van de buuf die ik aan het uitlaten was.
Wil dat ene meisje weg, zegt die andere: 'ik kan hem toch niet alleen laten, ik blijf nog ff bij hem.' Ik was eerst van plan om gewoon voorbij te lopen maar nou bleef ik toch ff staan >;) .
Dus ik dacht: wat is er dan? en ik kruip ff onder het draad door om te kijken of hij iets had ofzo. En die meisjes kijken me aan Nerd ,tjuus ik schrok er van.
Maar goed ik zeg: goh, dit is mijn pony is er wat mis? Zegt dat ene meisje tegen de andere: 'kom nou maar mee hij wordt wel goed verzorgd' *LOL* En toen reden ze weg OK dan! .

Ze waren bang dat Anton verwaarloosd werd Clown hahaha. Dat vond ik heel grappig

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 20:09

Whaha Haha! Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:31

haha lol Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:03

Haha, wij hadden laatst ook weer zoiets.
Twee meiden bij ons op stal hadden les op de club, dus we moesten langs het bruggetje, het bruggetje waar we altijd overheen gaan als we naar het meertje op rit gaan, dus dat ene paard gaat daar met geen mogelijkheid langs, als hij doorheeft dat ze niet naar dat meertje gaan.
Precies aan de overkant van dat bruggetje zit een manege...dus dat paard begint te steigeren, en die meiden zijn dat inmiddels gewend, dat paard krijgt en schop en een schreeuw, hup gelijk afgelopen. Maar wat doetie; hij loopt achteruit het pad van die manege op, dus zij geeft hem nog een schop, begint hij te steigeren, dus een klap op zijn kop. En uiteindelijk ging hij er bijna langs.
Zegt een zo'n meisje van die groep(inmiddels hadden al heel wat meisjes zich op het pad verzamelt); "mischien moet je je handen iets naar voren doen en rustig tegen hem praten, mischien dattie er dan wel langs gaat."
Op zich een hele zinnige uitspraak, vooral omdat dat dat paard dan weer net zo hard naar huis gaat.( is al vaker gebeurt Bloos ).Dus wij proberen haar dat heel rustig uit te leggen maar nee hoor, zij had gelijk! Maar het grappige was, dat dat meisje nog aan die hele groep ging uitleggen waarom dat zo was( wat zij zei) enz. en waarom ze gelijk had en wij niet. Nagelbijten / Gniffelen Kom op zeg, die meiden zijn al in de 20 en dan wil ene meisje van ong. 11 jaar hun gaan zeggen wat ze moeten doen. Nagelbijten / Gniffelen Haha het was wel heel grappig ja, hoe overtuigend ze was. *LOL*

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:15

Yessy schreef:
weideknol klinkt wel erg uhm...alsof ze te goed voor je zijn...terwijl ze het toch vaak betere paarden zijn dan die op de gemiddelde manege...

Wat is daar mis mee? tis een knol, staat op de wei.... Die van mij zijn voornamelijk stalknollen op het moment.... Tja, ik zou me misschien arrogant kunnen gedragen en spreken over mijn dure, kostbare paarden, die van alles en nog wat zouden kunnen bereiken en gewoon supergoeie fokmerrie's zijn daarnaast, maar ja.... eens een boer, altijd een boer toch? gewoon knollen als ik daar zin in heb... 't zijn mijn paardjes en al noem ik ze frikandellen, wat maakt dat nou uit? En wat die weideknol betreft... tja je zou ook gewoon kunnen lezen: paarden en pony's en veulens soms ook die voornamelijk op een weilandje in de buurt hier staan..... Ik noem vaak paarden/pony's en veulens vaak knollen.... niet slecht bedoeld ofzo, maar gewoon gemakkelijk... komt door mijn opvoeding denk ik....

Mensjes trek het je niet zo aan.... vrolijk op! wees onbevreesd en begint te leven!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:48

Maakt ook verder niet uit hoe jij ze noemt, ik noem mijn paard als ze niet luistert ook weleens k*tknol, maar ik zeg gewoon hoe het op mij overkomt Lachen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 17:01

ik kende het begrip "pennymeisje" helemaal niet, maar heb nu wel door wat ermee bedoeld wordt. Wat een verhalen, kan me gewoon niet voorstellen dat je het in je hoofd haalt om een wei in te lopen en andermans paard te zitten klooien en zelf rijden! Krijgen die kinderen geen opvoeding thuis: iets wat niet van jou is, daar blijf je vanaf? En zeker met levende wezens. En dan nog een grote mond hebben en doen alsof ze het beter weten? Ik zou volgens mij helemaal door het lint gaan als ik zou zien dat iemand aan mn paard zat!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:05

vandaag weer een " pennymeisje to the rescue" moment gehad...
Deze keer was ikzelf " to the rescue" op een normaal gesproken penny-manier..maar nu dus niet.

