Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
StalNollie schreef:Kneusje/opknappen valt wel mee toch. Waarom worden markt ponys altijd meteen als kneusje weggezet
Wormenkuur erin en lekker op zien groeien. Meeste veulens en andere ponys staan enkele dagen van te voren nog gewoon bij de particulieren/fokkers en worden in de week voor de markt (dat weekend) verzameld.
Dusja1 schreef:Ach ik vat het niet op als discussie. Zo op de foto's zie je ook niet goed hoe hij erbij staat totdat je hem in levende lijve ziet![]()
Het belangrijkste is dat hij nu goed staat en de zorg en eten krijgt die hij nodig heeft. En straks lekker spelen met vriendjes
Anne200 schreef:Ik heb toch wel wat moeite mee dat mensen een beestje van de markt kopen om “op te knappen” en daarna weer door te verkopen…
Dat gesleep met die dieren telkens weer. Die niet kunnen landen en vertrouwen op een eigen thuis…
Dat vind ik sowieso ingewikkeld aan het de hele handel in dieren maar goed..
BarbaLala schreef:Anne200 schreef:Ik heb toch wel wat moeite mee dat mensen een beestje van de markt kopen om “op te knappen” en daarna weer door te verkopen…
Dat gesleep met die dieren telkens weer. Die niet kunnen landen en vertrouwen op een eigen thuis…
Dat vind ik sowieso ingewikkeld aan het de hele handel in dieren maar goed..
Wat zeg jij nou eigenlijk?![]()
Dan ben je dus ook tegen dierenasiels.
Ik word echt doodmoe van dat vermenselijken van dieren en de agossie-possey.
Paarden lijden niet aan op een markt staan.
En wat er soms tussen staat aan ellende zie je anders niet maar bestaat evengoed.
Struisvogelpolitiek pur sang wat een aantal hier doen.
different1 schreef:@kyrkelover: nee, naam had ze ook niet op gelet helaas.
Ze stuurde later een foto van een paspoort van "new zealand warmblood association", als voorbeeld zeg maar.
Het diertje was een goede 1.50m hoog, zo'n 3jr jong, volledig bruin (hele vieze doffe vacht) en stond voor op aluminium ijzertjes.
Was volgens de verkoopster ook ingereden, kindmak![]()
Het is jammer dat wij al weg waren, de verkoopster zakte vrij snel naar 800 en later 600, maar was gezien de staat van het diertje nog steeds teveel...
Anne200 schreef:Ik ben tegen het bewust aanschaffen van een dier met de wetenschap dat het dier ook weer weg moet.
Heeft niks met struisvogelpolitiek te maken maar met hoe ik opgevoed ben. Namelijk je kiest voor een dier voor het leven en daar moet je goed voor zijn.
En er zijn genoeg redenen te bedenken waarom een dier toch weg moet door onverwachtse problemen.
Dus daarvoor is het fijn dat er asiels e.d. bestaan.
Maar dat is wat anders dan bewust kiezen voor een dier dat later weg moet.
Beesten hebben ook behoefte aan een vaste veilige plek en dat heeft helemaal niks te maken met vermenselijken.
BarbaLala schreef:Anne200 schreef:Ik ben tegen het bewust aanschaffen van een dier met de wetenschap dat het dier ook weer weg moet.
Heeft niks met struisvogelpolitiek te maken maar met hoe ik opgevoed ben. Namelijk je kiest voor een dier voor het leven en daar moet je goed voor zijn.
En er zijn genoeg redenen te bedenken waarom een dier toch weg moet door onverwachtse problemen.
Dus daarvoor is het fijn dat er asiels e.d. bestaan.
Maar dat is wat anders dan bewust kiezen voor een dier dat later weg moet.
Beesten hebben ook behoefte aan een vaste veilige plek en dat heeft helemaal niks te maken met vermenselijken.
Het is exact hetzelfde. Alleen het een wordt geprezen en het ander verafschuwd.
Saga schreef:Ik vind zo'n markt ook sneu.
De paarden hebben geen idee wat ze daar doen, staan daar soms een hele dag, in een mensenmassa.
Het ergste vind ik nog wanneer er een merrie met veulen komt en dan alleen de merrie of alleen het veulen wordt verkocht.
Heeft niks te maken met vermenselijken, maar met erkennen dat zo'n dier ook gevoel heeft.
Saga schreef:Ik vind zo'n markt ook sneu.
De paarden hebben geen idee wat ze daar doen, staan daar soms een hele dag, in een mensenmassa.
Het ergste vind ik nog wanneer er een merrie met veulen komt en dan alleen de merrie of alleen het veulen wordt verkocht.
Heeft niks te maken met vermenselijken, maar met erkennen dat zo'n dier ook gevoel heeft.