Paardenreading

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:30

Jaren geleden een fotoreading (via Bokt :P ) gedaan, gewoon voor de lol. Terwijl ze me telefonisch haar bevindingen vertelde was ik onderweg naar stal. Ze vertelde me dat op de rug van mijn paard een hele warme plek zat, dat hij daar pijn had. Wat ik heel gek vond want de dag ervoor had hij niks dus ik dacht ja zal wel bye bye.
Kom ik op stal aan, had ie een dikke vette drukplek precies op de locatie die ze had omschreven!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:38

@FH
Ja waarom zouden ze?
wat je ook zegt word toch gedraaid als niet waar zijnde.

Wat jij zei over de reading van mijn sjimpie ook.
Ja op wedstijd, iedereen heeft gezien...ja vast vele, maar niet die man. Niet de stalhouder, dus het was hen totaal niet bekend.
Dus je slaat dan zo enorm de plank mis en zegt dan ook niet..hmmm, ik zou het misschien ook wel eens mis kunnen hebben.
Ik begrijp het niet, maar dat kan ook geen toeval meer zijn.
Nee je blijft draaien om jou gelijk te halen.
Dat mag, zeker, maar je moet niet verwachten dat mensen dan gaan zeggen, joh laat ik daar eens moeite, tijd en energie stoppen in die FH.

Dus ook als een reader bij jou dingen zal zeggen die 100% waar zijn geef je er wel een draai aan dat het toch verzonnen is.
Vertel mij eens wie zich voor zoiets gaat lenen?
Ik ken ze niet... en zo wel, dan zeg ik dat is een kwakzalver. Want iemand die echt goed is in wat die doet, heeft bokt niet nodig om een klantenkring te hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 17:22

ikke schreef:
Gini schreef:
Er zijn een aantal redenen voor mijn sceptisme. De top drie:

1. Een persoon met een zesde zintuig of de mogelijkheid om gedachten te kunnen lezen, blijft toch niet lang onder de radar? Die zou zo goed kunnen inspelen op zijn omgeving en kunnen manipuleren dat die toch al snel succesvol is in alles wat die doet? Een beetje zoals de film What women want, al snap ik dat dat fictie is. Maar het zou je toch enorm voor de wind gaan als je de gedachten kan lezen van je baas of je collega's of de persoon op wie je een oogje hebt.

2. Als iemand echt gedachten kan lezen, zou dat psychologische hulp naar een hoger niveau tillen. Waarom worden deze mensen niet massaal ingezet in de psychiatrie, rehabs, jeugdinstellingen, gevangenissen,... hoeveel zelfmoorden, moorden, criminele feiten zouden er niet opgelost of voorkomen kunnen worden? Als ik gedachten kon lezen zou ik continu slechte mensen opsporen.

3. De verhalen die verteld worden, helpen op het einde van de rit de mens. Het paard gaat op de poetsplaats (ook al heeft die net aangegeven daar mishandeld te zijn), het is eigenlijk altijd het paard dat plooit naar wat wij willen. Waarom is het paard nooit eens onbeleefd? Je hoort nooit van iemand die betaald heeft voor een reader dat die zei dat het paard absoluut ongelukkig was, het rijden niet leuk vindt, heimwee heeft naar de vorige eigenaar en iedere kans grijpt om zijn huidige eigenaar te slaan.

Dit zegt met name iets over degene die het schrijft.

Vertel?

germie

Re: Paardenreading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 17:52

Ik denk dat er echt wel mensen zijn met bepaalde gaves. Maar die worden vaak niet beroemd omdat er altijd mensen zijn die beweren dat het onzin is. Ik had een collega die kon strijken. Er waren mensen die echt van de klachten afkwamen. Dus dat is wel bijzonder vind ik.

Wel vind ik dat er veel paarden een trauma lijken te hebben als je afgaat op wat readers vertellen. Maar aan de andere kant, is het ook niet zo dat de mensen die iets vermoeden bij hun paard sneller naar een reader lopen dan iemand die gewoon leuk met het dier rijdt en niets bijzonders opmerkt? Als er niets bijzonders over een dier te vertellen valt, waarom zou je dan naar een reader gaan?

