Maar ik vind het gewoon erg leuk en leerzaam heir mee te lezen, je komt soms op goede ideeën waar je zelf niet aan gedacht hebt ook
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zoals met die noodles aan de longeersingel bijvoorbeeld, geweldig idee!
Nouvel schreef:Wat ik nog wel lastig vind is dat mijn jonkie nog heel veel spanning heeft in de paddock, hij is constant alert als er paarden langs lopen, paddocks of of uit gaan, en gaat dan heen en weer lopen en sommige dagen is zijn spanning zo groot dat hij zich zelf in het zweet loopt daarmee. Ik vind dat zo sneu maar maar ik weet ook niet goed wat ik er aan kan doen…
De paddocks zijn te klein om ze er samen in te zetten, hij staat wel naast onze Fries die heel rustig en is gewoon hooi staat te eten, maar dat helpt hem blijkbaar niet voldoende.
Een andere paddock is geen optie want alle paddocks zijn bezet.
Hij heeft voldoende hooi, speelgoed, wilgentakken.
Ik hoop dat dit vanzelf gaat wennen, het voelt wel echt naar als hij daar niet lekker ontspannen staat.
Als het losgooiweitje begaanbaar is, is snel nat en te glad, gaan ze eind van de middag altijd nog samen daarin zodat ze even kunnen spelen, dus dan heeft hij ook voldoende contact en speelmogelijkheden.
Helaas is het niet zoals op mijn oude stal dat ze ruimte genoeg hebben om samen in een paddock te kunnen staan.