DuoPenotti schreef:1 en 2
Omdat mensen helemaal niet in de schijnwerpers willen staan?
Juist door de sceptici...
Omdat ons universum werkt voor het hoogste goed.
En je gave inzetten voor eigen gewin op die manier geen hoogste goed is.
En het op die manier zeker niet gaat brengen wat je dan wilt.
Schijnwerpers is ook niet echt wat ik bedoel, maar eerder dat meer dingen toch eerder op de plek zouden vallen en je op die manier 'succesvol' bent. Op het werk bv. als je gedachten kan lezen van collega's, klanten etc. is dat toch zeker iets wat in je voordeel kan werken?
Nu, ik wil inderdaad nog wel begrijpen dat niet iedereen nood heeft aan het zichzelf bewijzen of het voor eigen gewin gebruiken. Daar kan ik echt wel inkomen.
Maar dan kom ik met mijn punt 2 en dat is toch juist eerder ten dienste staan van de maatschappij. Hoe vaak wordt wel niet bij iemand met een depressie gezegd: kon ik maar in zijn hoofd kijken. Als je dat dan effectief kan, is dat toch het allermooiste wat je kan doen? Of als je liever met dieren werkt, speur vermiste dieren op. Hoeveel honden staan er wel niet op facebookpagina's. Kan een medium niet via die foto's informatie doorkrijgen?
Nu, je moet niet antwoorden. Ik snap dat sceptisme vermoeiend is. Maar ik wilde met mijn opsomming aangeven dat ik niet kritiek geef om lekker ongegrond kritiek te spuien, maar dat mijn mening ook slechts het resultaat is van doordenken, vragen stellen, eigen idee errond vormen, argumentatie.