Ik weet ook zeker dat er 'readers' zijn die inderdaad niets bijzonders kunnen, nou ja, ze kunnen bijzonder goed mensen lezen. En dat is an sich ook een gave. Maar ergens denk ik wel dat er dingen zijn tussen hemel en aarde die niet te verklaren zijn.

Maar goed, zelfs bij de Biostabil waren er mensen die toch echt er baat bij hadden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 18:31

Ik geloof dat er zeker meer is tussen hemel en aarde.
Maar, ik geloof niet alles en iedereen en dat hoeft ook niet. En ik voel ook niet de drang om anderen te overtuigen wat ik wel en niet geloof. Leven en laten leven hè ;)

Toevallig heb ik afgelopen zaterdag een fotoshoot gedaan voor iemand die met z’n betaalde baan opgezegd heeft omdat hij zoveel klanten heeft wat betreft readingen, magnetiseren van dieren en mensen en nog wat gerelateerde zaken. Hij zegt “wat ik doe, probeer ik zelf maar niet te begrijpen en probeer ik ook maar niet aan anderen uit te leggen “. Hij wil zijn website veranderen, vandaar de shoot, maar ook zonder de website, heeft hij voldoende klanten. En ook terugkerende klanten.

Hij doet trouwens ook fotoreadingen en fotobehandelingen.
Ik heb eerder voor hem gefotografeerd, ook binnen een groep paarden. De paarden gingen vanuit zichzelf echt netjes in de rij staan en gaven elkaar een duwtje als de volgende aan de beurt was.
Hij heeft me ook wel eens op afstand van enorme schouderpijn afgeholpen. Kan dat natuurlijk niet bewijzen, maar dat hoeft ook niet. Ben blij dat ik van de pijn af was :D

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 19:58

Ik heb een vraag voor Zilfstar, oprecht bedoeld: je doet ook readings met gestorven paarden; waar zijn die nu, is hun geest nog steeds bij ons, of hebben ze één of andere overgang gemaakt? Ik kan er mij zo weinig bij voorstellen, vandaar mijn vraag.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 01:02

Madiba schreef:
Ik heb een vraag voor Zilfstar, oprecht bedoeld: je doet ook readings met gestorven paarden; waar zijn die nu, is hun geest nog steeds bij ons, of hebben ze één of andere overgang gemaakt? Ik kan er mij zo weinig bij voorstellen, vandaar mijn vraag.

Het kan allebei. Even kort gezegd: als je sterft komt de ziel los van het lichaam. Die ziel, je kunt het zien als energie, kan dan overgaan naar “ de andere kant” (wat sommige hemel noemen, of de zielenwereld etc). Dan is er dus een overgang naar die andere kant, maar kan er vaak nog wel contact worden gelegd. Soms staat iets die overgang in de weg: het paard (of mens etc) is bijv heel snel overleden door een ongeluk of de ziel heeft nog onafgemaakte zaken waar het niet van los komt. Die zielen zijn dan dus “bij ons” en die mag/kan ik dan helpen. Door bijv die laatste boodschap over te brengen of wat er nodig is. Daarbij word ik ook vanuit de andere kant geholpen door mijn “gidsen”. dat zijn zielen die al aan de ander kant zijn en als taak op zich hebben genomen om deze zielen te helpen de overgang te maken.

Jane808

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:50

Interessant topic. Ik volg graag mee.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:20

Ik ben bezig (maar ik kom er te weinig aan toe) voor een cursus daarvoor... Maar ik heb het vooral met mijn eigen dieren dat ik (doordat ik ze ken) snap wat ze bedoelen etc. En ik ben wel heel benieuwd. Zij kan ook dingen vertellen "uit het niets".

Maar ik vind de dingen met een gesprek vooraf.... Tjah... Ik weet niet... Maar dat komt dus ook omdat ik bijna dezelde reading uit co pilot haalde dan dat iemand had gekregen over zijn paard ;) Je hebt er overal mensen bij zitten die gewoon denken "dit is makkelijk verdienen en dit willen ze graag horen"...

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 17:21

Liannetje86 schreef:
Ik ben bezig (maar ik kom er te weinig aan toe) voor een cursus daarvoor... Maar ik heb het vooral met mijn eigen dieren dat ik (doordat ik ze ken) snap wat ze bedoelen etc. En ik ben wel heel benieuwd. Zij kan ook dingen vertellen "uit het niets".