Bij mij in de buurt zit een vent met 8 shetlanders die er helemaal niks voor doet...niet enten, niet bekappen, niet ontwormen...
(hoe weet ik dat?? het waren heeel vroeger mijn verzorgpony's Haha! )
Iedere keer als ik daar langs rij met kimberley erger ik me weer aan die hoeven..
En laat ik nou net een cursus hoefbekappen op school hebben gehad...
Dus heb mijn allergoeiste zelf maar eens laten zien en voor noppes die pony's bekapt...
(heb bekap ervaring...voor jullie allemaal denken dat ik op deze pony's oefen..)

maar ik moet nog wel een paar keer heen..sommigen waren echt heel erg...kon i.v.m de stand van de benen niet in 1x

de mensen waren dit keer wel dankbaar en de pony's weer blij...das beloning genoeg toch?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:21

Citaat:
Ik weet nog toen ik die leeftijd had dat ik het nooit heb geriskeerd om in een vreemde wei te gaan, ik ging altijd hoogstens het paard aaien als hij dicht genoeg bij de draad stond en hem een handje gras geven ofzo Bloos

Precies, doe / deed ik ook. In mijn dorpje liepen er leuke 2 shetties rond, als ik toevallig langs fiets stop ik altijd even om hen een aaitje te geven. Maar helaas is de eigenaar verhuisd en de shetlandertjes zijn dus met hen meegegaan. En als ik toch ergens een ponytje/ paardje zie lopen stop ik tog altijd even om hen een aaitje te geven.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:00

Maar ik heb nu alle verhalen gelezen en als ik zelf een eigen paard had of een verzorgpony's die aan de weg staan en allemaal domme pennymeisjes die denken dat alles mag, bij de paardje dingen te doen had ik ze allang een vette rotschop gegeven ( wat dus niet kan en ik dus anders moet aan pakken maar de eerste instatie is dus een vette rotschop geven! mogen ze meteen naar politie gaan voor kinder aan kindermishandeling Tong uitsteken)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:21

pennymeisje --> klein, lief, heeft nergens verstand van..
zo beschrijven een vriendin van me en ik de penymeisjes die in dit topic voorkomen.
ikzelf heb het nooit geflikt om zomaar op een onbekend paard te gaan zitten of ook maar een wei van een ander in te lopen.
nu heb ik er gelukkig ook geen last van.. paardje staat naast een drukke weg en ik ben er bijna elke dag.. ze worden redelijk goed in de gaten gehouden.
ik moet er niet achter komen, het gaat net lekker met klas, als ze maar niet verpest wordt.
wel is ze een aandachtsorgel.. knuffelen doet ze het liefst en kleine meisjes willen dat meestal wel, is ze achter.
ik hoop voor iedereen dat dit toch een betere zomer wordt aangezien de discussie over normen en waarden

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 11:21

Misschien gaat Leo niet eens op het land Scheve mond
M'n Opa wil haar liever niet los hebben ( >;) ) vanwege de schapen van een schapenboer die daar soms lopen, zieke afdankertjes die hij liever niet bij z'n eigen kudde zet >;) Smerige beesten

Dus misschien kan m'n meissie niet eens lekker grazen Verdrietig Nouja... meteen geen last van opdringerige Penny's natuurlijk... Scheve mond

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:30

nou lekker is dat!
kan je niet proberen iets anders te regelen...ze moet toch naar buiten...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:22

mijn paard is psychiater geworden, ik was vanmiddag aan het wandelen met d'r, komt er een meisje wat regelmatig op stal komt, vanwege een eenjarige wat van d'r moeder is/verzorgd. Komt ze naar mij en Dees toegewandeld. Begint ze eerst uitgebreid te knuffelen en te aaien. Daarna vertelt ze dat altijd zit te praten met Dees en nog een paard en dat ze helpen met probleempjes. Want ze luisteren altijd zo goeden helpen met de oplossing. *LOL*
Soms kunnen pennymeisjes ook lief zijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 18:58

Dat is waar

SOMS Tong uitsteken