Maar ik vind de dingen met een gesprek vooraf.... Tjah... Ik weet niet... Maar dat komt dus ook omdat ik bijna dezelde reading uit co pilot haalde dan dat iemand had gekregen over zijn paard ;) Je hebt er overal mensen bij zitten die gewoon denken "dit is makkelijk verdienen en dit willen ze graag horen"...

Zijn er dan cursussen voor paardenreading? Ik dacht dat het meer een soort 'gave' was?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 17:28

Ik heb er ook wel eens cursussen voor langs zien komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 18:13

Simone Ottervangers geeft er cursussen in, de eerste cursus is maar een paar tientjes. Dan heb je in principe meer dan genoeg basis.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 18:31

Kidde schreef:
Liannetje86 schreef:

Zijn er dan cursussen voor paardenreading? Ik dacht dat het meer een soort 'gave' was?

Ja en nee. Tot op zekere hoogte kun je het gewoon leren hoe je een paard moet lezen.

Daarnaast hebben bijna alle mensen wel een vorm van "extra zintuig" maar hoe goed dat ontwikkeld is verschilt heel sterk van mens tot mens. Oefening helpt maar daar zitten grenzen aan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 18:38

Ik kan mijn eigen paard prima "readen", bij aankomst zie ik direct in wat voor stemming hij is, maar dat is gewoon paardenkennis denk ik? Van andere paarden is de lichaamstaal ook goed te lezen, maar niet of ze het werk wel of niet leuk vinden als ik ze zo buiten zie staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 20:48

DuoPenotti schreef:
1 en 2
Omdat mensen helemaal niet in de schijnwerpers willen staan?
Juist door de sceptici...

Omdat ons universum werkt voor het hoogste goed.
En je gave inzetten voor eigen gewin op die manier geen hoogste goed is.
En het op die manier zeker niet gaat brengen wat je dan wilt.

Schijnwerpers is ook niet echt wat ik bedoel, maar eerder dat meer dingen toch eerder op de plek zouden vallen en je op die manier 'succesvol' bent. Op het werk bv. als je gedachten kan lezen van collega's, klanten etc. is dat toch zeker iets wat in je voordeel kan werken?

Nu, ik wil inderdaad nog wel begrijpen dat niet iedereen nood heeft aan het zichzelf bewijzen of het voor eigen gewin gebruiken. Daar kan ik echt wel inkomen.

Maar dan kom ik met mijn punt 2 en dat is toch juist eerder ten dienste staan van de maatschappij. Hoe vaak wordt wel niet bij iemand met een depressie gezegd: kon ik maar in zijn hoofd kijken. Als je dat dan effectief kan, is dat toch het allermooiste wat je kan doen? Of als je liever met dieren werkt, speur vermiste dieren op. Hoeveel honden staan er wel niet op facebookpagina's. Kan een medium niet via die foto's informatie doorkrijgen?

Nu, je moet niet antwoorden. Ik snap dat sceptisme vermoeiend is. Maar ik wilde met mijn opsomming aangeven dat ik niet kritiek geef om lekker ongegrond kritiek te spuien, maar dat mijn mening ook slechts het resultaat is van doordenken, vragen stellen, eigen idee errond vormen, argumentatie.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:20

Ik heb geen zin hier diep op in te gaan, want het is inderdaad vermoeiend dat, omdat dit ongrijpbaar en raar is in deze maatschappij, we als mediums/paragnosten ons altijd maar weer moeten bewijzen. Maar ik heb dus inderdaad mensen m depressie kunnen helpen. Alleen niet iedereen staat voor deze zaken open, kijk maar in dit topic alleen al.

Daarbij vergelijk ik t met een bord eten: je hebt namelijk allemaal (OOK de paarden!) je vrije wil. Ik kan eten voor jou neerzetten maar het is aan jou of je A het wilt eten, B hoe je het vervolgens ‘verteert’ en C welke ‘voedingsstoffen ‘ je eruit haalt en deze D wel of niet gebruikt. Readen is GEEN magisch truucje waarmee je alles in 15 minuten oplost…

(Maar dit zal door sceptici weer tegen mij gebruikt worden door de woorden te verdraaien of ‘zie je wel zo dek je jezelf in dat t niet werkt’. … psychotherapie werkt ook alleen als de mens trauma kan loslaten en de ‘voeding’ tot zich neemt… medicijnen moeten ook geaccepteerd worden door t lichaam… of gelooft men als sceptici daar ook niet in?)

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:31

Het is gewoon heel mooi als je zo begaafd bent in die communicatie. Maar het is ook wel inspannend natuurlijk omdat er ook altijd een mens bij is betrokken die iets wel of niet kan aanhoren. Dus of iemand iets kan of wil met wat hij/zij hoort van zijn dier is dan de volgende stap.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:43

Ik heb het ook een paar keer laten doen en zeker met Symone Ottevanger goede ervaring. Zij had per mail een paar foto’s gehad van mijn (toen) 2 Haflingermerries, ik had haar aan de telefoon (dus geen gezicht van mij wat ze kon lezen oid), en ze kon me precies de karakterverschillen tussen die 2 vertellen, hun manier van reageren en nog een paar dingen die ze echt niet kon weten. Een oude stalgenoot had een verslag op papier en wat daarin stond was ook helemaal haar paard en haar, zeker niet van toepassing op een ander. Ik blijf dat toch bijzonder vinden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Gini schreef:
DuoPenotti schreef:
1 en 2
Omdat mensen helemaal niet in de schijnwerpers willen staan?
Juist door de sceptici...

Omdat ons universum werkt voor het hoogste goed.
En je gave inzetten voor eigen gewin op die manier geen hoogste goed is.
En het op die manier zeker niet gaat brengen wat je dan wilt.

Schijnwerpers is ook niet echt wat ik bedoel, maar eerder dat meer dingen toch eerder op de plek zouden vallen en je op die manier 'succesvol' bent. Op het werk bv. als je gedachten kan lezen van collega's, klanten etc. is dat toch zeker iets wat in je voordeel kan werken?

Nu, ik wil inderdaad nog wel begrijpen dat niet iedereen nood heeft aan het zichzelf bewijzen of het voor eigen gewin gebruiken. Daar kan ik echt wel inkomen.

Maar dan kom ik met mijn punt 2 en dat is toch juist eerder ten dienste staan van de maatschappij. Hoe vaak wordt wel niet bij iemand met een depressie gezegd: kon ik maar in zijn hoofd kijken. Als je dat dan effectief kan, is dat toch het allermooiste wat je kan doen? Of als je liever met dieren werkt, speur vermiste dieren op. Hoeveel honden staan er wel niet op facebookpagina's. Kan een medium niet via die foto's informatie doorkrijgen?

Nu, je moet niet antwoorden. Ik snap dat sceptisme vermoeiend is. Maar ik wilde met mijn opsomming aangeven dat ik niet kritiek geef om lekker ongegrond kritiek te spuien, maar dat mijn mening ook slechts het resultaat is van doordenken, vragen stellen, eigen idee errond vormen, argumentatie.

Wat jij schrijft gebeurd ook, zo schijnt Allison Duboix..medium in Amerika (van de serie Medium) daadwerkelijk de politie geholpen te hebben met het oplossen van zaken. Alleen ook daar zijn mensen weer sceptisch over. Ik denk dat een medium beter niet de kop boven het maaiveld kan uitsteken want die wordt direct afgehakt.

Volgens mij is readen ook niet hetzelfde als gedachten lezen, sterker nog. Dieren zijn veel puurder dan mensen met al hun complexe gedachten dus veel makkelijker te "lezen" denk ik. En lezen is ook niet het goede woord denk ik, het is contact maken met de energie en dan komen er beelden, informatie en gevoelens door en moeten deze ook nog juist geinterpreteerd worden.

Daarnaast ook als het je gave is, deze mensen moeten ook gewoon brood op de plank krijgen dus ik vind het wel logisch dat het niet puur uit altruistische motieven kan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Precies
Die man waar ik het over had heeft ook dieren terug naar het baasje geholpen.
Maar ja dat lukt ook vaak niet of niet meteen.

En hond is verdwaald en geeft aan gewond te schuilen onder een struik...succes met zoeken welke struik.
En dan word het afgedaan met hij kan niks.